Nu har Elinor sett tråden :) Bättre sent än aldrig. Först och främst: Vad är du för en liten bajtare! "The man who can smile when things go wrong has thought of someone he can blame it on" Det är en bra rad, som jag dock hört många gånger tidigare. Tycker dock inte den passar in riktigt. Du berättar om den tuffa verkligheten och hur fel allt är, den sista raden handlar mer om kärlek till någon. Stora kontraster på text och avslut, oväntat slut, helt okej! Förövrigt gillar jag texten trots att det är svårt i början att få grepp om det hela. Vad pratar du om egentligen? Det blir flera rader löst snack, men man vill ändå höra fortsättningen, något som binder ihop det hela så att man förstår. it´s seems like this is a drama - in a never ending saga... Det här, ack så korta, binder ihop hela texten, som ett "jaha, var det han tänkte på!" Jag tycker det var bra skrivet och bra tänkt. Får känslan av att du ser på verkligheten som lite halvt bisarr, men trots allt känner dig lite lycklig, och det kommer nog av slutfrasen. Du hatar världen, men någon gör att du ler. Bra som alltid!
What we do in life echos in eternity.