I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Religionskritik är olika accepterat...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-16 16:23
ifalas_1

Varför skulle jag? Så jag måste läsa eller titta på något regelbundet för att jag ska ha en åsikt om det?
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-08-16 17:21
Marcan: Ja, för att backa upp dina påståeenden så vore det ju smart om du studerade den.
i roll like a bat out of hell

2004-08-16 18:21
furbyone

ifalas_1

Jag ska låna en kuran av en kompis så ska jag leta upp styckena åt er.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-08-16 19:26
Marcan
Nejmen om du inte har koranen.. och inte har läst det från koranen. Vart har du då fått det ifrån om jag får fråga.??
Eller har du fått höra det från polare i plugget eller. ?

Nej i sverige är det inte alla våldtäckter som klassas som våldtäckt.. Dom allra flesta våldtäckter klassas av de flesta svenskar som sexuellt utnyttjande... På grund av att hon är full osv.. Och ingen kallar det för våldtäckt.

Vem har sagt att deras samhälle accepterar hedersmord.???

"Ja det är fel, men det står så i koranen, så hur förklarar du det?" Som sagt. peka ut det i koranen så tror jag på dig..

"Men shit hur många gånger måste jag säga till dig? jag har inte nån koran här hemma för det är inget jag läser regelbundet."
Nej jag har hört dig.!! jag e inte trög.!! men om du kommer med såna sanslösa jävla påståenden måste du ha nått att backa upp det med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-16 21:48
Det här med Islam och otrohet, visst är det taskigt att vara otrogen, men det är verkligen inget som jag tycker att det ska finnas en lag mot.
i roll like a bat out of hell

2004-08-16 22:13
furbyone P22
jo precis.. det är ju din åsikt.. men det är inte direkt anknytet till islam.. så är det ju också i kristendomen och andra religioner..
Men sedan så är ju inte det knytet till 100% tex. folk straffas inte speciellt ofta för attt dom varit otrogna. även fast är religösa..
Visst finns det vissa fall där det händer.. men det är ofta dom som är fanatiker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.