Priyan själv fick man ju massa "så svälter dig själv till döds"- papper varje gång man var hos skolsyster o vägde och mätte sig i skolan, och blev övervakad i matsalen under vissa perioder, trots att jag inte hade ngn ätstörning öht, det är inte heller så kul.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Emo P21 precis, det brukar lugna ner sig, har själv lyckats gå upp lite nu (är också 21 år), det var omöjligt för mig förut.
Jupp det roliga är över vid 21.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Emo P21 vet inte det jag, man kan ju tycka att det är skönt att slippa betraktas som sjuk.
misery: ja verkligen. nu snackar iofs folk om att man blitt kroppsfixerad å shit. ja men konstigt. tro på tusan att man blir det i det här samhället. man är ju inte mer än människa, trots allt. men jag hycklar iaf inte med saken. notera att jag nu menade kroppsfixering kring min egna person, inte kring andra.
Priyan mjo, men så länge man lägger mer vikt vid att trivas med sig själv än att känna sig attraktiv inför andra så är det enligt mig rätt lugnt
MC: det kan jag hålla med om (om man sen följer sina egna råd och tankar är en helt annan sak dock).
"men borde jag inte gå upp i vikt dessa mängder käk?" Vilka mängder käk? Allt vi vet är att du äter "1kg" till middag och "lika mycket till kvällsmat".
benotalways F20 aha, I see, härde 44 kg och tänkte lite för mig själv att visst kan man väga lite och äta massor om man spyr upp allt sen, men om du är såpass kort så är det ju inte så underligt...
pzykow P18 för det första så är smal och snygg inte smma sak, och för det andra så är det inte kul att vara jättesmal, bli betraktad som sjuk och övervakad i skolmatsalen, det står jag för, och der inte hur det skulle vara elakt mot lite kraftigare personer att säga det.
pzykow P18 Den attityden du har är otroligt idiotisk.. Skulle en snygg person nödvändigt vis ha det mycket lättare i livet.'? skulle dom ha mindre problem än andra människor.? nej såklart dom inte har.?? Och som sagt så behöver man inte nödvändigtvis vara snygg för att man är smal.. och det är otroligt lätt för dig att sätta dig in i deras situation o se dom smala som bortskämda.. Men dom har lika mycket och lika svårt som du har det.. och många snygga personer har det nog mycket värre än vad du har det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
benotalways F20 det där går snart över, tro mig. nästan alla jag känner har börjat fetta till sig nu när de är över 20. tror nån sa det lite högre upp också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl jag sa det. men det krävs helt sjuka mängder onyttigheter för mig, typ 2 pamiljepizza i veckan ^_^
Misery_chick känner igen det där. bara det att jag fortfarande inte fettat till mig, även efter att jag slog i den magiska åldern. ^_^
junkgirl du har bara inte haft tillfälle, just you wait.
Misery_chick vad kallar du min sockerpappa under hösten då? han gödde mig som en gris. ^_^ men inte gick jag upp för det.
inte så klyftigt dock.....för så fort man börjar äta "normalt" igen så går man ju upp i ljusväxelsfart...
tut!
jag skulle kunna äta 10 kilo smör om dagen o sen ligga på soffan utan att gå upp. det är värdelöst för jag e fett smal asså
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen
EFterföljande Citat från HUND´s inlägg "Man är vad man förtär"
tut!
Jag tror inte att ni har en aning om hur mycket folk som verkligen går upp i vikt äter. Ingen blir tjock av att äta pizza till middag 3 dagar i veckan eller att proppa i sig chips varje helg. Det är det totala intaget kalorier per dag som betyder något och det finns ytterst få människor som man egentligen kan säga hur mycket de verkligen stoppar i sig dagligen. Den enda människor man brukar kunna veta vad de äter är de man bor med. Märkligt att så många smala och feta människor trots detta vet att de äter mer eller mindre än alla andra och ändå inte kan gå upp eller ner i vikt.
Bara för att man är smal som ung behöver man inte förvänta sig att man går upp en hel del i vikt senare i livet.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
ni killar so mvill bli muskelmonster, köp triple h´s bok :P
benotalways F20 inte explodera, men du kan ju förvänta dig att bli fetare ju äldre du blir. Victoria F23 har du någonsin sett en pinnsmal 40åring som inte bantar utan bara är smal av sig själv(sjuka människor räknas inte heller)?
junkgirl Det finns ju mängder av smala personer som är över 40. Jag är smal och jag tror knappast att jag kommer bli "fetare" ju äldre jag blir.
Jag vill inte bli nåt "muskelfreak" bara smal som en rockstjärna...eller som Brad i FIghtclub....bara allmänt jävla överlägset snygg..
tut!
Dom har väö bra mat förbränning (tror det heter så) och inte du.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Jag är också sådär... Klagar inte precis. Kan äta HUR mycket chips jag vill, åt tom en påse chips om dagen plus skärpmat då och då i ett år, och gjorde ingenting, gick inte upp ett gram. Jag tror inte jag kommer bli fet då jag blir äldre heller. Min morfar var grymt smal, och andra i min släkt är också det. Så trist för er andra, men jag kommer äta precis som jag vill, och vara hur lat jag vill och ändå vara snygg HAHA
vissa har en sjuk metabolism, andra har det inte. ett av naturens många mysterier.
Victoria F23 om det gör dig lycklig att tro det så varsågod. ^_^
junkgirl Vad får dig att tro att alla blir feta? Min mamma tex. är lika smal som hon var för 25 år sen.
Victoria F23 erfarenhet får mig att veta det. om man inte bantar eller är sjuk så går man upp i vikt förr eller senare. men oftast runt 20-25. hur gammal är din mamma? jag tror knappast att hon är lika smal som när hon var femton t.ex. att hon skulle vara lika smal som när hon var 25 kan jag tro på, men kroppen förändras. våran generation är skadad. inte många förstår att man förändras, många tror att man kommer att se ut likadant hela livet. och det stämmer ju inte.
junkgirl Om vi säger så här, de flesta i min släkt är smala och de varken bantar eller är sjuka. Så alla går verkligen inte upp i vikt när de blir äldre men självklart förändras kroppen, det har jag inte sagt emot. Min mamma är strax över 50 och väger som sagt inte mer än vad hon gjorde när hon var ung. Hennes kropp har självklart förändrats men hon är fortfarande lika smal.
Victoria F23 det är skillnad på vad man väger och att vara smal. tror säkert att hon väger lika mycket som för 25 år sen, eftersom det styrker min tes om att man fettar till sig mellan 20-25. tack för att du klargjorde det för mig. jag vann, du förlorade. haha. ^_^
junkgirl Grattis till vinsten! Det är inte direkt så att hon gick upp 15 kilo mellan 20-25. Hon väger lika mycket som du gör fortfarande vid 50 års ålder. Hennes midjemått är 60 cm (vilket jag antar definierar smal).
Victoria F23 5 kg eller 20 spelar ingen roll, kroppen blir vuxen(=fet) när man blir äldre. min syster har midjemått 60, och hon är fet i övrigt. vad ens midjemått är definierar inte nödvändigtvis hur smal man är.
junkgirl Min mamma är knappast fet, hon har stolek 32-34 och då är man absolut inte fet. Hon gick inte upp ett kilo mellan 20-25. Förstår du nu? Din teori faller. Kroppen förändras alltid men man behöver inte bli fet för det.
Victoria F23 vi har uppenbarligen inte samma definition av vad fet är.
junkgirl Nej, för din definition av fet verkar skev. Tycker du att Gulantjejen är fet?
Victoria F23 jaha. det kanske den är. jag vet inte faktiskt. vem är Gulantjejen?
gulantjejen = tjejen till höger i gulanreklamen. :) nej kroppen förändras inte alltid på ett sådant sätt. men det handlar väl minst lika mkt om förhållandet till sin egna kropp och hur man månar om den som det ev har med arvet att göra...
aha... nä, hon är inte fet, hon är retuscherad. ^_^ Priyan ...förhållandet till sin egna kropp och hur man månar om den... operationer, bantning, träning och liknande? med sånt kan man självklart få kroppen att se yngre/smalare ut, ja. men som sagt... den där ansträngningslösa smalheten som många har i tonåren försvinner oftast (alltid) när man slår i 20-25årsåldern.
junkgirl: antagligen ja. det är nog mkt möjligt. näe månar innefattar inte operationer. inte som jag ser det iaf.
Priyan men det andra kan du hålla med om eller? och operationer behöver inte alltid vara av ondo.
junkgirl: givetvis så åldras kroppen på diverse olika sätt. men om det per automatik innebär att smalheten skulle försvinna vet jag inte riktigt om jag vill hålla med om?
Priyan sen beror det ju också på hur man definierar smal och fet. min definition är nog inte samma som majorietens.
junkgirl: jag har inte läst tråden rakt igenom så om du pallar förklara din definition igen vore det uppskattat? (skyller på att det är sent och jag är trött. :/)
det där förutsatte iofs att du förklarat den nånstans ovan dock. =)
Priyan jag har inte förklarat det tidigare. ^_^ men hur definierar jag fet? jag vet inte riktigt. det är mer en känsla av kroppsform för mig, än faktisk vikt eller faktiska mått. jag upplever folk över 25 som feta per definition eftersom deras kroppar inte är "ungdomligt fräscha" längre. iaf inte utan träning, bantning eller operationer. och ofta hjälper inte ens det. sen anser jag inte orden 'fet' och 'smal' vara varken negativa eller positiva. sen har benstommen mycket med saken att göra också. tycker jag. folk som är 'big-boned' kan ju väga lite men kommer ändå alltid att se feta ut. förstår du hur jag tänker?
håller med, jag tex, har ett patetiskt tunt litet skelett, jag är 174 lång och väger runt 70, men jag ser ändå rätt smal ut, men jag har sett folk med samma längd och vikt som mig, som sett betydligt kraftigare ut.