THC vän eller fiende i skapande?
Ja vad tycker ni . TYcker ni att THC i kroppssytemet är bra för kreativiteten tex komemrm an på bättre mönster /färger /motiv får man bättre fantasi o skapar lusta om man fått i sig THC? Elle tycker ni att det för stör o man kan inte skapa något man blir nöjd med? Saboterar bara THC för en konstärlig person vad än det gäller bild/form eller musik .
24/7 always keepin it.
positivt exempel nr1. : bob marley
isbjörnen-du bör nog läsa på lie om THC innan du utalar dig..THC, gör att dina sinnen vigdar sig, alltså stiger kreativiteten..kanske inte tempot men sinnerna för färg,form,känsla,hörsel,syn...m.m.o knark är väl lite o ta i!?du dricker säkert alckohol som föressten är mycket värre än THC och dessutom skulle varit narkotikaklassat om de kommit idag!....THC hjälper anorektiker att få tillbaka hungerkänslan plus att den minskar cancerns(o många andra sjukdomar) från att sprida sig plus att den är bra för astmatiker!och det är bara några exempel...ja tycker att de är lite värre att sitta o proppa i sig ångesdempande som zoloft,maloroll,stess, men de är ju accepterat för att de är läkarutskrivet eller hur?
säger bara en sak: Wake up in the mornin got the yearnin for herb which loosens up the nouns, metaphors, and verbs Channel Live feat. KRS-One - Mad Izm
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
_ganja_ F18 vadå bra för astmatiker? mer än va jag visste...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
jag har kommit fram till att i mitt fall så hjälper det kreativiteten i mitt skrivande... 90% av gångerna... dom andra 10% så tänker jag inte på tiden eftersom jag är så blazed så får jag endå fram nåt på pappret fast det tagit lång tid... men det är ju all good eftersom jag tappat grepp om tiden ;)
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
sen hjälper det ju inte om man är för blazed.. inte om man ska skriva.. ska man rappa så e det coo.. om man ska göra en låt där man ska va laidback... jobbigt o skrika när man e blazed...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Doping... Frågan är om man kan göra det på en skoluppgift utan att det räknas som fusk/doping? Det är ju trotts allt prestationshöjande...
-=Lek med livet så leker livet=-
Ibland blir tidspressen för stor för kaffe...
-=Lek med livet så leker livet=-
jasså?...det är därför många läkare runt om i världen rekomenderar och till och med skriver ut brass och gräs till folk med just livhotandesjukdomar!ja vet inte vad du tror men ja tror iaf på forskningen.
brass hjälper mig när ja ska plugga..tex:latinska ord,ja lär mig dom mycket fortare om ja har rökt eftersom att ja tänker mer logiskt när ja har rökt så då kommer ja på små förkortningar för orden som ja aldrig skulle tänka på annars...
kan bara instämma i det isbjörnen säger har själv varit med att lägga in två av mina bästa vänner på psyket efter år av dagligt cannabisrökande... bör hanteras med måtta...eller inte alls
i remember when originality was the key!!
Nu va det ju inte så att ni skulle debbatera om det hjälper mot sjukdomar elelr ej utan om ni tycker ifall det hjälper till i skapandet elelr "stjälper" i skapandet.
24/7 always keepin it.
de gäller att "bruka" inte "missbruka"
i det långa loppet så tror jag inte att det hjälper i skapandet... dom första gångerna man röker o lyssnar på musik så får man ju värsta kicken som succesivt avtar för varje gång man röker
i remember when originality was the key!!
när själva ruset e igång är man mer kreativ o fantasifull, efteråt är det tvärtom
I'm watchin all of ya because your game is so poor
i början?tss...ja så sa ja säkert i början o ja säger de nu med...
ja jag kallar inte de för i böjan iaf..
var inte alltför blåögd för cannabis, allt det goda har nackdelar också
Essen sie mein scheisse!?
tycker det ökar kreativiteten ganska mycket faktiskt, men det är nog induviduellt, plus att det gäller att bruka och inte missbruka... tänker inte utveckla detta till någon legaliserings debatt för inlägget handlade om något annat från början! Peace!
"...Uninspired by the freakshow, I see ghosts dance in the trail of my weedsmoke"
blir man puckad av att röka eller skulle man blivit det ändå? vardagsrökarna tenderar att ha dåligt minne och vara dåligt fokuserade i allmänhet, däremot stämmer det på kanske hälften av alla jag känner, inte bara på rökarna och långt ifrån alla av dem. Är det då fel på individerna eller omvärlden? Tar alla sin dagsdos omega-3? frågor vi förmodligen aldrig kommer få svar på.. Psykoser kommer och går, de allra flesta människor drabbas någon gång i livet av depression och/eller panikångest. Har man då hellre nåt att skylla det på än att tro att man kanske blivit galen utan anledning..? high on thc, low on cbd
_ganja_ F18 : Du har precis rätt Bruka inte missbruka.
24/7 always keepin it.
Perfekt =)
24/7 always keepin it.
THC hjälper inte mig iallafall.. Säkert från person till person.. Jag kan inte koncentrera mig på mina bilder, allt blir en jävla sörja och jag har inte tålamod att göra färdigt en bild.. Gick stukad till en bildlektion, ett ämne jag alltid haft MVG i, och min bild lärare blev nästan förbannad för att jag tecknade så kasst den dagen.. Hon blev orolig och grejer.. Trodde jag var sjuk.. Nä THC hjälper mig inte ett skvatt.. Har dock varit rätt rejält stukad de gånger jag tecknat efter att rökt töj så jag vet inte.. I mindre mängder kanske det hjälper kreativiteten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va?ja målar mycket bättre när ja är grann....
_ganja_: Kan dock tänka mig att det funkar bättre för folk som målar än folk som tecknar.. Med färg behöver man inte vara lika säker på handen för att det ska bli något snyggt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det dar med att det ar bra mot astma ar skit snack!! ifall en astmatiker skulle ta en spliff sa skulle dom fan do pa direkteN!!
WHaT eVa! DaAh!
Nej då har polare som har astma o röker utan problem lille vän bumble =) Ganja :Håller med dig all former blir mer nice om man e lite snurrig inte sänkt men lite glad/skrattig haha :D
24/7 always keepin it.
Hade en polare som påstod att han inte behövde ta sin astma sprej under perioder då han rökte weed.. Vet inte vad man ska tro.. Låter ju rätt otroligt att rök i lungorna skulle hjälpa mot astma..
joel413:ne:)ja mena med blytch..inte färger..ja är rutten på att måla me färger.. bumble:jasså?o du känner mycket astmatiker som röker?ne ja lyssnar iaf på vetenskapen så...
Joel413 P20: mjo det stämmer. har flera polare som är astmatiker som säger att det hjälper avsevärt.
Det kläcks en hel del idéer under tiden man är sänkt. för mig är det ingen idé att sätta igång med nån projektgrej då jag inte klarar av att dra linjer odyl som jag vill, däremot brukar jag skissa ner de idéer jag får och tydligt beskriva vad jag menar (inte alltid lätt att förstå nästa dag) så att jag kan fortsätta när jag har mer kontroll. Största delen av idéerna som verkade roliga då är dock värdelösa dagen efter, men det finns ju en del undantagsfall..
Isbjörnen:En del kan leva en livstid på en vecka , andra går 50 år utan att ah levt . Förstå den metaforen ;) Alla har olika erfarenheter anledninge ntill att dom flesta i dnna tråden är unga är pga att det är inte alltför många 35+are som glider runt på whoa. Det finns ju säkert min inte alltför många så man kna ju inte förvänta sig att Johanna 48 sk skriva hennes erfarenheter. Vi som disskuterar THC här är ju då uppenbarligen yngre personer fast vi kan mycket väl ha lika mycket erfarenhet om inte mer än en del som är 20-30 eftersom det finns person aldrig testat o det finsn dom som gått på herion innan dom fyllt 15. Mvh //Simon Pie N Ice.
24/7 always keepin it.
Nja jag är ju under 60 iaf.. Jag är på mitt 26:e jordsnurr, det var 11 år sedan jag provade första gången och jag har haft både längre uppehåll samt perioder då jag rökt dagligen (som längst 6-7 mån). Sedan 2,5 år röker jag max 2 stickor i veckan och jag laddar inte för att bli helt väck. Senast jag tog ett bloss var 2 veckor sedan för att jag helt enkelt inte vart på humör för det sedan. Cirka en tredjedel av mina vänner röker mer än mig, resten ganska jämnt fördelat mellan ickerökare och de som håller det på en ibland-nivå, dit jag räknar mig själv.
THC som allt annat påverkar ju folk annorlunda... personligen blir ja kreativ och de hjälper bra mot min dåliga rygg och nacke som annars alltid gör ont och stör mig, men sen så gäller det ju att inte röka för mkt, för mkt av nånting är aldrig bra... man måste hitta en bra nivå/balans som passar sig själv och för vissa ska man inte hålla på alls som ett ex så sköter jag skolan och alla skolarbeten + jobb bättre om jag får röka med jämna mellanrum men de e ju som sagt olika från person till person
Imperial Sounds
hehehe..ja vet inte hur de stavas...blytch:)de bästa ja vet är att komma hem från skolan o röka en holk o de kommer ja göra i hela mitt liv...
Jag har nog rökt i 6 år eller något sådant.....man blir juh inte galen, men man får aldrig något gjort det är det som suger...thihihi
SrInG uT i SkOgEn!
kan bara tala efter eget erfarande.. vet inte hur det e med alla... men om man blir sonkig så skadas kreativiteten... man gör saker så invecklade att folk som inte röker inte har något förmåga att uppskatta det man gjort.... blir man däremot flummig så födar idéerna och man kan få ihop sjukt feta saker.. gäller att hitta balans... men överlag så tycker jag absolut att thc är hjälpen för alla borttappade själar som vill skapa. Maaaaaa
jag tror att det är ganska induviduellt. Jag , till exempel, tappar delvis hörseln när jag rökt. Synen blir suddig och jag orkar oftast inte göra så mycket mer än at skratta. Jag ser därför ingen jättestor glädje med att röka. Me ndet kan vara ok ibland.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hmm måste påstå att denna tråd va mkt bra känsla i . Alla berättar om sina erfarenheter/åsikter inge nsom säger emot den andra . Det är en enkel berättar tråd hur dom tycker THC fungerar för just dom oså. Mkt bra gjort av alla som skrivit , en av dom få trådar som inte spårar ur.
24/7 always keepin it.
Gäller ju att bara röka då man e klar med alla sysslor för dagen. Inte innan jobb och dylikt. Men att tända en tjuck efter jobbet e ju nice som fan och jag ser inget problem med det.
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
isbjörnen P60 jag vill tamefan hoppa på dig å kela när jag ser dig skriva sånt som du skrev till ganja där uppe, man märker lixom på folk att dom blir helt jävla hjärntvättade av gräsrökningen.. dom kan inte snacka om annat tamefan, det e värre än jehovas..
mama said knock you out
DegenereraD känner du dig utanför lr? ska ni inte börja tycka att en cannabis symbol e som ett natzi tecken snart? undrar villka som tänker fel
Don't Give Props To The Devil
Flumm_Simon P18 - yepp skön tråd. hhhhaed - hehe... morris är det bästa... en riktigt stadig när man vaknar sen är man småflummig hela dagen.. hehe.. och självklart inte att glömma är nattisen... slappna av efter jobbet och bara reflektera över dagen som gått. DegenereraD - Ni alkisar snackar inte mycket vettigt om allt häftigt ni gör på fyllan och hur ball det sak bli till helgen blabla.... Sprit blir man hjärndöd av. Går inte tänka klart när man är påverkad. Länge leve ganja!
ser man dubbelt tänker man ju dubbelt så bra
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Jag tror att när det kommer till att röka marijuana så är det en väldigt kulturell sak. Jag menar, morsning att man blir mer lämpad för att ta sig till ett stressat mentalt utmanande arbete varje dag när man röker gräs. Gräs förändrar psyket, inte minst när man är påverkad. Däremot i andra delar av världen röker folk hektovis varje dag men det är inga problem eftersom alla gör det och det sätts en annan norm i samhället. Alla dom som pratar om att man blir mer kreativ av gräs har enligt min åsikt fel, men jag tror ändå att gräset i ett konstnärligt sammanhang kan vara en viss hjälp, men man måste också komma ihåg att det som stimulanter och droger gör med en är bara att sätta igång en process som kanske sparar tid eftersom man i te.x fallet med gräs snabbare kommer in i ett abstrakt tänkande, men i slutändan så är allt det där som man pratar in i mikrofonen eller målar på tavlan något som kommer ur dig själv och din egna perception av verkligheten. Nu tänker såklart många att perceptionen av verkligheten ändras när man är påverkad av något, men det är ändå bara en förvrängning utav vad som pågår runt omkring dig, och oavsett hur mycket droger man petar i sig så kan man aldrig förneka verkligheten. Vad jag anser om just Mariguana så säger jag det som de flesta kanske redan hört, nämligen att det finns bruk och det finns missbruk. Jag kan utan tvivel säga att jag både brukat och missbrukat och kan säga att jag knappast tycker att varenda jävel ska puffa på. Det är jävligt lätt att säga att man bara ska göra det på helgerna men sen gör det varje dag ändå, och det kanske är många som tycker "Ja, men det är väl inget fel med det, ganjan är ju det bästa som finns!", men faktum är att om man säger så så kan man lika gärna procklamera att man är beroende av det. Kan man inte möta världen nykter så är man inget annat än beroende, och då är det dags att ta ett uppehåll och tänka efter varför man röker igen. Jag menar, visst, i kreativt syfte i all ära, men jag ser inget kreativt i att röka bara för att vara flummig hela dagen bara för att. Att röka ner sig själv totalt någon dag och sitta och meditera är en annan sak, det kan jag rekommendera till alla som har självdisciplin nog att inte göra det varje dag. Och vad gäller alla häftiga 16-åringar som lyssnar på Bone Thugs & harmony och bara älskar att dricka folle och röka hasch; Gå och snyt er.
"Du är en död sill"
Mofajja det där va faktiskt riktigt bra sagt!
Don't Give Props To The Devil
Dock måste jag komma med ett tillägg; om JAG fick välja mellan två samhällen där folk antingen helgfestade alá östermalm, det vill säga söp skallen av sig på häftiga krogar och blev osympatiska och lelösa, eller ett där alla kanske var lite småflummiga hela tiden men ändå inte rökte kopiösa mängder, då skulle jag lätt vara den första att ropa "Aaaaaall Ganjaman inna di house!", men det är ju en lite "pest eller kolera"-situation...
"Du är en död sill"
Track10/Vigge: tack 0) Jag håller mer dig faktiskt jag föredrar också att softa med en fet istälelt för te.x behöva dra i mig 5starköl så ma ntappar kontrollen fysiskt över sig själv , samt blir gapig o i slutändan ändå bara mår illa . Då väljer hellre att tända en fet bli glad , små fnittrig o tänka lite på allt möjligt sen "landa" mjuk o bara a trött o sova sen.
24/7 always keepin it.