I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kvinnomisshandel-.--

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-11 09:39

kvinnomisshandel-.--

vad tycker ni om det?
själv tycker jag det är galet fel men det finns vissa som tycker annorlunda..

så jag vill gärna veta vad du tycker om det.

har ett skoljobb om detta ämne så jag vore tacksam för svar,

mvh

mig

http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2005-03-11 09:48
hehe okey!
ge mig mer mer!

tack till alla på förhand..

http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2005-03-11 09:49
varenda kille som min mor har träffat har slagit henne och förnedrat henne... men jag har inte bara stått och kollat på.

så kan jag ju säga iaf..

det är helt sinnes!

2005-03-11 10:33
galet galet med kvinnomisshandel, men ibland känns det ändå som att en liten del av mig vill dela ut ett slag men då har jag den spärren som säger ifrån som inte alla har tyvär..

peace

2005-03-11 11:07
förstår det. jo man måste ju kunna göra nånting för att dom ska lugna ner sig. i endel fall tror jag faktist att tjejen är den utlösande faktorn, t.ex. att dom hålle rpå att slå coh sparka, då får dom sig ett slag och så anmäler dom och killen blir fäld. men det är ju bara mina teorier, men bevosa motsatsen.

2005-03-11 11:58

För att uttrycka mig försiktigt:

Det är alltid fel av en kille att slå en tjej, MEN, ansvaret för det höga antal kvinnomisshandelfall i Sverige ligger inte enbart hos männen.

Faktum är att tjejer har en tendens att välja s k "bad boys" framför lite 'snällare' killar if you will.

I min mening är det större chans att en bad boy killer kommer whoppa din ass än killar ur andra kategorier.

Kvinnorna måste lära sig att ställa högre krav på sina partners!

Thats my word.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-03-11 12:13
det är jobbigt att många av kvinnorna inte vågar ta tag i problemet.
mörjertalet skrämmer mig till döds

2005-03-11 12:42
tngsten P21

du har så rätt så rätt.
tjejer verkar inte förstå att det är dom "snälla" killarna är det enda att ha. "bad boys" är ingenting att ha när det väl kommer till kritan. har aldrig sett en sån som ställt upp för sin tjej när det verkligen har gällt. så har dom bara skitit i dom.

2005-03-11 12:55
men slap that bitch inge mer med saken.

2005-03-11 12:56
jag tycker det är skönt, då lär man sig vad som är rätt och fel. alltså ibland förstår man ju inte vad min pojkvän menar med ord, då blir allt lättare om han förklarar fysiskt sett istället. eller det är klart, det är ju inte så kul att vakna upp efter en timme av en smäll i huvet, men markeringar är jag absolut för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-11 13:35
heter det verkligen Kvinnomisshandel i lagen? ja trodde det hette hemfridsbrott, eller på engelska Domestic Abuse. ?

2005-03-11 14:48
the_cypress P0
jasså, är jag? kul att höra :)
fråga min mamma.

hon vet nog bäst om hennes karlar har slagit henne eller ej

Poet

2005-03-11 14:52
våld löser inget.
oavsett om det e misshandel hemma eller utanför dörren.
det har aldrig bidragit till bättre.

när man blir slagen så sätter man upp en spärr i kroppen,
och det förstör mer än vad nån som inte blivit misshandlad kan veta.

What I said, yo!

2005-03-11 14:53
the_cypress

jo, jag är mytoman.. jag spöade tyson senast igårkväll, jag besteg mount everest förra veckan och jag har hemligt förhållande med kungens fru, alltså drottningen..

visst tror du mig nu?

puss på dig, grönberg, norre eller christos..
vem fan du nu är..

2005-03-11 15:32
princess F18

Larvigt.

De som misshandlar kvinnor har mer gemensamt än vad du tror. Bara för att man inte kommer från samma land, har samma yrke och samma religion etc etc så kan man ha gemensamma drag för det?

Det bottnar i att det finns mer eller mindre dominerande killar. De som är mest dominerande är, i min mening, de som har potential till att bitchslappa på daglig basis. De som är mindre dominerande är mindre troliga att göra det.

Orsakerna till att kvinnor får smällar är inte sociala främst - utan rent biologiska .

2005-03-11 15:33
princess F18

Det jag försöker säga är att kvinnor dras till skitstövlar.

Som man fucking bäddar får man ligga.

2005-03-11 15:42
princess F18

"Ja, men killar som är fina och lugna utåt kan ju misshandla sin fruar, fruarna/flickvännerna kanske inte vet att de är sånna när de träffas."

Absolut. Sånna killar finns också! Och i de fallen har jag helt och hållet 100.00% sympatier med den utsatta kvinnan.

"Så killar är ignoranta idioter utan empati rent biologiskt?"

Nej. Det finns olika typer. Men de som är ignoranta idioter och empati är oftast mer framgångsrika hos tjejerna.

"Det där är faktist fel, kvinnor dras biologiskt till androgyna killar (alltså, killar som är liiiite feminina). Därför att kvinnor tänker (undermedvetet) att de lugna androgyna killarna har störst chans att stanna med henne även efter att barn har fötts."

Korrekt! Bravo! MEN MEN dessvärre är de flesta tjejerna i din ålder inte intresserade av livslånga förhållanden och därför är killar som inte är androgyna mer eftertraktade just nu.

Men du har rätt. Androgyna killar som stabila partners och maskulina typer för att roa sig med.

Problemet är att tjejer inte söker sig till stabila partners, utan vill roa sig. Sen om det roandet håller i 6 mån eller 6 år förändrar inget.

2005-03-11 15:44
spelar ingen roll om det är en tjej eller en kille som bli misshandlad, det är lika galet fel både och.
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2005-03-11 15:45
kungenärdöd

Snyft. Låt oss alla ta varandra i händerna och gråta lite nu.

2005-03-11 15:49
princess F18

Nej.

Du kan inte jämföra en slumpmässig grej som att bli rånad med att (under)medvetet göra ett val av livspartner.

2005-03-11 15:53
tngsten P21
ha ha ha?
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2005-03-11 16:00
princess F18

Jag säger inte att kvinnor ska skylla sig själva om de hamnat hos någon de inte _trodde_ skulle göra dem illa. Men kom igen nu, någonstans kan man väl inte vara hur naiv som helst?

2005-03-11 16:16
det är såklart fel. men det här med att killar inte får slå tillbaka är också fel.. va jag kille och fick en smäll skulle hon fan få tillbaka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-11 16:21
princess, det beror på.
fick jag en av en stor biffig kille skulle jag blivit rädd och sprungit hem. slagen av en tjej skulle jag lätt ge tillbaka.
och det gör jag inte bara för att få ge tillbaka liksom.. de e töntigt. men blir man arg så blir man.

2005-03-11 16:36
princess,

jag är väl medveten om att tjejer oftast är svagare. jag menar inte att det är rätt nån stanns för en kille att bara klappa till en tjej. MEN! jag tycker en kille har full rätt att ge tillbaka om hon gett sig på honom först.

tjejer ska inte kunna utnyttja sin svaghet på det sättet. äckligt.

2005-03-11 16:40
övervåld? aldrig sagt nått om det. en liten smäll så hon fattar att det gått för långt.. man behöver inte bryta käken på folk.

2005-03-11 16:41
Jag hade inte tvekat på att bitchslappa er bägge om ni gick loss på mig.. *läser med ljummet intresse*

2005-03-11 16:43
det är förkastligt, precis som alla annan misshandel.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-03-11 16:44
ja precis, en liten bitchslap. inget man dör av direkt.

2005-03-11 16:46
princess,

haha sorry men kan du omformulera det där? läst det 5 gånger och jag fattar fortfarande inte vad du menar.

2005-03-11 16:50
princess F18

Att du orkar.. Enklare att slå mig bara?

2005-03-11 16:53
jag skulle vilja säga att jag inte skulle slå nån någonsin men det går inte. blir jag riktigt arg är det så kroppen reagerar, skämmigt men jag kan inte kontrolera det.

2005-03-11 17:27
princess, jaa det är det jag menar. kan du omformulera det?

2005-03-11 17:40
Jag förstår vad du menar. Och det låter som om du pratar om en speciell kille som skulle ha gjort si och så. Hur vet du att "han" inte skulle slagit tillbaka om det va en starkare kille? alla är olika.. jag tror inte vi kommer komma nånstanns med det här. du tycker på ett sätt, jag på ett annat.

2005-03-11 17:45
princess,

det stämmer, eftersom att jag skulle blivit livrädd.

2005-03-11 17:48
princess, javisst kan det det. det är nog många som blir rädda om en stor jävla biff kom från ingen stanns och golva en. vad har det med saken att göra?

2005-03-11 17:57
eeeeeller. så kanske han bara lappar till lagom hårt så hon förstår att hon inte ska fortsätta?

2005-03-11 18:06
säger såhär. börjar man ett slagsmål, får man räkna med att den andra ger tillbaka. ovsett kön.

2005-03-11 21:41
princess, säg mig vem som sa att det va ok att slå tillbaka om den andra personen var svagare? hur vet man ens det...? först bryter man arm och kollar?

2005-03-11 21:55
erkänn att du är lite left behind.

"Men folk tycker att det är helt okej att slå tillbaka om personen är svagare, men man gör det inte om den är starkare. Jag tycker att det var motsägelsefullt.!"

Kommer det fram nån och smäller till mig, skulle jag ge tillbaka, självklart. det är naturligt, sitter i att man försvarar sig!

MEN skulle jag se att det va en stor, aggro jävla gladiator som sneat på anabola skulle överlevnadsinstinkterna sätta in och jag skulle springa för livet!!!!!!!!!!!!

DET SA JAG!

2005-03-19 16:25
Misshandel är sjukt..men kvinnomisshandel är väl inte värre än vanlig misshandel...varför finns de ens nått som heter KVINNOmisshandel om vi vill ha ett jämlikt samhälle...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-03-19 17:41
Jag tycker det är sjukt. Tillexempel i vissa länder så slår mannen kvinnan om hon inte gör som han säger. Kvinnorna har inte så mkt att säga till om där. Boken "Gömda" tillexempel, den är riktigt bra och den handlar om just sånt här. Och det som står i boken har även hänt, den är uppbyggd från en tjejs liv hur hon blir misshandlad och förföljd av hennes man.. Det är helt sjukt.

2005-03-20 15:29
AdultMindedChild: så konstigt är det inte egentligen. Det är psykisk terror, om man älskar killen så intalar man sig att han kanske ska ändra på sig. Sen blir ju många hotade också, att om dom går så ska dom få ännu mer stryk.

2005-03-26 14:07
dora F20

Det finns farmaka som kan göra att du slipper se 'skillnaden' som plågar dig.

Kontakta din lokala vårdcentral.

2005-03-26 14:38
Kvinnomisshandel torde vara likställd med all annan misshandel. Varför ska det ens finnas en kategori för just misshandlade kvinnor? Så vitt jag vet talar man aldrig om "mansmisshandel" när det sker.

Ni som anser att det är fel att slå en kvinna bör komma med motivering till detta. En motivering som även går att använda rent allmänt och inte bara just när kvinnor blir misshandlade; antar nämligen att ni inte vill behandla kvinnor annorlunda?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 14:41
dora F20

På vilket sätt står jag högst i maktHIERARKIN?

Begrunda:

1. Jag är invandrare.

2. Jag är för lika löner för lika prestation, men 'feminism' som 'ideologi' är ett skämt.

3. Tjejer/kvinnor diskrimineras i arbetslivet, yes, men de flesta fjällrävenkulturskatorveganister glömmer att tjejer/kvinnor har mer makt i andra områden än arbetsliv.

2005-03-26 14:51
Jag tycker tjejer som blir slagna systematiskt av sina män men tänker "Jag förtjänar det här" och sånt osv är så jävla dumma att de får skylla sig själva.

2005-03-26 14:54
LittleJohnny

Yes.

2005-03-26 14:55
dora F20 Jo, jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med om att man behöver kategorisera det annorlunda. Varför är inte det "misshandel" precis som när två ungtuppar ryker ihop ute på krogen? Bara för att det sker fler än en gång mellan samma personer och den ena råkar vara kvinna? Det jag menar är att när man skiljer på kvinnomisshandel och "vanlig" misshandel som kategorier så laddar man även orden på olika vis, vilket i sin tur påverkar värdet av båda orden i relation till varandra. Jag menar att det är lika rätt/fel att slå en kille som att slå en tjej.

Att det inte skulle vara kvinnomisshandel när man slår en tjej på krogen ter sig en smula kontradiktoriskt. F.ö. är jag säker på att folk tycker det är värre att se en man slå ner en tjej ute på krogen än att se två män ryka ihop. Frågan är varför.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 14:58
LittleJohnny Du kanske skulle analysera det hela lite mer. "Jag förtjänar det här" är troligtvis en försvarmekanism som tjejen använder sig av för att öht. kunna fortsätta med sitt liv tills hon ser en utväg. Som jag förstår det har det i sådanna - extrema - förhållanden gått så långt att tjejen är totalt avskärmad från yttervärlden och därför ter sig "självpsykologiskt" på ett introvert plan för att kunna fortsätta.

Att anse att tjejen får skylla sig själv som har fallit offer för en mans sjuka begär är lika idiotiskt som att resonera "hon hade kort kjol = hon får skylla sig själv att hon blir våldtagen".
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 15:03
folk tycker det är värre att se en man slå ner en tjej ute på krogen än att se två män ryka ihop. Frågan är varför.

för att kvinnor är det finaste som finns, fucking cradle of life, såna varken köper eller slår man.
Män som slår kvinnor är förjävla fega, iförrigår på tunnelbanan var det ens kille som tafsade på min tjejkompis, hon vände sig om och gav honom en örfil då flög han OCH hans tre polare på henne och knäckte näsan på henne och sparkade.

hoppas dem känner sig grymt manliga och modiga.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."