I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför skall killar ta första steget?

Övrigt - Blandat

   

2009-07-23 15:14

Varför skall killar ta första steget?

Hej

Jag satt och tänkte på det där, inte för att jag är desperat eller så. Men varför skall killar egentligen ta första steget och gå fram till tjejer på krogen tex? Finns det någon logiskt förklaring varför inte en tjej kan göra det? Jag fick faktiskt ett roligt sexskämt av en kompis som sa att det har nog med kvinnans könsorgan att göra, liksom att den tar emot och är passiv, för nå fan är tjejer passiv i krogen enligt mig. ;)

Men iaf jag läste en stor tråd om det hela på flasback
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-686079.html

Slutsatsen blir följande:

- Tjejer tar första steget genom ögonkontakten, väldigt passivt och det kan ibland vara svårt för killen att veta om hon bara gjorde det för att jävlas eller inte
- Tjejer i Europa har det väldigt bra ställt och framförallt i Sverige till skillnad från andra länder där tjejerna har inget valt, alltså att tjejerna inte behöver göra något alls för att få en kille.
- Det sitter i mansrollen att killen skall vara modig och så, men med tanke på att killar kan hålla på med balett och jobba som sjuksköterska och tjejer kan vara VD för ett stort företag eller hålla på med bodybuilding så vette fan om det stämmer alla gånger.
- Tjejer är rädd att bli avvisade om det går fram, alltså räddare att göra bort sig till skillnad från oss killar



Så om det nu är så att tjejer inte raggar och flörtar och ger killar sk subtila blickar och så vidare, vem tar då första steget när det gäller intresset och kroglivet? Jag har blivit uppraggad på det viset , men det var inte i Sverige och kanske i hennes land det är oftare att tjejer är aktiva på krogen.

Kanske det har med vädret att göra , lixom dessa pratglada spanjorer och "asociala" norrlänningar :)

Om det är någon tjej som tänker svara på denna tråd så skriv hur ni gör isåfall. Är väldigt intresserad att veta om det här stämmer eller inte. För att inte tala om dejtingsidor, helvete vad passiva tjejerna är där :)