I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla dör 2007?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-04 01:02
dääm mår helt dåligt av så mycket tolkningar av jordens undergång..
www.twitter.com/mzamora036

2005-01-04 03:31
2037 kommer en metior lika stor som jorden kollidera med oss, men dem jobbar på att sspränga bort den.. det är nog ingen fara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-04 04:03
DaBBe P17

källa?

2005-01-04 08:50
Profitior av Nostrandamus
Hitler och Nazismen:

I låtsat skydd av sju med kortsnaggsskallar (Nazister?)
han sänder forskare kring värden tvärt:
i källor, brunnar vattnet giftigt svallar
de från Italien slukande har lärt.

Slottsfåglarna blir drivna ut från boden (Judar?)
av okänd örn, när härskarna vunnit makt:
vår ovän ofta jagats över floden--
utomlands fågeln man i fjättrar lagt.

Från arisk höjd, svart höjer knogen (Hitlerhälsning?)
hans ondska ses där Saône och Rhône går hop;
Lucias och hans knektar göms i skogen --
en fasans tron, en outsäglig grop.

Asketen nio år har fred vid makten--
sen grips han av så våldsam blodtörst brand
att han på ett folk han laglöst börjar slackten, (Judar?)
dröpt av ett nytt med större långmods hand.

Andra världskriget börjar

En tid därefter, fast ej långt det dröjer,
blir åter stort tumult till sjöss som lands:
i osedd skala strid till havs man höjer,
kanoner, eld och allt man har till hands.

Ubåten

Ett sällsamt skepp ses under havet jaga
och stannar utanför en okänd hamn:
för palmkvistbärarna är sent att klaga
när död och rov trots varning slöt sin famn.

Nostrandamus texter kan man tolka på många sätt men det är ganska intresant endå. Livlig fantasi för att leva på 1500-talet =)

2005-01-04 13:23
Det skulle vara tufft att uppleva domedagen... Det händer ju inte så ofta har jag hört.. :P
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-01-04 15:32
mantis... Sånt där kan tolkas på många sätt..
Det där var ditt, eller nån annans som du sökt upp på internet med nån annan lättpåverkad fjant som tar upp 1. Av nostradamus sjukligt många spådomar som man kan tolka så den passar in på nått i historien.

Lägg ner

2005-01-04 18:03
tBoy P18
Nej. Det tog jag ur Nostrandamus boken, jag har den här bredvid mig. (Säg en bok som inte jag har) Desutom har jag inte sagt att jag tror på det, jag tycker det är för mångtydligt.

2005-01-05 03:11
Jag kan inga böcker som nostradamus spådomar finns i.
du vet säkert mycket mer än mig, jag ville bara påpeka att sambandet mellan olika av hans visioner kan tydas på många sätt.

Bra iaf att vi ligger på samma sida ;)

2005-01-05 15:02
oh fuck! jag tror inte på att vi kommer bli utrottade år 2007 eller 2011. men jag skall inte vara för säker. man får vara förbered på aaaallt...jag är bara ett barn...med stor makt >:) haha :P
*snaark*

2005-01-05 15:49
mantis P19

du stavade fel på slakt =/ skrev du verkligen av eller hittade du på nätet? isf var det en oseriös sida..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-01-05 18:13
du som alla andra =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-01-06 02:38
_Mackan_Breaker_P17
Jag skrev värkligen av ur boken.

Sen får ni ursäkta att jag stavar fel hela tiden.

2005-01-06 11:18
Nostrandamus skrev något om att två bröder skulle falla på 45 breddgraden i den stora nya staden när himmlen är full av eld. - En profitia som uppmärksamats ganska mycket efter 11e september.. New York ligger igentligen närmare 40e breddgraden än 45 iofs..
Eller så menar han två killar som får spö på nyårsafton hä hä

2005-01-06 14:03
från hemsidan någon la upp i tråden:

1997
Antikrist ankomst och världens undergång - enligt Superdave the wonderchemist
Han tog det magiska numret 1331 och ladde till 666 (the number of the beast) och fick 1997. Varför är 1331 magiskt?

1331 är samma både fram- och baklänges
1331 visar olyckstalet 13 i båda riktningarna
1331 är 11 i kubik
1331 är fjärde raden i Pascals triangel:
1
1 1
1 2 1
1 3 3 1
1 4 6 4 1

HAHAHAHA sämsta nånsin..

2005-01-06 20:10
på tal om Mayakalendern. kommer inte ihåg var men hittade en sida en gång...way back...där de hade värsta nedräkningen till den 22 december 2012. skumt seriöst...
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2005-01-07 13:18
Hur många här har sett filmen nostradamus? Jag har...rätt intressant faktiskt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-01-07 18:37
han skrev att "barbarerna" vilket jag tolkar som folk från mellanöstern, eftersom på hans tid så ansågs dem vara barbarer.

Han skrev iaf att dem skulle "ta över världen" genom att börja med Spanien eller sydeuropa, vilket då kan kopplas till madrid.

ganska hett, men sedan vet vi ju inte riktigt vilka som gjorde terroristdådet på tåget.