I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Överjordisk förälskelse.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-22 17:02
har gått igenom same,, Det är VÄRLDSBÄST i början. Efter fyra år är det helvetet på jorden. Om du inte har utsikter bör du försöka glömma så fort som möjligt, annars kan man råka screwa upp sitt liv som fan

2004-07-22 19:39
jag hatar bara när en del skriver alla. ALLA 15åringar är så, ALLA killar beter sig så osv. AAARRGH!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-22 19:42
hej hej jag heter alice och jag vill sälja en damsugare.
med den kan ni känna kärlek upphöjt över alla normala gränser.
den suger där du vill att de ska suga.
bara dra den dit du vill ha den.

kärlek är för ungdomar. lägg ner dösnacket

2004-07-22 21:09
Alltså, det är många som verkar ha missuppfattat mig. Det är inte mycket att förstå, det är mest något man känner, men det handlar inte om något förhållande. Det handlar inte om någon kärleksrelation som några verkar tro (det var förresten där den lviliga diskussionen om verklig kärlek började). Det handlar inte om att jag och min tjej är si och så lyckliga. Nej, hon är inte min flickvän och hon kommer aldrig att bli min flickvän. Varför? Därför att en flick-och-pojkvänrelation bara känns så fel efter det som vi upplevt tillsammans. Jag kan kalla henne min själsfrände för att ni bättre ska förstå. Men det ordet är inte tillräckligt starkt.

Kära pessimister, jag är också pessimist, jag är också alltid inställd på att det värsta kan hända för att slippa bli besviken. Men jag har ingenting att frukta nu, det värsta som kan hända är att någon av oss lämnar planeten. Och även då finns hon med mig. Fast det är verkligen ett skräckscenario därför att jag vill att vi ska få finnas på samma planet, var vi än må befinna oss. Så jag förstår inte riktigt hur ni menar när ni säger att allting kommer att gå åt helvete? Allting går åt helvete när man ställer krav på varandra, när man säger att vi måste träffas, vi måste vara varandra trogna, vi måsta kunna diskutera, vi måste kunna ha kul tillsammans, vi måste kunna göra det eller det tillsammans, o.s.v. Vad har jag att förlora?

Det var någon som frågade om jag har blivit överjordiskt förälskad i mitt ex, för att svara; Nej, hon är inte mitt ex. ;)

Ni som tjafsar om ålderns betydelse; jag tror inte att åldern har någon betydelse när det kommer till en sådan här själsrelation. Däremot tror jag att djupheten har betydelse. D.v.s. hur djupt man kan tänka sig gå in i en annan människa, hur djupt man kan gå in i en annan människa över huvud taget. För själen ligger så djupt man kan komma och man når den genom ögonen. Och då spelar ålder, kön, värderingar eller åsikter ingen roll alls. Man märker igenom ögonen om ens personligheter tilltalar varandra.

valero: Jag förstår inte dig, vad kan hända? Jag har inga utsikter, men vad är det jag ska försöka glömma?

Amar: Jag vill inte vara sån, men alltså det du verkar känna kände jag med mitt ex.

Frågan är: Hur kan man lära sig att uppskatta ett flick-och-pojkvän-förhållande igen? Hur kan man lära sig uppskatta sex igen? Och allt sånt?

När jag upplevt något sånt här känns det som att jag aldrig mer kommer kunna finna meningen i ett förhållande baserat på tillhörighet, fysisk kärlek, att ha kul tillsammans och allt annat som ingår i ett parförhållande.

Egentligen vet jag inte om det är något att klaga på, som någon sa till mig; njut och sluta klaga! Eller vad det nu var. Det är underlgit för jag tror mig nu kunna förstå munkar och nunnor som gjort valet att leva i celibat (som inte tvingats till det). Man känner en sådan omåttlig spirituell kärlek till Gud, eller vem eller vad det nu må vara, att all annan kärlek känns för liten. Det är verkligen underligt.

2004-07-22 21:10
Overthink

tack för att du sa det jag inte lyckades formulera ordentligt. ^_^

uio

gör jag? "alltid"? låter som en typisk fjortiskommentar.
är det kanske så att du feltolkar, omtolkar, tar åt dig och blir arg för att jag har rätt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-22 21:14
Tyst

låter jobbigt att tro sig ha sett storheten i någonting. förstår att allt inom samma område verkar futtigt jämfört med den känslan du beskriver. jag vet inte hur du ska kunna gå vidare, men du måste. annars kommer du att sitta och suga på samma karamell resten av livet och missa alla andra godsaker. men jag förstår att det kommer att ta ett tag och jag önskar dig lycka till.

2004-07-22 21:38
junkgirl

jag ville göra klart för dig min ståndpunkt. ta det inte bokstavligt talat.
jag tar inte åt mig för jag tillhör inte den gruppen du nedvärderar.

2004-07-22 21:44
uio

okej, om du säger det så. ^_^

2004-07-23 10:16
fan va flummiga alla är.. =D

de klart att de flesta förhållanden från ålder 15 rinner ut till ingenting senare,,
och i normala fall har man ju mer erfarenheter vid ålder tjug me de bror väl på absolut på. Jag har flera kompisar som gått ut skolan och ja känner nte att de varken har mer erfarenhet elr mer kloka inom kärlek.. dessutom är det inte så at nå nsom är 16 bara får erfara andra 16 åringar..för mej är det frösa gången jag hr en kille i min egen ålder..han är han..jag sätter nte honom något fack...han är faktiskt mkt vettigare än många äldre kilar =S

det jag vill få fram är att det alltd finns undantag..kanske tom ett flertal udantag.
Femme fatale

2004-07-23 11:53
Prepare for doomsday,it will come your way.

2004-07-24 13:56
da_quiksta P22

det jag snackar om är inte att definiera kärlek som i "hej, jag är kär" utan kärlek som i "jag älskar dig nu och för evigt".

dammsugare

vad bra att du inser det iaf. ^_^

2004-07-24 19:52
da_quiksta P22

det finns det säkert, men jag har aldrig hört en tillfredsställande beskrivning av det. och jag har aldrig gett en definition av det. vilken tycker jag är rätt?

2004-07-24 20:04
dammsugare

nja, jag tänkte väl mer att det var bra att du vet att du är ett oerfaret barn. var fick du idiot ifrån? det stod det inget om såvitt jag kunde se.

2004-07-24 20:09
"nej, vad jag menade var att det var roligt med folk som tror sig kunna hävda att det är äkta kärlek. jag har nämligen inte sett eller hört nån som kunnat definiera äkta kärlek på ett tillfredsställande sätt. någonsin."

alltså...

2004-07-24 20:12
dammsugare

jag gjorde inga syftningsfel.

hurså?

2004-07-24 20:13
helenay

ja? har du det? jag vill gärna höra den om du har lagt den på minnet. (förklaringen alltså)

2004-07-24 20:15
dammsugare

som sagt, vad bra att du inser det själv iaf. ^_^

2004-07-24 20:17
dammsugare

för att jag inte anser att det har med saken att göra. och eftersom jag inte dömer människor efter deras ålder och inte vill bli dömd för min ålder. ^_^

2004-07-24 20:26
dammsugare

du får tro vad du vill. det är din frihet. jag har bildat en egen familj, det är väl en fingervisning om hur gammal jag är.

vad detta nu har med topicen att göra.

2004-07-25 00:12
junkgirl

okej. ett år... lååångt... ^_^

ska säga daj... kärlek handlar inte om hur länge man har/e tillsammans... kärlek handlar om att förstå, acceptera o respektera varandra... att känna att den personen e inte som alla andra. den personen e något extra... kärlek e en känsla få kan beskriva.
att man har varit tillsammans i ett år e inte kort tid. d e många som inte klarar en månad. man behöver inte vara tillsammans i 5 år för att sen påstå att man e kunnig eller vet va kärlek e...
att nån har varit tillsammans me sin partner i ett år e inte lite trots allt...
tänk på d.

(ignorerar resten med flit eftersom du har fel)

du kan inte tala om för folk att dom har fel... du kan säga att du tycker att du har fel för att du inte känner/tycker så, men du kan inte säga/skriva att nån har fel bara sådär.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-07-25 02:15
dammsugare

nej, du har ju dragit bort mig från topicen ganska rejält. det var det jag ville poängtera med mitt senaste inlägg.

jennie-is-back

kärlek handlar inte om hur länge man har/e tillsammans... kärlek handlar om att förstå, acceptera o respektera varandra...

det håller jag med om. men ett år är inte långt, iaf inte om vi pratar om "äkta kärlek". lika lite som att man kan kalla någon man bara varit vän med i fem år för "sin bästa vän" (helt annan diskution dock). och människor som inte klarar en månad vet inte vad kärlek är ö.h.t. de vet säkert hur det är att vara förälskad, men det har inget med att älska varandra att göra.

jo, jag kan tala om för en människa om den har fel när den påstår eller förutsätter saker om mig och de är felaktiga. precis som i fallet längre upp. ^_^

2004-07-25 05:29
junkgirl

man kan ha varit polare me den personen man nu e tillsammans me vilket gör att man verkligen känner den personen tex. d handlar om personkemi. att veta o förstå saj på varandra. man behöver inte vara tillsammans i 10 år för att veta vad man känner. hört talas om äkta kärlek vid första ögonkastet?

nej du kan fortfarande inte tala om för folk att dom har fel eftersom att vi alla tänker olika. om nån hade sagt saker om daj som inte hade stämt hade d varit något annat, men man kan inte tala om för folk att dom tex "har fel för att d e si o så". alla har sin åsikt. därför kan man inte säga "du har fel" till nån som säger/skriver sin åsikt, eftersom att vi alla tror att vi har rätt... d har vi oxå för att d e vår åsikt, men ändå kan man inte säga till andra att dom har el för att d e deras åsikt. hur skulle d vara om nån kom o sa till daj att dina tankar e fel tex? visst man skiter i va den personen säger om man har självförtroendet för d, men många har inte d.

2004-07-25 11:23
junkgirl

Äh, vad jobbig du är...orka
Credit crunch crunch baby

2004-07-25 14:07
Meningslöst att berätta för folk om hur deras känslor känns.

Annars var det Tyst skrev väldigt fint, och jag hoppas för din skull att du kommer klara dig ur det oskadd.
Å andra sidan väger känslan du har upp mot de flesta tårar..
big ups. och sånt.

2004-07-25 15:01
jennie-is-back

kärlek vid första ögonkastet? visst kan man bli kär i någon första ggn man träffar den, men man kan inte älska en människa från första ögonkastet. och det är det jag pratar om. skillnad på förälskelse och äkta, livslång kärlek.

personen hade skrivit:
int kul o höra att du suckar åt ens förhållande...jag tar mitt förhållande seriöst och jag vet innebörden av kärlek..alla har mkt kvar att lära även du..

och hon hade fel i alla uttalanden där förutom att hon tar sitt förhållande seriöst.

2004-07-25 18:07
junkgirl
man blir kär, men efter ett tag me den personen kan man bli förälskad.
kärlek har ingen tid. man måste inte ha varit tillsammans me en person halva sitt liv för att sen kunna påstå att man e förälskad.

en sak till... hon har fortfarande inte fel. du har säkert mycket kvar att lära. d har alla. inget att skämmas för. bara för att man har blivit bränd tex några ggr o sen hittat lyckan betyder inte att man kan allt om kärlek. tror att dom flesta här har blivit brända... ändå har vi alla mycket kvar att lärta oss. att hon vet va kärlek betyder menar hon att hon vet va hon känner. att hon har uppnått d stadiet me sin partner som hon tycker e äkta kärlek. hennes egen tolkning av kärlek. alla har vi vår egen tolkning av detta. vissa tycker samma sak, och andra inte. huvudsaken e iaf att man vet va man känner o tänker... man vet vem man e o vad man går för.

2004-07-26 08:10
da_quiksta precis va jag menar. sorry ang. ditt förhållande :/

2004-07-26 08:31
da_quiksta inget att tacka för. :) va d eget val? om man får fråga dvs...

2004-07-26 08:43
da_quiksta inte alla som vill svara på sånt du vet. :) tack för svaret. :D förstår daj... tror att man blir ganska trött på d hela om man har haft mycket strul i sitt föhållande...

2004-07-26 11:50
junkgirl tror helt enkelt att hon är överlägsen alla i sitt sätt att tänka. Vilket är idioti. Självklart kommer hon på något sätt försöka motarbeta detta uttalande i stil med; " Det har jag aldrig sagt! Du kan inte citera mig för jag har blääuäää"

Du är bara idiot.
pop full a beer

2004-07-26 15:47
oj. vad många som blir upprörda och tar åt sig. verkar som att jag har rätt eftersom så många tar åt sig. ^_^

jennie-is-back

förtydligar då: int kul o höra att du suckar åt ens förhållande...

hon hade fel. och resten av det du skrev skrattar jag åt. du har blandat ihop alla begreppen som gäller kärlek märker jag.

da_quiksta

har jag sagt något annat?

Kalibr

jaså? vad fint att du lägger orden i munnen på mig. antar du alltid massa skit om folk bara sådär? fördomsfullt grabben... inte bra.

och, nej. jag är inte "idiot".

2004-07-26 16:14
da_quiksta

men... var läser du in att de inte får tycka olika än mig?

man ska vara petnoga. ^_^

2004-07-26 16:51
junkgirl helt ärligt. man blir fan trött på ditt sätt! varje gång skriver du "var ser du att jag har si o så..." kan du inte läsa din egen text????
man kan inte sitta o sucka åt folks förhållanden o skratta åt folks åsikter. INGEN vet va man har för förhållande o va man känner o en åsikt har man rätt till... ifall du nu har missat d vilket verkar vara så.

2004-07-26 16:52
kalibr "blääuäää" hahahahahaha fan va kul! :p

2004-07-26 17:02
man kan känna d, men inte kan man allt om d som vissa försöker få d att låta... d e min åsikt iaf.

2004-07-26 17:09
da_quiksta

alla läser på sitt sätt. ^_^

jennie-is-back

du läser in vad du vill i vad jag skriver, eftersom du inte hör tonfall eller ser min mimik, eller mitt kroppsspråk när jag säger saker. eller ens förstår hur jag menar. jag kan inte hjälpa om du är dummare än jag. det är inte mitt fel att du inte förstår vad jag menar.

man kan inte sitta o sucka åt folks förhållanden o skratta åt folks åsikter. INGEN vet va man har för förhållande o va man känner o en åsikt har man rätt till... ifall du nu har missat d vilket verkar vara så.

jag har inte suckat åt folks förhållanden, det har jag sagt hela tiden, därför att Amar hade fel. och jag har all rätt i världen att skratta åt folks åsikter, det betyder inte att jag säger att folk inte får ha åsikter, även om de kanske är idiotiska.

2004-07-26 17:16
dummaren än daj?? tillåt maj att garva ihjäl maj! hahahahahahahahahahahaha... du läser inget av d jag skriver och kroppsspråk? skriver du sånt för att du ska ha nåt att fylla ut dina inlägg med? kroppsspråk syns inte... om du har missat d.
du har visst då suckat o skrattat åt folk. d du vägrar inse e att du inte kan hålla på sådär och att människor har olika defenitioner. va e kärlek enligt daj?
Amar har fortfarande inte fel. inte i mina ögon för att hon har fortfarande rätt till o säga o tycka va hon vill om sitt förhållande. vem e du att ens kommentera hennes förhållande??? du känner inte folk o ändå dömmer du. undra ver d e som e fördomsfull??
jag kan inte hjälpa om du är dummare än jag. det är inte mitt fel att du inte förstår vad jag menar. d e bland annat beviset.

2004-07-26 17:30
du läser ju inte ens vad jag skriver. läs det. mycket noga. sen kan du tänka lite på hur jag menar. svara sen igen. så jag slipper sitta och prata med någon som väljer att missförstå allt jag skrivit hittills. men jag svarar väl ändå:

du läser inget av d jag skriver och kroppsspråk? skriver du sånt för att du ska ha nåt att fylla ut dina inlägg med? kroppsspråk syns inte... om du har missat d.

läs vad jag skrev. noga.

du har visst då suckat o skrattat åt folk. d du vägrar inse e att du inte kan hålla på sådär och att människor har olika defenitioner. va e kärlek enligt daj?

jag har skrattat åt dina åsikter. men jag har inte suckat åt någons förhållande. om du läser allt igen så ser du det.

Amar har fortfarande inte fel. inte i mina ögon för att hon har fortfarande rätt till o säga o tycka va hon vill om sitt förhållande.

jag har inte sagt något annat.

vem e du att ens kommentera hennes förhållande??? du känner inte folk o ändå dömmer du. undra ver d e som e fördomsfull??
jag kan inte hjälpa om du är dummare än jag. det är inte mitt fel att du inte förstår vad jag menar. d e bland annat beviset.

nu är det så att jag har läst det du skrivit, insett att du inte begriper ett ord jag sagt och därför har jag slutit mig till att du måste vara dum. jag tog mig tid att se efter innan jag dömde dig, alltså är jag inte fördomsfull.

kan du, snälla , läsa allt igen, noga och med eftertanke denna gång?

2004-07-26 17:33
jag har läst. spela inte oskyldig. o nej jag e inte dum. d e inget man kan se bara sådär via nätet. som sagt. full av fördomar... inte ens länt att diskutera me en person som inte ens bryr saj om va folk tycker... fortsätt du me ditt tråkiga sätt. du e bara spydig i typ alla trådar ändå. om du inte tycker d. motbevisa maj.

2004-07-26 17:41
det är skillnad på att läsa och förstå. och eftersom du bara gjort det ena så sluter jag mig till att du är dum.

spydig i typ alla trådar? som sagt: hur läser du egentligen? vad har du för fel på ditt tolkningscentum???

inte ens länt att diskutera me en person som inte ens bryr saj om va folk tycker...

hahahaha! det är internet. varför bryr du dig ens?

2004-07-26 18:22
jag blit helt stum över hur en viss tös med språkproblem lyckas skriva dummare saker varje gång man tror att det inte är möjligt att bli värre.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-07-26 23:55
misery lägg daj inte i.

ni verkar bara störa er på hur jag skriver... e d det enda ni kan komma me? d verkar som d. ni kan bara komma me anmärkningar om att jag skriver maj o daj... kan ni inte komma me nåt bättre? jag skriver som jag vill. stör ni er på d kan ni blunda. o dumma saker har jag inte skrivit, Miss wannabe seriefigiur.

2004-07-27 01:11
Snälla.... vad är det ni diskuterar? Orkade knappt läsa hälften, snälla låt var och en ha sin egen uppfattning om kärlek. Det är väl upp till var och en. Annars finns det andra trådar där folk har diskuterat vad som egentligen är kärlek.

Snälla, sluta klanka ner på varandra, det var inte alls meningen med den här tråden. Låt det vara, ni har skrivit överdrivet många inlägg utan att komma någonvart. Sluta, det leder inte någonstans. Ni blir bara aggressivare och aggressivare och nu upprepar er hela tiden, var och en säger sitt. Ni är inte överens. Punkt. Snälla sluta klanka ner på varandra, för som sagt det var inte meningen med den här tråden.

Tack så mycket!

(Admins får gärna börja agera om det aggressiviteten ska fortsätta i samma takt)

2004-07-27 02:16
varför blir folk så hetsiga?
skriv kort, helst inte alls

2004-07-27 02:31
sluta försöka tro att du är så speciell istellet... its just the same thing

2004-07-27 02:35
nu har jag flyttat över "diskutionen" (feltolkningarna av allt jag skriver) till jennie-is-backs gästbok. alla glada? ^_^

2004-07-27 02:36
och jag menar självklart diskussionen ...

2004-07-27 03:32
Tack så jättemycket junkgirl! ;)

2004-07-27 05:16
tyst d handlar om att folk tror att man har fel o skrattar åt andras åsikter bara för att man inte tycker samma som dom.

2004-07-27 14:41
Tyst

Förstår inte junkgirls attityd bara.. känns som om hon vill känna sig bättre genom att trycka ner andra. I annat fall vet jag inte varför hon skiver som hon gör? Kanske vill hon bara jävlas. jaja, jag skiter i både henne och den här tråden nu.
pop full a beer