Alla dör 2007?
Är det sant att nostradamus förutsåg att hela världen skulle ta slut år 2007 eller 2011 .. ?? n¨ån som läst hans bok? jag fick asså höra det från en kompis igår som hade hört det från folk som kunde sånt och de hade sagt till han att det nostradamus förutsåg det.. nån som vet ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
maj år 2000 sa han väl? och vad jag vet så lever vi än..
vadå? jag dyster?
jag tycker den där Nostradamus verkar vara en riktig tråkmåns, världen ska ju gå under vart och vartannat år om man ska tro på honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tvivla inte. Snart kommer ett nytt avslöjande som sa att Nostradamus räknade på ett annat sätt, vilket med vår tideräkning gör att domedagen bör infalla ca år 2020. En meteor kommer då att falla på jorden och utplåna oss.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Nostradamus nämnde väl aldrig årtal? Tror det är de som tolkat hans skrifter som satt ut ungefärliga årtal. Men i originalskrifterna stod det aldrig. Läste en bok om honom och där stod iaf att han aldrig nämnde årtal.
Altså om alla gissar så väligt mycket, så händer något av slump som stämmer överens med nån enstaka förusägelse, jävlar så alla börja tro på han/hon.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
Ällt är bara snack... någon gång kommer det hända, och om någon har så¨tur att pricka in det datumet så, Jävlar, tur!
jag tror att alla domedagsförutsägningar är ett kass ursäkt för siarna att inte jobba mer. "nu är jag less på att förutspå saker... aja... domedag 2025, end of story"
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
majakalendern tar ju slut år 2012...
"Hey fuck ass, give me a beer!"
NOstradumus hadde mycket å komma med :D Det flesta va sant :D Men det där tvivlar jag på :D
lev varie dag som om den vore din sista...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
han gav väl bara vaga beskrivningar av allt, sådant man inte ska tolka bokstavligt. typ som horoskop, så man kan få en massa olika saker till att stämma med vad han sagt typ..
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
jag hörde att det va 14e februari 2016 eller nåt sånt. inte för att jag tror på det men..
"..No more speed I'm almost there! "<br>
manel... Blir ju inte så ball liv då :)
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
allta, nostradamus är ju gaaaanska överskattad, mycket av det han skrivit kanske har skett osv, men mycket är också intolkat i hans profetior. Så softa.
stand up girls
Enligt Mayaindianerna ska jorden gå under 23 december 2011... (tror att det är 2011 men är inte helt säker).. Vi har i alla fall någon film (tror att det är illustrerad vetenskap som givit ut den) och där säger de det.. Själv vill jag helst förtränga det för jag blir så uppskrämd av att tänka på sådant, Jag skulle liksom dö när jag var tjugofem år(!) men så har jag en bror som tycker om att påminna alla om hur gamla de kommer bli enligt Mayaindianerna.
Så det så!!
Little_Shine F17 Shit ! ... är det sant så har man inte så länge kvar o leva. några år bara..
cmg P18 Mjo, enligt vår film i alla fall.. jag tycker att det är läskigt även om jag inte tror på det.
Så det så!!
Fan, jag vill hellre leva mitt liv. sen får mina barn dö av en meteor ifall dom vill. Jag kommer aldrig dö av någonting som utrotar hela männskligheten. MVH// Tobias
*snaark*
TheNis F18 shiiiiet... ja jag får fan i mig hoppas det va en slump ... hade du aldrig sagt det hade jag aldrig märkt den 11 11:11 grejen ... :|
äsch, folk har förutspått domedagen så länge människan har funnits, det har alltid slutat likadant, ett par hundra idioter som tror på en ännu större idiot dricker cyanid för att möta moderskeppet i rymden.. Näpp, vill man förutspå domedagen och ha rätt så får man nog hjälpa till litet själv, en hemmagjord kärnvapenladdning i någon världsstad eller ett pandemiskt supervirus.
I, Rowboat
Nostradamus kanske talar i metafor... Menar kanske tredje världskriget? eller nåt.. Jag är uttråkad på hela mänskligheten. Hoppas vi alla brinner i helvetets eldar.
Söker kunder, mixning & mastring!
Om det är någon man ska lita på om domedag så är det nog Nostradamus! Med tanke på att det mesta han har spått har slagit in och det finns en orsak till varför han kallas världens största spåman genom tiderna. Jag har läst hans bok m.m. Det är rätt coola grejer.
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Allmänt skeptisk till "profetior" av diverse slag. För några år sedan var det en kanadensare (har jag för mig) som analyserade Nostradamus grejer och även langade fram ett exempel på hur man kan göra en godtycklig profetia som kan tolkas in i ett skeende. Ett par år senare var det nån som kraschade in ett par plan i ett par höga byggnader och någon annan råkade minas att han läst någonting om Nostradamus och "två bröder" och "dunder och brak" och genast spreds det ett internetrykte om att Nostradamus hade förutspått det hela. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alltså mycket som har hänt har Nostradamus skrivit om.....till ex en av hans första grejer var att en kung i Frankrike har jag för mig skulle dö på ett visst sätt och exakt 100 år senare dog han på det sättet! Han spådde både första och andra världskriget + ett tredje som skulle va det största någonsin. Han kallade hitler för hifler i sina texter.....och i tredje så skulle nån med nå liknande namn med Mabus starta det från mellanöstern! Man har forskat lite om honom ;)
FuelDOg P20 tja, en filosofilärare som är rätt påläst av Nostramadus, har sagt att det är fejk och att han faktiskt inte HAR skrivit det utan att dte är påhittat EFTER 11e september ^^ vet ju inte själv, men jag har fan respekt för honom :) han är grymt påläst om sånt :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
11 september grejen avslöjades ju som falsk några dagar efter..
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
FuelDOg P20 hmm.. men det var ju september, så det är ju 9 månader.. så då vet vi att den inte stämde ^^
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
var det inte sagt att en komet skulle kollidera med jorden 2019 , men sen så skulle den inte det ..
FuelDOg P20 hehe njae, men det där är bara båg.. :P
trams
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Nostradamus spådde ju tre världskrig och tre Antikrist. Den första var Napoleon och den andra var hitler......undrar vem #3 blir
PeWi P18: #3 skulle starta när "tvillingtornen" stod i brand.... men så blev det ju inte...
i'll make you disapear like gas in the air...
FuelDOg - Det där med tvillingbröderna har jag redan avhandlat och nej, det var inte Nosse som drog den "profetian" ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag har läst lite i den och...sjukt konstigt skrivet och man kan tolka det lite som vad som. Lite läskigt ändå att det går som boken skriver om.
ja har aldrig läst den men hört från andra!va heter den?
Alltså jag tror inte han har gett nått exakt årtal när jorden ska gå under, alt är såå jävla oklart... Jag kanske har helt fel nu, men jag tror de flesta tolkningar menar på att Nostradamus profetior slutar 2797...
Varför vara rädd för att dö? Man ska väl vara mer rädd för att inte leva ett liv man är nöjd med?
Enligt länken från theURLfairy har vi dessa att vänta på... 2004 Armageddon och Kristus återuppståndelse - enligt Arnie Stanton (97-09-16) Den 16/9 -97 hölls den fjärde judiska festivalen som sammanföll med en månförmörkelse sedan 3/4 -96. Han citerar Lukas 21:25-26 där det står: "...signs in the sun, in the moon and on the earth distress of nations". Själv anser han att de senaste månförmörkelserna är de sista kända astronomiska tecken som förebådar en 7 års (360 dagar/år) nedräkning till Armageddon och Kristus återuppståndelse på jorden. Enligt Arnie's beräkningar återuppstår Kristus några månader innan 29/9 2004 då asteroiden Toutais sveper förbi nära jorden (kanske t.o.m. slår ned). 2005. 5 maj Titanerna släpps lösa - enligt filmen Herkules Enligt uppgift ska en egyptisk pyramid ha en gång utformad som en kalender som tidigare ska ha påvisat bl.a. digerdöden och andra världskriget 2012 Kometnedslag - enligt Michael Drosnin, författare till boken "The Bible code" Han har hittat ett gömt meddelande i Pentateuch (de fem första böckerna i Bibeln) som förutspår ett kometnedslag som utplånar allt liv på jorden. 2012, 22 december Världens ände - enligt Mayafolket Enligt Mayafolkets skapades världen vid Venus födelse (13 augusti 3314 f.Kr.) och de beräknade att den skulle upphöra efter 13 "baktuner". Mayakalender har följande uppdelning: en månad=20 dagar 1 år=360 dagar (18 månader) 1 katun=7200 dagar (20 år) 1 baktun=144000 dagar (20 katuner) De uppskattade att världens ände skulle inträffa någon gång kring vintersolståndet år 2012. 2016 Allt liv utrotat p.g.a. biologisk krigföring - enligt professor Lloyd Cunningdale Under utgrävningar efter "the Donner party disaster" (en grupp nybyggare som blev insnöade i Sierra Nevada bergen 1847) hittade professorn och hans studenter en tidskapsel med förutspåelser om framtiden. Traditionell krigföring kommer att överges till förmån för biologisk krigföring. År 2016 kommer en sjukdom att sprida sig och ta död på alla människor på jorden. 2017 Andra amerikanska inbördeskriget - enligt filmen Barb wire Pamela Anderson kan väl inte ha fel... 2022 Fängelser drivs i privat regi - enligt filmen Flykten från Absolom Tunga brottslingar "förvaras" på livstid i hårt bevakade fängelsekomplex långt ut i vildmarken utan någon som helst kontakt med omvärlden. 2047, 14 september Mänskligheten utrotas - enligt The church of !BLAIR! Hela mänskligheten kommer förmodligen att utrotas kl. 03:28 GMT (04:28 svensk tid). Gudarna kommer att dra tillbaka sin skyddande hand över människorna om vi inte slutar vara så "normala" och "konformistiska". Om vi inte skärper till oss kommer Astro-lemurer (rymdvarelser i form av lemurer med regnbågsfärgade kroppar) att attackera människosläktet och klubba oss alla till döds med gigantiska burritos... 2239 Jordens undergång ...om man använder biskop Ussher's metod men utgår från den judiska kalendern (där jorden skapas år 1 vilket motsvarar år 3761 f.Kr.)
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
forskare säger ju att 2027 så passerar en komet jorden och det är stor risk att den träffar!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
bara jag som på ett sätt skulle vilja va med om domedagen?
finns det info om maya folkets domedag på svenska nån bok eller så?
Vi är alla redan döda sen länge.......
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Nostradamus är litet som Buffy the Vampire Slayer. En ny Apokalyps i slutet av varje säsong ;)
I'm back!
Den australiensiske matematikern Brendan McKay har förövrigt hittat en spådom om att bibelkodens författare Drosnin kommer dö genom att få en spik driven genom hjärtat, genom att använda samma metod som bibelkoden använd på på boken moby dick :)
I'm back!
Nostrandamus har inte förutspått att världen ska ta slut!
Finns hur många olika sådana sorts förutsägelser som helst,bara välj ett datum & tidpunkt och det e någon som har förutsett det som domedagen,chilla hämta en folle och koppla av;)
DISCLAIMER:The above statement is made by Dee,thus nothing in it can be trusted!Dee is in no way responsible for his own or others posts in this forum.Dee is mental, and can´t be held responsible.
har inte läst nått annat än först posten. men vet ni för övrigt att inget av det som nostradamus spådde om, har gått i uppfyllelse. T.o.m människor på hans tid som för övrigt va lika dumma och naiva som resten av er som biter på naglarna för att världens ska gå slnder 2007, visste att han va en bluff. så slappna av.