Tror ni på spöken och sånt där övernaturligt.
Ok, låter kanske lite töntigt med spöken eller så men ja tror fan att döda kan komminucera med människor, har rätt många i bekantkretsarna som har stött på det. Men sen finns det folk som e mer mottagliga till "spöken" och övernaturligheter skulle jag säga. Min flickvän har en kompis som kan komma in i trans så att hon lämnar sin egen kropp med själen så att hon kan se sig själv utanför o sen ta sig till platser långt bort. Hon hade vart ända hos min flickväns område i Gränby i Uppsala o hon själv bor i Strömstad o sett en massa grejer, typ hus, staket och folk som satt på en bänk o efter transen så ringde hon min flickvän o berättade detta för henne o berättade om hur allt såg ut o så o va folket på bänken hade för kläder o sen kollade min flickvän ut o såg dessa personer o allt stämde på pricken in. Sen har samma tjej typ lite judeblod i sig (i släkten asså) o när hon va fyra ritade hon en karta över Ausschwitz direkt ur huvet o visade sin mamma o berättade hur fångarna hade gått när de blev gasade o så. Creepy huh? Sen va d en del andra grejer som samma tjej hade vart med om men ja pallar inte skriva d o ni skulle inte orka läsa allt heller om d blir längre.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
hmmm..vet inte vad jag ska tro faktiskt.. fast sånna här trådar är alltid skoj =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror inte på sånt för jag är skorpion och vi gör inte det.
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
Nej, då jag läst rätt mycket fysik och naturvetenskap så kan jag inte acceptera att det finns saker som spöken och så där... Men vist vore det coolt som det verkligen fanns.
Spöken är fan allvarliga grejer, tror på det stenhårt.
i dont think i now!!!!!
thundercooperfuckinbird
fsdfsdf fan, jag är oxå skorpion, men jag tror på det.. Stenhårt!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
I BELIVE!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Det handlar snarare om att mänskligheten behöver få förklaring på märkliga händelser som händer. Typ om man har mycket tur så är man "skyddad av en ängel" eller om man ser ett vitt ljussken (som lika gärna kan komma från en bil) så är det ett spöke. Argument som "mänskligheten är nog inte riktigt utvecklad för att ta emot sån här information..." är bara till för att mystifiera detta. Om någon ger en fysiskt förklaring till något av dessa fenommen kan jag gladerligen tro på det. Tills dess så är jag en non-beliver!
Jag måste vara med om det själv för att tro på det.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden." Cobra angående onani
absolut att det finns och så :) jag tror på spöken och andeväsen, och liknande. inte tomtar och troll däremot :P eller på den där serien på femma "tidigare liv".. helt klart fejk :s men visst :) sen det där med auschwitz hon berättade: inte så creepy för det går att läsa men astralkroppar kanske fungerar i övrigt :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
haha aren't we all.. hmm svaret e nog nej ://
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
jag tror på nästan allt "övernaturligt/oförklarligt" utom gud, jesus och annat religiöst
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
_Mackan_Breaker_ P16 Jo, men huyr läskunnig e man vid fyra års ålder o sen att hna visste va det hette o att det va ett fängelse. Sen brukade hon även vid ung ålder drömma om att hon gick längs en slags vall med en massa sjuka människor som såg förfärliga ut och på sidan var det ett stort jävla dike o när hon vände sig för att se ner i diket vaknade hon av att hon hade pissat på sig. O detta hände upprepade gånger. Antagligen låg en massa lik i vallen. Sen har hon även fått en massa utbrott när man snackar om nazister o säger att hon hatar dom o bara vill döda dom.
ja det läär finnas för det är nån jävel här hemma som fick för sig att den skulle komminucera med mig. alltså inte en människa då. absolut inge trevligt. alltid tänkt att om nått spöke skulle vilja ta kontakt med mig skulle jag inte va ett dugg rädd.. satt skräcklskagen i mitt rum vet inte hur länge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aldrig sett nåt.. men hört. annars.. äh det kan inte ha vart nåt annat. sen skrev nån på min miniräknare polarnes namn som jag prata med i telefon sammtidigt. mamma e vittne.. vist kan jag ljuga. meen det gör jag inte :)
tare lungt.. tror knappast människan kan bevisa allt eller veta allt. vi tror vi är s jävla smarta.. och så använder vi inte ens hela vår hjärnkapacitet. långt ifrån
yeah. samma här fan.. kan inte bevisa att det finns spöken osv, men ingen kan bevisa att det inte finns...
nam1986 P18 okej det lät faktiskt skumt :/
de finns.. nån som såg den där dokumentären om de flygande stavarna som dök upp i nån klyfta i kalifornien för etttag sen? och i korea och så.. de var läskiga :P
jag tror jag såg en ande i min systers rum när jag var liten.. jag var skitskraj för den :/ typ som en hukande silhuett av en man (spelar ingen roll vilket ljus det var, man såg alltid silhuetten lika tydligt, i mörker som solljus), men den gjorde aldrig nåt..
svårt att säga, har aldrig upplevt nåt som skulle kunna stärka någon sorts "tro" på spöken, men o andra sidan har jag inte helelr upplevt nåt som skulle motbevisa att det finns spöken, men ärligt talat så bryr jag mig inte riktigt... :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
klart d
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
hehe precis :P
Zabeni F20 o alla andra Asså, kan berätta en annan sak som min syster har berättat om sin kompis, det här e dock inte lika säkert att d e sant eftersom d bara e en bekant till henne som ja aldrig träffat men iaf så berättade hon att denne kompis hade ett spöke som bodde hemma hos sin familj som har en egen plats i soffan o så o dom har lärt o leva med honom, han hade nåt namn oxå, kom inte ihåg men d va rätt grymt kom ja ihåg. Sen var det en sak som hände min systers kompis som bodde med henne. När de var i lägenheten så va hon inne på toan o helt plötsligt ser hon en mans ansikte bakom sig i spegeln så hon springer ut därifrån o e helt skärrad (notera att denna tjej e inte en sån som tror på spöken utan e väldigt realistiskt men hon va helt uppskärrad asså) sen efter så piper hennes mobil, så får hon sms från nån gubbe som skriver att han har flyttat eller nåt sånt o sen skrev han sitt namn (kom inte ihåg d heller nu). Det var ingen som hon kände, så hon letade i telefon katalogen o kollade vem d var men han fanns inte med men d fanns en tant me samma efternamn så de ringde till henne o hon berättade att gubben va hennes man som dog för typ 10 år sen. Detta e lite creepy o svårt att förklara. Sen brukar ja själv få röster i mitt huvud ibland som upprepar en sak flera ggr högre o högre o till slut skriker den ashögt, o om ja säger nåt kommer d upp i skallen o upprepas istället. Grejen e att sakerna som sägs i mitt huvud inte har någon betydelse o e helt meningslösa. Fast d e rätt jobbigt, får typ ont i huvet o blir kallsvettig.
"Om någon ger en fysiskt förklaring till något av dessa fenommen kan jag gladerligen tro på det." Är inte det där lite väl dumt sagt? Om det nu är övernaturligt är ju grejjen det att man inte kan ge det en fysisk förklaring då det är, övernaturligt.
Asså, har inte fått rösterna i huvet på ett bra tag nu, typ ett år sen nu. Så kanske d har slutat nu.
Wontu det va ju det jag sa
Skivsamlare
2004-05-16 03:22
vad är då naturligt? saker som vi tror oss förstå och kan placera in i vår bild vi har av världen. någon sa till mig en gång att de som tror sig veta hur världen fungerar är oftast de som är längst från sanningen. så det bästa är såklart att vara öppen i dessa frågor men inte blåögd. många av de här fenomenen kan förklaras med logik men att tro att allt vi kallar "övernaturligt" inte existerar är bara löjligt. wontu det är en jävla skillnad på "tomtar och troll" och ett högre medvetande. det finns saker som talar för Guds existens men jag har hittils inte stött på någon som kan peka på något som talar emot detta medvetande. Tomtar och troll skulle isåfall existera synligt här nere på jorden och då borde det väl vara någon som fångat in någon av dem. Synen på gud skiljer så ganska mycket från den fördomsfulla bild av gud som många ateister tror att troende har.
Skivsamlare
2004-05-17 02:41
faust se vad jag skrev ovan. förr i tiden tyckte man det var logiskt att jorden var platt. vem vet? vi kanske kommer att skratta åt mycket av dagens vetenskap långt in i framtiden. själv tror jag också att det finns förklaringar till det mesta övernaturliga men inte de ytliga förklaringar jag misstänker att du tänker på. var öppen
råka haha lämna en polare (som vet att det spökar hos oss och är jävligt rädd av sig) ensam i mitt rum nåra min. så började en liten sak från hyllan rulla mot kanten åsen ramla ner på golvet. 2 sekunder senare klängde hon fast på mig som en liten rädd schimpansunge.
min farmor och farfars före detta grannar (farmor och farfar har flyttat till stan nu) hade ett värdshus, och i det köket spökade det seriöst. en lucka som inte gick att hålla stängd ens med lim :/ den har spikar och limrester och Gud vet vad, som sitter i/på den i försök att hålla den stängd.. den e lite halvlutad, och så vägrar hundarna gå in där. sen tror sig ägarna sett en mansgestalt i ögonvrån där.. riktigt jävla läskigt ställe :/
SiggeSixten P17 tråkmåns :P
värt :P
SiggeSixten P17 japp, men jag är inte tråkig :D
mm lite konstigt låter det allt ;P jag och några kompisar flummade en inte så värst seriös teori om att den fysiska kroppen bara är ett skitcoolt ägg. så när vi dör kläcks det och så blir vi andar ;)
det är nog sant.. jag menar, det FINNS ju bevis i filmer och liknande, men vetenskapen är inte redo verkar d som, så de avfärdar det utan att acceptera :/
Wop, lätt!
Jag tror på det, Jag och min kompis krockade för nån månad sen, sen dess har vi typ börjat lyssna på samma musik, få helt lika argument, säga samma saker, tänka samma saker samtidigt, vara nere samtidigt och massa sånt. Fast det kanske bara är slumpen=)
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine