I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guds upprensning.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-01 20:13
daviden P23
om det finns en gud så kan han nog tänka i aningen mer avancerade banor än dig och mig, sådär med tanke på att han isf skapade universum och allt däri. då kanske det inte riktigt är upp till dig att göra bedömningen att den eventuella guden måste vara sadistisk för att existera. jag kan inte ge nån vettig anledning till varför det här skulle vara guds vilja eller så...men det är ju hela poängen. och jo, jag skulle faktiskt tro att små barn på 5-6 år föredrar paradiset framför livet på jorden med tanke på att hela vitsen med paradiset borde vara att det är bättre än jorden på alla tänkbara sätt?

2005-01-01 21:59
Demento P18

det är något jag funderat över ett bra tag.

Om det nu är så soft i paradiset, varför begår inte alla en martyrdöd?
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2005-01-01 22:41
leoforos87 P17

"Jag fick förfan inte skriva i en tråd att vissa av människorna som dog var deras eget fel eftersom dom kunde fly men valde att spela in. "

nämen vad konstigt, vad fan hade du väntat dig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-01-02 00:43
The_Genius P17
för att självmord är en synd.

2005-01-02 00:45
The_Genius P17
eller...definera martyrdöd

2005-01-02 01:33
leoforos87 P17

lite skillnad att säga att det var rätt åt massa människor att de dog, och att uttrycka sitt förakt mor en religion.

2005-01-02 01:39
leoforos87 P17

eller så kränker du alla som dog, alla deras närstående och alla andra normala människor som tar illa vid sig när du kräker ur sig att folk som dött i en naturkatsatrof får skylla sig själva...

2005-01-02 02:11
Misery_chick
han kränker väl egentligen bara dom närstående till dom som dog för att dom stannade kvar och filmade vågen? (och dom som dog pga dito) iofs illa nog att hålla på sådär men ändå...

leoforos87 P17
om någon närstående till dig begår självmord, tar en överdos eller liknande är det också deras eget fel. vill du att jag ska påpeka det i en tråd på whoa? bara för att andra människor inte kan visa respekt betyder inte det att du får uppföra dig hur jävla illa du vill...skärp dig

2005-01-02 02:15
Demento P18

"han kränker väl egentligen bara dom närstående till dom som dog för att dom stannade kvar och filmade vågen "

nja jag vet inte det jag, tror att fler än de kan känna sig jävligt kränkta av vad han häver ur sig.

2005-01-02 02:25
hmmm ja kanske...jag är ärligt talat inte världens mest empatiska människa och jag har rätt svårt att sätta mig in i andra människors lidande men det är väl rätt okänsligt att överhuvudtaget snacka om att nån har sig själv att skylla för att dom dör antar jag

2005-01-02 02:33
leoforos87 P17

och på vilket sätt gör det var du häver ur dig mer okej?

är du kristen?
inte sådär jättekristligt att sitta och tala illa om massa olycksoffer, oskyldiga döda, tänk över vad det är du sitter och säger för i helvete.

2005-01-02 13:17
Demento P18 Ja enligt muslimska terrorister är det en martyrdöd om man dödar kristna/ motståndare till Islam med sitt eget liv.

samma gäller väll fundamentaliska kristna. Är det bara en tolknings grej som gör att vissa begår en martyrdöd genom tarrorist dåd och visa avstår. Eller är det de som begår en martyrdöd som är modigast och de som verkligen förtänar sin plats i paradiset?
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2005-01-02 14:21
The_Genius P17
jag misstänker att det som vanligt handlar om att folk göra lite fria tolkningar av olika skrifter men ärligt talat kan jag inte säga exakt hur det är eftersom jag inte har studerat varken koranen eller bibeln särskilt mycket :) så anledningen till att alla inte dör martyrdöden borde ju vara att dom flesta inte gjort den tolkningen att det är en sureshot väg till paradiset och istället försöker hålla sig till dom tio budorden. man tar det säkra före det osäkra och lever sitt liv på jorden bara...