Jag är en hemsk flickvän...
Jag och min pojkvän har vart tillsammans i ca ett och ett halvt år och vi har det väldigt bra för det mesta.. MEN vi har ett stort problem, och det är jag som är det problemet. T.ex. nu ikväll så har vi haft ett jättebråk som egentligen var helt och hållet mitt fel, men det vill jag ju inte erkänna för honom. Det började med att han skulle träffa sin bror och gå ut och äta på kvällen och jag blev lite irriterad för jag vet att så fort han träffar någon av sina kompisar eller sin bror så slutar det med att dom går ut. Men idag sa han sa att dom nog inte skulle ut, iallafall så hörs vi vid 11 och då ska dom tydligen gå ut, ok det hade jag ju kunnat räkna ut själv. Vid 1 ringer jag honom, och då har dom inte ens gått in på stället än. Jag vet inte vad som händer med mig, men det är då jag blir så jävla arg! Och det blir ett helvetes bråk som förstör både hans och min kväll. Det jag tänkte med det här är att nån skulle hjälpa mig att banka vett i min skalle, jag fattar ju själv att jag inte kan hålla på så här men hur mycket vi än pratar om det här så reagerar jag på samma sätt varje gång han ska göra nånting. Att jag själv kan springa ute hur mycke som helst och göra vad jag vill utan att han säger nåt är nånting som jag helt glömmer bort vid dom här tillfällena. Jag vill verkligen inte vara en sån här hemsk flickvän och lovar mig själv att bättra mig men det går liksom inte... Jag fattar ju också att om man inte ger varandra frihet så går det åt helvete men när det väl gäller så gör jag ändå alltid såhär. Kan någon säga till mig så jag fattar eller är jag ett hopplöst fall?
För han heter Glenn och hon heter Glenn...
Vad är problemet? DU är svartsjuk, du vet att det skadar ert förhållande, sluta vara svartsjuk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eCONORRE P0, Erkan P19 det är inte det att jag inte litar på honom, det har inte med svartsjuka att göra egentligen tror jag... Alltså jag tror verkligen inte att han håller på med andra tjejer bara för att han är ute en kväll, jag vet nog inte ens själv varför jag blir så arg... Vore det så enkelt att jag kunde sluta bara jag bestämde mig för det så skulle jag självklart göra det, men varje gång poppar det upp massa arga känslor och jag vet liksom inte vad jag ska göra, så jag börjar skälla på honom istället... =(
vafan.. du har en pojkvän . var jävligt glad för det och lita på honom.. skulle han gå ut och såra dig skulle han inte vara din pojkvän
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När du håller på att explodera för småsaker, bit ihop. Du ser ju själv problemen, handlar bara om att säga till sig själv att det inte är värt att bråka ;D
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Ok men problemet är nog att jag inte inser att det är småsaker förrän efteråt, när det redan är försent... och då är det så dags att komma krypande och ångra sig, "förlåt för att jag förstörde din kväll... igen" men frågan är väl hur länge han förlåter mig...
Visa honom detta inlägget. Försök att säga precis hur det är när du är i den trans du kommer i varje gång du blir arg. Sluta upp med att ringa honom när han är ute. När han han träffar sin bror eller sin vänner så gå du okså och träffa dina vänner.
hm, om jag var du, så är det enda jag möjligen skulle bli irriterad på att han säger arr han inte ska gå ut men sen gör det ändå, jag stör mig på när folk säger en san ochsen gör en annan, oavsett vad det gäller. men risken är väl att han inte vågar säga att han ska ut från början eftersom han vet att du blir arg då, så det kan han väl inte klandras för det heller antar jag... knepigt det där, du får väl helt enkelt försöka bita ihop, inte visa att du är arg, och sen sitta och lide hala kvällen om du måste, kanske känns det bättre när han kommer hem och du inser att jorden inte gått under för att han varit ute?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
alltså.. jag fattar inte riktigt.. vafan gör de om han går ut överhuvudtaget? Det började med att han skulle träffa sin bror och gå ut och äta på kvällen och jag blev lite irriterad för jag vet att så fort han träffar någon av sina kompisar eller sin bror så slutar det med att dom går ut. Men idag sa han sa att dom nog inte skulle ut jaha... och?
Rock out with your cock out!
Sluta tjata på honom bara, så enkelt är det... Hes a man god damn it.. Du kan inte hålla honom i koppel.
i ett förhållande måste man erkänna ibland att man kan ha fel. (även fast ja har rätt nästan hela tiden!!) de är väldigt svårt men de måste man. ja kan också bli sur om han går ut å sånt men de är för ja e svartsjuk och tror att han ska träffa nån annan brud!
kul att de körs
du måste börja tänka innan du handlar.. fundera om det verkligen är något att bråka om.. och om problemet bara handlar om att när han går ut, så borde du ju vid det här laget inse att du inte kan bli arg på honom när han går ut, UTAN att tänka först... men om du inte kan det, så måste du börja tänka innan du handlar.. som sagt,-
bestäm dig bara för att sluta. jag tror inte det finns något annat sätt att hantera svartsjuka än att helt enkelt stålsätta sig och bara skita i att reagera på en massa struntsaker.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Va? Varför får han inte gå ut? Mår du bra?
i roll like a bat out of hell
jus let it go! tänk dig själv i hans sits. om du går ut med dina kompisar o ska kolla på film eller gå ut o ha kul, näe, då ringer han o e asgrinig o skäller ut dig varje gång du gör det. Kul? njaeeeee. det kanske hjälper dig att kunna låta bli att ringa
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
-linn- F18 : du ska inte bossa över din boyfriend, take it easy dude. Han klarar sig nog själv ;)
Jag tror att du kan lösa problemet genom att göra samma sak som han gör fast på eget håll. Går han ut och du känner dig förbannad, gå ut själv och sväng dina lurviga så kan ni fyllepippa sen. Alltid trevligt. Ska han träffa kompisar gå ivä'g och gäör det du också. Problemet kanske är att du hänger upp dig förmycket på honom och inte har ett eget liv vid sidan om? jag vet inte, men du kan ju prova?
/mad love
du säger själv att du inte har någon anledning till att du blir arg. Ta ut dina aggresioner på nått annat, (lillebror, kudde vfsh). Tillslut kommer du märka hur jävla löjlig din ilska är och du kommer bli normal igen.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
linn..my soulmate! du stör dig på att han är oplanerad eller hur? att du inte vet vad han ska göra riktigt? jag har lösnigen på ditt problem efetrsom ja haft de själv =)
Femme fatale
efetrsom du e offline så svarar ja ändå... förklara lugnt för honom vid ett annat tillfälle än innan han ska ut,, tex när ni e med varndra mitt på ljusa dagen.. säg älskling ja blir irreterad när ja aldrig vet dina planer, för även om ja inte har nåot emot att du går ut vill ja ju veta var min pojkvän håller hus? vi antar att han förstår detta.. sen säger du att han ska inte förvirra dig utan säga bestämt att vi vet inte vart vi ska men de ska ja informera dig om när ja vet ordentligt... han kan ju inte tycka illa om att du vet var han är? nåt annat skulle låta väldigt suspekt. om nåt skulle hända o man inte vet var han är.. det är inte bra. samma kan ju gälla för dig. han kan ha sin frihet och du din men ni borde informera varndra utan så mycket flummande istället för att bli irreterande på varndra funkar bra för min del..dock fortfarande förbryllad hur de kan sitta klockan 1 på natten o "vet inte va de ska göra"..gåå sov liksom :D
Femme fatale
tack för alla svar =) och ni som skrev att jag verkar skitjobbig: jag vet, jag är skitjobbig det e därför jag bad om hjälp hur man slutar... ;) Amar skönt att höra att du haft samma problem, löste det sig när du gjorde som du beskrev?
linn. ja. eftersom det är som han är och han e obestämd mkt pga att han e ute o målar ibland på kvällar e de ovisst när han kommer hem ja lugnat ned mej för han har fattat vikten av att berätta var han är, precis som han sj vill veta med vem ja är o var jag e väldigt lättirreterad på honm o allt har sina up n downs men ja har inte lackat p åhonom för det sen ja tog upp att de störde mej o ja sa tänk om du va jag, du ringer mej mitt i natten o ja e nånstans skitseent o kan ändå ine säga vart ja ska han ba de sant självklart ska du veta. så Det problemet e iaf löst. but i can feel you girl.
Femme fatale
-linn- F18 du kanske är en puckad bejb?! finns gott om dem
BANG!
men eftersom du redan vet problemet, när det uppstår och vad du kan göra åt det tror jag det inte finns så mycket att säga? ta itu med det din slappa människa!
fy dig linn
Signatur får rum här
-linn- F18 Du kan fortsätta vara svartsjuk, men du kan ju lita på din pojkvän? Annars så är det lika bra att du avslutar ditt förhållande för ifall du inte litar på din partner så vetefan om man kan ha ett förhållande
-linn- F18 Det är heelt normalt ;) Du har drabbats av något som alla kvinnor i världen lider av. Inte-tycka-om-när-deras-killar-går-ut-oc h-super-syndromet. Min tjej är likandan, hon anser att jag är alkis. Hon dricker knappt alls (ingenting numera iom att hon är gravid) och därför får inte jag heller dricka. Sen verkar du lida av jag-kan-inte-erkänna-att-jag-har-fel-syn dromet också. Även detta är ett medfött hjärnfel hos alla kvinnor. Helt naturligt. Om det nu är så att du ogillar att han går ut och dricker men samtidigt själv kan vara ute och svira tycker jag att du först bör se till att fixa till digsjälv innan du börjar anklaga din kille för något som du själv gör. Och om du anser att du har fel så säg det då! Det är otroligt kostigt vad långt man kan komma om man bara P-R-A-T-A-R med varandra!
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son
KhrizT P22 Sen verkar du lida av jag-kan-inte-erkänna-att-jag-har-fel-syn dromet också. tycker hon verkar väldig medveten om att det hon gör inte är bra/rätt
-linn-: jag har en fråga ingen tycks ha ställt än - om vi ponerar att han inte gick ut, för att du inte mår bra av det, vad kan han då istället göra utan att du börjar känna obehag av det?
jag undrar lite vad det är som du blir arg över, är det att du inte får följa med, att du tror att han kan vara otrogen, att du vill ha koll på honom och vad han gör eller något annat?
Misery_chick F21 men kan hon erkänna det för sin kille?
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son
KhrizT P22 att hon själv inser att det inte funkar är ju ett steg i rätt riktning iallafall?
Misery_chick F21 Det är iof sant. Jag har inte sagt att man inte kan ändras. Bara påpekat problemet
är det bara jag som är förbryllad över att tyngdpunkten när hon startade denna tråden är faktumet att han ska gå ut?
Rock out with your cock out!
Priyan: de va en smart fråga att ställa tycker jag... för jag har inga problem med att han träffar sina kompisar egentligen, det e nog de att han "alltid" dricker när han träffar sina kompisar som jag inte gillar... och vad det skulle göra för skillnad egentligen borde man ju fråga sig, han får väl göra vad han vill..? Misery_chick & KhrizT: visst kan jag erkänna att jag har fel, både för mig själv och, efter ett tag iaf, för honom.. problemet är väl att jag inte inser att jag har fel förrän långt senare...
-linn- F18 men...du vet ju nu att du har fel, glömmer du bara bort det varje gång det händet?
Misery_chick jaa det e ju det som är problemet! jag blir arg och då tror jag ju att det finns en (vettig) anledning till det.. men jag tänkte att nästa gång det händer kanske lägga på luren, tänka i 10 min om jag verkligen har rätt att bli arg och sen ringa upp igen...
-linn- F18 ok, men släng inte på luren i örat på honom, säg hellre att du behöver en liten stund för att försöka lugna ner dig, eller nåt?
Misery_chick haha nää det hade jag inte tänkt göra.. då blir nog han arg istället! mm men jag hoppas det ska funka, vi har pratat mycke om det här dom senaste dagarna så han ska nog förstå.
-linn- F18 kan ju inte skada iallafall? om du nu blir så hopping mad så lär det ju vara en bra ide att kyla av dig lite innan du tar en diskussion om det hela.
det är nog inget ovanligt med dej. Du beter dej som (nästan) alla tjejer.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
-linn- F18 & Misery_chick F21 Jo! Se till o kyla ner ångpannan lite! Satan vad jobbit det är att ens förklara någonting för en tjej som är förbannad! hohoho! Och vad du än gör, släng inte på luren! Det finns nog inget omognare som gör en så förbannad som det. Du får gärna vara arg, men inte fly förbannad (om du fråga mig, dvs...)
KhrizT P22 precis vad jag sa ju ^_^
ops...
tycker iof att man måste få vara fly förbannad också, men då ska man ha en vettig anledning.
joo, men det ska man inte ta över telefon. Det är roligare att kasta interör på varandra :D
att bli fly förbannad utan anledning (som det oftast är), pekar bara på att man kör games. jag föraktar sånt... :(
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
och som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet....
-linn-: så du skulle acceptera om han gick ut med sina kompisar utan att dricka?
EBY2K P21 menar du svartsjuka?
-linn-: har du en anledning att inte lita på honom?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden