I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har människan landat på månen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-10-20 14:41
Kineserna får i sin tur ta bort den ryska flaggan och sätta dit den kinesiska. Och i samma veva åker USA dit igen för att sätta dit sin flagga för 2a gången..

Men ö! Jag hörde att det var USA som dragit igång en rymdkapplöpning med kina för att bromsa upp kinas ekonomiska tillväxt..

2004-10-20 21:49
Zum_Zum:

Som joel säger så använder de ju inte bromsraketerna när de är precis ovanför ytan. I princip så stannar de i luften, och låter sen månens minigravitaion sköta resten.

Måste dra nu, kommer tillbaka en annan dag och pratar sönder dig.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2004-10-21 00:00
www.freedomunderground.org

för er som gillar konspirationer....
331

2004-10-21 00:57
zum_zum

angående fotavtrycken förstår jag inte vad du menar. Det är klart det är fotavtryck om de gått omkring där! Om jag tror rätt så menar du att fotavtrycken borde suddats ut av dammet som lägger sig efter landningen? Eller? Iaf så stannar inte dammet kvar och virvlar omkring. Det trillar helt enkelt ner till marken. Saker flyter liksom inte bara för att det är i rymden. Faktum är att avsaknaden av atmosfär gör att sakerna fallar fortare än på jorden.

Dammet skulle inte alls ha lagt sig på på landnigsbenen. Dammet knuffas åt sidorna. Det bildas inte ett moln av sand som det gör t ex i vatten, utan sanden som blåses bort blåses utåt åt sidorna (för det är det enda stället dit dammet kan ta vägen).

Det finns ett svar på allt. =)
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2004-10-21 09:59
zumzum: Allt det där du påpekar är förklart påen hemsida. Där skriver bland annat hasselblads experterna hur deras kameror funkar ochhur den specialfilm de var tvungna att framställa fungerar.

Kan vara den länk som Joel länkade (bad astronomy) men jag har inte pallat att läsa allt påsidan igen.

Manta: Jo det lär juhända...ungefär samtidigt som Christel Fugelsang och Göran persson åkerpå gemensam smekmånad dit...