I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärlek över internet!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-15 16:50

Kärlek över internet!

Okej, check this, innan skrattade jag lite smått över folk som kunde bli kära och älskade folk som dom träffat på internet och inte i verkligheten, fyfan vad jag hade fel!

Börja snacka med en brud för en månad sen, sen börja vi snacka i webcam och telefon, och jag har aldrig varit så här kär i hela mitt och hon besvarar mina känslor. Saken e att jag har äntligen hittat min soulmate! Det e otroligt vad hon och jag e lika i sättet, tycker om samma saker etc!

Det bulla e att hon bor typ 50 mil från mig, men det positiva e att jag precis tog studenten och har inget att göra, hon e 21 med egen lägenhet och vill att jag ska bo hos henne.

Så kärlek över nätet finns faktist! ;) Till er som tvekar då!

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2004-06-15 16:52
VA?! Sa ni har bara kant varnadra i en manad, och ska redan (eller tja, funderar seriost) pa att flytta ihop?

Har ni traffats da?
I´m with stupid--->

2004-06-15 16:55
ayaros F21

Helt riktigt, nej vi snackar i telefon varje dag, och allting e helt rätt, jag tror inte att det e sant, det e alltså VERKLIGEN INTE en vanlig flört, utan det e så mycket mer än det!
En del av Skåne Massiv.

2004-06-15 18:07
6ato - Jo det e ett cpstort steg, men jag ska upp till henne nu i 1 månad, funkar det, då funkar det för mig att flytta ;)
En del av Skåne Massiv.

2004-06-15 18:22
Två ord: Träffa henne ....

innan du lärt känna henne i verkliga livet vet du inte vem hon är derekt.. du vet inte hur hon rörsig, hur hon luktar, hur hon reagerar på olika situationer bla bla...

*finns hundra andra grejer att skriva*

men hoppas de lyckas ;)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-06-15 18:27
AiQue det är inte riktig kärlek. Det är en illusion av kärlek
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-15 18:28
känner flera som hittat varandra över nätet, de flesta har bra och fungerande förhållanden. det sötaste är set senaste paret jag träffade, en tjej som flyttade från japan till sverige för sin pojkvän som hon träffade över msn. sjukt gulligt.

och f.ö. är det en svår fråga om man MÅSTE ses på riktigt numera, nu finns ju webcam så man vet hur människan rör sig och man kan prata och så... fast det där med lukten är ju viktigt... men annars är det väl knappast några problem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-15 20:00
Af-BeerDeluxe

Så jävla ord. Visst kan man bygga upp vissa saker , förtoende osv osv. Men det är inte kärlek, som sagt du har bara fått se hennes "bra" jag , vänta o se när bristerna kommer fram.

För att citera mig själv "Kärlek är en blanding mellan första ögonkastet och kunna klara av bristerna av personen i frågan"
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2004-06-15 20:03
broed__

men så är det ju i alla förhållanden där man inte känner varandra sen tidigare. och det har ju uppenbarligen funkat för andra, så varför inte för de det handlar om nu?

2004-06-16 00:56
alltså.. varför är det så konstigt? klart det känns onaturligt om man jämför med att träffa någon "som vanligt folk"..
men hur är det med paralellen till kontaktannonser då?
jag tror det är lite pinsamt att träffas via kontaktannons, jag ser det som en mer eller mindre misslyckad människa, ursäkta min trångsynthet(?), som behöver använda sig av kontaktannonser.. å andra sidan är det säkerligen väldigt effektivt..
att träffas via internet är väl förvisso en helt annan sak, men det känns relativt besläktat, iaf i mina ögon.. särskilt då man enkelt kan välja bort folk som inte passar en på ett annat sätt än man kan göra i vardagslivet.. hoppas ni förstår vad jag menar på ett ungefär.. å andra sidan tror jag man enkelt kommer nära varandra på sånna plan som man kanske inte gör i början annars.. ute dansar man och super tillsammans, sedan går man på middag och bio och vips så är man tillsammans, jag tror att man säkerligen lär känna varandra "bättre" via internet.. detta är väl iofs högst personligt och jag har ingen större erfarenhet av varken det ena eller andra måste jag medge men detta är den bilden jag fått av det hela iaf..

så, kontentan då? jag tror absolut internet som forum kan vara en bra startpunkt men att det krävs mer än så, vilket iofs de flesta är medvetna om och villiga att arbeta på.. däremot kan jag inte låta bli att tycka att det är aningen töntigt, detta är en känsla som jag egentligen inte har ett belägg för men vissa anser ju att det är sådant som är riktiga känslor.. haha, nej nu ska vi inte gå in på den typen av filosofi.. men.. gör en satsning, det kan måste det väl vara värt?
vadå? jag dyster?

2004-06-16 01:11
men shit va många negativa.. kan ju fan bli hur jävla bra som helst.

2004-06-16 01:37
Haha kärlek folk tänk på det! Älskar er alla ;)
En del av Skåne Massiv.

2004-06-16 01:50
Hej! Jag tror också på de, att man kan finna kärlek över nätet mellan två personer, så länge båda har samma positiva syn att kunna deltaga med webcam och dyligt.

AiQue loooove! :)
fisk fiskar flickor få får fisk

2004-06-16 02:06
Sitter just nu och snackar med henne med webcamen, jag e cpkär! :>
En del av Skåne Massiv.

2004-06-16 02:30
jaa lycka till som fan :)

Bonita, yes. det vet jag av egna erfarenheter.. hehe. kan gå lite galet. men det kan allt

2004-06-16 14:22
AiQue:

Grattis.
har varit me om ungefär samma sak en gång.
Var förra sommaren, de känndes helt perfekt, aldrig upplevt nåt liknande! Tänker fortfarande på dom gångerna vi "skrev" till varann, och de gör mig glad, och saknar den tiden. Fast för mig gick de inte, och tror inte jag kan bli kär i nån via nätet, fast man ska aldrig säga aldrig.

Hoppas du känner lika som just nu sen när du lär känna henne IRL också, det är ganska stor skillnad på internet och RL.
Men får hoppas du blir lyckig me henne iaf, men ta de lungt o skynda inte me att träffa henne!

2004-06-16 16:02
Jag fick henne att gråta av glädje igår, jag la ner det, jag sa precis vad jag kände, vilket kändes nice att hon tog det så bra! =)

Och nu går jag in på hnenes lunar och kollar hennes dagbok och ser detta

"så glad! :) Idag 10:31
har gnällt å tjatat hur länge som helst efter ”the one”...
å ja har äntligen hittat honom... :)
den här månaden kunde inte ha blivit bättre!
weeee!!!
de är helt otroligt, å underbart!
vi är sååååå lika, tycker lika å säger samma saker samtidigt...
vi kan nästan läsa varandras tankar...
så sjuk!
men ändå såååå underbart!
är sååååå kär, den här sommaren kommer å bli den bästa på länge... :)
han är: gullig, söt, rolig, snygg, snäll, underbar, go, min soulmate, bäst, perfekt, å mina känslor är besvarade! :)
tycker om honom sååååå mycke, han gör mig alltid glad...
när ja pratar med honom, om honom lr bara tänker på honom så ler ja...
kan inte hjälpa de... :)
de finns inge bättre än feffe just nu, älskar dig my teddybear! ;)
längtar tills vi träffas! *pussar å kramar om*
the love has found me too!!!
yay!!! :) "

Yeeesssssssss alla mina älsklingar! =) The one! YES! :>
En del av Skåne Massiv.

2004-06-16 18:00
Soul

Kankse svårare i din ålder ;) tihihihi.. =)

Kärlek på internet kommer relativt enkelt om man bara vill, men de gäller att inte va desperat (som jag är) i

Inget illa om AiQue nu, grattis till dig igen! :) men allt är ju så lätt att få fram via t.ex. msn, såna saker man kanske inte annars skulle våga eller visa för personen IRL.

2004-06-16 22:28
Jag har varit med om det..Men detär synd när man bygger upp förhoppningar och sen så krashar och brinner det..Men vad ska man göra..
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2004-06-16 22:32
Exakt som WeNDoL säger..

2004-06-16 23:38
WeNDoL P19

Vi har snackat om det, och det kommer inte bli så, det e en omöjlighet! ;)
En del av Skåne Massiv.

2004-06-17 22:47
Jag har varit kär i en som jag lärde känna via nätet.. Vi snackade på msn varje dag och i telefon och sånt...

Att säga att det inte GÅR är fel... Känns verkligen som om alla söker kärleken via internet... Det är liksom inte sällan som folk addar en efter att t.ex. ha sett en på lunar eller vad som helst.. Sen tar det cirka 5 minuter i en konversation och så börjar grabben be om bilder, fråga om pojkvän osv.

Dock fasar jag för om jag verkligen skulle träffa någon på internet och få ett stadigt förhållande... bara det att svara på frågan "Hur träffades ni då?" "- Ehh, via nätet...."
låter ganska mobbat
Så det så!!

2004-06-18 00:42
IraniiiPaj F18

Haha, jo.. men jag kommer alltid på en massa sådana där mysko och egentligen meningslösa saker.. Men i alla fall... "Vi träffades på nätet..." haha
Så det så!!

2004-06-18 01:00
Är det bara jag som inte vill ha en partner som inte är helt lik mig själv? Det känns så jävla tråkigt på nåt sätt.. Nej fan. ursäkta att jag hoppar av ämnet lite.

2004-06-18 13:50
Exakt.. man säger inte att man träffades genom nätet! det skulle ju låta sådär lagom patetiskt.

Men kärlek via internet är jävligt vanligt, och kommer bara bli populärare o populärare, de är lite synd tycker jag.
Hur mysigt är de egentlien när man sitter o goosar och människan säger "ååå vill pussa o krama dig nu" sen så går de ju inte eftersom människan bor på andra sidan jorden typ, det är inte kul =( haha

2004-06-18 17:03
grattis!

en liten brasklapp:
det är inte samma ask IRL som över msn.

2004-06-18 18:39
men träffa henne innan du bestämmer något om vad hon är för dig osv. vissa människor ändrar sig så fort de inser att ho nite alls ser ut som man vill..

tyvär.
hon kasnke är sån också. att om du inte lever upp till hennes förväntningar utseende mässigt irl så kanske det blir en diss.

träffas.

säg hur det gick sen med

2004-06-18 18:56
Lycka till Aique! Jag o min pojkvän träffades på nätet, nu har vi varit tillsammans i 1,5 år, o igår flyttade jag till honom. Sug på den alla trångsynta nätkärlekshatare :)
Sålänge man tar det försiktigt o träffas på riktigt o lär känna varann så är det inge fel. Värre o träffa nån på krogen när man är full o inte vet va den andre vill tex.

2004-06-18 18:59
grattis princess

2004-06-19 16:15
ja vad finns det att säga..
congratZ m8

2004-06-19 23:33
håller med busken,jag vill inte att du inte ska vara lycklig det var jag också så gick det åt helvete..Men hoppas ni hittar varandra..
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2004-06-20 00:17
AiQue

När man är nykär passar man ihop med vem som hellst, det är tiden efter som spelar roll.
I ain't the young man you use to know!

2004-06-20 00:45
hoppas inte för mkt man vet inte hur hon är irl och inte för att förstöra men hon kan lika gärna chatta och ha 10 likadana beundrare som du?

2004-06-20 12:00
IraniiiPaj

Det är inte farligt alls!! eller? hmm kanske d=)
Nee men ärligt, jag och min tjej har haft ihop det i snart 4år och ärligt talat så tror jag inte att den finns många i våran ålder som klarar av det. Och för att kunna vara tillsammas livet ut (om man nu vill det) så krävs det mycke respect och hänsyn.

Men det är soft att vara nykär! Jag blir nykär i min tjej ungefär var annat år, och det är sant :) haha! konstigt? nee det tycker inte jag iaf!!

TRO FÖRST PÅ KÄRLEKEN! SPRID DEN SEN!

PeacEouT!

2004-06-20 12:51
Da-KilLLA P61 du blev precis min idol.
det var fint sagt. din tjej kan skatta sig lycklig.

2004-06-20 13:36
UtanAttTveka

Tack ska du ha :) Det känns lite som att jag kanske kasta lite blommor på mig själv, men det va inte min avsikt.

2004-06-20 19:47
LANGA BILD PÅ BRUDEN!!!
bobby snask

2004-06-20 22:26
tobbe_gee
stick !

2004-06-20 23:27
När du väl träffat henne är spänningen borta.
California, knows how to party!

2004-06-21 16:05
men det är mer status att säga man träffades på whoa, än på lunarstorm :) ...........
Im too drunk to fuck.

2004-06-21 16:18
ja såklart. varför spelar det nån roll vart man träffats??

2004-06-21 21:10
haha, den jag träffa ifjol så fick jag min första kontakt me här på whoa ;) var väl därför de inte blev nåt, haha =)

2004-06-21 21:47
hellre på nätet än på krogen.

där är det bara lösaktiga hyndor ändå... om jag får vara så fräck ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-06-21 22:03
AiQue

Grattis mate!!

2004-06-21 23:48
Kärlek på nätet har blivit svårare, förr var de lätt.
Men däremot så är de lätt att hitta en kk åt sig =)

2004-06-22 14:19

2004-06-22 14:40
Jag fattar inte varför det skulle vara nån skillnad rå om man träffades på zoo, krogen, eller nätet?!

2004-06-22 16:19
Va alla tjejer i den här tråden blev tysta då??

2004-06-22 19:45
Contains chaos replaced with natural gracefulness...
12.

2004-06-22 21:50
äsch då.
kärlek är fint överallt så länge det är äkta. o oftast känner man det på sig

2004-06-23 01:46
önskar dig all lycka i världen, det e inte många som upplever den "rätta" i sina liv.. för att dom e för skeptiska ibland, därför säger jag bara go for it!

www.twitter.com/mzamora036