I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Läskeblask tråden

Övrigt - Blandat

Producent

2013-04-10 18:13
Min favorit alla kategorier just nu, finns ingen bättre!

Hittar dock bara 50 cl flaskor här i Norge, >:/
Admin

2013-04-11 16:43
Lilmofosho skrev:
Zeutners är bästa julmusten jag vet. Man riktigt känner smaken av äkta brygd, haha. Har blivit tradition nu att alltid ha några i kylen runt jul.

+1

Så sjukt god. I julas drack jag nån med enbärssmak. Minns inte märket men det var väl nån specialare i mindre utgåva. Rätt god men inte riktigt lika bra som Zeunerts.

Testade jordgubbs-Fanta här om dagen. Rejält sliskig och söt (lite för mycket) men bra jordgubbssmak.

Nån som druckit Inca cola och kan säga om det är nåt att hänga i granen?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-04-11 16:51
Evolution P29

Jag diggar den, men jag är ju en "all-drickare", skulle placera den i facket portello-villa-liknande läsk. Mao skulle jag kanske inte rekomendera den för folk med mainstream-smak, de som bara vill ha cola eller frukt-läsker som inte är för sliskiga. Den är dock inte sliskig ala rootbeer men den känns nog inte helt "hemvan" i sin karaktär.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-04-11 16:57
VRGNHNS

Får väl ta och testa. Har varit en riktig manistreamdrickare (bara testat lite annat här och där, främst utomlands) men börjar bli lite nyfiken på annat. Tror det beror på blodapelsinläsken av Vasa som jag drack för nån vecka sen. Minns att jag drack den eller en liknande som barn och då var ju läsk mycket roligare än det varit som vuxen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-04-11 17:00
Evolution P29

Skrämmande nog tycker jag det blir bättre och bättre... Godis har väl förlorat sin charm men läsken ger fortfarande en lyxig och syndig känsla och en sockerkick utan att den blir för mättande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-08 12:47
Coca cola zero smakar fan inte som vanlig cola...
Poet

2013-05-08 23:07
Jag älskar mina Frank's :)
Enda drycken jag saknar är relentless, köpte den i england rätt ofta. Fick huvudvärk av att dricka den. Nu försöker jag dock ändra lite på mig själv, så undviker all läsk förutom energi drickor
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-20 15:35
Doggsonlol

Frank´s som är gjord av Kopparbergs eller är det nått som man bör ta sig utomlands för att åtnjuta?
Poet

2013-05-20 15:50
Frank´s är kopparbergs silverfärgade energidricka med hyffsat sur smak, alltid älskat den :)

Du behöver bara ta dig till närmsta affär så kan du testa, dock är den inte för alla kan jag säga. Har fått den beskriven att ha en smak av avslagen öl, men allt jag känner är glädje när jag dricker den.

Willys har den dock inte har jag för mig, men ica affärer brukar ha den
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-20 15:55
avslagen öl,

haha den ska fan testas!
Poet

2013-05-20 16:29
Men den är gudomlig enligt mig :) Finns värre saker när det kommer till energidrickor, ett prima exempel är den där powerkingen som är typ brun/orange och ska ha massa nyttigt skit i sig... GODDAMN nasty as fuck, ingen aning om vad den smakar fortfarande
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-05-20 18:01
Brun orange powerking? har bara sett den blå, god är den fan inte men den gör det den ska och smakar inte bajs.

Poet

2013-05-20 19:41
Ah den blåa är ju standarden antar jag, smakar fattig red bull men du får 0.5l för typ 11kr jämnfört med typ 25-30kr för en red bull i samma size.

Ljusblå = diet/sugarfree snusk
Vita = Cola
Gröna = Lime tror jag

Colan och vanliga är bäst men sen har dom just den där vidriga jäveln, svart burk kanske det var med typ brun orange text på. Ser nästan ut som en bild på en EQ (tänk old school winamp) på sidan av den.

Den är still nasty :) bara kolla på Willys nästa gång ni går förbi, rekommenderar dock inte skiten
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-20 19:50
Diggar ändå powerking, ska ge den svarta versionen en chans också
Battlerappare

2013-05-20 20:25
Ahhhh jo då vet jag vilken det är! Jo den funkar men smakar skumt.
Den vita har jag inte testat, coop har svarta burkar av nått märke jag inte minns som faktiskt smakar cola. Billigt skit 5 för 25 typ som ja antar att energydryck ska vara men smakar faktiskt gott för en gångs skull.

Poet

2013-05-20 20:50
Empire P29: Dom med 2 kaffekoppar på sidan för att visa att en burk är lika mycket koffein som det?

Beskriv smaken för jag kan seriöst inte göra, skummaste fucking drickan jag smakat för jag har inte en aning vad den ska föreställa, besk är den men vad fan kommer sen.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Moderator

2013-05-20 21:48
Vad tycker ni om redbulls "nya" smaker? Jag tycker limen smakar lite diskmedel, tranbären gillade jag inte heller speciellt mycket, colan var heller ingen höjdare MEN blåbär är helt klart favoriten =)

Sen undrar jag om någon annan än mig minns drycken shio(stavning?)? Jag var inte mer än kanske 11 år när jag drack den senast men jag minns än idag den underbara persikasmaken...vad fan hände med den?
//TW
Poet

2013-05-20 21:54
Hatade red bulls nya smaker, inte testat cola dock men dom andra var rätt wank.

Shio hypar alla upp i såna här trådar ALLTID :) Kommer ihåg den, läsken som kom efter var ju den med några fucking slime bollar i den var rätt vidrig men shio var helt okej.
Var ju typ överallt i x antal månader, årets jävla hype polaren köpte den alltid sen dog den helt
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-05-21 16:49
Minns inte, har tyvärr ingen burk kvar heller att kolla namnet på.

2013-05-21 17:34
Minns det som att Shio var riktigt god... Minns inte att den höll fram till 05 (enligt wikipedia)
Poet

2013-05-21 18:03
Empire: Men det är dom helsvarta iaf som säljs på typ willys och vissa ica butiker, finns i typ 3 varianter tror jag en vanlig cola och en cherry sista kommer jag inte ihåg.

VRGNHNS: ofta den höll till 05? Försvann väl jävligt långt innan eller så är min tidsuppfattning fubar
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-21 18:05
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shio

Tycker också att det låter lite konstigt

2013-05-28 12:49
Finns det någon läsk med mintsmak? "Jenka"-läsk hade varit nice

2013-05-28 12:51
munskölj?

just shake it before :p
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-05-28 12:56
Nja, men det ska ju va en läsk, har efterfrågat den smaken i år men har märkt att jag verkar utgöra den enda efterfrågan.

2013-05-28 12:58
ja, det är en lite unik önskan.

för min del skulle det ge min mun dubbla budskap och kaos skulle infinna sig i mitt belöningssystem.

"borstar jag tänderna eller dricker jag läsk??"

-Mark Twain

2013-05-28 13:03
Haha, ja, men egentligen så har ju polkagrisen en liknande smak-effekt... Det är ju just det man gillar med Dr pepper... körsbär och....Marsipan?

2013-05-28 13:06
jo, fast jag kan lätt sluta fungera rent makaniskt om jag går och äter en polkagris... :p

men när mint blandas med choklad känns det som om världen helt plötsligt ler som om den fått så många orgasmer på rad att vårt räknesystem känns otillräckligt för att visa hur många det är :)

-Mark Twain
Poet

2013-05-28 13:54
Får spä ut mintuu och kolsyra? Lär smaka röv dock.

Googlade och verkar inte finnas annat än drinkar med mint smak
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-05-28 14:10
Nja, den ska ju inte vara överdrivet sliskig, tänker mer Jenka möter sprite..
Battlerappare

2013-05-28 19:24
Doggsonlol

Jo det måste nog vara dom, cola e god

Poet

2013-07-08 19:16
oh fy fan så wonderful sitter här med ett 4pack Relentless, inte druckit dom på flera år.

Kan vara den bästa energi drickan som finns
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-07-08 19:40
Dom hette X-ray dom jag menade btw

Poet

2013-07-08 20:40
Ah det är en av dom där budget sorterna som poppat upp, vet vilka du menar.

Roliga är ju att märken som Battery och Dark dog har börjat komma tillbaka, dom fanns ju med där i begynnelsen men försvann under några år. Dock kommer jag ihåg Dark dog som något av det värsta skiten jag druckit
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-07-08 21:17
Yes budget är va som gäller ju.

Det var väl dom som "började" innan det blev poppis antar ja så får dom eld igen

Poet

2013-07-08 23:39
Empire P29: Finns nån av dom som smakar peppar, inte riktigt säker på vilken just nu dock. Den är en måttligt vidrig suprise.

Undra vad som hände med Burn Mocca, den var måttligt fucked up. Jag blev helt rutten av den och polaren kände sig full
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-07-09 00:42
dom kanske inte vill att man ska dricka dom aktivt, dom tänker på ens bästa typ...

Graffare

2013-07-15 11:07
Just nu gillar jag Burn Lemon Ice :)

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Poet

2013-07-15 11:34
Oh den där har jag inte sett!

Ica/konsum/coop var hittar man?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-07-15 12:21
Ska det va citronläsk ska det va Danskt citronvann... Synd att den verkar ha försvunnit, hoppas inte samma utveckling drabbar svenska märken
Graffare

2013-07-15 14:34
Doggsonlol,

Har inte sett denna i Sverige, men köper den i Danmark. Den kommer säkert till Sverige i höst om man jämför hur det var med den vita Burn.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Poet

2013-07-15 14:41
Ah tack för clearing letade efter den i butiken idag, kan bli intressant att se hur den smakar.

Fan energidrycker är rätt intressanta egentligen, när jag var yngre så samlade jag på burkarna och hade nog alla möjliga smaker du kan få.
Nu har jag bara 4 burkar relentless och en sån här

ståendes på hyllan, dock vettefan om man ska rekomendera den
I.C.T.W
Ill be heading out soon