I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Läskeblask tråden

Övrigt - Blandat

2013-03-19 16:00

Läskeblask tråden

Det flytande godiset, ett av livets goda ting... Jag är en alldrickare när det kommer till läsk och Sverige är rätt land ait bo i i det avseendet... Diggar svenska klassiker som julmust och hallonsoda till energidrycker och amerikanska avarter med tuggummi-smak.

Tipsa om favoriter, gärna nått som ni inte tror folk satt i sig och ni vill rekommendera... jag skulle vilja ha en läsk som smakar päron-split.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-03-19 16:28
Gå in i nån turktjorre och fixa lokal läsk, fan många av läsksorterna från t.ex. Turkiet är så sjukt goda! Finns en specifik men minns inte vad fan den heter. Är små glasflaskor typ med ananassmak bland annat.

2013-03-19 16:34
Jo men ibland kan det bli nitlott också, hög nått "rosenvatten", fifan, saftsvaret på parfym... men ibland jackpot som när de krängde blackbull, som koncentrerad redbull i medicinflaska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-19 17:00

Fuckin with it?

Ibland sitter kombon körsbär-marsipan rätt bra

2013-03-19 17:14
dr pepper måste ju vara läskens svar på sydstatflaggan...(?)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Moderator

2013-03-19 17:16
Pepsi max, apotekarnes julmust light och påskmust light.. mhmm <3
Väntar på fanta exotic i light-version, den mååååste dyka upp nån gång!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-03-19 17:16
Hahaha, ja finns inget som splittrar folk såsom Dr. Pepper... Vanilla Coke uppvisar liknande tendenser

2013-03-19 17:17
Ouff... nej just light-grejer smakar ofta rätt fel, som att just någonting saknas, vilket det gör. Artificiell sockersmak är ingen höjdare generellt bara att suga på en suckett

2013-03-19 17:20
ja finns inget som splittrar folk såsom Dr. Pepper

ville bara visa vad jag lärt mig på tp i dagarna. det är tydligen texas officiella dryck :)

annars har den en väldigt speciell smak för att vara läsk. "vanlig" läsk går hand i hand med socker och sockersug. har man ett sug efter socker så fungerar all läsk...mer eller mindre. hjärnan vet vad som kommer oavsett smak.
men när det kommer till dr pepper så är det mer en dryck att njuta i lite långsammare takt. en dryck med lite mer klass, om man så vill

-Mark Twain

2013-03-19 17:22
vanilla coke blev nästan en mytisk dryck som alla visste fanns men få visste var...
eller så var det bara jag som inte visste...:p

-Mark Twain

2013-03-19 17:29
ja, nej jag får hålla med dig, läsk som drar åt rootbeer hållet, har ju en mer komplex smak och inget man direkt vill ha om man är törstig... Snarare för att få en fulländad smak av amerikansk synd och dekadens.

Jag tycker om energidrycker av samma orsak men de hade gärna fått kränga skiten på större burkar till ett bättre pris. Så länge smaken va det samma kan jag skippa diverse uppiggande medel känns som sockret är det essentiella ändå
Producent

2013-03-19 17:39
Jag dricker sällan läsk, mest om det ingår i maten om jag äter ute. Om Trockadero finns så väljer jag alltid den, klassisk korvmoje dryck.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-03-19 17:46
Trocaderon, sveriges guld på flaska... Sjukt underskattad, finns den i kylen går den alltid före cola

2013-03-19 17:48
Jag diggar faktiskt den norska "Villa" drar lite åt portello hållet (närmsta jämförelsen jag komemr på)

2013-03-19 17:52

Så ni vet vad ni ska leta efter
Producent

2013-03-19 18:41

2013-03-19 19:41
Trocadero, Champis och Pommac. Omnomnom!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Producent

2013-03-20 02:42
Jag skulle säga Fanta, hela vägen. De allra flesta smakerna e ju helt sjuka, men den klassiska apelsinen e nog allra bäst. Citron och tropiska frukter kommer dock tätt därpå.

Även kul att prova på Fanta me apelsinsmak i andra delar av världen, där den varken ser eller smakar samma som här uppe. Riktigt god hursomhelst!
I'm Just A Human

2013-03-20 06:56
uschuschusch för Villa och norsk brus överlag. Under mitt år i Norge där jag jobbade i kiosk stötte jag på en hel del norsk läsk och det mesta fick mig att längta hem till trocaderons land. Min favorit är nog tråkigt cola, eller iaf det som jag dricker mest. Annars är jag en riktigt sucker för Fanta och alla dess smaker, fast originalet är svårslaget
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Redaktionen

2013-03-20 08:54

där har du nog det närmsta du kommer piggelindricka

förövrigt diggar jag passionsfruktsläsk
namaste
Producent

2013-03-20 09:26
Fanta Pink Grape är den godaste läsk jag någonsin druckit. På andra sidan av skalan ligger utan tvivel Cokta, den kan vara den absolut äckligaste smörjan som har tillverkats. Idén är att det ska vara en naturlig cola med örter, men det smakar som nån sorts avslagen cola blandad med jaegermeister.

Give my regards to King Tut, asshole
Poet

2013-03-20 10:09
Cockta är vidrigt. Smakar ju som sirap, fast med cola smak. Bara juggar som propsar för det eländet.

Jag dricker minimalt med läsk. Försöker hålla mig borta från detta gift. MEN, utan tvekan så är detta flytande, oral orgasm. Jag unnar mig en burk eller två i månaden av denna dryck.

At the gates of Eternity...

2013-03-20 10:15
Konstigt P24-Vad smakar den där?

mattheew -Villan va det bästa i Norge, julebrusen klarade jag mig utan dock.

ÅderpåleOne -fast jag vill ju ha päronsplit-smak, alltså päron möter vanilj i läsken. Annars håller jag med om att passionsfrukten är underskattad... Undra om nått land har så bra läskutbud som Sverige?

KurtRussel P29 Kan va pga Norris men den där drycken känns badass.

Många som väljer fanta, jag ser det som en väldigt klassisk smak och vi har väl flera olika "sodor" som täcker dom smakerna.... Tyckte annars "vilda bär" va överlägsen, va ett tag sen jag såg den nu. Som nån skrev känns det ändå som cola companys smaker varierar i burkarna/flaskorna från dag till dag och plats till plats. Jag diggar faktiskt apotekarnes cola mest av drycker med klassisk cola-smak.

2013-03-20 10:16
BC99 P29

Äre nån dansk grej som bara finns i Malmö?
Producent

2013-03-20 10:28
Är det någon som är så gammal att den minns Batman läsken?

Den var fan god, måste ha kommit runt 1990.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2013-03-20 10:32
Ett par andra favoriter jag kom på nu:

Den sista var sanslöst god, hallon-lakrits, det var verkligen som flytande godis. Tyvär var det bara en limited edition och jag fick bara tag i enda flaska.

2013-03-20 10:38
Dopeness P32

Rejäl nostalgitripp på den burken, fick flashbacks till dagis

2013-03-20 11:52
Vimto är fet. Tycker fanta wildberry e skit när man vet att vimto finns.

Jag diggar faktiskt cockta! Köpte alltid den när jag var mindre o hängde utanför livsen.

Fanta Jamaican (ananas) e riktigt fet!!

finns många härliga jag inte minns namnen på....

Producent

2013-03-20 12:50
Wooord fan, Villa är den enda norska läsken som är hyfsad. Smakar lite fruktigt och gott. Champis och Pommac saknar jag från Sverige, hehe!

2013-03-20 13:05
Måste bara big-up:a för stämningen i tråden. Mer sånthär på whoa! :) Har dock inget att bidra med
Poet

2013-03-20 13:48
VRGNHNS: Exakt, dansk dryck. Fanns överallt förut här i Malmö, tills de kom med förbudet mot import av utländska burkar. Men precis som allt annat i Malmö så kan man fixa det om man har sina kontakter hehe :)
Redaktionen

2013-03-20 13:52

vissa bakfulla dagar vaknar jag med ett ryck och gråter en skvätt över att denna inte finns i min närhet
namaste

2013-03-20 14:13
ooo åderpåle, den guaranaläsken e nice! hade helt glömt den!!

Jag försöker minnas en line av läsksorter. Smakerna var bla vattenmelon, pomelo och vindruvor (lila burk). burken hade enkla färger, och en bild på frukten. Dom var importerade men minns inte mycket mer.. Saknar dom. Riktiga 3 för 10 klassiker.

Här e en annan 3 för 10 klassiker

2013-03-20 14:20

2013-03-20 14:24
Den här upptäckte jag för ett par månader sen. Tummen upp för fläder

2013-03-20 14:28
Ah, alltså fläderdrycken är också nått som jag tror bara bjuds här uppe, finns inget bättre när det kommer till saft iaf... klassikern herrljungas äppelcider är också svårslagen...

ÅderpåleOne -Finns den nånstans att få tag på nu?Blev sjukt sugen

BC99 P29 -jag har börjat ana att malmö kan va skönaste staden i Sverige av många orsaker

2013-03-20 14:29
Wooord fan, Villa är den enda norska läsken som är hyfsad. Smakar lite fruktigt och gott. Champis och Pommac saknar jag från Sverige, hehe!

Det obligatoriska fredagskoset... Fan saknar den läsken

2013-03-20 14:38
Fick först nu nys om att we invented that shit:

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4skedryck
Producent

2013-03-20 15:20
Lemonade was a popular drink and it still is

2013-03-20 15:22

Dra åt helvete
Producent

2013-03-20 21:54
Poet

2013-03-20 21:55
Dopeness skrev:
Lemonade was a popular drink and it still is

+ 1

+2
Poet

2013-03-20 21:56
Och RIP får man väl också säga.
Moderator

2013-03-20 22:28
Den där Pepsi Twist var ju gudomlig vill jag minnas. Annars dricker jag nästan inte läsk längre, Pepsi Max är väl det enda jag dricker och den slår allt och alla enligt mig. En kall Coca Cola funkar också. Gillar tyvärr inte att äventyra med nya drycker längre.

Kalla mig tråkig.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2013-03-20 22:56
Om man inte gillar att äventyra med smaker är det ju sockerdricka som gäller, tror det blir nästa blask-inköp

2013-03-20 23:49
Fanta citron eller nån grape variant är de första jag kommer på.

Eller Cream soda!
In the old days it was not a crime
Rappare

2013-03-21 05:22
Vichyvatten äger läsk.
Moderator

2013-03-21 10:13
När det kommer till jul- och påskmust så blir jag fan irriterad på riktigt när folk hyllar apotekarnas som den bästa sorten. Zeunerts must är så jävla mycket godare så det blir bara fjantigt när folk kommer dragandes med apotekarnas. Jag drar mig dock nästan lite för att kalla den läskeblask, det känns lite för alldagligt för zeunerts must.

När det inte är nära påsk eller jul dricker jag faktiskt mest coca-cola. Den går så pass bra ihop med chips och så att det oftast känns överflödigt med andra alternativ.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-03-21 10:46
scrotum skrev:
Vichyvatten äger läsk.

Känner mig sjukt tråkig för denna tråden men...

+1

2013-03-21 10:51
Vichyvatten äger läsk.

kommer från frankrike....precis som reliken på slottet!
låt oss hålla båda borta från läskeblasktråden. ingen av dom är söt nog att få beblanda sig med läsk!

-Mark Twain
Producent

2013-03-21 11:10
Brorsan älskar också Zeunerts, jag ba' Fuck Zeunerts liksom, fast jag vågar inte säga det till honom. Jag tycker den har aldelles för lite malt/humle, smakar mest som att dricka kolsyrat karamelliserat socker.