jag hade en kompis till ej som var det. hon var adopterad och det hade mycket med det att göra. hon kunde inte älska sej själv. när hon tillslut insåg att vi älskade henne för att hon var värd att älskas och en underbar person så la hon av. det tog dock nåt år. hon körde med hela köret, kängor med vita skosnören, bombarjacka med olika symboler, tors hammare och uppvikta jeans. dessutom färjade hon håret blont men det blev alltid gult istället.... jag tror iaf att man får rasistiska tankar om sej själv när man inte kan acceptera den man är och förstå det. och när man är TONÅRING...!
MC_Kiprono : öh?no offence lixom, men du verkar ju inte fatta vad rasist betyder. rasist är att anse sig vara av en högre ras (därmed dela in mänskligheten i raser, vilket är felaktigt) och att alla som inte är av samma är mindre värdiga. att se vad vissa invandrare gör o förstör för samhället å tycka illa om det är inte samma sak som att vara rasist.
"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"
chiquita F17 "öhh? no offence lixom" men jag vet precis vad rasist betyder, och jag har inte sagt att "se vad vissa invandrare gör o förstör för samhället å tycka illa om det" är att vara rasist...om du hade läst inlägget jag citerade som han hade skrivit så kunde du klart och tydligt sett att han säger själv att han är "svartskalle och rasist"...det är inte jag som påstår det, snubben säger det själv och jag tycker det är fel..
"I lay chicks like mother goose"
det beror på hur man definierar rasist... hörde om en kille i sollefteå-trakten som var mulatt...det ryktades om att hans morsa våldtogs av en afrikan... iaf så hatade killen alla invandrare...
What would macgyver do?
bokmärke..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
MC_Kiprono :ööh? no offence lixom men okej du hade rätt.bajs.ja ber om ursäkt.
"if homeboy is trippin, I think you should tie his lace"
vi hade en föreläsning på vår skola idag. det var en kille som berättade att han hade varit med i ett gäng som bråkade med alla. det var både utlänningar och svenskar i det gänget. han berättade att när de såg en utlänning så skrek de "jävla svartskalle" och "sieg heil" och spöade honom. och när de såg en rassist så skrek de "jävla rassesvin" och spöade honom. och han berättade även att han kände en rasist som var med i ett stort nazist gäng och en av medlemarna var en neger som gick runt i gamla stan och skrek "sieg heil" och hade bombarjacka och kängor och allt det där... helt sjukt!!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
chiquita ööh? no offence lixom...men d lugnt :)
"I lay chicks like mother goose"
graflix: det är skillnad på rasist och nazist
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Kom att tänka på John Ausonius alias Lasermannen. Han mördade endast invandrare som enligt honom kom hit och utnyttjade det svenska systemet och levde på bidrag. Det ironiska ligger i att hans mor, Hilde Müller flyttade från Tyskland till Sverige efter andra världskriget, just på grund av fattigdom. Så han hade lika väl kunnat skjuta sig själv eller sin mor, de hade ju gjort samma sak, bara 40 år tidigare.
så är det med det som det är med det som är.....
En bra grej för att få bort rasism är att ta termen på allvar. Det finns aldeles för mycket rasism mellan grupper som inte belyses. Jag har ofta, som fan, fått skällsordet "svenne" kastat efter mig. Bort, som fan, med det. Det är rasism, och det nån skrev om att 99% av all rasism är från vita mot svarta är 100% bullshit. Världen ändrar på sig, maktproportioner förskjuts.
Jag vet en halv grek som är nynazist aktiv politiskt i olika organisationer med har jag hört å säljer klistermärken till dom yngre här omkring, Hans försvar är att "det finns nazister i Grekland med!!" Vet även en annan kille som var adopteraqd mexican som gick i min skola som åkte upp till rektorn för att han hade med sig WP musik till skolan å han snackade om blattesvin å sånt typ... Han va dock inte helt klar i huvet tror jag inte... Visst kan indien som någon nämde vara nazist men dom arierna hitler snackade om var folk som skulle se ut typ som Dolp Lungren eller liknande dom arierna från Indien var typ svin små mörka men mycket grymma krigare... På tal om "negerpirre" har hört en hel del historier om han... Det var nån som sa att han hade klippt bort din balle för att inte kunna föra sin ras vidare? Sen skulle ha tydligen ha blivit ihjäl högd med en penna eller nått vet inte vad som är sant eller inte men en kille som bor i mitt område som tidigare hängde med skinheads på nån sån klubb på hisingen har iaf bekräftat att grabben funnits =P Precis som ni skrev innan så finns det fortfarande Skins av den äldsta skolan kvar, Dock är dom inte alltid så snälla bara för att dom inte råkar vara nassar deras största intresse är ju att slåss å dricka öl typ hehe... Sk S.H.A.R.P skins är det dom demostrerar tex i USA med förtryckta homosexuella m.m.... Skrev ett arbete om skins för ett år sen typ.... Han som fick ihop skinsen med nynasizmen var Ian Stuart killen som bildade å sjöng i Sckrewdriver som dog i en bilolycka 1994...
Klaga inte på stavningen! http://trulle.mine.nu/trevligt/hot.asp?pundare=Dav id416
Sorry skrev fel han dog 1993 blandade ihop det med årsdagen av hans död då dom tydligen hade fest i folketshus i Gbg.....
Klaga inte på stavningen! http://trulle.mine.nu/trevligt/hot.asp?pundare=Dav id416
Ok att det finns svarta nazis, men dom är ju väldigt väldigt få och förmodligen psykiskt sjuka allihop. Vad jag däremot inte fattar är varför det finns så mycket nazism i slaviska länder som Polen. Enligt nazismen är ju slaver lågt stående och Hitler förde ju utrotningskrig mot ryssarna. Sen så finns det ju japanska nazist-organisationer också, jag har hört av en kompis att Hitler såg den japanska rasen som jämbördig med den ariska, någon som vet något om det?
Stolt medlem i SVETTETS FANCLUB.
Igår när vi gett upp festen för att dra vidare träffade vi tre "mörka killar" som vi började snacka med en dom jag var med hade en Lonsdale tröja (killen e f.d kickboxare) å inte nån blöjnasse, Men Dom mörka trodde han va nasse/rasse men dom sa typ "ejj hade jag varit svenskt hade jag med varit rasse" å så började dom jobba ner på en kille från Libanon som iofs va rejält kaxig själv dom trodde typ han va deån Iran å börja dissa han å skämta om han... Små kul faktiskt...
heh jag känner en kille som är rätt främlingsfientlig trots att hans farsa är arab, dessutom är många av hans vänner iranier osv. ibland verkar det som att han inte vet om det själv eller nåt...skumt hursomhelst
arklöv har skurit av bollarna.. deni!
cry me a river! --> thcrew
Arier är den egna benämningen på det folk som talar indoeuropeiska språk, den östliga grenen av de indoeuropeiska språken. Termen arier användes i äldre, särskilt tysk, vetenskaplig littratur för alla indoeuropeiska språkbärare. Numera förekommer den endast i sammansättning av "indoarisk" vilket sammanfattande betecknar de till den indoeuropeiska språkgruppen hörande språken på de indiska subkontinenten. Inom nazismen användes "arier" som en beteckning för bersoner som ansågs vara av nordisk eller besläktad ras, i motsats till i första hand judar. /Nationalencyklopedin Läs er allmänbildade gott folk =)
Graffare
2004-06-06 18:54
haha,måste bara säga det här.. När jag var på öland som kid så var det en syrian eller ngt som skrek om att dem polska parkeringsvakterna var helt dumma i huvet för dem inte kan svenska så ropade han jävla invandrare. Hans barnfamilj stog och skämdes
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Hade en klasskompis förrut som var från Chile. Han hade alla utlänningar. Det var faktiskt ett intressant fenomen, men han ansåg sig inte vara en av dem eftersom han var adopterad och därmed svensk.
What we do in life echos in eternity.
Graffare
2004-06-06 19:11
jaha och?min historia va mkt coolare^^
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Puge Jag har inte läst ett enda inlägg här eftersom det är så många, så det kanske den var. Jag bara sa hur det var.
Graffare
2004-06-06 20:33
haha jag skojade ffs:)
Inte jag, men jag var inte arg :)
Adolf Hitler var jude. Adolf Hitler var vänsterhänt. Adolf Hitler hade nedsatt syn. Adolf Hitler hade svart hår. Adolf Hitler hade homoerotiska fantasier. Det säger nog rätt mycket om nazismen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2004-06-06 21:31
inte jag heller=)
vissa har skrivit att det sätt skinheads som är av annan etnisk bakgrund en svensk. kan beror på att de var orginal skinheads och inte nazister! skinheads = reggae musik mörk öl och 60-tlas mode. boneheads = muppar som tror det är skins och är nazister. Skinheadrörelsen var, som inte så många vet, från början antirasistisk. Modet utvecklades från 60-talets kostymklädda Mods, som i grunden var en arbetarklassrörelse. Modsen lyssnade mest på soul och är mest kända för sina små kostymer och vespor. Men när hippierörelsen och "peace and love" började bli mode så splittrades modsen åt olika håll. Medelklassmodsen började ha längre hår och svika sina grundideal, medan vissa mods föraktade knarkhippies och "middleclasstwats". Dessa mods började kallas "hardmods" och klippte håret kortare för att visa avstånd från hippies och andra. "Hårdmodsen" var de första skinnskallarna, som stog för stil och arbetarklassstolthet. Inspirerade av modsens kostymer och arbetskläder som kängor och jeans så fick skinheadsen sitt eget mode. På den här tiden fast det också både svarta och vita skinnskallar, eftersom jamaicanska imigranter, rudeboys, kom till england. De hade också med sig ska, som blev den musiken som blev skinnskallarnas ledtema. Skinheads med rasistiska åsikter har alltid funnits, precis som det funnits rasister överhuvudtaget. Under punkens uppsving i england på 70-talet så började dock ett antal punkband kalla sig rasister och gick med i det högerextrema partiet ?. De började värva personer från arbetarklassen, då också skinheads, som var trötta på att "invandrarna förstörde för dem" och "tog deras jobb ifrån dem". De fick därför stort mediapådrag, eftersom de begick rasistiska våldsdåd. Istället för att skriva att "nazister slog ihjäl ivandrare", så skrev tidningarna att "skinnskallar slog ihjäl invandrare". Eftersom skinheads redan då var förknippade med våld och hårda slagsmål var det lätt för journalisterna att dra den parallellen. Denna mediebild som då skapades är det värsta som hänt skinheadkulturen, och förföljer den fortfarande. Skinnskallar är oftast väldigt märkesmedvetna. Jackan ska vara av märken som Ben Sherman, Merc eller Lonsdale, tröjan och skjortan från Fred Perry, Ben Sherman, byxorna Levi's stapress och skorna Dr Martens eller loffers. Hängslen ingår oftast i klädseln och nederkanten på jeansen är uppvikt. även vanligt med hatar som pork pie och gubbkeppor "Dress smart, Dress sharp".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Adolf Hitler var invandrare från Österrike också, förresten.
precis Canon-I hatar alla combat skins som tror att allt måste vara så anti PK att det är okej att hänga med nasse svinen. så fort man säger att man är sharp skriker de om att man är kommunist och med i AFA. jag är skinhead inte sharp-skin men jag har sharp som en del av min person vilket alla riktiga skinheads har efter som vi lever ut en kultur baserad på ett mångkulturelt möte i england på sent 60-tal.
daUndergrounder: Prejudice?
hur fan tänker dom!!!? det är väl så att det är det de inte gör.
Graffare
2004-06-07 21:51
WOOOORD!=D
Nä de tänker nog inte så mycket och så är de nog jävligt osäkra på sig själva och vet inte vilka de är. Har förmodligen inte haft det helt lätt som svensk med ett ickesvenskt utseende. Förövrigt är det ju förjävligt att vissa i den här tråden överhuvudtaget talar om nån arisk ras. Det finns inga raser och framförallt ingen arisk! Rasbegreppet har i europa till stor del skrotats och behöver inte tas fram igen. Skinkulturen kommer förövrigt från jamaica ursprungligen..?
Self-improvement is masturbation
Sen är namnet på tråden intressant. Rasse fast man är utlänning . När blir man svenne i era ögon? Eller kan man inte bli det bara för att man inte är blond?
Self-improvement is masturbation
grafflix P17 Se "The Believer". Den handlar om en Jude som klär sig i bombarjacka och springer runt och skjuter folk och sånt.
shamrocker P16 På sätt och vis var det där dumt sagt. Dom är skinns, inte nassar tror jag du menar. Sen en sak till, varför kan inte en utlänning vara rasist?
inte så konstigt egentligen. ta t.ex. ett barn med en svnesk förälder och kanske en halvsvensk förälder, eller en förälder som inte är svensk. så får man typiskt "Blatte"utseende (ursäkta ordvaletmen ja kom inte på nåt bättre ord just nu). personen ifråga kanske är född i sverige, och föräldrarna har bott där typ hela sitt liv. om den personen då blir rasfientlig eller så är det inte så konstigt, fastän den personen klassas som utlänning.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Varför verkar folk ha hackat upp sig på att utlänningar inte kan vara rasister??
bara för att det är motsägelsefullt som inte i helvete behöver det inte bli omöjligt.
Éxitus
Dunno, men jag har ialf stött på en invandrare som var nationalist, och han blev hysterisk på mig pga min palestinasjal och började snacka om att vi måste behålla de blonda och blåögda dragen,trots att han själv var mulatt.
huumer P59 Typ, "folkslaget" arier är inte blonda och blåögda utan finns/fanns mestadels i Indien och vissa delar av afrika..
" Arier kallade sig de indoeuropeiska grupper som omkring år 2000 f.K. trängde in i Iran/Afghanistan (Persien), Armenien och norra Indien (namnet Iran betyder ariernas land). Ariernas närmaste ättlingar i vår tid torde finnas i Afghanistan, Nordindien och Iran. (Aryas är gammal indoeuropeiskt ord och betyder ädel, ren.) Ordet har ibland använts som beteckning för alla indoeuropeer (perser, greker, armenier, hittiter?, skyter?, meder?, saka och andra). Till dem räknas folk som talar indoeuropeiska språk. Hitler missförstod vad en arier var och kallade följaktligen de rasrena folket för arier. Ett grundläggande misstag av Hitler var även att utgå från att tyskarna var rasrena, då de är en blandning av goter och hunner, utöver den germanska? ådran. Att idag tala om rasrenhet (i fråga om människor) visar på okunskap eftersom det knappast finns något som är 100% "rasrent". "
nu orkade jag bara läsa dom tre första inläggen men att vara rasist innebär väl att ha något emot en viss "ras" och eftersom invandrare med mörkare hudfärg(komiskt nog så stöts finnar och tyskar t ex inte ut lika mycket) så kan väl blattar ha något emot den "ariska" rasen som den lite komiskt kallas^.
vincenzos_brygga P16 Jag försökte antyda samma sak men ingen som uppmärksammade det..
kan tänka mig det, aja men det jag ville ha sagt är att man inte måste vara vit för att vara rasse, finns inga såna begränsningar det sitter i huvudet, i åsikterna hos folk.