I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rastafari - kvinnosyn - helt sjukt!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-04-05 20:04
LGreco: Det är väl en mänsklig rättighet att tro och utöva sin tro fritt?
"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2004-04-05 20:17
hej princess .
om det du påstår längst upp är sant så är det hemskt.
jag tycker det låter fel att män från en s.k. "slav-släkt"
styr och ställer sådär över sin egna fru.
tycker du kommer med en vettig fråga och jag förstår inte alla omogna människor som inte kan diskutera normalt.
sätter en slant på att dom inte ens läst ditt inlägg.
dom såg: rastafari och ordet negativt.
och då kände de plötsligt för att skriva nåt elakt till dig.

och till er som säger att; ja men rastakvinnorna kanske gillar att vara hemmafru.. okej, det kanske dom gör.
men har dom någon gång fått prova på något annat?
knappast. leva sitt eget liv borde vara en rättighet.
om jag är rastafarikvinna, hur gör jag då om jag inte vill leva hemma-fru-livet? jag tror inte det går att säga nej precis.
det är lika dåligt som i många andra religioner.
där man gifts bort till någon ens pappa bestämt vid 17 års ålder utan att få bestämma själv om man vill eller inte..
nej jag tycker man ska ha rättigheten att välja vad man själv vill tro på, inte födas in i en tro.
nu kom jag dock ifrån ämnet lite men.
hoppas ni kan leva med det.

och till er som börjat tjaffsa om kvinnoförtryck i allmänhet.
varför börja? det var väl rastafari kulturen som skulle diskuteras?
vi vet redan (i alla fall jag) hur världen ser ut, med alla förtryck.

nej det är för mycket hat, hat, hat.
försök ta en åsikt ordentligt.
försök inte alltid övertyga om att just DIN åsikt är rätt.
du din hitler-kopia. ge andra chansen också..

nu har jag iofs inte svarat på inlägget jag heller men.
here it comes, my opinion:
hur man kan tro på det där?
ja, rastafari-männen är nog uppväxta med det.
så dom tror dom gör rätt. deras pappa gjorde ju samma sak.
men angående alla dessa andra rasta-människor som förknippar rasta med marijuana och dreads, ja hos dom är det nog mest okunskap som ligger bakom deras tro. dom vet helt enkelt inte vad dom står för..
och lägg nu märke till: det här är MIN åsikt.
den är inte baserad på någon som helst sorts fakta.
endast mina egna tankar och funderingar.

nuff said.
xo

2004-04-05 20:27
LGreco: Utan att lägga några egna värderingar i det hela så måste du ändå hålla med om att folk ska få tro på vad de vill.

"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2004-04-05 20:58
Princess_S

Tro inte att alla rastas lever efter vad som står på någon röd/gul/grön internetsida säger.
Jag har aldrig hört någon rasta uttala sig något om att kvinnorna inte får sminka sig, ha korta kjolar etc.

www.12tribes.tk

Är en svensk sida för 12 tribes, en rasta rörelse, snacka med folket där om vad de anser, och döm för tusan inte en hel religion efter vad några internetsidor säger.

2004-04-05 21:27
ja, länkar finns det massor av.
12 tribes är vettig.
kolla även in den här..
ett sjysst reggae-forum.
rastafari.suddenlaunch.com

bless.
xo

2004-04-05 23:06
annars så kan du snacka med dom på www.skawars.nu där är dom rätt trevliga...och vettiga...
peace

2004-04-05 23:15
Next_Principle:

En diskussion ar vad man gor den till. Dagens feminism gor gallande att om kvinnan har kjol sa ar hon fortryckt och har hon den inte sa ar hon ocksa fortryckt.

nej? feminism gör gällande att kvinnor, liksom män, ska få ha kjol om dom vill och annat om dom vill, utan att dömas eller behandlas olika för det.

Om det ar nagon som forsokt fa till en tavling ar det snarare feminismens advokater.

svårt att argumentera mot några anonyma "allmänna feminister"... du gjorde saken till en tävling könen emellan med ditt inlägg, därför bemöter jag det. jag kan lika lite ställas till svars för vad andra säger som du kan ställas till svars för citatet i min signatur.

Visst, i viss man ar det fortryck av bada konen eftersom man inte kan bli accepterad oavsett vad man far for sig att gora. Om man drar det till sin spets ar det ju fortryckande att jag inte far sla ihjal folk.

Det där tror jag du själv inser hur löjligt det låter. Jag trodde ett liberalt samhälle strävade efter största möjliga frihet som inte skadar andra.

Det kommer alltid finnas sociala regler som begransar vart beteende! I det sammanhanget ar inte konsrollen mer fortryckande an nagon annan standard.

Exakt på vilket sätt gör det könsroller mer eftersträvansvärda? Är det inte bra med så få begränsningar av den individuella friheten som möjligt?

Det intressanta ar ju huruvida bada konen accepterar sin roll eller inte. Om vi vill ta bort konsroller helt och hallet och skapa nagot slags androgynt samhalle i Sverige, fine.

jo, så skulle det ju bli om folk tex fick klä sej hur dom ville och fick lika lön.

Men att tvinga pa andra samhallen och kulturer samma sak ar bara ignorant.

Vilket jag heller aldrig förespråkat. Men jag tycker att det är fullt acceptabelt att ha åsikter (även negativa sådana) om andra kulturers levnadsmönster. hur ska vi annars få ett kulturellt utbyte?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-04-06 20:33
Ingen som säger till dom? Det står ju att det är ett av dom grundläggande grejerna... men iaf, jag får leta på ännu fler sidor o sånt.... o tjejen du som pratar, du kan ju skriva lite info till mig i ett mess kanske? svårt egentligen o få hjälp här...nu har det kommit vettigt folk till tråden, tack för det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-07 05:55
For ovrigt har jag inte pastatt att Princess ska be om ursakt, jag uttrycker en kritik av asikterna som framforts. Om det ar sa hemskt foreslar jag att vi i fortsattningen annonserar i inlaggen huruvida oliktankande ar valkomna eller om man bara vill ha berom och medhall.

word
Rock out with your cock out!

2004-04-07 16:45
har aldrig sagt att ni ska hålla med mig om någonting, däremot kan ni skriva exakt hur kvinnosynen är o så, istället för att kalla mig för massa saker. det är det enda jag har begärt.

men hoppsan, det var för mycket begärt, för folk nu för tiden måste racka ner på andra för att må bra själva.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-07 20:10
eh lilla gumman...rasta kulturens syn på kvinnor är mild jämfört med anrda...skulle du tycka de va roligt att bara ha ett nät över ögonen, resten av kroppen är in snurrad i svart tyg..eller inte få gå ut förutom om du har ett ärende..o de är också ganska mila förslag så...de finns värre tro mig...så läs dom "seriösa" sidorna och tänk innan du skriver nästa gång..

2004-04-07 20:15
rap_qeen f14....???så du är en rasta woman?okej...då borde du veta att det finns sånna "regler" innom rasta...alla kanske inte följer det men kulturen har sånt..som muslimerna och deras sjalar..så du o dina "systrar" kanske ska kolla upp lite...

2004-04-07 21:00
_ganja_ F18, Next_Principle och resten av gänget.
det är fortfarande ett inlägg om rastafaris syn på kvinnor?
mest kritik till ganja.
fan, får man inte fråga vad man vill nu helt plötsligt?
jag citerar dig själv: "tänk innan du skriver nästa gång.."

några ord till er..
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
Det är endast tillåtet att skicka ett inlägg om du har något konstruktivt och meningsfullt att tillföra en diskussion. Postar du endast korta, intetsägande kommentarer i stil med "hahaha", "idiot", "suger ju!", "soft" så kommer dina inlägg att tas bort. Det är inte mycket krävt från vår sida att du försöker att skriva några rader om varför du tycker som du gör. Genom motiverade åsikter så skapas ett bättre klimat för samtliga användare i tråden och den blir givetvis också mer välkomnande och intressant. Bryter du medvetet mot regeln upprepade gånger kommer du att varnas och i värsta fall att stängas av från Whoa. Självklart finns det undantag till alla regler, och det kan gälla t.ex. enkäter.

tjao.
xo

2004-04-07 22:32
har aldrig bett någon att tycka synd om mig. Jag leker inte martyr. Jag sa bara att tråden gått överstyr när folk blir kallade för förtryckare hit o dit.
förresten får jag väl skriva hur mkt jag vill? jag skapade tråden till min fördel, för att lära mig något.

ganja: ok, men ge tips på seriösa sidor då. jag sökte på google och gick in på dom sidor där det inte stod "kom o rök gräs, vi e skitcoola". allt på sidorna verkade seriöst, därför trodde jag på det.
däremot kan jag inte tro på dom av er som säger att det är si och så, men sen inte visar vart dom lärt sig det..... dom kanske bara snackat med pundarn so,m hänge vid gatuköket liksom... visa fakta/vart ni lärt er det som vi säger, så att jag kan lära mig allt från grunden.

2004-04-07 22:52
Next_Principle
om du läser raden ovanför det du citerade..
mest kritik till ganja.

det är alltså ganjas inställning jag ifrågasätter där..
gnäller bara på dig angående ämnet.
du håller dig verkligen inte dig till det genom att prata allmänt om kvinnoförtryck. nu var det rastafari vi skulle diskutera..
har dock inte läst alla dina inlägg, så jag kan mycket väl ha fel på den här punkten.
men jag vill påpeka att jag är väldigt neutral i disskussionen när jag tycker att den bör hålla sig till ämnet och inte sväva iväg på annat. dom som hittills inte hållt med princess har endast klagat. ingen har än så länge visat upp något baserat på fakta..

nuff said.
xo

2004-04-07 23:16
Next_Principle:

Är med på det mesta du skriver, och håller som jag skrivit ovan med om att Princess inlägg var onyanserat.

Men:

Har inte pastatt att konsroller ar mer efterstravansvarda en nagot annat. Daremot pastar jag att det spelar ingen roll om det ar konsroller eller nagon annan standard sa lange som det ar resultatet av en kollektiv overenskommelse.

Jag vänder mej mot ditt sätt att försvara ett fenomen enbart för att det är resultatet av ett, officiellt eller inofficiellt, majoritetsbeslut. På vilket sätt rättfärdigar det en regel moraliskt? Jag vet helt säkert att slaveri varit en allmänt accepterad företeelse, men vad spelar det för roll när det ska stå upp mot kritik?
Jag kan helt enkelt inte avfärda försök att förändra andra kulturer efter sin egen moral som imperialism, som jag tycker du gör här:

Vi har i Vast sedan liberalisemen slog igenom haft en tradition av att vardera individen over kollektivet vilket inte ar fallet i alla kulturer och att tvinga dem till att anpassa sig efter vara ideal ar inget annat an kulturell och politisk imperalism.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-04-08 03:08
(ganja_ F18, Next_Principle och resten av gänget. )
(det är fortfarande ett inlägg om rastafaris syn på kvinnor?8)
(mest kritik till ganja.)
(fan, får man inte fråga vad man vill nu helt plötsligt?)
(jag citerar dig själv: "tänk innan du skriver nästa gång..")

ja jag gav henne kritik för att hon var så upprörd över rasta kulturens syn på kvinnor...och jag menar att hon inte ska haka upp sig på en sån kuturs syn på kvinnor när det finns mycket mycket värre i andra kulturer!

och "fan får man inte fråga vad man vill nu helt plötsligt?"jag har då aldrig sagt att hon inte får fråga vad hon vill..shit du anklagar på lite väl fel grunder...läs medelandet en gång till så kanske du fattar vad ja menar

Princess_S F19:det finns massor av filmer på internet...från olika dancehall och när folk står och kör sitt race till ett rythm..ungefär som en karioke bar!kvinnorna på dom här ställerna har korta shorts och korta tajta linnen...smycken o håruppsättningar....gå ut o sök på internet efter ex:reggae filmer,dancehall m,m

vibe:de jag mena till prinsses var att hon var så arg på rasta kulturens sätt mot kvinnor...och jag hjäpte henne å berätta att de faktiskt fonns värre så hon kanske skulle kunna utveckla arbetet..ursäkta att ni fatta de fel..

2004-04-08 08:46
_ganja_

vad i det här inlägget är det som tillför ämnet nånting?
eh lilla gumman...rasta kulturens syn på kvinnor är mild jämfört med anrda...skulle du tycka de va roligt att bara ha ett nät över ögonen, resten av kroppen är in snurrad i svart tyg..eller inte få gå ut förutom om du har ett ärende..o de är också ganska mila förslag så...de finns värre tro mig...så läs dom "seriösa" sidorna och tänk innan du skriver nästa gång..

du svarar verkligen inte på nånting princess frågar om.
och rätta mig om jag har fel men.
dom sista raderna i ditt inlägg talar lite för att du tycker att princess inlägg är helt onödigt.
därför jag frågar; får man inte fråga vad man vill nu?

next_principle
ta åt dig om du känner att du vill det.
om inte, glöm det.
det var som sagt mest riktat mot ganja.
tycker ändå din jämförelse var helt kass.
säg såhär..
min hund har ett halsband, vilken sort är det?
då svarar min kompis.
halsband är fel!

det är ungefär den diskussionen du för nu.
du pratar inte om det specifika ämnet utan allmänt om kvinnosynen, vilket jag tycker är fel.

tjao.
xo

2004-04-08 11:54
lita inte alltför mycket på internetsidor om rastafari heller..
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2004-04-08 12:00
att dem inte sminkar sig o sånt är ju för att dem inte gillar babylon mode grejer och för att dem ser skönheten i de naturliga
peace
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2004-04-10 17:41
Rastafaris lever efter gamla testamentet och tolkar det, precis som alla andra religösa, på sitt sätt.. Bibeln förespråkar ju inte direkt jämnlikhet så följer man den boken till punkt och pricka blir det svårt att ha jämnlikhet..

_ganja_ De som chillar på dancehall parties är ju inte först och främst rastas så vad de brudarna har på sig är ju irrelevant..
Känns som att många tror att alla som sysslar med dancehall och reggae är bokstavstroende rastafaris.. Rastafari är inte i närheten så stort på Jamaica som många tror..

Princess: Vill du veta vad rastafari är så tycker jag att du ska läsa gamla testamentet för det är det rastafari bygger på.. Bättre att läsa det än att kolla runt på internet.. Sedan tycker jag att du ska fråga dig om det finns någon religion som bygger på bibeln som inte är "förtryckande"..
Sedan fattar jag inte hur det kan vara en nyhet för någon att rastas inte är kända för att behandla sina kvinnor sjysst.. Kolla på Bob Marley soom var otrogen så att det skrek om det mitt framför ögonen på sin fru... Hans fru var till och med med i kören och sjöng en låt som Bobban tillägnat en av sina älskarinnor..

isbjörnen: Bumbaclat motsvarar typ tönt, idiot.. Ja du fattar..

2004-04-10 17:42
Princess: sedan är det ju så att rastas håller kvinnan väldigt högt på samma gång.. Lyssna på lite kärleks reggae låtar så ska du se..

2004-04-10 17:46
En sak till.. Du får inte glömma att Jamaica är ett väldigt, väldigt fattigt land och där finns inte samma förutsättningar för kvinnan att gå ut och jobba eller för någon jämnställdhets kamp från kvinnornas sida.. Någon måste vara hemma med barnen och ta hand om hushållet, för dagis finns knappast för de fattiga, till och med att barnen går i skolan längre än ett par år, eller alls, är nog ganska ovanligt i kåkstäderna. Och självklart blir det kvinnan som får gå hemma precis som det altid varit..

2004-04-10 18:07
ganja: först säger ni att dom tycker att kvinnor ska inte behöva klä sig utmanande o i smink, för att männen minsann sjka uppskatta dem ändå (vilket ju är en jättefin grej) sen ska jag ladda ner filmer där tkjejerna står i minishorts? jag förstår itne vad ni menar, om ni ger mig dubbla budskap.

tack alla ni som gett mig länkar, o ni som berättat med några få meningar o svarat nej eller ja...... jobbigt o lära sig något när 2 personer debatterar o ja itne har en aning iom vem som har rätt.

tack iaf.

2004-04-10 18:17
Princess: Som jag sa de där tjejerna med mini skirts har inte med rastafari att göra utan är nog mer down med dancehall..

2004-04-10 18:27
vi kan inte heller sitta o säga hur alla rastas behandlar sina kvinnor.. de är ju självklart olika från person till person,

2004-04-11 20:03
ganja_ F18, Next_Principle och resten av gänget.
det är fortfarande ett inlägg om rastafaris syn på kvinnor?
mest kritik till ganja.
jag citerar dig själv: "tänk innan du skriver nästa gång.."

ja jag vet att det här är ett inlägg om rastas syn på kvinnot jag är inte blind?..jag argumenterade mot prinsses syn på rastas "elaka" metoder mot kvinnor och jag upplyste henne om att det finns så mycket värre metoder innonm andra kulturer....så rasta kulturen är inte direkt den religonen jag skulle välja att skriva om...men jag ursäktar om jag inte höll mig innom "diskutionens ramar" för ja menar en diskution ska ju absolut inte flyta iväg på nått annat även om det är om ämnet....?!

2004-04-11 22:43
För att inte nämna rastafarins syn på homosexualitet.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2004-04-15 19:31
haha, jävligt smart...ni kunde svarat på hela mitt inlägg med typ ett par rader....har läst o kommit fram till att:

tjejerna ska inte klä sig utmanande för dom ska inte behöva det. dom är emot babylons skönhetsideal och tycker helt enkelt att man itne ska köpa smink o grejer för att vi är vackra som vi är. punkt slut.

4 rader. inget om islam o att det finns värre o sånt. det hade räckt med det här.

2004-04-15 20:48
Hehe, det här är ju katastrof. Att ni nutty dreads ska flippa ur totalt för den där lilla punkten i tron. Vet ni hur mycket mer gott och hur mycket kärlek som fodras hos denna grupp människor? Seen?
Walk an live, talk and bum a claat ded´

2004-10-29 16:06
stenhoff

rapqueen e väl bannad?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-10-29 16:25
Hon är väll tillbaka?

Men tycker alla i den här tråden är helt hjärndöda som drar alla rastafaris över en kam på det här.
Som att säga ALLA muslimer tvingar sina fruar till att inte gå ur huset, ha burka osv för att de mest extrema gör så.

Skribent

2004-10-29 18:13
Ååååh, fuck den jävla rasta-hypen i Sverige. Så tröttsam!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent

2004-10-29 22:55
Diskutera, stavas det.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent

2004-10-30 13:58
Klart det handlar om förtryck, när hälften av befolkningens erfarenheter utelämnats i både Gamla Testamentet (Torah), Nya Testamentet och Koranen. Visst finns det berättelser om kvinnor och deras erfarenheter, men de är beskrivna utifrån ett manligt perspektiv och på manliga grunder. Härligt att ungefär hälften av Bibelns kvinnor är prostituerade/skökor eller syndiga/otrogna. Israel/Jakobs 12 söner omskrivs som de 12 stamfäderna, vad vet man om hans dotter? Not a thing.
Böckernas muntliga tradition och nedskrivning är företrädelsevis utförd och vidarebefordrad av män.

I en moské har männen en huvudingång, kvinnornas ingång kallas "Kvinnoingång", en tydligt indikation på att kvinnan är det avvikande könet. I flera kristna traditioner får kvinnor fortfarande inte tala i församlingen.
Knappast traditioner och påbud som utarbetats av båda könen. Visst kan man snacka om att det är normer som inte är förtryck om både män och kvinnor ställer upp på dem... Men nu är det ju inte så att kvinnor i dessa samhällen alltid går med på de levnadsregler de har fått enbart p g a sitt kön. Se på hedersmord, som förekommer både hos muslimer och kristna, änkebränningen hos hinduerna, hur flickor vid födseln i flera traditioner betraktas som en olycka för att de inte är pojkar (eftersom bara pojkar kan föra familjen vidare och försörja familjen), när sociala normer tvingar dem att klä sig på ett visst sätt (förresten Aforism, hur många muslimska män i Sverige ser du klä sig så som Koranen föreskriver? Inte många, vilket ofta är ett stort irritationsobjekt hos de kvinnor som anser sig vara rättrogna och valt att bära slöja)... Att påstå att det inte finns patriarkala OCH förtryckande värderingar i religionerna om kvinnorna följer dem är att bortse från att vi alla lever i en kontext med en familj, släkt och ett samhälle vi vill passa in i och bli accepterade av, är att välja att bortse från en avgörande faktor i hur vi beter oss. Detta gäller ALLA människor.

En tjej som har sex och kallad hora är lika förtryckt som en tjej som blir omskuren (visserligen på icke-religiösa grunder, men ändå ett kulturellt medel för att kontrollera kvinnans sexualitet). Visst finns det många kvinnor som trivs med att låta sin man få sista ordet jämt, att laga mat, sköta hemmet och ta hand om barnen och som går med på att bli omskurna (för att inte betraktas som orena och för att sedan låta mannen sprätta upp stygnen med sin snopp på bröllopsnatten, aaah what a pleasure), men det som är frågan är vad som händer med de kvinnor som INTE vill, som vill avvika. Jo tack, utfrysning, förkastning och förakt är vad de ofta möter.

Problemet är inte hemmafruar och män som står för ekonomin, problemet är att det inte finns möjligheter att göra som man vill om man för hårt styrs av dessa normer. Hur gör en jamaicansk bög? Tar livet av sig?
Vad händer med en muslimsk kvinna som inte valt själv vem hon ska gifta sig med och inte trivs och vill skilja sig? Hon får det alltsomoftast inte, byråkratin förhindrar det.

(OBS! Generaliseringar, men fortfarandeinte osant)

Se på Fadime. Se på de nyfödda flickorna i Kina som lämnas att dö. Se på de hinduiska kvinnorna, som bränns med syra eller olja om de inte duger enligt svärmodern. Läs tråden om 13-åringen som ska stenas i Politik (givetvis förespråkar inte Koranen detta, men Iran använder ju Koranen och religionen som ursäkt och förklaring).

Se på löneskillnaderna vi har mellan kvinnor och män i Sverige IDAG. Shit, så mycket som kvinnor som avviker från den rådande samhällsnormen motarbetas i världen... Och sedan handlar det inte om förtryck, utan värderingar...??? Inte en chans att alla kvinnor är lyckliga med de värderingarna, frågan är; vad är alternativen? Och finns det ens någon möjlighet till alternativ? Hela världen är inte lika sekulär, fri och mysig som Sverige.

Vad betyder då förtryck för er som påstår att detta inte är det?

2004-10-30 14:23
Noteringsvärt är att du kan bli skjuten på Jamaica om du går i för tighta byxor :)

2004-10-30 20:17
"Jag blev bara lite arg förut, därför att jag ha hört att rastafarin skulle ha en positiv inställning till kvinnan, alltså att dom satte kvinnan över mannen typ "

Ja det låter ju också som en sund inställning till jämställdhet. eller?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2004-11-01 00:08
ingen har nämnt könsrollernas roll i frågan

jippie!

2004-11-01 11:51
jag ska bli rastafari!
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-11-01 16:06
rastafari är inte kvinnoförnedrande, jovisst det finns säkert några som överdriver med det det därmed smink, kjolar osv men det finns ju folk som är överdrivna i alla religoner t.ex knutby pastorn ,usama m.m.

2004-11-02 06:08
wordar axxel.

2004-11-02 14:35
jaa heja rasta wombman!

2004-11-02 18:01

Mannen ska vara över kvinnan, punkt
BANG!

2005-01-25 19:00
Ibiza_Hippie F1 Du är möjligtvis inte en radikal feminist?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-01-25 19:57
"När det gälller män i kvinnor så är min personliga åsikt jämnlikhet men ej jämnställdhet, det är olikheten mellan könen som får oss att atraheras av varann."

Ganska bra sagt... Men vet inte om man ska byta ordning på orden eller? Vem fan vill ha en tjej som uppför sig som en kille?
Allt det här tjaffset om att tjejer borde få tuffa leksaker osv gör ju bara tjejer manligare medans vi killar blir bögigare av allt Fab5 osv.

2005-02-01 05:29
women aint shit.. klart som fan de ska stå i köket o laga mat till mannen när han kommer hem!!!
den första kvinnan föddes i ett kök och där ska de hålla sig!!

är kvinnan 3 meter från köket så e de på rymmen!!
Reggaetoooooooon

2005-02-01 17:40
nisseNZA P23: jo du verka ju rätt frisk i dit stora huvud... skrammlar det lr?

"BIG UP till Mijailo Mijailovic som tog bort ännu en äcklig politiker-hora som ändå bara festa upp våra skatte-pengar, satans slyna... "

Wweeeell.. ok then... någon mer som hör lite röster i huvet kanske?
---------------------------------------- ----------------------

Varför ska man inte ifråga sätta Rastafarai...?
Hur många troende tror ni det fins igentligen.. dom flästa svarta med dreads i det här landet.. som alla tror e Rastas komer från Africa.. dom e inga Rastafari... hur många Whoa barn med dredz här inne e Rastafari?
Jag e ingen Rastafari...

Vist det fins massa inriktningar inom religionen som precis alla religioner.. men i grund o botten så e det en svart tolkning av kristendom.. så kolla vad som står i din egna "svenska bibel" istället.. kvino förtryck,.. hat mot homosexuella..

Min åsikt e att alla religioner blir fuckt up om man tolkar dom rakt av bara.. man måste ta till sig det man tycker e bra o göra sin egen tolkning på saker o ting... ingen har helt rätt...

www.Myspace.com/ElephantWise
www.ElephantWise.net

2005-02-01 23:41
majilo gjorde alla en tjänst.. men fortsätt du att slicka alla i röven o skänk dina pengar till deras privata fördel.. gör det.. IDIOT...
Reggaetoooooooon

2005-02-01 23:43
nisseNZA P23

försöker du vara rolig på något misslyckat sätt eller är du verkligen såhär defekt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-02-02 10:16
Men islam e ju likadant. där får ju tjeerna inte ens visa håret
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen