I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trött på livet i sthlm..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-04-11 16:38

Trött på livet i sthlm..

har ni någonsin känt att ni bara vill iväg från där ni är och därni bor trots att ni har det bra, ni har det ganska soft i skolan/jobb, ni har extremt sköna vänner men ni vill bara iväg?

Jag är så jävla trött på livet i Stockholm..jag vill bort från den här jävla staden, folk är så jävla beroende av uppmärksamhet, eller så uppfattar jag det iaf...Folk ska alltid vara så jävla mycket, besegra någon annan genom att tjacka den dyraste klädesplagget osv..vafan händer?!?!?

jag menar, runt 70% av folket i min skola knatar fortfarande runt med canada goose jackor!?!?!

Alla ser ju för fan likadan ut alltså, knatar runt i sina jackor, tiger tröjjor, jl pannaband, arband och allt vad fan det är..varför är folk så jävla fixerade vid denna uppmärksamhet!?!?

Alla dessa fjortisar som driver runt och super sig redlöst packade och kollar snett på mig för att jag inte super på helgen och för att jag inte har en j-lindeberg tröja för två papp...

Så jävla less på livet här i sthlm....

var tvungen att få skriva av mig...

ingen som delar min uppfattning?

2004-04-11 16:54
du kan ju alltid flytta hit till ske-å :P

stämningen är ju iofs som allas föräldrar dött eller nåt och alla är jättedeppade för hockeyn, utom jag och nån till, men.. :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-11 16:54
Jag känner samma känsla, och vi är verkligen inte de enda som känner såhär. Jag är trött på sverige överhuvudtaget.

Är inte sthlmare by the way
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-11 16:56
jag känner det med. därför ska jag flytta till MALMÖE . häng med!

2004-04-11 16:59
nej inte i malmöe! där behöver man inte se ner på andra för att vara cool!

2004-04-11 17:25
eh?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-11 18:42
Götet..där e bäst.
strength

2004-04-11 19:24
vart skulle man vilja åka i såfall? det skulle vara malmö...
myspace.com/isterbuk

2004-04-11 19:52
waagh, lätt!

2004-04-12 13:59
Ablyx P15:

Jajjemensan!!!

Jag och några polare satt inatt och diskuterade seriösa planer på att först dra och jobba i London som dårar fram tills i Oktober-Novermber nångång, och sen bara dra iväg på resa genom Asien...

Jag behöver ingen tröja för 2000kr när jag vet att jag kan dra och chilla i 6 månader, träffa grymma människor, se feta platser...

Och vem vet, när man kommer hem igen, har man lite nytt perspektiv på sitt liv här hemma i Sverige och kanske har inspiration att inte göra det så trist som det kan bli ibland...

En annan sak är just din ålder, jag kommer ihåg när man var 15 det är ett jävla tjafs om allt möjligt, kläder etc...

Skit i det, för en dag så spelar allt sådant inte lika stor roll längre, eller det är inte lika många som bryr sig... Inte bland mig och mina kompisar... Du kommer att ha filtrerat bort de flesta idioter ur ditt liv när du bli lite äldre, kan ju alltid trösta dig med det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-12 15:20
på ett sätt tycker jag att det är jätteskönt med alla moderiktiga idioter. Om man inte ser ut som dom så vet men att man inte fallit i fällan än..

Men ja jag förstår dig. Skulle vara rikitgt skänt att slippa all utseendefixering ett tag.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-04-12 15:46
haha, du är trött på högstadiet, inte sthlm =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-04-12 15:47
Håller med, så jag lever under hörlurnarna i hopp om bättre tider :)
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2004-04-12 16:04
malmö e soft. men tror man måste dra utomlands för o komma undan allt sånt ni nämner. själva tristessen kan ju man inte komma undan ngnstans iofs..

2004-04-12 17:49
förstå att tristessen sitter i dig, inte i staden.

2004-04-12 19:40
"men du kommer ALDRIG komma ifrån JLtröjorna, face it."

haha woord..dom är liksom överallt!

2004-04-12 22:58
jag bor i göteborg och det
är redlöst nice här! har bara
bra saker att säga om min
hemort! :)

dessutom kommer veiron
härifrån!

2004-04-12 23:30
Det är klart att man är lite trött på Stockholm, men jag tröstar mig med att alla andra svenska städer (hålor) jag besökt har varit mycket, mycket sämre.
Fuck you and the horse you rode in on

2004-04-13 02:01
Du har så rätt min vän.

Man kan tro att stockholms brudarna är uniformerade.
Var väl någon turist som trodde att Canadians Goose var någon skola och att det var en slags skoluniformsjacka!

2004-04-13 02:08
Ta en weekend till London eller Amsterdam.Det brukar hjälpa.

2004-04-13 04:25
det har väl iofs mer med vilken skola och vilken stadsdel man bor i. folk som tror att dom är bättre än andra p g a sina dyra kläder osv finns väl i alla städer där det finns folk som har råd med dyra kläder. så för att lösa ditt problem får du flytta till nåt land där alla har det lika jävligt.

eller till umeå...jantelagen har hållit en stor del av "bratmodet" borta ;)

2004-04-13 04:28
och ja jag förstår att det inte är bratmodet i sig du tycker är värst utan folks attityd...men aja. mina formuleringar kanske är lite klumpiga vid den här tiden på morgonen.

2004-04-13 14:28
det är nog bara en fas du går igenom. om du tänker efter så kommer du säkert på att det alltid kommer finnas en skitirriterande jacka som alla envisas med att ha, oavsett var i världen du är. det handlar helt enkelt mer om wannabetörsten som finns i 99% av alla människor än om orten.
dessutom är sthlm oemotståndligt vackert på sommaren. håll till godo!
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-04-13 21:04
du kommer alltid bli uttråkad på vilken stad du än flyttar till....man blir de efter ett tag....så är de med varje stad..inte för att ja bott i alla städe o testat men ja tror på den teorin..

2004-04-14 19:42
snart är det sommar då spelar det ingen roll vart man är....

2004-04-14 21:47
Seth "Man kan tro att stockholms brudarna är uniformerade"

haha så sant som det är sagt!

En weekend resa hade man inte bangat på...

Men som sagt så är sommaren i sthlm svårslagen..

Eye, jag är bosatt i en lägenhet vällingby...

2004-04-14 21:55
Känner igen mig här minsann, efter gymnasiet eller ytterliggare år efter det, då bär det av, måste här ifrån är sååååå trött på Sverige..

Lutar åt U.S.A., austrailen eller nya zealand, förmodligen engelskspråkigt iaf..

Vart är ni sugna på att ta vägen?
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2004-04-14 22:07
Eric..jag är extremt sugen på england, vart vet jag inte dock, London kanske? Australien är också ett alternativ, självklart Sidney...

2004-04-14 22:57
Flytt hit te Jamtland!
s c f c

2004-04-14 23:22
Malmö är likadant... bara så att ni vet ;)

Skulle vara fett o flytta till cuba eller nåt o bara chilla med ett par drinkar och en ciggar i handen hela dagarna :)
Walking the street of dreams

2004-04-15 02:20
Bor och är uppväxt här i GBG....älskar staden som fan å den kommer alltid ligga närmast mitt hjärta, men är oxå jävligt trött på stället.....men det beror väll mkt på att det é rötet väder större delen av året, för på sommaren finns det ju inte mkt som slår en solig sommardag i Götet...=)
 Plan your work - Work your plan

2004-04-16 11:40
Äh.. alternativ till Stockholm fins det gott om.
Göteborg - sverges svar på Köpenhamn
Malmö - om du vill ta det lite lungt ett par år.
Linköping - om sommaren i trädgårdsförningen i alla fall.
Uppsala - cyckelstaden. Ochså bonus för galna finnar i serieaffärer.
Gävle - som arbetslöshar du råd att bo i en tvåa tio minuter gångväg från centrum. Och de har en rockklubb med scenen och baren i burar.

Den enda stan jag har koll på och vill utfärda en varning för är Borås.

Men hemvan som man är så stannar jag själv i stockholm.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob