I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ölsorter - Favorit vs ofavorit

Övrigt - Blandat

2009-07-24 12:36

Ölsorter - Favorit vs ofavorit

tjao, vilket öl tycker du är bäst samt sämst?...

varför varför inte?
pris,
smak,
osv...

/

(Inlägget ändrat av Zoned 2009-07-24 21:21:00)

Vi är alla misstänkta
Moderator

2009-07-24 12:51
FemKommaTvåan tycker jag nog bäst om. Varför? För att oftast när jag dricker öl ska jag dricka mer än bara för smakens skull, och då tycker jag den är en bra avvägning av smak/pris. Dessutom känns den inte så tung så man får plats med många i magen, till skillnad från många öler som är godare.

Krusovic är en annan öl jag gillar. Inte alls dyr (typ 14,5 tror jag, då är det en 50cl burk) och väldigt god. Tjeckisk öl, och som vi alla vet brukar de kunna sin skit.
Men jag köper den inte särskilt ofta, av anledningen jag gav i motivationen för FemKommaTvåan.

Sämst öler tycker jag är typ pripps, falcon och sofiero. För de smakar inte gott någonstans. Blir alltid lika besviken när någon av dessa är standardöl på något hak.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-24 13:27
favoriter: staropramen, samuel adams boston lager, brooklyn lager, nils oscar god lager.. med flera

håller med kaptenkrok angående sämsta ölsorterna.. pripps, falcon och sofiero är inga höjdare. finns dock fler sorter som är mer eller mindre vedervärdiga.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-07-24 13:37
Favorit : Spitt fire, Bishops fingers, Falcon byersk
Gillar även öl med fruktig smak typ boddington beer dock har jag aldrig förstått mig på capseln i burkarna

Ofavorit : jag hr svårt för blaskig öl , buddwieser, coors light( har jag för mig också är blaskig ) Dock så är jag lite av en hycklare för en estell eller en corona can jag tycka var jätte gott om det är vart ute typ.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2009-07-24 13:54
+ Staropramen och Newcastle

-Sofiero och blågul- Svettiga och förstörda av festivalfyllor.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-07-24 14:22
Favoriter: Samtliga av Innis & Gunn, Aecht Schlenkerla Rauchbier, Urquell och Chimay Blå.

Mindre populära: Sofiero, Blågul och Kung.

Som elitz sa, förstörda av festivalfyllor.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-07-24 14:41
+
Corona: Fin till fotboll och hemmakvällar. Oövervinnerlig tillsammans med salta chips
Hell: Nötig smak att dö för. Fungerar i alla sammanhang. Rätt "tung" dock, och slinker inte ned lika lätter som Corona.

-
Heaven: Mörk öl. Smakar nästan lite choklad. Peck!
Sofiero: "Blaskig". Allmänt vidrig. Funkar aldrig, inte ens till bugdetfyllor.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-07-24 14:45
+
staropramen, klassiskt
red stripe, lättdrucken. och fin flaska.
spendrups bright, mest pga min kolhydratskräck. =)

alltid flasköl.

-
sofiero
blågul
kung och annan billig studentflaksöl.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-07-24 15:04
+ Örebro bitter, Innies & Gun (stavning...), är lite dålig på namn faktiskt. Men det finns ett par riktiga höjdarales på bolaget som inte får gå mistes om!

- Sällan jag kan dricka en sofiero, kung eller blågul och njuta samtidigt! Finns dock många goda pilsner också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-24 15:24
ofavorit?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-07-24 15:36
+

estrella, corona - sommaröl.
krusovice, weistephaner - sköna ölsorter att dricka när man sitter i en mörk håla till pub.
red stripe, heineken - lättdruckna ölsorter när man är på klubb, plus med tanke på att de inte brukar inte serveras på fat är det skönt att glida runt och inte riskera att spilla all sin öl för någon idiot går rakt in i en.

-

kung, sofiero, budweiser, falcon - jag tror inte någon motivering behövs.
There are no stupid questions, just stupid people - Mr. Garrison

2009-07-24 15:40
vad är motsatsen till favorit? kom inte på något så ofavorit blev bra :D
 Vi är alla misstänkta
Moderator

2009-07-24 19:39
Haha, spännande att klicka in på tråden och få en överraskning ju! Annars så är jag inne i en period där jag älskar Becks.

:)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-24 22:48
favoriter:

- Palm, belgisk, den ar fantastiskt god och funkar precis alltid.
- Duvel, ny favorit. aven den belgisk, ganska stark (8,5%) och den skummar extremt mycket. valdigt god och fyllig, gullig tjockhalsad flaska. inte sa billig, (24 spann for 330 ml pa systemet.)
- Corona, valdigt latt att halla ner, inte sa maktigi smaken liksom. fint nar man kanner for det.
- Heineken standard ol, om det inte finns Palm..

ofavoriter:

pripps, falcon, sofiero, blagul, all svensk ol jag nagonsin druckit? vill jag tro att det har att gora med att det druckits ljummet nar man inte haft aldern inne. men icke.
lapin kulta ar inte heller nagon hojdare.

2009-07-24 23:03
Favoriter:

Gösser!!!!
Lapin Kulta
Slots Guld
Smuggel norrlands

Ofavoriter;)

Sofiero
DANSKEN!!
Samt någon öl på pubben som hade rökig smak, kändes som att dricka ciggaretter..

Sen är väl kung & blågul samt stockholm gött uttjatade, så inga mer sånna blir det..

be the change

2009-07-24 23:03
men gösser är bra goda alltså..
be the change

2009-07-24 23:07
favoriter just nu:
st peters cream stout
nils oscar rökporter
innes & gunn

alltid ofavoriter:
corona
miller
budweiser
..

2009-07-24 23:37
+ Boddington, Guiness, New Castle, Spitfire, TT, Åbro, arton56, brooklyn, Old empire

- Pripps, falcon, Norrlands guld, sofiero, kung, andersson, osv. Supigt sönder mig på dom

Favorit: Kilkenny
Ofavorit: Brewdog

Att man har missat Inns & Gunns, blir nästa inköp! Sen så föredrar jag en iskall flaska/fat framför burk som ger en metalisk smak

PhatSniper P24
När du öppnar ölen så öppnas även kapseln, som skapar mer av det krämiga skummet och rör om i ölen.

2009-07-24 23:45
TT och BECKS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-24 23:46
Usch och fy och BLÄ:
Corona - Varför dricka blaskig saft när man kan dricka för smakens skull ?
Falcon - Sunkig skosula i flytande form.
Slots - Fruktansvärt helt enkelt.
Christiansen - Avskyvärt.
Miller - Tjejdricka (citat från flickvännen)

Underbart älskvärt:
Carlsberg export - Smarrigt, lättdrucket och passar utmärkt till salt mat. Ska dock serveras iskall.
Staropramen (Premium lager) - Ska serveras kall och avnjutas i gott sällskap.
Staropramen (Granat) - Går att avnjuta ljummen pga den syrliga smaken.
Heineken - Bara för att den finns där :)
Slatopramen - Tjeckisk mysöl.

Nu när jag faktiskt har fått i mig ett par mysiga så blev de svårt att radda upp andra än de jag har druckit ikväll ;)

2009-07-24 23:46
+ Åbro, Smålands, viking(islänsk),Guiness,staropramen

- Kung, blågul

Dock så slinker all öl ner, och mycket beror på tillfället och hur mycket jag druckit av ölen på sistonde.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-07-25 00:20
+
Brooklyn Lager, Ale, den som heter nåt med 59, randig etikett med baseball på
Samuel Adams, flera varianter här också. Autumnvarianten är fin.
Anchor steam beer + liberty ale
Innis & Gunn, passar dock bäst på vintern - kör den & Chimay som julöl...
Många tjeckiska...
Några danska, Carl's special gillar jag bl.a
Birra Moretti
Karlovacky
Haystack Wheat, Hoegaarden mfl veteöl
Flera stouts, gränsen går någonstans vid St.Peters Double Chocolate Stout
St. George beer

-
Slots guld
Valfri svensk snålöl
Valfri anonymöl i stil med Spendrups Original, Pripps Blå, Falcon etc

I stort sett all öl går ner, men minusölen köper jag inte själv.

2009-07-25 00:48
Bra öl Heineken för att den är så snygg,och dessutom läskande och god..Redstripe känns lite sportig och fräääsch men smakar blekt urin om den inte är iskall..

Äcklig öl måste vara den där 65cl jag hittade på 7-11 i Bangkok..Smakade typ jäst julmust med bajsklumpar i..Kanske inte ens var öl,vad vet jag..? Sen har jag ett problem med öl på burk, jag dricker den men jag är tveksam..

2009-07-25 11:05
bäst: kall öl
sämst: mindre kall öl
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2009-07-25 12:31
+ Grebbestads lager, Nynäshamn Landsortlager, Karlovácko, Guinness, London Pride, Newcastle, Chimay. Samt en massa andra stouts

- all fulöl, samt Heineken, svennebananölen nummer ett!
 DIF!

2009-07-25 12:33
Pac-man: Är det San Fransisco Liberty Ale du syftar på? Skiten smakar ju järn.
 DIF!

2009-07-25 13:22
+ Gössel. Smakar bra men är framförallt billig, och den har skruvkork!

- Sofiero. Smakar Lik, pest och pina.

Annars har jag nog missat de dyrare sorterna av öl.
Twang System fi de werl

2009-07-25 14:27
Mariestad är gott :D
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-07-25 15:17
+Calsberg hof, svensk stark-öl, becks, urquel starbrno.

-carlsberg sort gul ew? hob goblin mer ew.. slots blaskig. kung öl sofiero osv går ju bort med.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-07-25 16:22
+Tuborg Grön, Heineken, Red Stipe, Corona, Miller.

-Sortguld och diverse typiskt svensk pub fat öl.

2009-07-25 18:15
+ Estrella damm, grolsch, corona (ibland), heineken, san miguel. Letar framförallt efter en riktigt god öl jag testade ute för ganska länge sedan nu. Minns inte alls vad det var, men har för mig, 1% säker att det var någon som hette smålandsöl?
Hur som, vet inte alls om det var den. Men god som fan var den, måste hitta skiten igen..
Annars går jag emot strömmen, gillar som fan falcon export, den är ju gowd! :>

- Finns väl en hel del, men tjackade en sort kallad innis & gunn, det var ingen höjdare tyckte jag. Whiskeysmak på öl eller vad det nu var, njaa, inget för mig iaf. Men sen gillar jag som sagt falcon, så mina smaklökar måste väl vara fucked up :).
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-07-25 19:39
Dj_Paco

Den heter GÖSSER!!!!
be the change

2009-07-25 20:19
JackVegas-

förlåt :(

Sen måste jag också lägga tillESCUDO på favoritlistan också
Twang System fi de werl

2009-07-25 21:21
nynäshamns är ju goda allihopa! bedarö bitter är ju trevlig!

2009-07-25 21:26
Jag vet inte varför men jag köper bara Peroni, Newcastle brown ale och Red stripe. Fräscha och lättdruckna allihop. All time-favoriten är dock Wiibroe. Helsingör kan sin skit ;)

Värst måste Pripps blå och Hooooooegarden och dess fulsyster Hoooooegarden med hallon, EUUUUUUH!

2009-07-25 22:16
favorit ljus - red stripe
mörk - zubr

ofavorit mörk - staropramen (gillar ljus dock)
ljus- kung, miller och sån piss
45 clash är fett underskattat

2009-07-25 23:45
Favorit nummer ett, Stella Artois!

Ogillar Falcon idag. Druckit ett par för många.

2009-07-26 00:22
Dock så är Falcon bayersk helt ok, men inte deras ljusa lager.
 DIF!

2009-07-26 01:19
Bäst: Staropramen, Newcastle, GROLSCH (världens bästa namn på en öl, smaka på ordet)

Sämst: Dom där jävla Spendrupsölen på plastflaska som dom envisas med att sälja på en del festivaler! Budweiser (Vad är likheten mellan budweiser och att knulla i en båt? It´s both fucking close to water!)
Men lika glad är jag för det!

2009-07-26 01:29
bob: Jag tycker den smakar lite citrus... men det beror nog på vad man dricker den till också. Falcon Bayersk - typ den enda drickbara öl som finns på Statoil :p

2009-07-26 03:28
nyss var favoriten en newcastle men den jäveln tog ju slut så jag antar att den nya/gammla favoriten är en mariestad
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-07-26 10:18
Goaste ölen: Pripps Blå Pure, varför? den innehåller inga kolhydrater eller kalorier, den är go som satan och definitivt ingen öl man dricker 15 stycken av. Inte i mitt fall iallafall.

Dassigaste ölen: Mariestad, äcklig smak och lukt, Christian fyrtal är riktigt jävla dassig och Carlsberg black är skitäcklig också.
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2009-07-26 10:31
Lime, Pripps blå pure har ett g kolhydrater på 100g, "vanlig" öl har tre till fem...
Get your facts straight!

Rappare

2009-07-26 11:12
Heineken är rakt av min favoritöl.

Jag har svårt för Corona för att jag vet att jag får sån omänsklig rännskita av den dagen efter.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-07-26 13:18
favorit: red stripe, corona extra, heiniken, crocodile (flaska)..

hatar: kung, sofiero, SLOTS, o många fler

2009-07-26 17:02
Godaste ölen på jorden:

Blä för Kung, Sofiero och Arboga 10,2 :P
du är kär i mig.

2009-07-26 23:25
Just nu är favoriten oppigårds summer ale. Perfekt ale med relativt stor beska. Annars är jag ett stort fan av de flesta svenska mikrobryggerierna, med jämtlands och nils oscar i spetsen...

Bland utlänningar gillar jag klassiska brittiska ale i stil med fullers esb, samt amerikanska dödssvarta porter. (Fan vad svårt det var att börja osvenska öl-ord.. :P)

Ofavoriter är pissiga svenska lageröl. Och belgare!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-07-27 01:05
Juste jag glömde.
Loppen i chris egenbryggda öl(den me en vit loppa på svart etikett o 3vita prickar) är ett +, var sjukt god sist.
och lapin kulta.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-07-27 01:46
Asså jag kommer gå emot alla, jag slutade dricka öl ett jävla bra tag då det blivit för mycket, gick över till den klassiska red bull och vodkan, men på semestern för ett par veckor sen så fick jag en Sofiero av svärfarsan, och blev hooked, den smakar ju förfan helt underbart! 10.80 kr för en 50 cl burk även, det är ju helt underbart.
men det kan dock bero på att jag inet druckigt sofiero nångång innan som ni.

Mitt minus på öl går i stort sett till alla mörka öl / carlsberg export

2009-07-27 02:08
jasså är inte serum stamkund på bolaget :D
be the change
Poet

2009-07-27 03:12
Generellt goda ol: Europeiska ol.

Inte sa goda ol: Amerikanska och kanadensiska (som smakar exakt som amerikanska olsorter), smakar som blaskigt utspatt skit.
At the gates of Eternity...