tlfn försäljare ??haha det är jag, ganska ruttet men ger en slant iaf :)mitt mål är att fixa nytt nu..skulle nog kunna tänka mig att jobba med gamla..elr nått..ganska schysst lön också:)
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"
Misery_chick och jumpcut P21 vad fan tror ni jag gjort? nej jag har sökt jobb som vd för saab. klart osm fan jag ringat tillat allt möjligt. donken och 7/11 har jag blivit nekad jobb på sammanlagt 23 gånger. om det säker runt 400 personer till mcdonals när det utlyser en tjänst vilket är sifrorna ams har så är chansen rätt liten att jag har störst chans att få det. ni värkar visst tro att det bara dröser om jobb och alla som är arbbetslösa är det av slöhet. klart osm fan jag jobbar arlset av mig för att hita jobb. jag har varit på gränsen till bostads lös tre gånger och har som bäst 500 att leva på varje månad. jag vet flera som inte häler fåt jobb som är i samma sits som mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
storpajsarn P21 hm, och du har inte ett hakkors intatuerat i pannan eller något annat som gör att ingen vill anställa dig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
"ni värkar visst tro att det bara dröser om jobb och alla som är arbbetslösa är det av slöhet " absolut inte, jag var själv arbetslös i drygt tre år, jag vet att det är svårt, säremot så vet jag också att om man är villig att ta vilket skitjobb som helst så kan man få tag i ett, om man inte gör något väldigt, väldigt fel.
kan det vara så att utbildning är lösningen till alla problem...?Får man jobb då?
More than words...that´s what we do!!
min morsa har alltid sagt att man ska skita i samhällets "krav". nu blev det så att jag pluggade ändå. läser design just nu, men det är verkligen mitt drömyrke också så det är därför...har varken med krav eller pengar att göra
all work and no play
själv mår jag bättre än någonsin efter att ha hoppat av min universitetsutbildning. nu ska jag söka jobb och vara nöjesforskare ett bra tag. sen hoppar jag väl på studierna igen antar jag. när jag känner att mitt psyke klarar det. för första gången sen innan jag började skolan för femton år sen känner jag mig lugn och kan andas. jag är fri nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
då vet du så vaför komma med påståande att man barqa behöver försöka och sen löser sig allt. själv var jag hemlös första gången när jag var 8år och det är inget jag orkar med igen. klart man inte ger upp då är man en loser och en mess men man ska vetta att det krävs ton av tur för att få jobb och alla odds är imot en. sen är det bara börja slicka röv och skicka ut CVs som en tok men det är inga garantier.
storpajsarn P21 som sagt, det beror ju på vad för typ av skitjobb man vill ha. varför tar du inte o utbildar dug till ngt förresten? det är så jag löste det.
Antar att det blir bäst om man Själv sätter de ribborna isf. Dock är jag 20 jordsnurr och pluggar fortfarande gymnasium. Det brukar tära på mitt psyke :/
Säger så här...man lever bara en gång,ett liv,iaf vad vi e medvetna om..Jag tror och vet,att ju äldre man blir desto mer betyder ekonomin och utbildning..Lätt att säga när man e 20 år att det jag vill göra i livet " e att hänga me polarna o ta vilket kneg som helst..." Jag beundrar folk på ett sätt som tänker så,att bara skita i alla "krav",själv har jag alldeles för mycket krav på mig själv att hinna uppfylla alla mina idéer o drömmar..fan,varför inte försöka?? Alla är vi på nåt sätt ändå dömda att hamna i nån form av Svenssonliv ändå,och vad är det för fel på det egentligen? Vill man inte ha familj..? Schysst bostad,somarhus,råd att dra utomlands med dom nån gång om året osv...? Hhehe håller på o bli vuxen eller nåt...
More than words...that´s what we do!!
Misery_chick har ju redan talat om hur det ser ut för mig när det gäller utbildning. läser du inte tråden. jag kan inte pluga upp mina bettyg och jag kan inte komma in på universitetet. det är ett byrokrtaiskt jävla fel som jag fastnat i. frågat över 3 syo konsulenter och alla säger samma sak. det är kört.
har läst tråden men ser inte varför du inte kan läsa en gymnasial yrkesutbildning. "jag kan inte pluga för att jag har ett gymnasie bettyg men inte ett smalt betygs document. " menar du att du inte har ett slutbetyg?
jag skiter i om jag får 60000 kr/mån eller 20000 kr/mån för i livet tycker jag att tex. kärlek, inre lugnt, kunna njuta utav dagen osv. det e mina mål.
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!
20000/månad är väldigt bra betalt. Tror att alla måste ta hundår och skit för att se möjligheterna. Man måste härdas för att lära känna sig själv. Handlar inte om att tävla i vem som haft det värst, eller haft jobbigast uppväxt, men något som får en att verkligen leva. Få en verklighetsinsikt och spräcka bubblan om "det perfekta livet", eller hur man nu ska uttrycka det. Jag vet inte... kanske låter det bara cyniskt, men kanske ändå rätt i en tid där det är orginellt att vara icke-orginell.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
själv blir jag glad bara jag får ut över 6.000:- efter skatt. har inte så höga krav som vissa här verkar ha...
Underskatta ALDRIG utbildningar. Att neka sig själv kunskap är det dummaste man kan göra.
Misery_chick jag har ett gymnasei bettyg som seuger mei nte ett samlat bettygs dockument.
junkgirl själv får jag ut 5000kr och jag är med en glad.
storpajsarn P21 men så länge du har något betyg alls från gymnasiet så kan du ringa/gå till skolan och be dem att ge dig ett samlat betygsdokument. och omm du inte har ett fullständigt slutbetyg utan bara ett samlat betygsdokument så är det lättare att få gå gymnasiala utbildningar, eftersom kommunen då "ska" betala åt en. sollentuna kommun betalar tex 70000 för min psykvårdsutbilsning i danderyd.
nej det ä inte något det är bundna till efter som gnesta kommun redan gätt mig tre år. sen så har skolan är bjudit mig att gå om efter gymniet men jag var för dum för att tacka ja och nu har det inte någon skyldighet att låta mig tenta upp.
storpajsarn P21 gett dig tre år? menar du gymnasieåren? har de när du sökt att få gå gymnasial vuxenutbildning att de inte vill låta dig göra det för att de redan gett dig tre år i gymnasiet? låter ju helt skevt, det är inte hur länge du gått de ska se till utan om du klarat det eller inte väl? och varför låter de dig inte tenta upp? vad har du fått för anledning?
storpajsarn P21 var får du dem ifrån om du inte kan få jobb eller utbildning?
junkgirl i sverige har vi ett socialt skydsnät om du inte visste det vilket gör att alla är berätigade till en livs norm på ungefär 3500kr i månaden och hyra om man nu har det. Misery_chick jag klarade gymnasiet men mina bettyg suger kuk. där för kan jag inte komma in på högre studier eller läsa upp ämnen som media kommunikatin A tex.
storpajsarn P21 jaha, så du har slutbetyg?
ja
storpajsarn P21 men kan du inte plugga något alls på högskola då? jag fattar inte varför du inte skulle kunna läsa nånting öht?