åh färska majskolvar!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Join the fivefingerdiscount movement, tror hellre jag hade tagit mitt liv är att äta löksoppa och snabbmackaroner dagarna i ändå. Livet går ju ut på att unna sig.
Bacon+valfritt tillbehör. Eller bara bacon. Bacon är gott.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
soppor i allmänhet helt enkelt
http://www.aktivdemokrati.se/
tips för att göra grönsakssoppan mindre tråkig pressa färsk citron över när den är klar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snapphona & skills Jag tyckte det också att tonfisk var en spya just för att det inte luktar något vidare. Men fan, det är bra mat och man står fint på det. Köp på burk med olja. Duktigt med protein och omega 3. Testa mitt recept med bulgur, ni kommer inte bli besvikna. 8 kr för en burk tonfisk, och du kan ha den till två måltider. 4 kr tonfisk, bulgur 2 kr.... ja, typ 6 kr för en måltid. ÄT!!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
usch varför inte istället köpa lax och äta mer potatis
ärt och morotstuvning är sjukt gott, samma sak gäller kinamix, tvivlar på att något av det är särskilt dyrt, och man kan ha bacon till.
röda linser. går att göra grymt god gryta och det är mkt nyttigt.
snapphona Lax är väl inte billigt? Rikemans mat!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Dirty-Dave P27 jag har inte mat hela månaden jag svälter vissa dar jag köper i pkt fryst lax för 50-60 kr med fyra bitar det räcker till 4 måltider om man äter lite extra potatis hellre svälter jag några dagar än äta tonfisk och att inte få äta lax vilket är det godaste maten jag vet oxfile är rikemansmat det har jag bara ätit 1-2 grr i mitt liv
Dirty-Dave P27 Jag vet att vi fattiga ofta är ohälsosamma. För att vi inte har råd med bättre mat och oftast inte är lika välinformerade om hälsa och inte har lika mycket tid över till träning som käcka medelklassmänniskor. Men det betyder inte att det är bra att vara ohälsosam och något man måste leva upp till bara för att man ska ha rätten att kalla sig fattig. :)
Lax är inte billigt. Framför allt inte jämfört med tonfisk. The End. Vad man sen tycker om det smakmässigt har mindre med priset att göra.
Look with your own eyes - See with your own mind
Nudlar? :p
Beat the odds like an abusive freak show owner
medoria: linser är riktigt nice, det måste jag inhandla lite. dirtyd: ska testa den.
PenDragon P25 det är fortfarande ingen rikemansmat det kostar mindre än än pizza till 4 måltider
Jämfört med tonfisk är det. Onekligen den dyraste av de "vanligare" fiskarna i Sverige. Sen vet jag inte vad du bor i för rikemansområde, men sist jag kollade kostade inte pizza MER än 60:-
och lax äter du ju inte som den är... lax är ruskigt gott, men kostar lite därefter också.
snapphona: den lax du då köpt är förmodligen chumlax och inte riktig lax.
Toastare
2009-10-14 14:15
lura inte folk att äta majskolvar! Det är för fan bara stärkelse och man bajsar ut allt igen.. ingen billig mat, för det är ingen mat..
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2009-10-14 14:17
Och sluta snacka rikemansmat, handlar om att prioritera och inte lägga pengarna på annat..
vadfan är linser för nått?
serum: en baljväxt. som en böna, eller ärta, men platt.
Du kan ju göra tusen saker med tonfisk också skillz :) Missförstå mig inte nu, jag älskar lax, men inte fan är det billigt.
som sagt...vill inte ha nån fläsk... pend: jag gillar iofs mest röd fisk, inte sån vit fisk. tonfisk är vitfisk va? fast ja, jag ska testa det innan jag säger nåt mer om det :P
Tonfisk har en väldigt karaktäristisk smak skulle jag säga, men du kan göra mycket kul med tonfisk. Men om du inte någonsin vill lära dig att tycka om det är det bästa du kan göra att bara äta skiten direkt ur burken :P
Det låter som en bra idé, men inte för mig just nu, haha.
Min poäng är väl mest att det finns tonvis med trevliga recept innehållande tonfisk :) Inte så att du bara äter lax som den är.
Handlar du på lidl borde du klara dig, bara tänka smart. Köttfärs tex behöver du ju inte va nått geni för att laga direkt men du kan ändå göra olika saker, köttbullar, biffar, köttfärssås, limpa osv. krydda olika och släng i lite olika prylar så blir det inte så enformigt heller.
PenDragon P25 70 kr för pizza där jag bor och 50 kr för en falafelrulle om man inte köper från en vagn då får man en mini för 30kr. Bor i en småstad, inte ett rikemansområde. BountyBoo F29 kommentera på du, det kommer inte ändra på nåt. medoria F27 nej jag köper bara den fina ljusrosa riktiga laxen när den är billig, typ på erbjudande jag tycker chumlax smakar bajs så det går bort
tips är att pressa en halvcitron över grönsaks-och linssoppan får vilken grönsakssoppa som helst att bli lyxig
Dirty-Dave P27 bulgur jatack kärlek och respekt till dig men tonfisk nejtack
Toastare
2009-10-15 14:14
skillz, tonfisk är en röd fisk... mer köttig smak. Fruktansvärt gott halstrad. men som Herecomesthesun sa.. aldrig tumma på kvalitet när det gäller mat. Mat går alltid i första rummet när det gäller ekonomi. Inte ens en student får så lite cash att man inte kan äta bra och god mat.
Jaha, trodde det var vit fisk. Jag har typ mindre pengar än en student att leva på. Men det är självklart att god mat prioriteras.
Toastare
2009-10-15 14:24
skillz, visst ja..glömde av din situation, sorry! tror det finns nån sida på nätet som är fylld med recept för lite pengar..
70 kr för pizza där jag bor och 50 kr för en falafelrulle om man inte köper från en vagn då får man en mini för 30kr. Bor i en småstad, inte ett rikemansområde. Haha, menar du på fullt allvar att en vanlig basic pizza, i stil med Capricossa eller liknande kostar 70:-?! Har ni bara en pizzeria där du bor? För jag har aldrig i hela mitt liv varit med om så dyra pizzor i en SMÅSTAD.
PenDragon P25 jag tror inte jag vet man kan inte ha erfarenhet av allt
snapphona, vart bor du? Låter helt tokigt dyrt
Tokigt dyrt indeed. Och det är ju oavsett vilket helt irrelevant för sammanhanget, för faktum kvarstår, en genomsnittlig pizza i Sverige kostar _INTE_ 70:-
45-60 är väl rätt lagom
be the change
Toastare
2009-10-15 22:21
Fast på min gamla pizzeria kostar en vanlig pizza altså kategori 1. 55 sen är prisintervallen 60, 70, mozarella 75 och special pizza 95. Fast då ligger den i stockholm.. i skåne har jag aldrig varit med om det..
Jo men det är ju det jag menar Boo, klart att nån specialpizza kan kosta mer, men en VANLIG jäkla pizza kostar bara inte 70:- :)
Billigaste maten är att äta hos andra! Blire jidder i skärholmen äre bara kila förbi :D
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
Prislista; Tomatis i Sthlm (gooooda pizzor). Avh: 65 Serv. 70 kronor: Margherita, Capricciosa, Hawaii etc. Snittpriset på pizzor i sthlmstrakten när vi snackar om pizzor som är goda. Vet nån pizzeria som kränger de ovanstående för 45 spänn, men de smakar därefter också, då väljer jag hellre djupfryst på matbutik och eldar i mitt eget ugn, speciellt om det ska vara kött i det.
ni pratar pizzor. killen har 100 kr i veckan att köpa mat för, det räcker till två pizzor. hur tänkte ni att han ska fördela dem över sju dagar? mitt förslag lyder havregryn potatis röda linser tonfisk eller ägg ( billigaste proteinkällan) mjölk lök eller purjolök så du kan göra soppa antar att du redan har basgrejer som kanel och salt hemma. smör kan vara bra också, då kan du göra rösti när du tröttnat på soppan.
Toastare
2009-10-16 11:01
Fast med de flesta förslag måste han ju ändå köpa järntillskott för att inte gå i ide nu i vinter...
Vi pratade pizzor för att någon inbillade sig att lax var billigt och att pizzor generellt i Sverige kostade 70:-. Som Boo säger, ska man äta så pass näringsfattig mat krävs diverse tillskott för att överleva, så det är inte säkert att det blir så billigt i slutändan.
men som jag har förstått det är detta ingenting långvarigt utan en kortare period då man har tajt med pengar och måste klara sig undan billigt ett par veckor, en månad eller så. ingen vill ju leva på linssoppa (som fö är helsoft) och havregrynsgröt hela tiden, men under kortare perioder är det nog ingen fara, man vill ju bara kunna fylla magen
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
ahoshlaboshlo: perfekt, då kikar jag förbi hos dig nån dag ;)