I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag trodde sommaren skulle bli underbar!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-27 16:20

Jag trodde sommaren skulle bli underbar!

Med några veckor kvar utav skolan trodde jag att sommaren skulle bli kanon, de sista läxorna lämnades in och hultsfred och fotbolls-em närmade sig, det var upplagt för något bra.
Jag hade heller inget jobb som jag skulle behöva tänka på, jag skulle bara slappa och ta det lungt, det hade ju jag sett fram emot, men ack så tokigt.
Visst, Hultsfred var fantastiskt roligt och man längtar tillbaka, fotbolls-em är inte slut än, men i och med Sveriges uttåg föll ju turneringen lite.
Midsommar är över, inte för att jag lägger någon vikt vid den här högtiden, men faktum av att det var ett gemensamt firande blabla, blev det inte sådär intetsägande som jag gissade på förhand.

Men nu är man inne i sommarvardagen och jag har drabbats av total ånget, stress, rastlöshet, de flesta jobbar, jag går bara runt på dagarna och har ingenting att göra. Jag mår dåligt utav det, att kasta bort så mycket tid, den här sommaren kommer ju aldrig tillbaka, vill just utnyttja den på något gynnsamt sätt...
Någon mer som hamnat i samma situation???

Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2004-06-27 16:21
Nej, jag jobbar och sliter och ska se WU.. allt är helt perfekt :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-27 16:39
Skaffa något att göra då? Börja på något?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2004-06-27 16:42
Ta livet av dig då.

2004-06-27 17:00
JAOOOO: Bygga ett hus?

kidjo: Låter ju konstruktivt..
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2004-06-27 17:04
så är det ofta. man ser fram emot det, men när det väl kommer finns det inget att göra. sitta inne vill man inte, men ute finns inget. inte ens bra väder. polarna jobbar. de har inte pengar.
efter några dagar kommer tristessen smygandes.
Kolbász for you, the Hungarian crew

2004-06-27 17:06
Nån aktivitet, nått, håll dig sysselsatt...
Möblera om, måla, börja på nån kampsport, starta en hemlig klubb, möjligheterna är många :D

Ha något att hålla på med helt enkelt!
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2004-06-27 17:08
hemlig klubb låter bra. kör på det!
jag minns när jag var liten och hade en deckarbyrå med min bästa vän. det var tider det.
Kolbász for you, the Hungarian crew

2004-06-27 18:08
ääh.. det här går ju alldeles strålande! ingenting att göra och jag stormtrivs!!

eller, jag spelar mest fotboll dagarna i ända och tittar på den om kvällarna.. det är fanimig livet! det blev iofs rätt mycket ångest igår när sverige åkte ut men man överlever nog.. och lite sorgligt är det att söderberg gjort sitt.. men men..

annars vetefan.. touren drar ju snart igång och då har man nåt att göra.. man kan ligga framför tvn i en hel jävla månad.. perfekt!!
vadå? jag dyster?

2004-06-28 00:34
"Men nu är man inne i sommarvardagen och jag har drabbats av total ånget, stress, rastlöshet..."

"Jag mår dåligt utav det, att kasta bort så mycket tid... "

Det är så sant så, även fast jag arbetar o inga av mina polare arbetar knappt. Bara 3 st, så det finns mycket att göra. Fast mår inte så bra :/
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2004-06-28 00:47
men då får ni komma ihåg till nästa sommar att planera så ni sprider allt det roliga öve hela sommaren så ni har nåt att se fram emot hela tiden...
baeng

2004-06-28 01:18
Du kan jag gör som jag gjorde. Lära dig nya saker. Jag lärde mig att sy och försökte lära mig franska. Allt på egen hand.

Sen så drog jag iväg till ett annat land och hade/har så himla kul så.

Det är upp till dig. Du kan göra precis det du känner för.
I´m with stupid--->

2004-06-28 01:19
jaja, jag är dum i huvudet för jag kan inte skriva.

men du förstår.
I´m with stupid--->

2004-06-28 09:36
elakeeric...

jag är i ungefär samma situation tror jag
eller kanske itne exakt, men så mycket sommar-planer som inte blir av pga sthlms så grå och tråkiga väder...

inget badande(än förhoppningsvis)
inget sittandes i vitan eller annanstans o dricka folle..

ända som jag på rak arm kan säga jag e nöjd me, de är antifascism demon jag va på, det var kul att lyckas...
Admin

2004-06-28 14:23
Se det inte så. Jag har glidit runt på ett liknande sätt ett tag nu (jobbar förvisso nu) men några tips är att se det positiva i det hela. Åk in till stan, käka lite glass och läs en bok eller några tidningar. Träffa lite nytt folk. Om du har möjlighet, så försök åka till nån annan stad om du har någon som du känner där (men det kanske blir lite dyrt trots allt när man inte jobbar).

Det är småsakerna som gör saker värt. Bara att gå ut på gården och softa räcker vissa dagar. Att gå runt och tänka på att man inte har nåt att göra är det värsta som finns och tristessen äter upp en. När sen skolan börjar till hösten går man runt och tänker "fan gjorde jag inte mer för, jag gick ju bara runt och hade tråkigt". Tänk bara för dagen, det är det sommaren är till för.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-06-28 15:41
Är i exakt samma sits..Har inte jobbat hela denna terminen utan bara gått runt o drygat. Var helt OK i början men efter ett halvår börjar det bli rätt jävla drygt..

Kombinationen lite pengar och mycket fritid kan vara rätt frustrerande..Det enda man kan göra är att försöka göra det bästa av situationen.

2004-06-28 15:47
det jobbiga med att midsommar är över är att det innebär att halva sommaren gått..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-06-28 16:12
midsommar nuförtiden innebär ju ungefär att 2 veckor av sommaren gått..

2004-06-28 16:19
ALLA har bestämst sig för att dra iväg nånstans nu. utom jag som ruttnar inne på ett kontor :) men jag räknar med att det blir bättre om en vecka eller så

2004-06-28 19:10
sånt där e redigt kass men jag har alltid nån polare som e arbetlös eller nått.. förra sommaren va grym då gick jag och några till på a/alfa kassa o bara svina runt utan minsta bekymmer hela sommaren
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2004-06-29 21:13
njut av livet o uppskatta det lilla fan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-29 23:18
Släng datorn!!
Pack! Pack! Pack!

2004-06-29 23:56
jag njuter varje sekund! så jävla skönt att ha gått ut skolan..
jobbar på konsum nån dag lite då och då.. överlever pengamässigt..

såååå härligt att bara glida runt o göra vad man vill..
känns inte som att allvaret har börjat riktigt än men de ordnar siig den dagen!!

ta de lungt o njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut
Det va bättre förr, svenskunderjord!

2004-06-30 00:31
vet vad du menar, jag har inte rört mig utanför huset i princip på typ en vecka, är helt förstoppad i magen nu av allt jävla stillasittande och måste göra nånting, ska dra ut och cykla imorrn, ta en riktigt fet vända.

hade polarna varit hemma hade jag varit och lirat boll 24/7

2004-06-30 08:51
Önskar jag hade kunnat stanna i Kina, kom hem därifrån för lite mer än en vecka sen och HU var kallt et var på arlanda flygplats !! Har blitt lite överviktigt för att jag bara käkar Pizza och inte tränar. Är grymt trött på mit jobb .. ska beställa bra kung fu filmer nu iofs så nå´t gott har man att vänta på.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2004-06-30 17:48
ElakeEric P18

PRECIS!!

Varje dag går jag upp halv tolv... Segar lite och tittar på dagens två sunset beach-repriser där den första börjar klockan ett.. Sen sitter jag hemma och gör NADA.. Vissa dagar får jag panik och tänker att jag måste göra något.. Då åker jag typ in till stan men nästa dag är allt lika segt igen...

Jag har inget minne av att det brukar vara såhär på somrarna... Kanske någon ny trend från och med i år??

har skyllt på ett par saker...
1. Ingen är hemma (Nae, sant.. Två av mina kompisar är bortresta men de andra förmår jag inte ringa....
2. Det är taskigt väder... (Funkar väl hyffsat för man kan inte bada men allt annat man kan göra då?!? Men nu är det fint väder igen men då skyller jag istället på att jag inte har någon att gå och bada med..)

Ingen som bor i Göteborgsområdet som vill starta en göra-någonting-på-sommarlovet-klubb ?
Så det så!!

2004-07-02 13:17
Sommaren känns ju också otroligt kort, speciellt när man bara sitter hemma och glor in i väggen. Jag som tänkte ägna hela mitt sommarlov åt mig kille, men vad gjorde han? JO åker iväg i 3-4 veckor och lämnar mig här, helt ensam. Visst har jag vänner hehehe...... men jag vill ha min kille (desperat).
Även om jag vet om att det finns mycket jag kan göra så pallar jag inte, lättjan har tagit överhand!!!!!! Men jag gillar att baka höhöhö, ska nog baka nu :p Är det någon som är sugen på blåbärsmuffins?

2004-07-02 13:58
men du, gör som du planerade: BARA VA! =D

det är ju ändå detsamma som att slösa bort tiden, ju? :P fast du gör det på ett skönare sätt ;)

man har itne bättre än man gör sig
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-02 14:13
haha tackar ;D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!