Randig tandkräm?
I gårkväll när jag borsta tänderna så börja jag fundera på hur de egentligen gårtill att tandkrämen blir randig..? det är ju nästan lite som den där chak färgen i tomteverkstaden på julafton...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
läste ni inte "så funkar det" böckerna när ni var yngre? där står det väldigt bra hur det fungerar.
men äh, vi är väl inga forskare heller, kan ingen bara berätta hur fan det funkar?
vadå? jag dyster?
biff berättade ju.. det är väggar mellan färgerna o de blandas inte förren vid utloppet.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
är det verkligen sant? då borde man alltså kunna klämma på ena kanten av tuben endast och få ut endast en färg?
vadå? jag dyster?
men om det är som princess F18 säger... då borde man helt öhm hypotetiskt kunna klämmaut bara en färg...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
princess F18 "Du trycker ju så långt bak" hur fan vet du var jag trycker? jag tror iaf ändå inte på det där! jag tror på MAGI!
vadå? jag dyster?
men shit, kollade ni aldrig på hjärnkontoret eller? dom lägger "färgerna" i remsor bredvid varandra inne i tuben, och så kommer det ut randigt. svårare än så är det inte, och precis som princess sa så blir det mojsigt mot slutet om ni har noterat. greggan - sorry att jag förstörde din tro där.. :/
baeng
jag väntar på rutig tandkräm.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Stranger Jag har klippt sönder tandkrämstuber förut. hehe, varför?
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
biff - men om det hade vart "väggar" så skulle man ju inte kunna klämma på tuben, då hade la "väggarna" typ fallit..?
baeng
Jag tror det finns fyra "rum" i tuben med någon form av plastvägg mellan..
hyper: dom har säkert sån på tomtens verkstad, bredvid den rutiga färgen =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Stranger Dom försvinner när man klipper.
men nejnej. det är ett ämne i de båda färgerna (om det nu är röd o blå säger vi) som gör att dom inte klibbas ihop, fan jag minns inte vad ämnet heter, det är ju sånt som är viktigt o veta...
jag tar tillbaka allt jag skrev
men om man klämmer och klämmer på en tub och sen trycker ut tandkrämen så är den fortfarande fyrfärgig?
Snillen spekulerar.
Bara döda fiskar följer med strömmen.
men hur förklarar ni tomtens rutiga färg då ?
Manne jävla kärring som borstar tänderna.. bättre att gnugga lite med naglarna innan skolfotograferingen :)
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
Stranger Nej, nej, dom är skitstora men dom smälter jävligt fort när man klipper. Varför har du klippt upp tuberna föresten?
jag har heller aldrig sett nån vägg när jag klippt så :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan! jag med även om det ligger i olika lager i tuben borde det ju smeta ihop sig när man trycker ut krämen ur tuben :S
Bikarbonat Väggarna syns inte. Det är sånt specielt grejs..
Jag tror det finns fyra "rum" i tuben med någon form av plastvägg mellan.. Mm, tandkrämstuber är ett olöst mysterium.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Stranger Okej, förstår. Synd bara att du fördärvar väggarna.
men prova häll i lite vatten i en halv full tub och skaka om..om det inte är några "väggar" lär det ju bli en härlig sörja!
huss gick på buss, träffa guzz, fick en puss=D
Dry_your_eyes jo, du förstår, det är inte på riktigt... det är tecknat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
färgerna ligger i olika behållare. jag undrade själv över detta en gån. det är bara att skära upp dem och se efter. vänta tills den är slut om du kan ge dig till tåls.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Knäpptuta Kallar det kanaler och candide kallar det behållare. Det var det jag menade med "väggar"
Jag har pluggat design och du skulle vi undersöka tandkrämstubberna, och faktum är det att det inte är några "väggar" eller "kanaler" det är en stor fet klump av tandkräm, de kanske hälls i tuben ur olika tuber men väl i själva tandkrämstuben så är det bara tandkräm.
ImanDenStore Väggarna är inte i tuben hela tiden, dom försvinner ibland. Antagligen var dom borta just då när ni skulle undersöka det.
tändkrämsgrejen fick man ju förklarad for sig av "aha sa Mark", ett treligt program från förr i tiden.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Enola Ja, det minns jag. Han sa att det var väggar i som försvann när när man klippte upp tuben.
Jag har tillverkat ett munstycke till den där coola gamla tandkrämen med tryckmojj. Jag tryckte ut allt det blåa och slängde det så jag kunde ha röd och vit endast. tror jag var ca 13-14 år gammal.