I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åldersskillnad

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-01-16 17:13

Åldersskillnad

fan har suttit o funderat på en grejj här, det e så att min poolare han e 25 år han har träffat en flickvänn som e 18 alltså de trivs ihop som fan , men e inte det i tyngsta lagret , va tycker ni?

Fsyfdldfø'

2004-01-16 17:40
min pojkvän är 4 år äldre...den enda som skräms av det är min syster som är 24...hon tycker det är för nära typ...

men den enda skillnaden man kan märka är att personen som är äldre har mer livserfarenhet, men det är ju självklart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-01-16 17:41
det var ju inte så farligt. och, "kärleken har ju ingen ålder"...
jag vet en som är 24 och har en 16årig flickvän, hon har nyligen fyllt 16 också.. det är lite väl, nästan..

2004-01-16 19:05
Min kompis är tillsammans med en fyra år äldre tjej. Det verkar gå bra. Bättre än när han var tillsammans med en tre år yngre tjej i alla fall. Slutsatsen man kan dra av det är att det viktiga är att man fungerar bra ihop.

Däremot har man ju sett riktigt gamla snubbar som är tillsammans med värsta småtjejerna, och de umgås inte på jämlika villkor. Det känns ibland lite som att snubbarna är tillsammans med små tjejer för att de inte säger emot dem, medan tjejerna tycker det är coolt med gamla killar.

2004-01-17 12:36
mitt ex var 40 år...
<¤¤()¤¤>

2004-01-17 12:48
adidas

När hon sa det var hon typ 15 och knullade med sin 35-åriga textförfattare. Ahem.

2004-01-17 17:34
Det är bara att vänja sig, tjejer är ålders och kändiskåta.

Om man som tjej har en kille som är några år äldre betraktas man med vördnad och respekt av sina könskamrater. Man är mogen och vuxen då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-01-17 17:52
Min flickvän är 12,är jag normal?

2004-01-17 17:59
Min polare är 18 och hans tjej 23. Båda är glada och lyckliga. Det är när killen är 18 och tjejen 13 som det är lite knas.

2004-01-17 18:25
när jag va 16 träffade jag en kille som va 24, då tyckte jag inte att det va nåt fel me det. men nu förstår jag hur mobbat det va av han,hehe
lillasyster ser dig

2004-01-17 18:28
Alexslappet P21

nej du är inte normal
lillasyster ser dig

2004-01-17 19:46
Alexslappet gör slut är du dum i huvet eller?
<¤¤()¤¤>

2004-01-17 19:57
jag bryr mig inte så mycket om åldern..
Men, när det blir för många år förstår jag inte hur de kan ha ett förhållande då man inte alls är i samma stadium i livet, och man vill knappast göra samma saker med det, Jag tror att man har olika mål, och olika värderingar beroende på vilken ålder man har, och att få det att fungera med en mycket yngre person verkar väldigt svårt..
men hey funkar det så good for them.

2004-01-17 22:43
mitt ex var nio år äldre än mig. det är verkligen jobbigt och det tog slut pga utav det tillslut. jag är inte för ålderskillnader men om man blir kär så finns det inte mycket man kan göra. man vill ju vara med den personen så ofta man bara kan och då svalnar känslorna oftast inte heller.

2004-01-18 00:00
Men lööööööööööööööök.

2004-01-18 00:06
för att man får inte skoja i vardagsfilosofi-forumet.

2004-01-18 03:41
Ålder är bara ett nummer, kärleken har ingen ålder!..
..när det är riktig kärlek.

Dock så tar alla killar yngre tjej för att dom inte kan få nåt lika snyggt, lika lätt, i sin egen ålder.

Och alla tjejer tar en äldre kille för att få mer respekt av kompisar, dom vill vara mogna och göra uppror.

2004-01-18 09:35
Min första kärlek var 19 år äldre än jag.
Det funkade bra att umgås och allt det där som "hör till" , ;)men när det kommer till allt praktiskt så finns det endel problem.
En har kanske världens inkomst och den andra tjänar inte pengar alls, kanske pluggar, bor hemma m.m

Men det var sann kärlek från min sida!
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.

2004-01-18 10:22
Tycker nog att vi svenskar är lite för åldersfixerade, särskilt det här med att en kille inte borde ha en äldre tjej. Det har ju bara med kärlek och mognad att göra.

2004-01-18 10:32
så länge tjejen e 18+ så e det aight,men hela grejen har juh hur eprsonen e å inte åldern, men det e som en sticka i ögat på mig om hon e under 18,
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-01-18 10:35
Jag skulle personligen inte tycka det var ok om min 18 åriga dotter/son kom hem med en 43 åring.

Admin

2004-01-18 11:07
Alexslappet: Tror inte han menar sådana extrema fall iof. Det finns ju någon slags princip som man ändå borde följa.

Men passar man ihop och trivs med det är det knappast något problem. Däremot är det intressant att se när man pratar om relationer och åldersskillnader så går alla inför att det skulel ha med en ung tjej och en äldre kille att göra. Jag har en fyra år äldre tjej och jag trivs med det!

2004-01-18 11:40
ålderskillnader ska inte överdrivas
ARE U READY FI DI ROAD

2004-01-18 13:04
min syrra blev ihop med en 30åring när hon var 17. dom va ihop i 6 år sen så funkade det inte till slut. nu låter det säkert helt fucked up men i det här fallet så är min syrra den som styrde och ställde medans han var lite "mesig" men jävligt schysst..
hur som helst jag tror det var åldern som gjorde att det inte funkade till slut. men jag vet inte säkert dom vill inte snacka om det exakt vad som hände.
nu har hon en ny kille som är lika gamla
shimmy shimmy yo

2004-01-18 13:05
my GOD turkish raki!
11?!!! 25?!!!
godnatt..
shimmy shimmy yo

2004-01-18 13:30
turkish_raki bekräftade mina åsikter.

2004-01-18 13:33
jag tror den biologiska cykeln fungerar bättre om alla hookar på folk i sin egen ålder :P

nää skojja bara, men personligen så tycker jag samma som mig eller lite äldre.

2004-01-18 13:45
allt hänger på situationen. men ingen över 20 bör bli tillsammans med någon under 18. i min värld. de är bara sick.
fast jag kommer ihåg i högstadiet när ngn tjej blev tisammans med en 20 åring. woooow liksom.

jaja

den där gyllne 18 gränsen är jag rätt så hård på iaf.
en polare e tisammans med ngn betydligt äldre än henne. jag reagerade på de när hon sa hur gammal han var. men när jag träffade dem tillsammans så var de ju absolut inget konstigt med dem två.

hums.... lite jobbans det där.

2004-01-18 13:56
peppis>hur gammla var din kompis och killen?

jag träffar inte ngn under 18, helst ska hon vara lika gammal
shimmy shimmy yo

2004-01-18 15:08
Turkish_Raki F16

min första pojkvän var 25 år när jag var 11....och nej..jag försökte inte va cool...vi älskade varann...vi var ihop i ca 2 år...
han fick inge sex heller...och vi gjorde slut för att han skulle flytta till gbg....

Sann kärlek när den är som bäst! Delade ni ett intresse för My Little Pony eller vad fann ni hos varandra?
Det sjuka är ju att du tycker att det är helt okay, är såna här förehållanden ens lagliga utanför mellersta USA där alla heter Jim-Bob och har tre tänder!

flintskallig var han med...det jag föll för var hans personlighet...fortfarande så har jag aldrig mött nån snällare och mer omtänksammare än han...säg vad ni vill....men det var sant...

Berätta mera, vi vill gärna veta mer om Ahmed! Vad gjorde han på sin fritid, har han några kusiner (var dom gifta?) och hur får jag lättast tag på honom? Låter som ett riktigt kap!

2004-01-18 15:31
Turkish_Raki F16

Är du säker på att ni var ihop, var han inte bara din barnvakt? Vad har man att prata om när det är så pass stor ålderskillnad? Okay om ni båda var vuxna men nu snackar vi om ett barn och en vuxen man! Vad tyckte dina föräldrar om det hela? Oförståelsen är total!

2004-01-18 15:34
=)
jag var kär i min dagisfröken när jag var typ 5 år...där snackar vi ålderskillnad. hon var väl 35
shimmy shimmy yo

2004-01-18 16:19
Vad har man upplevt av livet när man är 11 år?
Dagis, lågstadiet, wow!

Jag försöker verkligen förstå hur du tänker, men jag hittar ingen logik i det hela.
Att som 25 åring vara ihop med ett barn som är 11 är inget annat än pedofili.

2004-01-18 16:50
oredan- 10 års ålderskillnad.

2004-01-18 16:53
Fy fan vad äckligt.

Jag kräks.

2004-01-18 17:14
hangmine P24

Ålder har väldigt ltie med saken att gröa, det handlar om dom är på samma nivå och om dom är i samma tidpunkt i deras liv.

2004-01-18 17:17
Så länge man är på samma nivå spelar det inte så stor roll. Dock allt kanske man ska tänka om om det rör sig om en 25 åring och en 14 åring. Större åldersskillnad än 5 år tycker jag blir lite väl såvida man inte är 20-25 och uppåt.

Gällande detta med 11 - 25 förhållandet - Undra hur seriöst han tog det. Kanske inte förstod att de bara var vänner eller ngt? Fick du det bekräftat att ni var tillsammans?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2004-01-18 18:34
hohoo...kom iofs på en gro grej. en kile på mitt jobb e tillsammans med en 41åring (han var 20 och hon 40 när de blev ett par), han har typ blitt surugatfarsa ti hennes ungar (14 och 18 år gamla). sjuuuuuuuuuuuuuuuuukt. o han e ju inte direkt trogen heler. men de e la en annan sak iofs...

2004-01-18 21:41
Turkish_Raki : sa inte hans kompisar nåt om det, lr dina för den delen? var det ingen som reagerade?

2004-01-18 21:56
endå.... det va ganska dumt gjort, han utnyttjade dej bara... lessen att söäga dt
<¤¤()¤¤>

2004-01-18 23:02
hennes kompisar tyckte nog antingen att det var jättehäftigt eller äckligt. men uppmärksamhet fick hon antagligen.

2004-01-19 03:54
age aint nothing but a number :P
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-01-19 10:30
Sverige är rent ut sagt skämtsamt på den här fronten. En klar majoritet begränsar sig till sin egen åldersgrupp, som om det skulle hända nåt farligt om man kände folk som var äldre eller yngre. Många påstår att dom tycker åldern bara är en siffra, men IRL skulle säkert 8 av 10 personer fråga åldern på en person vid första kontakten. Det visar bara att folk är rädda för att vara öppensinnade och fördomsfria. Som man säger om så många andra saker, folk är ofta rädda för det som dom inte vet nåt om eller har någon direkt erfarenhet av. Ju mer man lär sig, desto visare blir man. Och om man begränsar sig själv från saker och ting, ja det är ju logiskt att man hämmar sin personliga utvecklingen...
.. Jag e inte slut som producent. Branschen är slut som bransch..

2004-01-19 11:46
Min kusin (flicka 18) är tillsammans med en som är 27.

2004-01-19 13:33
en 22-åring som är ihop med en 15-åring är...värt att ifrågasätta. men en 25-åring som är ihop med en 18-åring är inte så konstigt. även om skillnaden är densamma så händer det så mycket under åren 15-18.
be cool, stay in school

2004-01-19 15:34
Kom igen han ville bara han tonårsfitta...
<¤¤()¤¤>

2004-01-20 19:20
hmm min vän har just blivit tillsammans med en 9år äldre kille som hon hittat på nätet... jag har inte träffat honom, så jag kan inte döma, men jag tycker de e rätt stor skillnad. men kärleken har väl ingen ålder.. men 9år, då måste ju han va jättebarnslig och hon jättemogen, annars kan de nog kanske bli mkt konflikter, för man tycker nog ganska olika. min grabb är 3,5 år äldre än mig. och de märker man ibland. man har olika uppfatting om saker.. tiderna förändras, and so do we.
www.marysoul.com

2004-01-20 22:01
Jag hajar verkligen inte. Jag är 19, jag klarar inte av att ha en diskussion med 16-åringar pga att de är omogna, har inte upplevt tillräckligt (trots att de enligt egen utsago vet allt om allt), nu får jag höra att 7-8 år ÄLDRE killar har små fjortisbrudar som flickvänner? Riktigt mobbat..

Kareem. Visst, det är klart att man kan umgås mellan åldrarna, men mognad kommer vanligtvis med ålder så man brukar inte ha så mycket gemensamt.

Finns nån Rocky-stripp där Gonzo blivit tillsammans med nån 16-råing (Rocky: Vaddå stog du och väntade utanför tha gallery då eller?) och hävdar att hon är mogen och att man kan ha diskussioner med henne osv. Sista rutan: "Åsså säger han att man kan få typ vahettere benskörhet av buffalos å ja ba visst" "aa pesiiiis!"
så jävla klockren!

2004-01-21 10:21
Så här ser jag på livet.

Är man trångsynt och ser allt i tunnelseende, dvs bara kan och vill förstå människor i sin egen ålder så är det klart att man inte klarar av att leva med människor som är äldre eller yngre..

Har man förståelse och egenskapen att kunna se livet ur andras perspektiv, dvs försöka förstå hur en 70 åring eller en 15 åring tänker, då har man inga problem med att föra diskussioner med dessa heller.

Jag har aldrig haft problem med att prata med människor, oavsett ålder..

2004-01-21 10:24
Kareem. Jo, självklart ska man ju tala med bönder på bönders språk, men någon man ska dela allt med borde väl ändå ligga på samma mentala och intellektuella nivå som man själv?

2004-01-21 11:16
Verbose.. Jo jag håller med dig. Men att det finns folk som verkligen är tillsammans med en nån som inte är i närheten av deras egen ålder visar ju bara att det är möjligt, och verkligen inget konstigt. Bara för att man själv inte träffat nån yngre eller äldre så bör man inte heller döma eller "tala av egen erfarenhet att det inte funkar" om man inte ens har den erfarenheten själv.. typ