gissningsvis är väl 25-30 åringarna som är tillsammans med fjortisar inte direkt före sin ålder vad gäller intelektuell mognad... inte för att döma nån, men det skulle nog vara svårt för de flesta med en sån åldersskillnad eftersom man har svårt att diskutera erfarenheter osv.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Haha ja erfarenheter går ju knappast att diskutera i ett sånt fall.. :)
.. Jag e inte slut som producent. Branschen är slut som bransch..
som jag sa i den andra tråden.. Varför i såna här ämnen talas det alltid om hur OMOGEN den äldre måste vara för att ha en yngre partner. Aldrig om hur MOGEN den yngre måste vara för att ha en äldre..???
tycker inte det borde vara något större problem-om det inte är överdrivet.. Man kan ju bara avgöra det själv, man ska veta vad partnern känner och man ska veta vad man själv känner...är det rätt förstår jag inte varför man skulle skita i det pga åldern..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ett förhållande förutsätter ju inte att man har intellektuella diskussioner. Men för en hel del människor så har det en stor betydelse. För andra kanske det enbart handlar om ömhet och kärlek. Jag menar nu inte att fjortonåringar är dumma. Men tänk er själva att prata med nån som är 10 år yngre. I mitt fall en trettonåring, så har jag väldigt svårt att kunna finna tillfredställelse i att ha djupa diskussioner med en sån person. Även om den här 13-åringen skulle kunna föra en djup diskussion på sitt eget plan, så skulle det ju vara svårt för mig att känna att man kan få ut så mycket som man kan få av en jämnårig. Sen så finns det ju gott om människor som man aldrig nånsin kan få ut nånting eller väldigt lite av. För att man tänker på olika plan. Därför skulle jag inte kunna bli kompis med vem som helst.
Double-U: Tror det skulle vara nyttigt om vi alla kunde försöka förklara för varandra hur vi känner och vad vi tycker, oavsett ålder.. Så mycket mer förståelse vi hade haft för varandra om vi låtit fjortisen förklara hur hon/han känner, om vi hade låtit rasisten förklara hur hon/han känner, om vi hade öppnat oss för våra föräldrar och försökt få dom att förstå, samtidigt som vi hade försökt förstå oss på dom.. Tror vi alla hade haft lättare att respektera varandra om vi åtminstonde försökte förstå vad varje individ går igenom..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min pappa är 10 år äldre än min mamma. Titta, här sitter jag. Åldern har inte så stor betydelse.
I live in it, breathin' it, more than just fuckin' belive in it..
Kareem. Yes box, nu är vi på samma spår. gladloser. hur kom du fram till det? animal. hur gamla var de när de träffades?
när det kommer upp i den åldern så spelar det ingen roll längre. Det hade varit värre om han var 18 och hon var 11.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
stackars han 25 åringen som blev tillsammans med 11 åringen. vafan tänkte hans kompisar när han kom o sa "hej detta är min flickvän" så e det en 11 åring. asså jag kan inte fatta det.
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
11 å 25? Oh my god!
när man e 11 då har man fan typ nästan precis fått mens å har små myggknott till bröst, inga höfter och framför allt man är ett
BARN!!
Liqorice = Lakris minus u & t
Ghettoplayer... Hahahaha.... Dom kanske börjar mogna tidigare än oss, men kanske också slutar mogna tidigare än oss.. :)
Ghettoplayer Det hela härrör från att kvinnor har väldigt grovhugget sinne för humor. Roliga tjejer går det minsann inte tio på ett dussin. Eller Jag har märkt att mognadsprocessen går i vågor, på något vis. När man börjar bli runt 20 någonstans, ja, då är man inte längre en tonåring utan en ung vuxen. Man känner krav på sig att växa upp, mogna till. Men när man varit vuxen i nästan tio år i rad, blir det litet tråkigt. Man är 30 och undrar vart fan ens liv tog vägen, så man börjar bete sig på ett sätt som man uppfattar som ungdomligt. Eller Du kanske har svårt att anpassa dig själv till din omgivning, och ställer därför osannolika krav på den, och istället för att du ser ett problem hos dig själv lägger du över skulden på alla andra? /Jonas, lägger fram teorier
Heja Jo, inga är ju så vuxna i sina egna ögon som 17-åringar. Skillnaden är väl när vuxenheten kommer inifrån en själv utifrån ens egna krav på sig själv, och när den kommer som ett krav utifrån. Eh, nu kan jag inte för mitt liv komma på vad poängen med det var... jag återkommer.
När jag och mitt ex blev tillsammans var jag 16 och han skulle fylla 25 . Det hela beror ju helt på var personen, som man är tillsammans med, befinner sig i livet, hur mogen den är o.s.v. Även om det är stor åldersskillnad, kan man vara på samma nivå ändå.
mangan måste man vara omogen, för att man är ung, menar du?
Hmmm....? Turkish_Raki F16 Näää 11 o 25...de låter inge bra....utnyttjad behöver man inte bli sexuellt.....? Antingen var han smått omogen lr så vare nåt annat skumt? Åldern skaju inte ha nån betydelse...men nä ett barn inte får gå igenom barnstadiet med saker som "ryska posten o dylikt" då kommer denju missa nåt.....känns som de iaf! Man skaju va speciell, inte som alla andra...men några livserfarenheter måste nog alla ha lika!!! de kanju vara så att du verkligen var kär...på en 11årsnivå...men har svårt o tro att ni haft samma känslor för varandra....? O som babyloon P57 säger...omja vore din farsa...skulleja nog oxå ha stora svårigheter o hålla mig från d ena o d andra!!! vet själv hure är om man kikar på en tjej med sin fader bredvid....domba mosar en helt...!! Kul oifs o retas...men jag fattar dem!
Flying inbetween..
u_F-uK Jag tror att de flesta (åtminstonne jag), inte går och blir kär i en kille/tjej, som är äldre, för att han/hon har pengar eller körkort/bil <B>-utan för att hans/hennes personlighet behagar en</B>. Sedan kanske han/hon råkar vara äldre än en själv. Eller yngre. Eller? Finns väl säkert givetvis de som bara är ute efter matriella ting hos sin partner, det kan jag väl inte säga emot. Men bara för att personen i fråga råkar ha körkort eller pengar, är väl inte det en given anledning för att man ska falla för honom/henne.
ok.. 18 & 25? what's the big deal? människorna är myndiga båda två ffs. 11 & 25? That's fucking scary maan. allvar. när jag var 11 skulle jag knappast uppskatta en strandpromenad eller en mysighemmakväll med min 25-åriga pojkvän. alltså, när man är 11 är man ute på discon med sina jämnåriga kompisar och spanar på dom "stora äldre killarna" som går i 9:an lixom. hoho. whack.
men mellan 18 och vad va d nu? 24? är det ju iaf ingen större skillnad. annan sak med typ 12-13 och 19-20.. då är de nog stor skillnad på moganden. annars, vem bryr sig. kärleken är fri
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
PeazeRich: håller med. eller de kanske inte jag kan säga eftersom jag har varit den som varit tillsammans med 20-åringar (2 st blev det) när ja var 16... men vad var det jag skrev tidigare ... 11 & 25 , goddamn! det måste väl "till-&-med" du kunna hålla med om är riktigt skumt..?
Haha..nej då!!
Fy fan... Turkish_raki:s inlägg var skrämmande... Mådde dåligt efter att jag läste det... Pedofilsnubbe asså...
problemet som kan bli när man träffar nån som är mkt yngre, är att dom inte är på samma nivå i "livet" eller vad man ska säga.. dom har inte samma erfarenheter värderingar och kan va lite naiva, så kände jag när jag va 20 o träffa en tjej som va 16, men det funkar bra och vi e tillsammans än.. vissa är ju "mognare" än andra. Skulle kännas jobbigt att va me nån som va kvar i 14is stadiet, vilket fortfarande vissa tjejer i 25års åldern är. skillnaden i ålder e mindre viktig än skillnaden i state of mind på nått vis, sålänge de inte blir sjukt stor åldersskillnad HEHEHE
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Rap_Queen F14 "Jag är 16, min Kung är 28. ålder är inget" Försöker du bara få uppmärksamhet?
"Not fuck myself in the head with stupid men"
men erkänn att det måste vara ngt fel på någon som är ihop med en cirka 15 år yngre kille eller tjej! iaf när man är under medelålders... JAG tycker det är skumt iaf!!!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Rap_Queen F14 Det står att du är 14, sen skriver du att du är 16 och sen i senaste skriver du att du är 18.
Det där med att killar är lite efter i utvecklingen är ju bara BS. Tycker det inte är någon skillnad på killar och tjejer när det gäller utveckling.
pundichemme F19 Vadå är? Du verkar vara lite efter i utvecklingen, :|
"Rap_Queen" och alla ni tonåriga flickor som 5+ år äldre män Gillar ni äldre män i allmänhet, eller gillar ni känslan av att ha en äldre man? tänk över det ett slag..
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Steffmeister P19 Jag gillar varken äldre killar eller män.
Victoria F22 jag fattar inte varför du nämner det? Det är hur tydligt som helst att jag tilltalar de tonåriga flickor som gillar män, och de övriga kvinnor som också gillar äldre män.. Du faller inte in i någon av kategorierna så du kan spara dig mödan att öppna munnen MISSMEC F17 Nog fan vet du om en kille du träffar är mellan 16 och 18 eller om han är way beyond 20 år..
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Steffmeister P19 Men herre gud, lugna ner dig. Jag tänkte bara ta död på myten att alla tjejer vill ha äldre killar/män.
Victoria F22 Lugna ner mig? huh? Jag fattar fortfarande inte ditt inlägg och det var det jag försökte säga i min förra post Du skrev såhär : "Steffmeister P19 Jag gillar varken äldre killar eller män." Du tilltalar mig, inlägget är riktat mot mig men jag har inte sagt något innan som det där är ett svar på? Inlägget du försöker svara på är riktat mot tonåriga flickor som gillar äldre män och övriga flickor som gillar äldre män Men tack, nu vet jag att du inte gillar dem..
Steffmeister P19 Ursäkta, men då missuppfattade jag ditt inlägg tidigare som jag "svarade" på. Du behöver inte vara otrevlig för det.
"MISSMEC" men vadå bli inte så jävla upprörd, vafan snackar du om? jag har varit så in i h-e trevlig i ovanstående inlägg Nej jag förstår att du inte skulle backa då (6 år är inte ett par år, det är tre par år) Victoria Jag har inte varit otrevlig mot dig?
MISSMEC F17 Jo, det är jävligt ytligt att gå efter åldern och det är det jag vet att många av er gör
Ok, bra
jag tycker iaf att det är läskigt med äldre som söker sig till yngre på det sättet.. lite psychovarning
Håll er borta från min lillesyrra era jävlar! Hon är iof bara 5 men det verkar ju inte hindra er...
-=Lek med livet så leker livet=-
Hur ska jag veta att du inte är 14? Du behöver inte hetsa upp dig bara för att du skriver en massa olika åldrar hela tiden.
varför skriva att man är fjorton för att jävlas med folk? haha. lustig humor. men om din dude e 40 nu eller vad han nu var, å du fyller 18 nästa sommar, bör han vara 42 då? oooh. it seems damn scary to me. alltså, han hade barn, vad säger hans barn om att du är 16 nu när de bara är några år yngre? har de aldrig kommenterat erat förhållande? ________ en 29-åring raggar på mig. där tycker jag gränsen är nådd för lääänge sen. men visst, 40 bast, då är han nog inte omogen. men om jag letade efter en äldre kille skulle jag försöka hitta ngn som inte över övermogen heller. är tillsammans med en i min egen ålder. han är mogen. smaken är som baken, delad.
MISSMEC Ska vi göra din brorsa sur;) ?
Men där fjortisarna kommer ifrån är det väldigt viktigt att inläggen tar så mycket plats som möjligt, innehållet är inte så viktigt så länge det hörs och syns...
Har inte läst alls mkt innan så nån har säkert redan sagt d här, men visst e d vanligare att tjejerna har äldre killar o inte tvärtom. Har hört att d ska va så att tjejer är mer mogna än killar, men d har inte ja märkt, känner många tjejer i min ålder eller som e äldre än mig som e mkt omognare än va jag e. Ifs så är min tjej äldre än mig vilket talar emot d ja just sa men nu menar ja generellt så e d inte så vanligt.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
jag tycker det är så konstigt att vissa tjejer kan vara så dumma. det står verkligen utnyttjad i pannan på er. Rap_Queen och Turkish_Raki ta åt er. Åldern är inte bara en siffra. Åldern är en siffra som beskriver hur länge man levt.
nick - WORD MAN!
jo men jag tror inte att.. du eller någon annan kan ha varit med om så mycket att ni fått så mycket experience att ni mognat över 5 år. och verkligen inte 24 år. och du skriver som om du inte var en dag över 14.
nä...inte tygsta lagret. helst under 30 säger min mamma...men hon är väldigt desperat efter att skaffa mig en kille så hon skulle nog kunna höga åldern ännu mer. ja säger så här; funkar det så funkar det och då spelar det ingen roll
MISSMEC Ok ska vi säga tid och plats för sammandrabbningen eler ska vi bara hoppas på att våra blickar möts någonstans?:P Vad alla är åldersfixeradde, jag är bara noga med att jag inte gillar bruden så jag lättare kan göra mig av med henne när jag tröttnat, är det inte det som ärviktigt?