varför känner inte jag såna människor? alla jag umgås med är lika lata som mig.
We call them winerbrods.
skunkafied F23 det är iof inte bara positivt, man känner sig inte direkt som en bra människa när ens polare står o diskar åt en.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ok men ni ska bara veta hur svårt det är att få tag på en schysst lägenhet inärheten av jobbet (så centralt som möjligt) pengarna e jag iofs inte så orolig över såvida jag får tag på en etta som ligger runt 3000/månaden! hmm städ och diskfé, vart får man tag på såna. har alltid velat ha såna
bollen är rund och en match är 90 minuter
00BEHAVE P20 jo det kan vara svårt att hitta lyor i stan, krävs nästan kontakter, tur eller maaaasssa pengar ^_^ disk och städféer är inget man skaffar, de kommer till en om man har tur ^_^
usch med andra ord så måste man ha en hel del jävla tur för att lyckas!? måste finnas andra recept till framgång! måste bara påpeka att jag INTE söker lägenhet mitt i smeten (stockholm)
00BEHAVE P20 måste och måste, jag hade nog inte lyckats mygla in mig på söder om jag inte haft massa tur+ "kontakter"
oh fan.. morsan ska flytta till söder nu, men den har hon köpt! dessa jävla hyresrätter, att dom ska va så svåra o få tag på!
00BEHAVE P20 jo, jag och pojkvännen tog över hans brorsas lya när han flyttade, har du tyr så lessnar din morsa på sin och låter dig ta över nån gång ^_^
ja men då är det ju fusk ju! att ta över någons! då är det ju ingen sport!! men är det förstahandskontrakt ni sitter på?!
00BEHAVE P20 nej andrahand, de som bor vägg i vägg äger och hyr ut den.
ok, hur länge har ni kontrakt på den då?
ett år i taget, men de som äger den ska ingenstans, så vi kan i stort sett bo här hur länge vi vill.
fan vad nice! får se vad som händer med mig. trots allt bara februari så har väl ingen sådär jätte brådska den närmsta månaden.. vad har ni för utgifter då? vad ligger dom på på ett ungefär?!
hm, med hyra, internet, mat osv då är det väl drygt 7000-7500...
för 2 pers? det va inte mycket!
00BEHAVE P20 vi är iof rätt små i maten ^_^
jasså!? man får inte missköta sin kost!!!!!!! har väl din mamma lärt dig! ...... mer exempel! ......
00BEHAVE P20 klart jag får, jag bor inte hos min mamma längre, jag får göra vad jag vill ^_^
hahahahahaha
nej just nu bor jag fortfarande hemma hos päronen men morsan ska fly till sthlm och hos farsan har jag inte ett eget rum för mig själv. dessutom så är det ett sånt ljudkänsligt radhus så man kan inte göra nåååågonting här! och till sthlm kan jag inte flytta eftersom jag inte vill ta mig tiden till o pendla då jag varannan vecka börjar 6 på morgonen! känns lite små surt! men en bostadsrätt kräver ett lån eftersom jag inte har en massa hundratusentals kronor bara liggande i bakfickan! nej jag är 20 år, jag ska ha en hyresrätt nära jobbet! helst runt 3000 i hyra! Hund ja vet det är underbart när mamma/pappa betalar men nu har dom gjort det i över 20 år! jag kan stå på egna ben. måste bara bevisa det för mig själv först!
man kan leva billigt! en polare som nyss flyttat hemifrån (16) år, klarade sig på 80 kr på en månad=) åt bara nudlar och pasta, haha han e sjuk=)
Var lite kreativ för fan!
opak P17 ja för han betalade säkert hyra, busskort, toalettpapper och räkningar själv?
hahaha 80 spänn?! det måste vara ett skämt eller så har idag tynat bort! eftersom jag tränar kan jag inte bara proppa i mig en massa kolhydrater. måste få blandad kost! 80 spänn ryker på en dag känns det som! Hund fan vilken snäll mamma du har!!!
00BEHAVE P20 njaeh, nudlar för 80 spänn kan man lätt leva en månad på, det är ju alla andra utgifter som pengarna försvinner på
Misery_chick men hur bra mår man då? nudlar är inte sådär jätte näringsrikt direkt!!! jag skulle inte palla det. dessutom så skulle jag få avsmak efter bara en veckas ätande. tro mig, har käkat mycket nudlar förrut! Hund min mamma är snällast i alla galaxers universum (värst av värst)
oobehave vitamintillskott. och man kan ju varva med annan ekonomimat
njae, e lite kräsen när det kommer till mat! har varit bortskämd med god mat i 20 år. varför sluta nu?!
fy fan låter ju hur enkelt o skönt som helst! om man bara hade det så lätt! nej jag får stå i kö ett tag till! men skumt o bo med sin morsas kompis...?!
jag har fått en lägenhet på 41kvadrat! då va det dags! vad kostar?!?!?!!?!?!?
Mat. Hyra. Internet (eventuellt) tvavgift (eventuellt) el telia (eventuellt) Försäkring sen i början så måste man väl köpa hushållsgrejjer lite grann om du inte har Och sen mat förstås.. vilket för en kille brukar ligga på 1200 kr.. men om du vill så kan du bara käka pasta o tomatsås.. då klarar du dig nog på mindre.. Och sen utöver det så kommer det kosta en massa saker.. typ bara vardagliga saker..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
elektriciteten för en dator som är på dygnet runt i ett år går på ungefär 150-200 läste jag nånstans om det hjälper i din elfråga.
Lugn!
hur mycket kostar de förta månaden (me tanke på att man ska köpa allt nytt)
jag har alltid rätt.
Tänk på att inte gå i nudelfällan bara. Det är jävligt dyr man om man jämför med tex Havegryn, vanliga makaroner, bönor osv som dessutom är jävligt mycket mer mättande och nyttiga.
LittleJohnny nej har inte tänkt gå i någon nudelfälla! det är inte så bra för kroppen vet jag och dessutom så tränar jag regelbundet och behöver mer stabil mat! så alltså... ...utgifter/månad (rätta mig om jag har fel. på det ni kan dvs) hyra 3111kr el 250kr försäkring 200kr mat 2200kr bredband 350kr mobil 100kr tv avgift inkl kabel TV 350kr a-kassa 100kr SUMMA :6661 kr kan detta bli en rimlig summa för en kille på 20 år som bor i en etta och inte har en aning om vad han ger sig in på?!?!
de man kan snåla på är maten. köp på billiga ställen, öb, lidl, willys etc. käka hemma om det går, ta med dig mat hemifrån. ja käkar för under 1000 varje månad. tv avgiften behöver du inte betala om du inte har råd. elen lär gå på en hundra max för en person.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vill flytta och slippa farsaaaaaaaaaaaan!
Misery_chick Menade självklart för maten då!=) sen så har han inacorderings bidrag, så han lever fett billigt. salt o peppar finns på mc donalds, mjälk i skolna , toalettpapper likaså=)
Mjölk i skolan* han slog vad med en polare..
jo jag vet att willys, öb etc är att föredra. kommer säkert bli en hel del såna besök men ahhh. jag vet inte.... nu här närmast tänkte jag inhandla en soff serie från blocket! tomelilla! ska tydligen va bekväm!
mantis u and me both!
What I said, yo!
00BEHAVE varför inte netto?
What I said, yo!
Aa det e hårt på något sätt..flyttade ut när jag var 15-16 år..NU vet jag att det inte är värsta dealen..du behöver helt enkelt bara veta hur du vill ha det. Städat- ostädat..haha o.s.v peace..
jo självklart kommer det va en befrielse samtidigt inte! mycket ansvar som vilar på mina stackars axlar!! men helgerna kan jag tänka mig blir feting roliga! speciellt nu till sommaren!!! har ingen netto affär i närheten tyvärr :/
min är på 42 kvadrat! blir perfekt till att smälla in 2 tv spels soffor!!!!! måste bara få tag på dom först!
2200 kr i mat lät väldigt mycket. Köp vanliga makaroner, havregryn och sånt så får du nyttig och väldigt billig mat.
jo jag vet att det är i överkant men vill gärna ha marginalerna på min sida! kan lätt överdriva då men hey, blir bara glatt överaskad om jag får mer pengar över!!! nu måste jag dock sjukskriva mig här så torskar en massa pengar på det! fans jävla k*k
ååhhh, jag vill också flytta...
Jag bara måste säga det! Att om 2 år exakt flyttar jag till Italien!
Music is my boyfriend!
om du läst allt innan STONE-ISLAND så hade du sett att jag inte tagit den! men nej bor inte i sthlm, bor utanför. i södertälje! ni vet laget som gick till semifnial igår i hockey! booyackashaa har en etta som kostar 3100 i månaden! och en lgh för 200kr i månaden!? jag menar vem fan har sån tur!? jag e gald för min lgh jag är nöjd... förutom att jag inte fick en riktig balkong utan en fransk sådan! Orgasm: lyllo dig! vart i italy?
00BEHAVE P20 Im going to Milano baby!
Music is my boyfriend!