I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smala vad dom än äter...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-01-25 19:01

Smala vad dom än äter...

Jag har några polare som varken tränar eller gör något överhuvudtaget för att hålla sig i trim....men ändå så kan dom käka pizza å McD hur mkt som helst utan att det händer ett jota...själv så kanske jag äter en pizza å vips så känns det som om man gått upp tre kilo....jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD!!!!

Varför är allt så himla orättvist...=(

tut!

2005-01-25 19:03
ääh det är inte hela världen, tråkigt det skulle va om alla var smala...
Men visst jag tycker oxå det känns lite orättvist ibland

2005-01-25 19:12
Jag är en sån där lyckligt lottad jävel. Är inte tråd smal men nöjt smal ialla fall. Jobbar på ett bageri och det betyder ju gratis allt. Så det blir säkert tusen bullar i veckan. Men skulle jag bli tjock blev jag det gratis så det är väl ok :)

Men seriöst så är jag väldigt glad över det för jag är lat som fan så jag skulle aldrig palla motionera eller vara försiktig med vad jag äter.

2005-01-25 19:15
Det som är bra med dom är att dom får för högt kolestrolvärde när dom blir äldre o dör.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-01-25 19:15
Anaugh F17: akta dig sen när du blir äldre ;)

2005-01-25 19:24
tråkigt det skulle va om alla var smala...

bullshit? Själv kan jag äta 100kg godis och gå ner i vikt :)
gick tom ner 3 kg i julas och jag åt mycket.

2005-01-25 19:29
jag var en av dom som kunde äta vad jag ville. sen pang! helt plösligt har man hudbristningar o äckliga lår... o en jävla ful tjockäcklig mage.
så vänta bara...snart händer det dom oxå..........
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-25 19:30
det är väl fan itne bullshit? det skulle va tråkigt om alla var blonda, eller om alla var lika korta eller om alla hade samma kläder oxå

2005-01-25 19:38
veronican ,
äh är man äldre ska man vara rund och baka bullar . Fast då förväntar jag mig att jag blir rund i typ 70 års åldern annars orkar jag inte

2005-01-25 19:50
Ja men det borde ju nästan uträttas ett smärre dödstraff....få se ut som brad Pitt i Fightclub halva livet är ju en ren dröm...grrrr...
tut!

2005-01-25 20:42
det kallas hög ämnesomsättning.. kan la va positivt men samtidigt inte. brodern min ville gå upp i vikt för att han alltid blev retad för att vara så smal (han är dessutom 2 m så han ser ännu smalare ut då) så på sätt kan det ju vara mindre kul. jag är nöjd iaf... :)
baeng

2005-01-25 20:48
Jag är smal fast jag äter som en gris.. som sagt, hög ämnesomsättning. Det är trevligt för det mesta men mår jag minsta dåligt kan jag inte äta och går ner nästan ett kilo om dan.. det är därimot inge kul alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-25 20:51
både jag och min flickvän är så.. fast hon har börjat tänka på att äta nyttigare och så, inte jag dock :P

jag har gett upp att gå upp i vikt, chillar tills jag är 24 eller nåt sånt.. farsan kunde inte gå upp förrän den åldern
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2005-01-25 20:54
hehe, jag har det "problemet", kallar det just problem för att jag vill gå upp i vikt så det är ganska irriterande bara. Glad att jag inte blir fläskig iofs.

2005-01-25 20:57
ähhhh....det skadar inte med kött på benen.....tycker det e nice när tjejer inte är så jävla trådsmala
Tack & Hej!

2005-01-25 21:25
Men dom som e smala vad dom än äter måste ju ha otroligt lite muskler... Iaf dom personer som e smala som jag känner.. En person e otroligt smal och han hatade det alltid.. även fast han åt hur mycket som helst och styrketränade så gick han inte upp i vikt.. och han var trådsmal typ.. Så det är inte alltid bra.. man ska vara nöjd med sig själv.. vill man bli lite smalare så e det bara att jobba hårt om du inte har en kropp som redan e väldigt smal..
Men träning är för övrigt väldigt bra hur som helst.. det borde fler göra..

2005-01-25 21:31
bra ämnesomsätning gör att man smälter allt snabbare så inte blodsockerhalten blir så hög så att det blir fett av ddte

2005-01-25 21:53
fimp F21

När ämnesomsättningen ställer om sig kommer man ju att märka skillnad, och då ändrar man förhoppningsvis sina matvanor och drar ner kolesterolvärdet, långt innan man blir gammal och dör av det.

Skönt att kunna njuta i den här åldern :P (visserligen är jag vegetarian, på gränsen till vegan, och jag dricker inte läsk osv, så jag är ju "jättenyttig", förutom att jag äter så jävla mycket godis, vilket inte är nån höjdare när man vill sänka kolesterolvärdet...)

2005-01-25 22:09
mä lägg av...hellre smal å het....än å ha allvarliga bekymmer med att tänka på vad man stoppar i sig...
tut!

2005-01-25 22:11
"få se ut som brad Pitt i Fightclub halva livet är ju en ren dröm..."
->
precis min dröm oxå. jag håller på och arbetar på saken. you can do it too man if you only put your mind into it. trust me.

2005-01-25 22:15
Min storasyster är en "sån". Jävligt orättvist, men hon är avis på mina kurvor och jag på hennes smalhet. Man kan inte få allt verkar det som. Hon går liksom aldrig upp i vikt! Hon är 26 nu, och väger lika mkt som hon gjorde när hon var 17.
I´m with stupid--->

2005-01-25 22:29
Priyan

Han må vara schizofren å borde defenitivt uppsöka akut psykiatriskvård...men han är så jäävla snygg...jag skulle kapa min lilltå utan tvekan för att få den magen sen skulle jag kapa halva foten för att kunna få sjunga också...
tut!

2005-01-25 22:30
MisguidedAngel:
ähh sjunga kan ju alla "lära" sig, se bara på bb-linda...

jo hans mage är damn tight. satsar på å fixa en sån under sommaren jag. vi får se hur det går med den saken. :) kommer aldrig fixa hans profil dock då min bröstkorg är för kraftigt byggt. :/

2005-01-25 22:37
MIN MED =/...så jävla störande men lite rutor borde väl fanimej kunna gå tyvker jag...
tut!

2005-01-25 22:41
MisguidedAngel:
absolut. det ska vi fixa mannen. we´re gon be da bombs man next summer. :)

2005-01-25 22:43
Haha men det är synd för jag vill ju hellre vara en rockstjärna än en beachhunk haha....japp nu ska jag göra tusen sit-ups som kompensation för det här inlägget =)
tut!

2005-01-25 23:01
i'm one of those lucky bastards! so far at least

2005-01-25 23:09

faaaaan. min pappa och min brorsa kan äta hur mkt som helst utan att gå upp vikt själv räcker det med att jag tittar på mat så går jag upp 5 kg (känns så)men nu jävlar har mitt nya sunda liv börjat...jag säger bara greeeeeeeeeeekland i sommar:)
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"

2005-01-25 23:13
jag är en sån som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt...har faktiskt försökt att gå upp i vikt, men utan resultat. så nu har jag börjat styrketräna, vilket måste ju va det bästa sättet att gå upp i vikt/ändra kroppens utseende. nöjd med resultaten :) går upp i vikt nu...äntligen!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-01-25 23:17
MisguidedAngel P21
jag skulle kapa min lilltå utan tvekan för att få den magen
Men du kan inte träna en massa för att få den magen då.?? det e ju just det som krävs..
och göra 1000 situps e ju helt onödigt för det hjälper inte dig..
Ska du ha magrutor ska du behandla magmusklerna som vilka andra muskler som helst på kroppen.. DVS ska du göra 6-10 repetitioner.. MAX 10.. det bästa e väl så nåra som möjligt.. alltså typ 6.. Och då ska du se till att det e riktigt tungt och jobbigt så att du bara orkar göra 6 st situps eller vad man gör..
Sedan att få magmuskler så handlar det ofta om att gå ner otroligt mycket fettvikt.. Det handlar ofta inte om att ha stora magmuskler utan att ha lite fett..

2005-01-25 23:40
Jag har samma "problem", aldrig tränat i hela mitt liv (inte stolt över det) och kan käka vad och hur mycket som helst och ändå går jag inte upp ett kilo, snarare ner om nåt..Vill gå upp, men då blir det väl till å träna då, attans :P

2005-01-25 23:44
jag "skojade" iofs om det där med att dom dör...
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-01-26 00:53
varför vill man gå upp i vikt? vissa verkar ju tydligen vilja det.
Jag försöker att hålla mig lite under medel då gör det inte så ont om man rammlar :) Är rätt lång också (1,87) så jag måste tänka på fallhöjden också hehe.

2005-01-26 01:14
Skulle önska man hade lite mer på benen...både muskler o fett!!
Kan äta hur bra lr dåligt...händer inte ett skvatt!!! Brukade ha lite macka på smöret tissja insåg kolesterålshofräset. O äter osså socker hela tiden....känns ingenstan förutom tänderna!
McD, Kebabben, Pizza o dylikt...harman nästan tröttnat på....ush händer inge!

Har alltid haft probs mé att lägga på mig o ha kvar det....en sommar gick jag upp 20 kilo....sen näja började skolan igen försvann dom på 2 månader...sjukt!

Lika jobbigt o va för smal som de är att vara osmal...både psykiskt o fysiskt...bassånivet!

Jag äter näja har lust, både näre gäller fysiskt o psykiskt!
Flying inbetween..

2005-01-26 01:26
idea22 P0: är man smal så har man iafall kvar sina "orginal" former i ansiktet :D
Träna lite då, tränar man 3 gr i veckan så är inte så smal efter ett tag ska du se.

2005-01-26 02:01
kanske stämmer d där om "original" ansiktsdrag...?
Skulle aldrig träna gym..om de är de du menar valero , men jag dansar minst 5 dar i veckan!

Inge seriöst prob för mig...menja omja kunde skulleja gärna plussa på lite...
Flying inbetween..

2005-01-26 02:09
idea22 P0 : Kör på den träningen jag med faktiskt, tyvärr bryter man ner kroppen på andra sätt samtidigt hehe :)
Annars tycker jag det är rätt skönt att jogga, så jääääävla jobbigt allt runt omkring bara. Tennis, squash, badminton, pingis är också slappt.

2005-01-26 06:23
sån är jag. kollade bmi igå¨r eller när det var och det var 17.4 eller något gränsen för underviktig var runt typ 18.4. så jag ligger under där och jag kan äta mycket. jag äter inte så mycket mat, mest godis, chirre och sån skit, endå är jag hur jävla smal som helst. tränar inte, sitter mycket vid datorn osv. jag tycker det mest är jobbigt, var glad att något sätter sig på dig..

2005-01-26 09:23
jag var sån när jag var yngre.. give me and i'll eat. men nu så får man passa sig. och börja träna. må bättre och se bättre ut!
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2005-01-31 20:48
jag kan fan inte gå upp i vikt. helt galet! skulle dock behöva iaf 10 kilon till...

2005-01-31 20:51
jaaa det e kit orätvist. jag har oxå det där probleme me magen. äter jga en pizza så ser jga skillnaden. mne om jga äter pastsallader i en månad ser jag fan ingen skillnad och jg tärnar 5-6 ggr i veckan
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!
Admin

2005-01-31 22:44
Ibland är det faktiskt så enkelt att de som alltid är så trådsmala helt enkelt äter mindre än andra. Andra äter antagligen mer vid fler tillfällen. De äter dessutom mer onyttigt.

Jag är en "sån där". Jag har lite svårt att gå upp i vikt, men kan tycka att jag äter som fan ibland (äter godis och sånt skit). Men vid jämförelse av andra så äter jag ganska sällan och lite.

Sen kan det så klart ha med ämnesomsättning att göra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-02-01 13:28
Tror nog oxå atte handlar mycket om att äta regelbundet...inte nödvändigtvis sååå jätte mycket..men regelbundet! ...o jed äju troligen ed som äre svåra!!
Flying inbetween..

2005-02-01 13:30
för att såna människor är onda? jag kan inte äta en bakelse utan att magen hänger över byxan.
We call them winerbrods.

2005-02-01 14:08
Hahaha Word =) Men yo..det fixar sig ..

2005-02-01 14:17
Vore intressant om de som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt skriver vad de äter en vanlig dag. Tror att en stor del av den här bilden kommer ifrån att man egentligen inte har någon aning om vad andra äter.

2005-02-01 15:22
vilket dilemma.....vilken dekadens...nu måste jag börja med droger tror jag.....dom flesta är ju smala aas som håller på med sånt...=/
tut!

2005-02-01 15:24
benotalways F20

hur lång är du?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-02-01 15:43
Hur mycket kalorier jag än äter så är jag ändå så jävla smal. Jag fattar inte hur man lyckas gå upp.. Hade iofs varit rätt ball att vara fetto!

2005-02-01 15:46
mantis:
vilket bara bevisar att du inte vet hur det är.
för 3 år sen hade jag kunnat dö för att få vara smal och attraktiv. idag är jag inte sååå långt borta ifrån det.

säger inte att det är bättre att vara för smal än för fet dock, nopes. det är väl antagligen problematiskt i sig det med lixom.

2005-02-01 15:47
Grejen är väl den att man kan ha väldigt hög ämnesomsättning fast det håller inte alltid tillslut blir de tjocka har märkt att de händer folk i min ålder (21) att de tillslut får ölmage och blir sega efter ett tag.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com