Nationaldagsfirande
Ja, då var det dags för Nationaldag på Lördag. Hur och var firar ni nationaldagen i år?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska förhoppningsvis se fotbollen på en väldigt stor tv och i takt med att sverige tar ledningen supa mig allt mer berusad, för att sedan gå på Alborosies konsert på Gröna Lund.
Keff humor kan vi skippa. Jag firar med att ligga på soffan och slappa!
jagvillocksåhaenblog.com
Det blir väl att se fotboll, dricka öl och grilla.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Sitta i soffan och spela tvspel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska ha klass fest:D
BIT POP is taking over klockan 8
Det vanliga: dricka sprit och hålla käften.
We remember Køge Bugt!
jag är ledig & har pengar kvar på kontot...Lär nog dricka öl
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
kröka , vad annars svenne!
se matchen, gärna med ett par järn
eventuellt demonstrera, för att sen åka till Eskilstuna eller Haninge och grilla och bli full och se fotboll.
DIF!
Vilka spelar? Och vad demonstrerar vi emot? eller för?
Jag har ingen personlighet
Bränna svenska flaggan, precis som varje år.
Festival klasskrig!
spliff macht frei
ska fira den med att antingen vinner sverige gött eller så vinner danskeland med 3-0 ala hattrick av bendtner! öl blire iaf!
be the change
Ae inte hemma :(:(
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Kröka, möjligen grilla och titta på fotboll
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Vrf bränna svenska flaggan?
www.susei.blogg.se
Det är en tradition jag har... Då ställer jag en motfråga: Varför fira något så fjantigt som Sveriges nationaldag?
Ska jag vara helt ärlig trodde jag bara att det var rasister och lågstadieskolor som verkligen firade nationaldagen.
skillz fly från vårat land då din idiot om du ska bränna våran flagga. Bara rasister som firar nationaldagen? Du är ju puckad på riktigt, det finns flera som har traditioner som gäller för nationaldagen, iallafall folk jag känner. Men för min del blir det fotboll. Men skillz, skärp dig... förfan
be the change
Varför får inte vi som inte gillar Sverige också en egen dag så vi kan flasha med hur mycket vi ogillar Sverige?
Men varför bor du i Sverige om du inte gillar det? Alla länder har väl sin nationaldag? Eller? Seriöst fan så lack jag blir,
be the change
För att jag ska kunna leva på dina skattepengar såklart, vad annars?
Självklart. Alltså. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag blir bara så förbannad. Bränna svenskaflaggan.. pff du är ju en jävla rasist mot oss svenska förfan, du vet ju inte vad du snackar om för fem öre... alltså... ne fyfan.. seriöst.. det var fan över gränsen pajjas
be the change
Varför är jag rasist? Och vad menar du med "oss svenska"?
För du bränner våran flagga och skrattar oss i ansiktet angående att vi blev självständiga den 6juni, och det tycker jag är jävligt pissigt därför ser jag dig som en rasist precis som du säkert ser på määängder av svenskar som du tycker är rassar. ärligt talat, pissa på våra traditioner och lev på våra skattepengar, gör det. alltså, om du var seriös eller inte så tycker jag att du är jävligt dryg och barnslig för fan, skärp dig.
be the change
Okej, så jag är inte svensk på grund av det?
Det är lika mycket min flagga som din, det är lika mycket mina skattepengar som dina och det är lika mycket mitt land som ditt.
Så som du uttalar dig så verkar det verkligen inte som det grabben, och jag vet inte vem du är eller hur du ser ut. Men vafan gör du här om det nu är så jävla illa att du vill _BRÄNNA_ upp våran flagga och ha det som tradition??
be the change
skillz FUUUUUL!!!!
BIT POP is taking over klockan 8
Så för att jag är svensk så måste jag älska Sverige? Varför skulle jag älska Sverige mer än vilket annat land som helst, bara för att jag är född här?
Och förresten JackVegas, det där med flaggan var ett skämt. Ta det lugnt mannen!
Jag har inte bett dig att älska sverige men att bränna flaggan och det du skrivit, det är sjukt.
be the change
Jag ber om ursäkt om jag nådde en öm punkt.
JackVegas. Jag har inget emot att fira,men att säga att vi blev självständiga är väl lite väl dramatiskt. Vi gicj ur en union. Nu är vi med i nåt liknande som då,ska vi ta bort dagen då?
www.susei.blogg.se
triandafilo det kan man diskutera, men jag håller fast vid att vi ska försöka hylla sverige under den dagen då jag tycker att det behövs under dessa negativa dagar.. men förstår vad du menar. skillz Grattis.
be the change
JackVegas Jag har som sagt inget emot firandet,men tycker man ska fira rätt saker av rätt anledning.
www.susei.blogg.se
Triandafilo: Precis som anledningen till varför alla firar påsk, jul osv, men sedan gå runt och säger att dom är ateister?
Skillz Vilka är alla? Visste inte att hela jordens befolkning var ateister men firade högtider med ursprung i kristendomen.
www.susei.blogg.se
I stort sett varenda svensk familj som inte är kristna? Jag känner typ inte till några svenska familjer som inte firar jul, oavsett om dom är kristna eller ej. Nu snackar jag troende, givetvis. Folk typ tappar hakan 10 gånger om så fort jag säger att jag inte firar jul.
Eller ja, troende kanske vi ska säga.
Ofta brukar nationaldagsfirandet viasas på TV i form av:
-kungafamiljen vinkar från en balkong.
-dans i folkdräkt från skansen.
-barn i 10årsåldern som viftar med flaggor.
-folk som dricker öl för skatteåterbäringen (visas inte så mkt).
Personligen ser jag inte poängen i att fira nationaldagen bara för att. Många vet ju inte ens vilka historiska händelser vi faktiskt firar, framför allt inte de barn som målar sverige-flaggor på dagis och sen viftar framför kamerorna.
Särskilt ogillar jag tanken att säga åt barn att vifta med flaggor för att vårt lands ledare säger det, känns lite Nordkorea liksom...
Det är faktiskt det jag har problem med. Vi firar för att det är markerat i kalendern och för att vi bytte det röda i almanackan från pingst till 6:e juni. Jag känner mig inte hemskt upphetsad/tacksam/lycklig för att Gustav Vasa utsågs till kung, ganska brutal envåldshärskare på den tiden, eller att Sverige formellt kände sig som en utbryten stat. Dessutom kan man ju fundera över hur mycket dagen firades innan man i slutet på 1800-talet började arbeta in det som en nationalhögtid, vilket inte förrän 2005(!) ens blev en ledig dag. Så, det tog 300 år innan vi började fira vår självständighet, och därefter har den jobbats in mer och mer som en flaggviftar-dag.
För att svara på frågan. Jag kommer
demonstrera på förmiddagen , vilket är extra aktuellt iår iom valet på söndag, och därefter lär vädret avgöra. Om jag dricker öl och har kul med mina vänner är det för att det är lördag, inte för att fira sverige. Festival Klasskrig med bla. Club Traffic på Långholmen om solen skiner...
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Dricka i massor, som vi svenskar gör på alla högtider. Det är så det är.
Producent
2009-06-05 12:44
tycker det är rätt kul att vi kan få vara stolta över Sverige för en dag åtminståne utan att bli kallade rassar. Helt sjukt att det är så. Önskar vi var som Norge, där är dom helt galna i nationaldagen :P
Hela det här argumentet med att man ska veta vad det är man firar är ju bara löjligt. För även om de flesta av oss vet varför vi firar jul, påsk och midsommar egentligen så är väldigt få av oss särskilt brydda om saken. Varför ska man inte kunna fira nationaldagen om man vill på samma grund som alla andra högtider? Jävla pretentiösa glädjedödare. För att vara lite On-Topic. Jag ska måla en svensk flagga i ansiktet på min son och mig själv, sen ska jag ut och tigga till mig lite blågula balonger och umgås med andra som tycker om att ha roligt, oavsett anledning.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Rensat från skitsnack och diverse påhopp. Ta och lugna er lite och ha ett något trevligare ton i meddelanden. / Rallare Admin Whoa.nu
"tycker det är rätt kul att vi kan få vara stolta över Sverige för en dag åtminståne utan att bli kallade rassar." Buhu, jävla myt.
DIF!