I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärlek och förhållande.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-20 11:54

Kärlek och förhållande.

Jag blir ofta trotsig och jävligt jobbig mot min flickvän. Vet inte varför, kan det bero på att jag inte får uppmärksam eller vill bli bekfräftad. Det har gått så långt att jag råka säga saker jag inte alls menar typ att jag vill göra pause osv. Vi är inte par som ofta kysser varandra offentligt, utan försöker vara sociala i en grupp med människor, men vi kramas och håller om varandra lite smått. Rå tung hångla tycker jag passar bättre privat. Små pussas och sånt är helt ok!

Hon kanske tar mig för givet... Det känns jobbigt på så sätt blir jag trotsig, elak och svinig för att se om hon springer efter mig.
Vill inte förlora henne heller men ibland känns det som hon går mig på nerverna. Hon fattar inte att jag inte gillar hennes beteende mönster och att hon prioterar hennes kompisar när vi diskuterar i en grupp... Typ som ingen respekt mot mig eller somsakt tidigare hon tar mig för giviet?

Någon som har hamnat i samma situation?

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2005-01-20 14:13
snacka med bruden .. du måste ju vara öppen, hur ska det annars bli bättre. Fråga henne om hon tar dig förgivet etc. Vågar du inte så är du inte mogen för ett seriöst förhållande. men det kanske är det du vill ?
ETP

2005-01-20 14:35
du verkar lite jobbig.

2005-01-20 14:56
man ska alltid hålla sig till det som ploppar upp först =) utan pardon

2005-01-20 17:19
Vadå jobbig, det här har hållt på i 1 vecka typ... sättet jag är på.

2005-01-22 00:31
magicfow
känner igen det där. enda erfarenheten och det var länge sedan, men det känns som att jag fortfarande lär mig av det.
Jag tog honom för given, han var min, och skulle göra som jag ville. punkt. Han berättade senare att han ansåg mig vara så pass kall mot honom att ända sättet för honom att känna sig uppskattad var att sticka , vilket provocerade mig , och jag försökte få tillbaka honom .
men det håller inte i längden.
du får lära dig att sluta vara så osäker att du måste agera så för att känna dig uppskattad.
hon kommer att flippa till slut. I did.

2005-01-22 00:32
snart alla hjärtans-dag. kanske det?

2005-01-22 00:34
människor är konstiga.

2005-01-22 06:04
Sän
öhm, alla<3ansdag är, vad jag hört, inte förrän 14:e februari.
folk har helt enkelt blivit galna? suck.

2005-01-22 10:59
men fy, jag har inte klarat att vara ihop med någon som höll på sådär.
du får väl prata med henne som en normal människa istället för att bete dig som ett pucko?

och vad betyder: "hon prioterar hennes kompisar när vi diskuterar i en grupp..." ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-01-22 14:56
Misery_Chick

Hon lyssnar aldrig vad jag har att säga när vi disukutera i en grupp.

2005-01-22 15:13
magicfow

jag förstår inte riktigt hur du menar?

menar du att hon ingnorear dig totalt, eller att hon inte alltid håller med, eller vad menar du?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?