I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

rasse fast man är utlänning?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2003-10-29 01:05

rasse fast man är utlänning?

jag har tänkt på en sak..
skulle man inte kunna va rasse fast man var utlänning?
och då menar jag alltså mot sin egen ras.
om en människa från (jag bara tar nåt som exempel) t. ex bosnien skulle få för sig att bli rasse, liksom, skaffa en såndär "bombarjacka", kängor, raka håret och skrika "sieg heil", skulle han inte kunna göra det? tänk om han liksom skäms för sin ras eller något?? skulle inte det kunna vara möjligt ??

if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2003-10-29 01:14
låter som jackie arklöv för mig.....

2003-10-29 01:19
fenix. du tog orden ur munnen på mig.

Skivsamlare

2003-10-29 01:20
ja det är väl mer självhat det handlar om då...
(som för de flesta andra rassar, men ännu mer för jacke arklöv mfl...)
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2003-10-29 01:25
de e inte så ovanligt faktist. finns många som hatar sin egna (ras) låtsas vara en annan o håller på som du säger.
I had this bad bitch Uptown, she was like LUNARSTORM!

2003-10-29 01:30
då måste man ju hara sig själv... gjorde arköv det???...
får itne det hela att gå ihop...
What would macgyver do?

2003-10-29 01:32
pilsner ja vet de e skit skumt,,,man kanske inte ser sej själv som de
I had this bad bitch Uptown, she was like LUNARSTORM!

2003-10-29 01:43
men jag menar. man skulle ju bli paff om man såg en, ta inte illa upp, neger som såg ut som en rasse. kängor, rakad skalle, svart bombarjacka, hakkors. skulle det kunna gå egentligen? det går inte ihop sig ju!
men ändå, man borde väl kunna hata sin egen ras om man nu kan hata nån annans ras!

2003-10-29 02:42
pontus:
det är sant...den "ariska" rasen härstammar från indien...fast det var inte det folk som nu bor i indien...så han har ju delvis rätt men har ändå fått lite om bakfoten...
What would macgyver do?

2003-10-29 03:06
grafflix P17 att vara nasse går inte ihop sig.
SMÅLAND!

2003-10-29 07:05
I göteborg finns det minst en med afrikanskt ursprung som har gått runt med bombarjacka, kängor och heilat.
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2003-10-29 07:14
lilmalik

du menar frölundas stolthet negerpierre?! sikken patetisk varelse men vi va skitskrajja för honom när vi va små. han gick över våran skolgård å så ropa vi NEGERPIERRE å sprang in i våra klassrum å gömmde oss! ahhh d va back in the day....

2003-10-29 08:12
jag såg en snubbe några gånger i frankrike som var svart och hade bombarjacka med hakkors på ryggen och tatueringar o skit... såg helt tokigt ut..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-10-29 08:24
fenix jag har bott granne med honom :), fast det var typ innan jag visste vem det var :D

2003-10-29 11:40
Lasermannen

har är ju en produkt av det främlingsfientliga sverige,,,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2003-10-29 13:18
förövrigt härstammar inte den "ariska rasen" från indien, utan arisk är den beteckning indoiranierna (dvs de indoeuroper som bosatte sig i området= hade på sig själva. det betyder "ädel". Men rent historiskt är arisk därför mer lämpat för indier och iranier än germaner (alá nazismen)-

2003-10-29 14:27
så det är möjligt då..

2003-10-29 14:27
Herr_Berg P16

???

2003-10-29 14:49
Som Jacki Arklöv svarade på frågan: "Vad tror du att nazizterna skulle göra med dig då, om dom nu fick makten?"

-"Jag tror inte att dom drar alla över en kam"

ack, vidomsord...
Omnia est Faeces

2003-10-29 15:21
Vaddå, vemfan som helst kan ju klä på sig en bombarjacka och kängor och hakkors och whatever.

Det är väl bara bra om vi tar ifrån nazisternas (som tagit det från skinsen) symboler. Man kanske inte vill vandra omkring med ett hakkors på bröstet direkt, men ni fattar vad jag menar?

2003-10-29 16:13
jo...

2003-10-29 20:34
arinmarsian P22
du har helt enkelt inte rätt i vad du säger. sorry.

2003-10-29 20:35
angående ursprunget för ordet "arier" dvs.
Resten har jag inget att tillägga om.

2003-10-29 23:45
öööhhh.....är inte rassism främlingsfientlighet? alla kan vara rassister....har inget att göra med var man kommer ifrån eller vilket etniskt ursprung man råkar ha....

2003-10-30 02:31
arinmarsian P22

jag förstår vad du menar men det var inte riktigt det jag tänkte på.. jag menar ifall man skulle kunna bli rasse och hata sin egen ras. klart man kan hata andra raser av olika anledningar men skulle det kunna bli så illa att man börjar gå runt och hata och mörda folk av sin egen ras bara för att de är just av det folkslaget som du själv?

2003-10-30 14:32
arinmarsian P22

jo det är ju sant.

2003-10-30 14:33
MULLE-MECK P0

rasism har med att hata andra raser att göra..
nazism är politiskt, men man kan inte va nazist utan att va rasist men man kan va rasse utan att va nasse!

2003-10-30 14:55
vafan snackar alla om raser för? vi är inga jävla hundar...

människa som människa...

Éxitus

2003-10-30 16:54
är man rasist så ogillar man en viss eller vissa raser. Man kan naturligtvis ogilla sin egen ras och därmed är man rasist. Att de andra rasisterna som ogillar dennes ras umgås med honom/henne är dock ett mysterium.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2003-10-30 20:24
Jag har träffat Jackie arklöv ett antal gånger...brr...creepy guy!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2003-10-30 22:41
whoa P17

för att det är så vi är skapta. olika raser

2003-10-31 04:01
Sen är det en jävla skillnad på att inte vilja ha invandrare i "sitt land" och att hata invandrare.

Det kan ju faktiskt ha andra faktorer.

(jag är för invandring, men så vi har det uppklarat =) )

2003-10-31 10:59
Salongo P25

intressant...
får man fråga va all denna fakta kommer ifrån ?

2003-11-01 10:54
lilmalik P32

Han svarta snubben i Gbg har även steriliserat sig.. för att inte föra sina gener vidare.

2003-11-01 20:26
såg nån sida förr som handlade om serbiska nationalistiska skinheads.. kan väl tänka att dom tog ut sina aggresioner på bosnier
Ja, det är sant! Det är sant!

2003-11-02 13:52
som någon skrev: den ariska rasen kommer ursprungligen från Indien. Likaså hakkorset är en symbol från Indien. I Indien är den vänd åt andra hållet och är då en symbold till/för solguden.
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2003-11-02 16:00
*Marcus* P17
det var ju faktiskt inte det som skrevs. Arierna "kommer" inte från indien/iran, utan flyttade dit från det indo-europeiska "urhemmet" som fortfarande är mkt osäkert var det var beläget.

2003-11-02 16:54
m hm..

2003-11-02 17:01
tänkte bara påminna om att rasism inte bara existerar från vita mot svarta. rasism är en benämning på rasfientligt beteende. det existerar från alla håll?varför tas bara ena delen upp?
"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"

2003-11-02 17:04
men det finns inget som heter raser inom människan,det är bara felaktiga benämningar på olika hudfärger å kroppsbyggnader.

2003-11-02 18:28
chiquita F17

För att rasismen till 99%(?) är hat från vita till svarta. Självklart existerar det från alla håll, bara det att denna är den mest förekommande.
Det är ungefär som att undra varför man inte gör nåt åt att pensionärer slår ner ungdomar på kvällarna, istället för tvärtom.
så är det med det som det är med det som är.....

2003-11-02 20:27
99%? Kallar jag starkt överdrivet, känner nog fler fördomsfulla indvandrareän svenskar när jag tänker efter.
Nu tänker jag på ungdomarna också för pratar inte med så mycket vuxna överhuvudtaget.

2003-11-02 20:54
99 % är way overdriven,dude. rasism är mest baserat på fördomar och dåliga erfarenheter o inte hat. den mest förekommande rasismen är inte hat utan fördomar.
kanske bara för att du själv upplever det som så. Men du talar mest om hudfärgsdiskriminering. främlingsfientlighet kanske jag borde använt mej av.det är sånt jag menar. för det är inte bara fientlighet mot svarta från vita utan här i Sverige är främlingsfientligheten mest baserad mot fördomar och dåliga erfarenheter av muslimer.

2003-11-02 22:00
ja, siffran är nog rätt överdriven, därav frågetecknet inom parantes. Det jag menade var att det är den vanligaste formen av rasism och därmed den som får mest uppmärksamhet. Ursäkta om jag var otydlig
så är det med det som det är med det som är.....

2003-11-02 23:51
skilj på skinheads och skinheads snälla människor.
det är två olika likvstilar som delar samma smak för kläder och utseende.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2003-11-02 23:58
precis! som Henkeee P18 säger.

det finns ju rasister som är såkallade skinheads med rakade huvuden och kängor och bombarjackor med hakkors på men sen finns det ju en helt annan sorts skinheads.. men exakt va dom står för och så vill jag inte gå in på för jag är inte så säkert på om jag har rätt angående det..
någon kanske kan förklara ?

2003-11-03 23:44
KHULT - du har så rätt så! visste att det var något sånt, men orkade inte tänka tillbaks på exakt hur så jag drog till med att de var från Indien :) hehe
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2003-11-04 00:45
daundergrounder: ja, jag köpte den häromdagen. bra film. för er som inte sett den så handlar det om en ung, intelligent judisk kille som hatar judendomen och är aktiv nazist. sevärd!
Ja, det är sant! Det är sant!

2003-11-04 01:11
stolt_wigger P22
precis.
Orginal-skins är dom som nog ser mest ut som den icke-påläste ser som rasse.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2003-11-04 22:32
ja,just ja.om det var någon som va å såg utställningen EXTREME PASSION så va d ju specialgrej om skinheads. Då var det ju orginal-skins som sa "Nazzarna hatar oss och invandrarna tror att vi är rassar så vi blir dömda från båda håll".

2003-11-05 01:13
arinmarsian P22 barn barn barn......
ni har så fel fel fel....
för det första så e indier grejen norra iran området med andra ord armenien... som tillbad solguden förr som hette Ar eller liknande därav arie... en som dyrkar den guden ....

Sen e det roligt att ni inte ser skillnad på rasister nazister och dyl.
jag själv är 1a generationen invandrare med andra ord jag e inte född i sverige... nog faen kan jag säga att jag e rasist om man kollar in ordet ordentligt så kan man se ordet RAS med andra ord hata andra raser.... jag som armenie hatar turkar av bara anledningen för folkslakten de utförde på mitt folk 1914... men nu till rasismen i mig...

Jag har växt upp med endast svenskar omkring mig och sett vad "invandrare" gör för min egen del i sverige... de gör det JÄVLIGT svårt för en som vill komma in i samhället... det gamla vanliga om en svartskalle gör det så gör alla andra det oxo..

Sen alltid denna skit om att svenska staten inte ger... vilket annat land "ger" lika mycket som sverige och samtidigt tar emot invandrare lika "lätt"?? om du inte trivs åk tillbaka och se om du trivs lika bra där "hemma"!!! jag själv e väldigt tacksam för att Sverige tog emot mig och min familj..

Jag är Svensk och en stolt sådan... så JA du kan vara svartskalle och rasist .. jag e det!!!

word!

jag själv går igenom samma scenario som du, har växt upp med endast svenskar och är själv tämligen irriterad på alla invandrare som inte klarar av att anpassa sig och sköta sig i ett civiliserat land, de gör det väldigt svårt för oss "skötsamma" invandrare att bli omtyckta här i sverige av folk som inte känner oss personligen, utan t ex kanske bara ser en ute på gatan. Folk generaliserar mycket ofta invandrare och ser på alla som ett enda folk med svart hår och tror att alla har kommit från precis samma ställe.

Men egentligen kan man inte lägga hela tyngden på de "oskötsamma" invandrarna. De allra flesta invandrare som beter sig på det här viset är djupt religiösa muslimer, som kommer från en väldigt annorlunda kultur och har helt annorlunda normer och uppfattning vad det gäller etik och moral osv än vad folk här i sverige har, och dom blir väldigt ofta placerade i invandrartäta områden, vilket är mer än fel eftersom det gör det ännu svårare för dom att anpassa sig. Jag säger inte att det bara är muslimerna som är de "oskötsamma", men de allra flesta är det.

så därför tycker inte jag att du ska kalla dig rasist, för då gör du samma tabbe som alla svenskar som inte gillar dig gör!..generaliserar!
"I lay chicks like mother goose"