I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

99 % av min umgängskrets är smygrasister.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-11 23:00

99 % av min umgängskrets är smygrasister.

Nästan alla jag umgås med är smygrasister. vad fan ska jag göra, om jag typ berättar vad jag känner och så, så känns det som jag står och predrikar för mig. Och det jag hatar mäst: "jag är inte rasist jag bara hatar kaxiga turkar" Vafan ska jag göra? flytta o skaffa nya vänner?

All makt åt Tengil, vår befriare

2004-08-11 23:31
Kuno
precis..

Phucka__neem
Konfrontera? byt vänner säger du, det är inte så jävla lätt att bara dra från personer man delar minnen och har satans kul med. men ja, om det inte vore för deras åsikter så.. 99 % kanske är att överdriva men det är väldigt många..

All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-08-11 23:37
kRSONE P60
Kuna menade att han hatar både kaxiga turkar och svenskar...
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-08-11 23:39
men det är inte ofta en svensk kommer fram helt oprovocerat o börjar kaxa...

antar att du inte varit på stan efter att krogarna har stängt?

2004-08-11 23:39
-Lubbish-
vart bor du?

Allvarligt så tycker jag att det är mer svenskar som oprovocerat kommer fram och är kaxiga mot mig än utlänningar. och är mäst i områden där det bort en del invandrare.

2004-08-11 23:45
Är det bara jag som tycker att gammla utlänningar (40+) är oftast trevligare än svenskar.

2004-08-11 23:55
Jo du har rätt..

jag såg nått på tv för ett tag sen, det var en invadrare från mellanöstern eller nånstans i närheten som kommigt till sverige. det första han låg märke till var att det var mycket osoialare här, tex ingen satt och pratade med en okänd på bussen lr hälsade på gatan.. så det är nog därför dom är socialare.. oftast
Rappare

2004-08-12 01:15
jag är svensk, och det är många fler svenskar som kaxar. det allra värsta är när det kommer fram en svensk som bryter och kaxar, sen när han förstår att man inte är rädd för honom så går han iväg och räcker fingret och säger fuck you och om man då reser sig så skyndar han iväg, det finns många lustiga nu förtiden

2004-08-12 02:39
svenska killar i 20-årsåldern i tajta t-shirts som kommer raglande råpackade klockan 7 en vardagskväll och är knallröda i ansiktet och skriker till kompisarna:
VÄÄÄNTA PÅ MEJJ!
invandrarna har fan ingen motsvarighet till det beteendet. om dom sedan nu är överrepresenterade i brottsstatistiken för att de flesta yrksmässiga mobilrånare råkar vara från mellanöstern så får de gärna vara hänt... fyfan

2004-08-12 10:50
kinky_jojje P17
Jag håller med, det är ett mycket värre att skrika "Vänta på mig" än att råna folk på mobiler.. En mobil kan man ju avvara, men att nån skulle vilja att hans polare ska vänta på honom *rysa på tanken*

2004-08-12 11:45
väl talat

Robbie

de jag försökte säga var att idiot-faktorn är större bland svenskar än bland invandrare.
för övrigt är ju det här med mobilråneri nåt som en jävligt liten grupp gör. förra göteborgskalaset tog dom till exempel fast 11 tonårskillar som rånat folk, efter det minskade mobil- och plånboksrånen med 70% under en ganska lång tid.
säger kanske en del

2004-08-12 12:46
dom är inte patrioter, och dom är 15+.. äh fyfan vette fan vad jag ska göra.. men ni värkar ha fått en bild av dom med sverige flaggor och hailar.. nej dom är mer smygrasister... andvänder "neger" och "turk" som själsord osv.. lr m man berättar nånting typ : "och sen när vi kom dit gissa vad som hände" då svarar dom typ det kom 30 turkar o bla bla bla..

2004-08-12 13:34
faan d är väll bara att va kaxig svensk tillbaka, sluta va så rädda.. vill dom bråka så bråka med dom, vissa vart skåpet ska stå.. (off topic)
saaaru..

2004-08-12 14:06
jag känner en del såna människor också, jag väljer att ha överseende med det. hur dumt jag själv än tycker att det är. det handlar till större delen om folk som jag känt sen dagis och jag tänker knappast bryta kontakten med dom för att dom har en del fuckade åsikter. ser det som att dom helt enkelt inte vet bättre...

2004-08-12 16:10
säg vad du tycker? är du rädd för dina polare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-12 16:50
Arlomeion P17 vart grundar du din fakta?

Lil_John Nej absolut inte, jag ogillar Folk som är kaxiga överhuvudtaget.

aftbg Dom närmaste vet vad jag tycker och nej jag är inte rädd för dom, snacka nyligen med en av dom, ja fråga typ vart han grundade sina åsikter ifrån då svara han " äh men jag börjar dra ner på rasisteriet" Dra ner? hur fan drar man ner på nått sånt..

2004-08-12 18:35
YoL P14
Börjar kännas så för mig också. Att mina polare börjar med fjortis smygrasism. Riktigt irreterande faktiskt.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2004-08-12 21:35
(Har inte läst alla inlägg i tråden, pga brist på ork)

Jag förstår inte varför man ska säga "kaxiga 'turkar'", och "kaxiga 'svenskar'". Kaxig som kaxig; Skit samma vilken nationalitet vederbörande har.
Som Ishavet skriver: "utan bara klart och tydligt - folk "!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-08-12 22:43
haha :D
50% av mina polare är invandrare, och 100% av alla är rasister :D...
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2004-08-13 00:11
Norra_Ishavet
Jag säger ju att det är dom som säger "kaxiga turkar" och jag försöker rätta dom "kaxiga människor" och ja mina polare är idioter..

2004-08-13 04:32
har du inge stake lR? berätta som du tycker , dom lär väll respektera dig...
Var lite kreativ för fan!

2004-08-13 04:43
Samma för mig, är fan bara jag som är öppet rasist, känns jobbigt...
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-08-13 10:09
Tror det är väldigt vanligt i din ålder.. Särskillt om man umgås med folk som är ute och slirar runt.. När jag var 14 var vi ofta i bråk med kickers och grejer och de är de enda man stöter på i den åldern när man är ute och super och har sig och dum som man oftast är i den åldern drar man alla över en kam.. Tror det alltid har varit så, innerstadsbarnen mot förortskidsen, bara det att förr så var det svenskar på båda sidor och den här smårasismen utvecklades inte.. Min farsa slogs mot ungar från andra kvarter and so on.. När dina polare växer upp kommer de träffa invandrare som är trevliga genom jobb, skola, lumpen kanske o.s.v och inse att de flesta invandrare är trevliga människor, samma sak gäller de flesta småkickers som kommer växa upp och sluta dra runt och slåss med svennar..

Det roliga var att ens polare i den åldern hatade nasister och så hatade de "turkar" och slogs mot båda.. Haha! Jävla dum man var i 14 års ålder..

Som sagt, det är en mognadsgrej och går över för de flesta som inte är helt körda i huvudet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2004-08-13 13:08
ja det var bättre förr med kickers, visserligen var ofta kickers rasister. det var mening med bråken då dom kom efter oss och tvärtom

2004-08-13 15:09
det finns tyvärr en hel del människor som kanske inte fattar vad de egentligen säger, när det hoppar ut smygrasistiska klyschor ur dem. jag tycker du ska ta reda på om de egentligen tycker så, eller om det är ren lathet och kvällstidningsmanipulering som gör att de ens säger såna saker.
hellre att du kan prata vett i dem än att du lämnar dina vänner till att eventuellt utvecklas till riktiga fullblodsnazis.

1) börja med att aldrig låta en sådan kommentar gå förbi obemött. be personen att förklara sig. de flesta jag konfronterar brukar själva komma fram till att det som de sagt var generaliserande och fördomsfullt. de vet de ju redan från början, men om alla bara låter det sägas utan invändningar förvandlas det snabbt till en sanning.
2) läs på. om du kan bemöta dina vänners argument på ett sakligt och sansat sätt kommer du förstås att framstå som smartare. bli inte förbannad, använd hellre humor. det ska inte behöva bli en spänd och dålig situation.
3) om det behövs: ta ett allvarligt snack med dem. säg att du inte trivs när de säger vissa saker. be dem att sluta, för din skull. kan de inte göra det så är de inget att ha ändå.
4) var konsekvent. tillåt inte vissa saker vissa gånger, medan du andra gånger skäller ut dem för det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-08-13 15:15
snorty

Amen shit, var inte så spänd, det kna faktiskt vara humor också, är ju bara roligare att skämta om saker som är så jävla tabu. Var vore alla ståupp komiker om man inte fick tänja lite på gränserna? det är bara massa tyckarfittor/kukar som säger att "nä men fy, sådär får man inte säga, det är fel" se saker lite mer komiskt istället.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-08-13 15:29
Marcan

jag är inte det minsta spänd. mina skämt (som inte kan yttras offentligt) är otroligt mer kontroversiella och politiskt inkorrekta, och rakt igenom onda, än vilket nazistskämt som helst.
att skämtheila på fyllan, eller säga att man hatar "kaxiga turkar" har enligt mig ingen som helst komisk poäng, utan handlar bara om att kunna komma undan med sina åsikter utan att behöva konfronteras. 99% av dem är ju inte ens roliga. exakt vad är roligt med att t.ex. heila? skrattar man åt det och är över 9 år ska man kanske fundera över sin begåvning.
på ett seriöst plan så har jag ingen lust att umgås med reaktionärer. och den här killens kompisar är uppenbarligen på god väg att bli sådana, och han startade den här tråden för att han ansåg detta vara ett problem. tidigare inlägg från mig är mina tips för att lösa problemet.

2004-08-13 17:46
snorty

Så dina politiska inkorrekta skämt är ursäktade medans man inte kan heilhälsa på skämt? Och ja jag tycker det är jävligt roligt att, då och då, heilhälsa med lillfingret á la Ischak, bara det passar in. Är så jävla tråkigt att vara politiskt korrekt hela tiden, den dagen då världen kommer vara det kommer folket fö ut av trisstes.
-Arne Anka

2004-08-13 19:03
tycker faktiskt också tabuskämt (om bögar och svarta tex) är hysteriskt kul. bara man gör det med nån som fattar att man skämtar. så driver man det sjukt långt tills allt bara spricker och båda skrattar ihjäl sej =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-08-13 23:08
Marcan
för det första skämtar jag inte med människor som inte känner mig, och därför inte skulle fatta att det var skämt. annars hade jag blivit nedslagen för länge sen.
för det andra är mina skämt hysteriskt roliga, medan alla skämt som har med nazism och rasism och göra är uttjatade och efterblivna. men de kan man förstås också ta, så länge det handlar om skämt.
men, återigen - mitt första inlägg handlade inte om rasistiska kommentarer där humorn var den centrala delen, utan de helt allvarliga, generaliserande och lata repliker som trådskaparen fann problematiskt hos sina vänner.

p.s. själv är jag rätt trött på att alla ska vara så jävla politiskt in korrekta hela tiden. det är 2003-2004 års hetaste trend. vad sägs om att man har sina åsikter för att man faktiskt tycker så, istället för att intressera sig mest för vilket av de två facken "politiskt korrekt", och "politiskt inkorrekt", som de hamnar i?

2004-08-13 23:29
jag är inte smygrasist, jag bara hatar folk som överhuvudtaget fuckar upp i samhället, beter sig som svin o.s.v.

om någon av dom råkar vara invandrare och nån får veta det kallas jag för smygrasist.

om någon av dom råkar vara svenskar bryr sig ingen ett piss.

fyfan va löjligt ... det är personen som kallar mig för smygrasist som är rasfixerad, inte jag.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2004-08-13 23:30
hehe, hade inte heller något med huvudinlägget att göra men, innan man kallar någon för smygrasse kanske man ska tänka över vad man grundar det på. inte för att jag vet nåt om dina vänner, och inte för att nån nånsin kallat mig för smygrasse, men så här är det.
Superflajj.

2004-08-14 01:19
snorty

Jag brukar skämta med personer som jag inte känner, bara det att man säger det, eller utför det på ett skämtsamt sätt så dom fattar att man inte är seriös.
Men snälla du, alla generaliserar alltid på ett eller annat sätt, det går inte att undkomma.

Hur kan man vara trött på att vara politiskt inkorrekt?
-Arne Anka

2004-08-14 01:43
snorty F20

Tack för dina tips jag ska försöka.

2004-08-14 01:55
Jag tror nog att iprincip varenda person jag träffat i hela mitt liv är rasister på ett eller annat sätt (omformulerat; smygrasister),, och de som jag aldrig hört klämma ur sig någonting främlingsfientligt är faktiskt uteslutande allmänt korkade och väldigt självgoda personer.

"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2004-08-14 02:14
Marcan
självklart generaliserar alla, mer eller mindre. den mänskliga hjärnan funkar så.
men det betyder fan inte att jag tänker låta någon stå och ljuga om hur hela etniciteter skulle vara och bete sig, på fullaste allvar.
det betyder inte att det är ok att göra grova och kränkande generaliseringar mot andra människor. man kan tänka till och använda sitt förnuft, så svårt är det inte.
hur man kan vara trött? ja, det börjar bli lite played out att var och varannan människa ska försöka vara så himla farliga och tuffa genom att tycka vad de uppfattat som "fel" saker.

2004-08-14 02:37
snorty

Men då är du inte mer än en moraltant som tycker si och så, det är äl ganska motsägelsefullt att du själv sitter och säger att du är politiskt inkorrekt men vill rätta andra när dom är det?
Jag tycker det är ok att vara kränkande och generalisera, för om man inte gör det så kommer vårt samhälle bli så förbannat tråkigt, folk måste ha lite humor och självironi annars funkar det inte.
Det är inte "farligt eller tufft" att vara politiskt inkorrekt, bara roligt, som jag, jag säger neger, inte för att verka nedlåtande eller politiskt inkorretk, det är för att jag har växt uoo med det och kan inte ändra det till "svart" eller vad det är man ska säga nu för tiden, jag har tom med snackat med en neger säga att det är så jävla patetiskt med folk som vill verkar politiskt korrekta och säga svart eller afroamerikan osv, att det är lättare att säga neger för då vet vi vad vi menar, och då pratar vi om samma neger som sjöng "nu skjutas 10 negerbarn" på en lektion, det är härlig självironi :)
-Arne Anka

2004-08-14 02:44
Marcan
vad är det du inte fattar? hur många gånger ska jag behöva skriva samma sak till dig, egentligen?
ett skämt är ett skämt. allvar är allvar. man kan skämta om jävligt grova saker. ännu bättre om man vet att de man skämtar med fattar att det är ett skämt.
jag skrev tidigare att även jag själv skämtade om politiskt inkorrekta saker, även om jag personligen tycker att rasistiska skämt är ganska uttjatade och poänglösa. den politiska inkorrektheten är outtömlig, varför stanna vid det?
men när det kommer till att på allvar tycka att "alla negrer är korkade och stjäl, och våldtar vita tjejer" då kanske man ska ta fram det där förnuftet och tänka igenom vad det är man egentligen säger.

2004-08-14 02:47
det är väl ganska idiotiskt bara ha smygrasister som polare. jag säger: byt vänner för fan! du säger det inte är så lätt, men är dem rasister så kan det väl inte vara så svårt, om du inte delar uppfattning med dem dvs.

2004-08-14 02:48
snorty

Jo det är sant det du skriver, men när vet man om personen skämtar eller inte? Som killen som startade tråden, "jag är inte rasist jag bara hatar kaxiga turkar" klart man hatar kaxiga turkar, jag hatar kaxiga serber, iranier, amerikaner, kineser och svenska, inget man behöver ursäkta sig med att starta frasen med att säga "jag är inte rasist" självklart hatar man alla kaxiga typer.
-Arne Anka

2004-08-14 12:52
flaaajjest

ge exempel på att fucka upp samhället

2004-08-14 14:21
Marcan

vet man inte om det handlar om ett skämt kan man fråga.
och om man hatar kaxiga personer behöver man inte ta upp enbart turkar, lika lite som man behöver ursäkta sig för att vara rasist.

2004-08-14 14:42
snorty

Så varje gång nån man inte känner kör ett rasistiskt skämt så ska man fråga om dom skämtade eller var allvarliga?
Nä det är sant att man inte behöver dra upp det, men perosnen tycker kankse att turkar är extra kaxiga? desutom är det väl inte rasistiskt att tycka någon är kaxig?
-Arne Anka

2004-08-14 16:58
Jag hatar flera kaxiga turkar, inte på grund av deras hudfärg utan på grund av deras kaxighet.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2004-08-14 17:49
byr kompisar

2004-08-14 18:55
P-Gressive; jag hatar alla människor som mördar, misshandlar, våldtar, snattar, fifflar med saker, leker gud, o.s.v. dom fuckar upp samhället.
Superflajj.

2004-08-14 20:49
oj, hårt manneh.

2004-08-14 21:34
Du är min idol manneh , snälla kna du inte lära mig bli precis som dig? Du är så stor och tuff ju...
-Arne Anka

2004-08-15 00:57
Marcan

läs vad jag har har skrivigt innan du komenterar det för fan..

skillz

så jag ska bara gitta från dom, och som nån sa låta dom bli "fullblods rassar" .. pröva dra från dina polare så kanske du märker att det inte är så lätt.

2004-08-15 01:24
näe, jag har ingen polare som jag vill dra ifrån. och jag vet att det inte är så lätt, har själv försökt förut. men du bestämmer väl vilka du ska vara kompisar med.

2004-08-15 15:04
du verkar vara en vettig person YoL .
speciellt med tanke på din ålder. ville bara säga det.
det här riktar sig inte mot dig, vill inte att du ska tro något sånt.

rasism är väl inte något som "går över ju äldre man blir".
det är alltså acceptabelt när man är 14 men inte när man är 18?
jag har precis läst igenom den här tråden och har just nu inte speciellt hög tro på intelligens här på whoa.

man kallar invandrare för "turkar".

man anklagar alla att vara smygrasister.
jag har då aldrig tänkt något nedlåtande om en enda person. oavsett ras, färg och vad fan ni vill.
såklart skämtar jag om det. men det är mest eftersom det är så patetiskt med folk som gör sådant på riktigt.
och varför jag inte tänker nedlåtande om personer är helt enkelt för att jag anser att alla är av lika värde, inte för att vara politiskt korrekt. att man ens tänker att man ska vara politiskt korrekt i ett sånt här fall tyder på bristande intelligens.

sen tycker även jag att kaxiga människor kan vara jobbigt.
men det spelar ingen roll vem som är kaxig. det är själva attityden jag har något emot. och jag kan faktiskt förstå att invandrare använder den här attityden som ett sorts försvar.
för svenska människor kan vara ena jävla idioter ibland också. (no shit?) vi nekar folk jobb pga stavningen på efternamnet osv.

varför det ser ut som det gör idag är helt enkelt för att alla tänker exakt likadant som vissa människor i den här tråden. nu pratar jag världen och inte bara sverige. det är en sån smygrasistisk anda över människor i dagsläget. vilket är synd..
när ska vi lära oss?
xo