Moderator
2009-06-05 15:54
Jag har lite dåligt samvete över att jag egentligen inte ska fira på något speciellt sätt. Jag ska ju festa, men det är inte till nationaldagens ära. Får fira i mitt hjärta istället. Och sjunga nationalsången några gånger om.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hahah vilken tomte jackvegas är! Hur pallar du hetsa upp dig sådär? Och vad för tradition är det du snackar om? Jag har aldrig i hela mitt liv firat nationaldagen mer än att morsan ställde fram en svensk flagga på bordet när jag var liten, och jag är så svensk man bara kan bli. Det är ingen tradition att fira nationaldagen och vi blev inte "befriade", så sluta snacka skit och hetsa mot oss som tycker att nationaldagsfirande är den sämsta ursäkten att supa ner sig helt och hållet. "fly från vårat land då din idiot" var nog det bästa jag läst, du kan vara den mest osofta personen jag sett på whoa.
-verbose- men om han tycker att det är viktigt,kan inte han få tycka det då? Han var inte ensam om dumma uttalanden. Att säga tt man ska bränna en flagga tycker jag är minst lika osoftat! Ganska onödigt.
www.susei.blogg.se
Men det var ju ganska uppenbart att han skämtade?
DIF!
bob tydligen inte för jackvegas. Och varför var det uppenbart?
www.susei.blogg.se
Jag förstod inte att det var ett skämt. Hade han inte skrivit just det så hade jag inte brytt mig något större - men att dra saker över gränsen såpass får igång mig. Jag är soft som fan. :)
be the change
-verbose- P24 ; jag är nog den mest osofta person du sett på whoa, med tanke på att jag lätt hade gått med i FM ifall det hade varit i år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Matchen är ett måste!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
I Jämtland är det bara de försvenskade förrädarna som firar "nationaldagen". Att fira kolonialmakten är att spotta på sitt folk!
Intressepenisen hårdnar!
Jag älskar att alla får älska sitt land förutom svennar.. Det är ju löjligt, svennen är ju rasse om han älskar sitt land och firar nationaldagen SMH.. Jag tänker inte fira den men ändå, låt folk älska vad fan dom vill..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Fast det där är nog en myt. Vi får nog älska vårt land utan att vara rassar. Jag älskar Sverige och är fortfarande väldigt stolt över Sverige trots att allt inte är perfekt. Att man älskar Sverige betyder ju inte att man hatar alla andra.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Det är lördag, jag är ledig, sambo är ledig, våra lekkamrater är lediga så det blir något alkohol relaterat och kanske att vi kör mitt popquiz.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Inte ett skit. Slappa eller dylikt.. Visste inte ens att folk firade nationaldagen
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
candide P26 Ja det är klart, men det är faktist lite så ändå.. Aja skitsamma.. Glad påsk
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Jag ska ta på mig Sverigetröjjan och gå ut och se Sverige - Danmark på nåt soft utehak här i Oslo. Grymt väder ska det bli också så en vinst i matchen och det är som upplagt för en underbar kväll! Man blir extra patriotisk när man inte befinner sig i fosterlandet. :)
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
raeka P19: Med andra ord förtjänar du en ordentlig smäll?
DIF!
fira? det är en dag att sörja och göra uppror mot nationalism suger! om nån nazist dör kommer jag fira
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag firar eftersom det är min födelsedag, och varje år 6 juni är det Festival för mångfald och gemenskap på Apslätten i Göteborg. Så för mig blir det mysiga band, alkohol och grillad kyckling med händerna!
My heart lives in my vagina.
Moderator
2009-06-06 11:34
snapphona Vad är det du ska sörja?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
jag ska se matchen och dricka lite öl & äta chips, japp så rolig är jag =)
Allvarligt, jag bryr mig inte speciellt mycket. Men folk som bara hatar Sverige och tycker allt är skit och vill bränna flaggor. I eran värld är säkert ett annat land det ultimata landet. Tro mig, det är det inte! Måste faktiskt säga att trots att jag inte pallar alla konstiga lagar i Sverige så är det nog en av dom bästa länderna i världen. Jag tycker det känns bra att jag kan försörja alla luffare och mongolider som typ Skillz . Det känns rätt att hjälpa dom som inte klarar sig själva. Dock blir man lite trött på alla "åhh jag vill flytta, hatar detta landet". Får dom någonsin tummen ur och flyttar så är dom alltid tillbaka inom ett år eller två. Kommer med svansen mellan benen då antingen pappas guldpengar är slut eller då dom längtar hem till gamla goa Svea rike! Nyrakad på huvudet, nu borde man faktiskt dra på sig svenska flaggan kläder och dra ut och hurra lite. Jävlar va snea folk hade blivit, direkt tagit mig för nasse. Då är det ju inte jag som har förutfattade meningar om folk utan alla andra. (eller är det bara jag som tror att alla skulle tro det? är det jag som har mest fördomar trots allt?) Dock är det lite märkligt, min flickvän som inte har svenska gener tycker det är märkligt att vi inte firar mera. Då hon kommer från ett ganska hårt krigshärjat land på balkan så har dom ju oftast något att fira som känns skapligt nära i historien (firar alltså freden, inte kriget). Jag vet knappt varför vi firar i Sverige. I vissa länder betyder nationaldagen mycket mera än i andra. Det är lixom bara en standard att det ska finnas en sådan dag oavsett historia. Men svenskar gillar ju att vara lite lagom så vi firar lite lagom oxå, bärs o fotboll och ser det mer som en skön dag. Det gillar jag faktiskt, högtider kräver bara engagemang och i dessa stressiga tider vill man bara ha en slapp högtid. Fan solen skiner, gå ut o sup ner er nu på äkta svennemanér!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
håller med ToyboY till 100 procent. Visst får man väl tycka vad man vill, men om man tänker efter ordetligt, så står sig Sverige som ett riktigt bra land i jämförelse.
Shit vad folk tar en seriöst. Ta och chilla lite va :)
gå ut o ta en bärs eller två!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
mhhk Då ses vi där! Nu tar vi dansk jävlarna!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Nationaldagen firas till minne av att Sveriges konung 6 juni 1809 undertecknade den regeringsform som ligger till grund för vår tids grundlagar. Det skedde (med avsikt?) samma dag (6 juni 1523 ) som Gustav Vasa tillsattes som Sveriges kung. Även den nuvarande regeringsformen är undertecknad 6 juni 1974.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Fira nationaldagen? wtf Aldrig gjort kommer aldrig göra, är bara ytterligare en röd dag..
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag är skåning.. Firar inte nationaldagen, vet inte ens om vilket datum den är, så jag blev helt paff när jag såg alla flaggor och skit överallt idag. Sen förstår jag inte varför man inte kan fira sitt land 365 dagar om året istället? Känns ju jävligt tillgjort och fegt att vänta på den där "speciella" dagen då man får uttala sig om sin nationalitet utan att skämmas. Ska det va så? Nää fuck det, det är som vilken dag som helst.
jag har nog aldrig träffat någon som tar nationaldagen på allvar. mig rör det inte det minsta, speciellt med tanke på vilken skitsak som ligger till grund för den 6 juni.
KaptenKrok P24 jag sörjer av skam att jag föds i ett land därför folk kallar mig för svensk och där med ses som del av den svenska kulturen som bygger på utstängande av andra människor snarare än av gemenskap internt eller öppet, tråkig kultur, dålig musik, äcklig mat och fula/fulla killar
Snapphona , det är lugnt, du kan hänga med mig uppe i Jämtland istället, vi är ett av svenskarna annekterat skogs- och bergfolk som genom åren tillhört både Norge, Danmark och nu slutligen Sverige, från början invandrade vi dock ifrån väst, d.v.s. Trøndelag. Vi är inga snapphanar utan anses vara ett mycket fredligt med underbar kultur (Fäbodkulturen), himmelsk musik (en Lapp-Nils-polska glömmer man aldrig), utsökt mat (kolbullar) och, vad vet jag, men nog är vi ett gäng ståtliga herrar här uppe ändå. Du är på tok för ohälsosamt bitter hela tiden, troligtvis storstadsbo, att du behöver få pusta ut på en stubbe intill en myrkant och dricka varm getmjölk med skinn på, reda ut tankarna och komma bort från adelns förtryck (vi har ingen adel i Jämtland, förutom möjligtivs i Åre under skidsäsongen). Tänk över det.
Intressepenisen hårdnar!
Du får gärna förklara på vilket sätt den svenska kulturen bygger på att stänga ute andra. Sen vill jag informera om att vi faktiskt har möjligheten att flytta till andra länder, vi bor ju inte i nordkorea. Så typiskt svenskt av dig att gnälla. Svenne!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
snapphona vafan gräver du upp den här tråden och börjar skriva massa skit för?:S
BIT POP is taking over klockan 8
Walking the street of dreams
ja okej tro det då :) precis som jag bryr mig om vad ett gäng 17 åriga nationalister tycker
Det är nog inte endast nationalister som inte håller med dig när du avfördar en befolkning som ful och som innehavare av en tråkig och dålig kultur.
DIF!
all nationalism bygger på utestängande tom den franska modellen som blivit så hyllad jag tycker inte att svenskar verkar skämmas över sin flagga eller fira nationaldagen eller skyta om att vi är det bästa landet i världen. Det där med att vi får minsann inte visa hur stolta vi är är ett bevis för hur rasistiskt vårt land är, svenskar har makten i sverige, svenskar stänger ute invandrare från arbetsmarknaden fast de har bättre utbildning än en svensk bara för att de inte är födda här eller i usa, england eller tyskland. Människor får sitta i fängelse när de kommer hit och söker asyl i några dar. Sen buntas de ihop i en jävla förort med kackelackor och blir slagna av polisen och kallas apajävlar. De kommer till skolan och lärarna säger till dem att de kommer bli kriminella när de blir stora för att de passa bättre i en diktatur än i en demokrati, när de är 7 år. de blir inte informerade om att de har rätt till tandvård. De får inga jobb och kallas lata. Och så sen ska de dessutom vara tacksamma för att få komma hit. Vad fan är det att vara tacksam för?
och vad fan är det för gemenskap att fira? jag har inget gemensamt med kungen, reinfelt, folk på östermalm, svenska kyrkan, kommunalpampar, sportintresserade svenskar osv
det är väl mest det som orkar fira eller? och folk i villa som tittar förmycket på tv 4 nyheterna på morgonen och röstar på folkpartiet
snapphona vafan tänker du med idiot!
vrf tror du jag är nationalist bara för att jag frågar dig vrf du gräver upp en gammal tråd..
tråkig kultur, dålig musik, äcklig mat och fula/fulla killar HAHA ät inte maten och ragga inte på fula och fulla killar då!
BIT POP is taking over klockan 8
snapphona Jag skulle vara stolt över att få kasta ett pucko som du över gränsen. Att sitta och sy lusekoftor och klubba sälar i ett par månader skulle göra dig gott. Då skulle du komma tillbakaspringandes med svansen mellan benen när du saknar Volvo, 3.5:or och Mums-mums :) För att vara lite seriösare: Varför gå tillbaka flera månader och uppar en skitgammal tråd för att få hata lite (idiotförklara dig själv, om du frågar mig)? Är du så bitter?
Signatur får rum här
jag sörjer av skam att jag föds i ett land därför folk kallar mig för svensk och där med ses som del av den svenska kulturen som bygger på utstängande av andra människor snarare än av gemenskap internt eller öppet, tråkig kultur, dålig musik, äcklig mat och fula/fulla killar Vadå fula killar? jag är assnygg
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
snapphona menar väl att det är bara fula killar som kommer upp till henne=)
nej jag menar att de flesta svenska killar i vår ålder har alkoholproblem, (bara att kolla statistiken) och fulla människor är fula. Finns naturligtvis bra saker i Sverige oxå man skulle kunna fira, även om det inte är så mycket av de varorna. och det är väl främst de dessa människor personifierar: Harald Edelstam, Gustav Fridolin, Nour El-Refai, Eva-Britt Svensson, Zaida Catalan. Det vill säga öppenhet, solidaritet, mod, strävan bort från krig och tortyr mot dialog och demokrati, civilkurage, humor, värme, medmänsklighet, kamp mot förtryck med humor, mod, orubblighet, konst, bryta tystnaden, civilolydnad och självförsvar när det behövs. Men inget av dessa är något unikt för Sverige, varken att det finns eller att det är brist på det. Så återigen det finns inga skäl att fira nationaldag. Vacker natur finns i andra länder också.
Man får driva om allt och framförallt alla i sverige, utom svenska killar... så länge det kommer vara så finns det absolut ingenting att fira
Snapphona, det är lugnt, du kan hänga med mig uppe i Jämtland istället, vi är ett av svenskarna annekterat skogs- och bergfolk som genom åren tillhört både Norge, Danmark och nu slutligen Sverige, från början invandrade vi dock ifrån väst, d.v.s. Trøndelag. Vi är inga snapphanar utan anses vara ett mycket fredligt med underbar kultur (Fäbodkulturen), himmelsk musik (en Lapp-Nils-polska glömmer man aldrig), utsökt mat (kolbullar) och, vad vet jag, men nog är vi ett gäng ståtliga herrar här uppe ändå. Du är på tok för ohälsosamt bitter hela tiden, troligtvis storstadsbo, att du behöver få pusta ut på en stubbe intill en myrkant och dricka varm getmjölk med skinn på, reda ut tankarna och komma bort från adelns förtryck (vi har ingen adel i Jämtland, förutom möjligtivs i Åre under skidsäsongen). Tänk över det. Det där var ganska underhållande :D
nej jag menar att de flesta svenska killar i vår ålder har alkoholproblem 1) Bullshit. Iofs vet jag inte vilken ålder du är i, men jag tippar på strax över/under 20?
2) De som faktiskt HAR problem med alkohol... du tror inte för en sekund att det kan tänkas ha och göra med den sinnessjukt efterblivna drogpolitik som förs i detta avlånga land du hatar? Nej det är så klart för att de är svenska killar.
Look with your own eyes - See with your own mind
äh sverige är soft. orkar inte bry mig om att folk firar dagen eller inte. låt dom göra det liksom. jag är helsvensk och har aldrig firat den i hela mitt liv. men soft att den är röd så man får en dag att dricka på
29 Om man bortser från vapnet förklara för mig skillnaden mellan "Jag ska fan få vifta min svenska flagga på fotbolls wm" och "Im fighting for my right to drink cocacola" angående svenska killars alkoholproblem säger jag som snubbar brukar säga till tjejer som har ätstörningar, blir misshandlade och nertystade "stå på er lite" "tänk positivt" "ta för er lite mer" "sluta gnälla och gör något åt det då" Eller oxå gör jag inte det utan försöker peppa dem gå till navet och våga ha och kämpa för sina drömmar. Nej jag gillar inte denna drogpolitik vi har, men det är inte den som är problemet Problemet är det som gör att folk känner behov av att ta droger. Bara för att droger finns betyder inte det att folk känner behov att att ta dem. Det är stora sociala och ekonomiska skillnader, segregering, utanförskap, fattigdom och krigsförande eller i sveriges fall vapenproduktion och export till krigsförande länder, att vi skapar en konsumtionkultur som bygger på att trycka ner andra med våld för att vi ska kunna leva i lyx men är det någon som känner sig lyckligare för att vi kan köpa massa prylar? nej Har en fattig svensk egentligen mer gemensamt med en fattig person var som helst i världen en med en rik i Sverige och tvärtom? Ja
vad hände med humor och självdistans som ni så ofta gnäller om att vi tjejer saknar?
Nej jag gillar inte denna drogpolitik vi har, men det är inte den som är problemet Problemet är det som gör att folk känner behov av att ta droger. Bara för att droger finns betyder inte det att folk känner behov att att ta dem Om det allvarligt talat är vad du tror har vi inget mer att prata om gällande det ämnet.
Din syn på män är för övrigt sjukt deprimerande. VM i generaliseringar. Men kul att du kör!
I'm out.
Look with your own eyes - See with your own mind