Föräldrar?
Hej, nu ska jag lufta lite hat mot mina föräldrar. Orkar du läsa så läs. Det är såhär att jag är så förbannat trött på dom. Dom är på mig dag ut och dag in om småsaker. Det var jävligt längesen mamma kom hem med ett leende och bara var sådär allmänt mysig som en mamma kan vara. Istället blir det tjat om varför jag inte plockat undan disken och ett milslångt tal om att jag är lat. Det jobbiga med detta är att hon lyckas missa totalt att jag städat upp i vardagsrummet och plockat undan lite smågrejer i resten av lägenheten som ett exempel. Varför får jag aldrig cred för de sakerna? Nog om mamma, nu kommer det seriösa problemet. Min far. Han har aldrig fel. ALDRIG. De få gånger jag utmanar honom slutar med att han får ett vredesutbrott och jag blir upptryckt mot väggen med hot om stryk. Morsan har alltid lyckats få bort honom innan hotet blir verklighet men hans korta stubin skrämmer mig. Det är så jävla störande att inte kunna utmana honom när han har fel. Det andra problemet är att jag hela tiden får höra att jag är en oduglig lat jävel och att jag aldrig kommer bli något i livet om jag inte skärper till mig. Det är tjat om skolan hela tiden men även där lyckas dom missa att jag har skött skolan bra det senaste året (Andra året på gymnasiet var bara blä). Det gör jävligt ont att höra att man inte duger till nåt när det kommer från föräldrarna, speciellt när dom bättre än andra vet vad jag har för potential och vad jag kan och inte kan. Jag känner mig så jävla frustrerad, jag vill inte träffa dom. Jag vill helt ärligt bara skrika ut i vrede när de kommer hem från jobbet. Dom förstår inte att jag vill vara i fred, så dom söker kontakt med mig hela tiden vilket ökar min frustration och då vill jag vara i fred ännu mer. Det är en sån ond cirkel och jag kryper bara mer och mer inåt i mitt skal för att förklara det enkelt. Jag förstår att dom blir oroliga för mig och sånt som föräldrar blir när deras en gång så "fantastiske" son undviker kontakt med familjen men dom lyckas inte förstå att det är dom som är problemet. Get off my back liksom! Jag vet inte varför jag skrev detta egentligen, blev bara ännu mer frustrerad av att tänka på hur jobbigt det är. Det finns så mycket jag vill säga, kan bara inte sätta ord för det, vet inte vart jag ska börja. Det jag skrivit här känns som de minsta problemen men ändå inte för de är en del av helheten. Jag hatar mina föräldrar helt ärligt, jag låter som nån fjortis men ouufff! Jag pallar inte mer. AAARRRGGHHH!!!!!
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
flytta, de hjälpte för mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dags att flytta kanske?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
känner igen mycket!!! jag vill efter dte här halvåret
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vill flytta ska det stå, stå på dig! du vet ändå innerst inne vem du är, bevisa att dom har fel
efter ett tag så lär man sig inte lyssna och inte bry sig.. tror alla sånna här problem blir bättre när man kommit hemifrån o får lite distans på sakerna..
DerHundt P19 true, det går i perioder det här, just nu e de hell
tror alltid det är så.. jag kör på need-to-know-basis linjen nu. berättar bara grejer om mitt liv dom blir glada av att höra. resten lämnar jag åt framtiden.
fråga liksom vad det är dom vill ha dig till att göra, så att du vet klart och tydligt. och när du uppfyller dom kraven som förhoppningsvis är realistiska och konkreta så kan dom ju inte klaga. tror inte det hjälper med att ignorera allt dom säger, osv. blir bara tråkig stämning inom familjen.
Blunt_Smoke jo asså, jag är ju inte helt omöjlig, jag har ju försökt göra rätt mycket för att de ska bli bättre, men dom kan ju inte kompromissa med mig då de aldrig har fel... o de jobbigaste är att jag måste bo kvar hemma om jag ska få ihop pengar till miami Steem F18 i feel ya.. vi kan skapa en stödgrupp för såna som blir mobbade av sina föräldrar
Känner igen mej... Stred tillbaks tills de slogs knut på deras tungor, du borde prova
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
knocka din farsa då? det gjorde jag. gav honom två rejäla käftsmällar, och sen dess har han aldrig ens varit otrevlig mot mig.
tokfan P17 jag kan inte göra nåt sånt, de är ju inte så att jag inte gör motstånd när det beger sig, men jag kan verkligen inte dra till med en käftsmäll men nån dag snappar jag väl till o gör de
Känner igen mig delvis, bara massa skrik i bråk hemma hela tiden. och alltid om jävla småsaker. och så är man för ung för att äns tänka på att flytta hemmifrån.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
psyjunta hah! jag har det PRECIS likadant (bortsett från att min pappa inte är sådan). jag säger bara "success is the best revenge!". hit them back liksom! stå ut så länge och försök verkligen låta det gå in genom ena örat och ut fort som fan genom det andra örat. de vill att du ska ta åt dej, men icke! luta dej tillbaka och visa att deras ord inte betyder nåt. du vet att du är bäst, det är bara dom som är efterblivna som inte förstått det ännu. (så tänker jag och det funkar utmärkt.. hehe)
baeng
men föräldrar är ju allmänt störda i huvudet, mina är då riktigt störda. men jag har slutat med att ta massa skit! hoppas få flytta ut nästa år. det kommer nog inte bli lätt att klara sig själv, och man inte kan springa ifrån sina problem (föräldrar). men jag tror ändå man kan förbättra sitt liv på ett eller annat sätt. och om det innebär flyttning så gör det. annars tycker jag du ska vänta med och flytta och se fram emot miami istället ;) men försök hålla snäppet innan will ya. det gjorde inte jag, fick värsta knäppet för nån vecka sen och hoppade på morsan. va fan! om jag ska få dras med hennes idiotiska agande och pysksjuka behandling då jag var yngre så bör hon iaf kunna ta emot några lätta slag. men gör bra ifrån dig och allt sånt så kommer du att tjäna på det, sänk dig inte till deras nivå för du vet ju att du har gjort rätt. dom får ta konsekvenser av det senare. keep ya head high :)
SiggeSixten P60 det är true som fan... men att ge mig lite cred för att jag städat upp i lägenheten är nåt som skulle kännas bra, för de e lätt att glömma bort att det är fan minst lika jobbigt att gå i skolan där tristessen verkligen tröttar ut en, föredrar att jobba en hel dag, då har man åstadkommit nåt, man e trött men inte psykiskt utmattad. Emelpee P18 jag har haft såna här snack med dom innan :/ Lalina F17 jo, flytten till miami är det enda som motiverar mig att kämpa vidare... måste verkligen få ihop dom pengarna jag behöver annars förlåter jag mig aldrig för att jag inte flyttade ut o angående aga o sånt, visst e de sjukt, samma sak som att jag drar ut o smäller till nån unge på lågstadiet... fee F20 shut it! du e inte så vuxen för du passerat 20-strecket ;P made_in_japan F12 i'll keep that in mind ;)
psyjunta Våra farsor är lika som fan så jag förstår dig där.. Det värsta är att mamma inte lyckades stoppa honnom när jag var liten, han slog utan förvarning. Hatar farsor som aldrig har fel.
fråga vad du ska göra, och gör det. i mitt fall vill farsgubben att jag ska hjälpa till tex städa damsuga diska tvätta kläder osv, han betalar ju maten och taket över huvudet plus en masa annat så man får ge lite tillbaks liksom. peace
sen så vet du väl inget om hur dom har det på sina arbetsplatser? är nog minst lika surt som att vara i plugget. för övrigt har väl vi typ max 8 lektioner i veckan? ganska slappt schema liksom
o herre gud! Ilands fucking problem...
varför är det ilandsproblem att ha problem inom familjen? psyjunta javet ibland komemr sånna dära skitlåga eprioder. ibland känns det som om min mamma verkligen inte vill ha mig som sitt barn och så, och att man bara finns där för att göra dem stolta och vara duktig i hemmet och skolan. tur att jag har fasran, han visar stor kärlek och kamratskap , det är som en oas när allt tjat och nedlåtande haglar över. det går nog över. försök göra det du ska så llåter dom dej nog vara. min mamma är inte helelr den där idealmamman som kramar och gullar. hon är mer en ritkig kvinna och det lider jag av-. försök uppskatta de bra sakerna i familjen. jag själv har min pappa. har du något syskon att lean bac på så är det ju guld. sköt om dig
Femme fatale
kom hem en dag och choppa ner dem med ett svärd, blao!
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
don't give him ideas..
Femme fatale
Har exakt samma sak med Morsan. Ser bara det negativa. Sen att jag faktiskt kan vara åt helvete uppkäftig ibland är pga deras överlägnsa beteende i olika diskussioner. De VET alltid bäst, och visar jag motstånd har jag dålig attityd och är uppkäftig. Jag har det dock asskönt hemma och jag trivs med min familj. Men i vissa stunder vill jag bara dra :/ Kämpa på tills du flyttar till Miami :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Fräldrarna vet ju för faan nästan alltid bäst! 8om de inte misshandlar er) tänker ju för helvete på Er o SEn å¨sig själva i allt de gör i livet! Om de sen gör nåt ni NU inte tycker e ok så kommer ni förstå det när ni blir äldre o har fått distans till saker.. o ni e bortskämda snorungar som inte uppsakttar deras slit de gör för eran skull!!
mehu P0 haha, yeah right, skulle du nånsin tänka dig att göra nåt som knullar upp en familjemedlems liv så varsågod, anmäl din farsa för skattefusk, snatteri, whatever... och dessutom så misshandlar han mig inte om man inte räknar ett slag som misshandel då... o jag e inte blödig för sånt, känns bara fel att de ska sluta me bråk. borven P21 de e så lätt o säga, även om det är sant, så är det ett problem nu! de gör allt för mitt eget bästa men jag mår inte bra av det, det e knappast så att jag är ett problembarn... de enda jag knullat upp riktigt mycket är skolan förra året, men de e lugna puckar nu liksom Blunt_Smoke du vet när jag var hos läkaren flera dar i rad under våran praktik? om du hörde va de handlade om så fattar du varför, trots "bra" schema alla andra tack, känns skönt o höra lite synpunkter :)
jag o min pappa brukade inte komma överens av flera olika anledningar tills för ca ett år sen då jag satte mig ner o skrev ett brev till honom där jag sa allt , sen snackade vi igenom det lite o jag förklarade igen att han inte kan bete sig så och att jag faktiskt är hans barn och inte hans fiende i en tävling, han måste samarbeta ifall han vill han kvar mig som dotter. det har tagit lång tid och det var jobbigt som fan, men, nu är det faktiskt bra! det kanske inte funkar med dina föräldrar eller det är inte naturligt för dej, men jag tror att om man som barn visar sig som den mogna parten och sätter sig ner och säger "som ni kanske märker så funkar inte det här längre och det måste bli ändring annars blir alla galna!" skäms föräldrarna och ser på det på ett annat sätt och förhoppningsvis ser dem att du har rätt, annars kna du alltid flytta (eller bara hota om att flytta, genom att typ dra hem en massa bostadsannonser och fråga om vilket läge dem tycker verkar bäst för dig).
hanna-gee F19 har haft såna diskussioner, kommer ingenvart... kanske ska testa de me bostadsannonserna :D
känner igen mycket..min pappa är precis likadan som din..fast han smäller till istället... Det är lustigt för man får inte ens säga sin åsikt om saker och när man knäcker dom blir dom så in åt helvete förbannade..och erkänner det aldrig.Dom har ju alltid rätt. Men du kan ju testa och snacka med dina föräldrar,om du inte redan försökt? jag har försökt sissådär en miljon gånger med mina föräldrar men dom lyssnar aldrig och hotar istället med att seriöst försöka sätta in mig på psyket pgav mina åsikter. Så jag har slutat försöka få bekräftelse av dom. Tro på dig själv även om inte dom gör det. Om du gör det dom tjatar om,blir dom nöjda då? Mina föräldrar slutar nämligen aldrig att tjata,skulle inte spela någon roll om jag sitter som chef på nån stort företag och drar in 40 K/mån..dom kommer iallafall där och tjatar & seriöst bara rackar ner....det suger,men man får tänka på att man ska spara och flytta ifrån skiten. tänk när man sitter där i sin egna lya och kan försörja sig själv och slipper tjat 24/7.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
nuss F21 nä, dom blir aldrig nöjda asså... dom vill typ ha tillbaka mitt 10-åriga jag... snackar om hur duktig jag va o sånt men som jag minns det så va dom på mig hela tiden då också fattar inte att han smäller till dig ändå din farsa... jag menar min pappa har aldrig höjt handen mot min syster, trots att hon e mer fuck up än jag nånsin vart. jag får mest lavetter, men de va ett tag sen, har väl blivit för stor för sånt, men riktigt slagsmål kan de bli när som helst känns de som.
har ej läst ngt i tråden förutom det första inlägget som skrevs. Känner igen mig... väldigt mycket när det gäller skola. Har vart mycket om det på dom senaste veckorna, men det förstår jag. Men dom tjötar hela tiden om att jag ska göra läxan, gå i tid, inte skolka! okey att dom säger till mig någon gång om dagen, men nu snackar vi hela tiden, Varända jävla samtalsämne kommer fram till att jag är kass i skolan och kommer säkert misslyckas i livet. Sen blir dom "ledsna" och börjar mummla saker om att dom har inte gett mig en bra uppfostran... Jag har börjat ta skolan lite mer på allvar nu (sen några veckor tillbaka). Men jag pallar verkligen itne att dom tjötar på mig och göra läxorna, jag gör dom när jag känner för det. Det hjälper inte att dom tjötar. vet inte helle varför jag skrev detta, känner mig mer frustrerad än innan...
allt du säger bottnar i dig själv. tell that mean motherfucker that. våra föräldrar tyckte säkert samma sak om sina föräldrar. och våra barn kommer vilja uttrycka samma hat mot sina. så vad gör vi? diskuterar skiten och bajsar i att skaffa barn?
min mamma är zkitzo . det säger väl ganska mycket ,
Bara för att dina föräldrar har gett dig en god uppväxt betyder det inte att alla andra föräldrar gör det och att alla som beklagar sig över sina föräldrar är snorungar. Har du till exempel blivit upptryckt mot väggen och tagit emot smällar från din far som trådskaparen här?
Du har all rätt i världen att känna som du känner. Ungdomar går igenom en särskild period och det är olika hur det uppenbarar sig. Du skulle ha lyssnat på en låt av en grupp härifrån byn för några år sedan så hade du förstått vad livet handlar om. Jag säger bara; Information Killerz - Föräldrar
varför uppar ni gamla trådar??
What I said, yo!
När du blir gammal nog förstår du att dina föräldrar lärt sej väldigt mycket medans du var borta...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."