I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Feminism är dubbelmoral

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-11 00:09
eh. va?
jag är feminist och avskyr när folk vill spöa min pojkvän för att jag är en jävla fitta, eller liknande. man ska inte slåss alls, men om en brud börjar veva så tycker jag att man ska få försvara sig lika mycket som om en kille börjar veva. jag har sagt det i andra trådar och fått skit för det eftersom jag då tydligen inte är en "riktig" feminist.

bah. slåss inte alls säger jag. och slå inte någon som är mindre , där har vi en regel som är bra mycket bättre än "slå inte tjejer".

såvida inte den mindre personen har ett vapen. då är det bara att banka på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-11 08:57
Vi går på krogen en helg.

Tjejer: 20
Killar: 23

Tjejer dricker för halva priset i baren.

Waddup? Ändra på det först...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-10-11 10:03
Jag tror det är för att tjejer är fysiskt svagare, generellt.

Men min syrra är coolast ^^ När hon var fyra-fem år sa hon "Ibland retar pojkarna på dagis mig.. MEN DÅ TRYCKER JAG BARA NER DE" och så visade hon med en gest hur hon tog tag i deras axlar och trycker rakt ner. Tre dagar senare såg ´jag hela scenariot. Hon var stark ^^
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-10-11 14:36
eller inte thomas...
Graffiti is so last year dude!

2005-10-11 14:41
Fool_kc P60

jo? det är upp till folk att anmäla när de utsätts för orättvisor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-11 14:44
Junkgirl: Är en lagändring synonym med det faktiska läget? jag hävdar motsatsen. Så länge frisörer, klubbar mfl. inte följer reglerna så har ingen förändring skett i praktiken. När detta inträffar kan vi diskutera jämlikhet.

2005-10-11 16:27
Fool_kc P60

drabbas du av det så ska du anmäla det. det ligger i ditt intresse att behandlas jämlikt eller hur?

2005-10-11 16:57
Jag har inte märkt av några större skillnader, vet att dom får in fler anmälningar från män som känner sig diskriminerade, vart det leder får man vänta o se. men det är ju bra om det är som ni säger.

2005-10-12 17:31
de "feminister" som förespråkar kvinnomakt är inte feminister. och de är väääldigt få.

så snälla. sluta kalla dem för feminister.

2005-10-12 17:42
nästa gång någon bråkar med mig tänker inte jag mäta hans muskler och testa hans styrka innan jag slår...

och jag tar hellre ett slag än råkar ut för någon person som är riktigt jävlig på att provocera...
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-10-16 15:57
asså...män o kvinnor e olika...män e starkare än kvinnor...vill en kvinna göra nått åt det får hon gå och träna.
oftast brukar även tjejer sköta skolan bättre än killar, vill en kille göra nått åt det får han skärpa sig.
kvinnor går och oroar sig för att bli våldtagen mer än killar. vill det göra nått åt det får de lära sig självförsvar
vill en man skydda sig mot övergrepp får han gå o lära sig självförsvar.

vad e det feministerna vill göra om de får makten?...vill de höjja kvinnornas lön eller vill de sänka männens?...i vilket fall så är båda sakerna fel...

vad mer är så orätvist så det bara måste ändras?....olika förutsättningar är en självklarhet...en SJÄLVKLARHET i naturen, män har inte samma förutsättningar som kvinnor och tvärt om...man kan inte ändra på det.

skulle feministerna ta makten skulle det inte kunnat finnas gentlemän.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2005-10-16 16:06
man ska inte slåss överhuvudtaget.