I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kvinnomisshandel-.--

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-26 15:03
Soheil
Hur kan du koppla ihop den korta kjolen och våldtäktstänkandet med de tjag sa? Det har inget gemensamt.

Tjejer som reagerar så gör det oftast direkt. För annars hade de anmält killen direkt eller åtminstone lämnat honom. Istället kan de efteråt om de tar sig ur säga att de var rädda osv, men va fan, det blir inte bättre om det stannar i 10 år till med honom.

Det är ren idioti och tjejer som börjar tänka så ska fan snabbt tänka om och inse sin situation. Inte sitta hemma och inbilla sig saker.

2005-03-26 15:09
LittleJohnny Principen är exakt den samma i ditt resonemang; "hon tar ett beslut och får stå får konsekvenserna för andras handlande".

Har du gjort många fallstudier eller? Tror du verkligen tjejer är av så korkat lynne att de stannar kvar av ren dumhet? Jag syftar inte på killar som slår sina kvinnor på första dejten, utan på de som börjar med den fysiska misshandeln efter den psykiska; dvs. när tjejen redan är avskärmad från världen.

trespasser F19 Skönt att du inte har hybris iaf. Varför är ni det finaste som finns?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 15:12
soheil
för att kvinnans kropp är byggd för att hålla ett annat liv god damnit! skulel du sparka en gravid tjej i magen? haha hybris ja jo, men de e lätt o få. kvinnor är vackra.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2005-03-26 15:17
trespasser F19 Skulle du sparka en kille i pungen? Hur resonerar du egentligen? Bara för att något har ett potentiellt ändamål ska man ta detta potentiella ändamål i aktning? Inser du inte hur absurda konsekvenser ditt resonemang får?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 15:18
nej klart jag inte skulle men en kille som får en spark av en tjej har antagligen förtjänat den på nåt sett, och så är inte alltid (oftast) fallet me tjejer

2005-03-26 15:19
jag resonerar inte.. ja bara säger=)

2005-03-26 15:19
dora F20

3. Sveriges ungdomskultur 05 har sex är hårdvaluta. Vem kontrollerar sexet? Tjejerna.

Killar gör vadsomhelst för sex.

Ser du möjligheterna?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-03-26 15:25
trespasser F19 Då får du ursäkta för jag insåg nämligen inte att du hade gjort en undersökning där du kollat upp vilka som förtjänat sina smällar och inte.

Sluta häva ur dig substanslös och ogrundat nonsens. Det är meningslöst om du "bara säger" saker som du tagit ur luften.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 15:26
jag talade rätt från hjärtat sorry ska aldrig göra om det.

2005-03-26 15:37
trespasser F19 Testa att lägga in lite substans, logik och förnuft i ditt hjärta.

tngsten P21 Killar gör allt för att få sex? Då försvinner väl tjejens makt iom. att vi killar oftast är starkare och om vi gör allt för att få sex så innebär det väl att vi lika gärna kan våldta dem? Tala för dig själv i fortsättningen f.ö. och inte för "killar".
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 15:50
Soheil P20

Nej.

Våldtäkt är en kriminell handling.
Byta blicken på krogen är inte olagligt.

Läser inte du juridik eller något sånt?

Förövrigt så talar för mig själv, och definitivt inte för dig, oroa dig inte.

2005-03-26 15:51
dora F20

Nej.

2005-03-26 16:17
tjejer är mesar som inte anmäler, killar är mesar som inte anmäler..
blir du slagen, anmäl.
kommer dom igen, så bara anmäl, vafan.. fattar inte riktigt varför folk är rädda hela tiden, visst, blir man misshandlad.. klart att man är rädd för den/dom som gjorde det, men man borde ändå anmäla om man vet vem/vilka det var..

jag bara snackar skit, kommer säkert få jättemycket mothugg ifrån princessan osv
/// Våning Fyra

2005-03-26 16:21
tngsten P21 När du pratar om att "killar gör allt för att få sex" så talar du om en hel grupp, inte för dig själv.

Ja, det är olagligt, men ditt resonemang uteslöt inte kriminella handlingar? När du säger att någon "gör allt för att få sex" så kan man lika gärna hårddra det och ta det man vill ha. Inte sant? Bevisligen resonerar en del killar precis som dig och "gör allt" för att få sex. Vem har makten där egentligen? Tänk till lite..

Varför spekulerar du kring vad jag läser?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 16:21
Soheil P20

Exakt, d e d jag oxå menar! Inte fan läser man i tidningarna.."Mansmisshandel i Malmö", människa som människa..det är väl inte värre att kvinnor blir misshandlade än att män blir det. Det måste väl ändå vara EXAKT lika hemskt, eller hur?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-03-26 16:22
kasmus P15 Är du inte lite väl naiv nu? Tror du verkligen en anmälan gör så mycket? Tror du polisen sliter häcken av sig för ett par slag? Vi pratar om svenska polisen som - om vi har tur - löser ett mordfall efter 10 år. En anmälan gör väldigt ofta situationen oerhört mycket värre. Tyvärr.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 16:32
Soheil P20

Så du har ensamrätt på att generalisera?

Du kan tolka "vad som helst" inkluderat kriminella handlingar, t ex våldtäckt. Jag menade inom ramarna för det som är lagligt.

Du tolkar vad jag skriver?

Jag gör inte allt för att få sex.

In fact jag skiter fullständigt i bitches och deras spel. Däremot observerar jag det jag ser, och drar slutsatser därefter.

Sex ÄR hårdvaluta. Sex ÄR resultatet, målet - självaste fucking poängen med allt. Sex är uteliv. Sex är öl. Sex är vänskap.

Jag tycker att det är fel, men det är så. I min mening.

2005-03-26 16:48
kukhuvuden!

jaha, också har användarna på whoa.nu satt ytterligare ett rekord i "osakligaste debatt sedan ny demokrati" och "fulast personangrepp". tänka sig att jag visste redan innan jag klickade på "kvinnomisshandel" att jag skulle få se en hel det sickness, men att det ver så här illa kunde jag inte tänka mig.

jävla klåpare.

jag håller med DORA i allt..
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-03-26 17:24
tngsten P21 Jag tolkar inte det du skriver. Du skrev helt enkelt att killar gör allt för sex och jag spelade ut dit resonemang mot sig självt. Ingen tolkning där med andra ord. Du nämnde inget om huruvida det skulle vara lagligt eller ej.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 18:10
Soheil P20

Såå om jag inte nämner att det _uttryckligen_ är lagligt, så antar du att det är fritt fram att använda extrema exempel?

Det är väl att tolka om något.

Antaganden baseras på tolkningar?

Om du tvivlar att sex är eftertraktat så kan du kan väl gå till närmaste klubb eller pub på en fredagskväll. Runt stängningstid är fenomenet som tydligast.

2005-03-26 18:31
tngsten P21 Är du inte ute och cyklar nu? Jag kommenterade enbart det du skrev; dvs ingen tolkning utöver det som faktiskt stod där. Om jag däremot antagit att du menat lagliga saker, hade jag tolkat det som att du menat lagliga saker eftersom det inte framgick av texten. Kamma dig. Jag antar inget, jag läste det du skrev och kommenterade. Sluta snöra in dig själv i en begreppsvärld som bevisligen är på tok för svår för dig.

Har jag ens försökt påstå att sex inte är eftertraktat?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 18:59
Soheil P20

Detta skrev jag: Killar gör vadsomhelst för sex.

Du tolkade: Våldtäkt.

...

Du anser inte att du kanske möjligen eventuellt en gnutta tolkade lite magstarkt?

2005-03-26 19:21
tngsten P21 Okej. Nu ska jag göra det jättetydligt för dig.

1. Killar gör vad som helst för att få sex.
2. Inom ramarna för vad som helst återfinner vi allting.

Slutsatsen blir: Om killar gör allting för att få sex så kan de lika gärna våldta tjejen från början och därför har tjejen ingen makt.

Det finns ingen tolkning av din text. Du uttryckte dig hemskt dåligt bara. Kan du inte se det nu så är du ganska hopplös. Hur definerar du annars "vad som helst"? Vad innefattas i det begreppet?

Sluta dravla nu.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 19:41
Soheil P20

Får jag börja med att uttrycka min enorma respekt för bokstavsbarn som tagit klivet från att tugga legoklossar - till att yttra prententiösa åsikter. Bravo!

Dessvärre är det inte socialt acceptabelt att våldta tjejer och därför håller de allra flesta killar ute på klubben sig till lagliga metoder; och därmed är killar underkastade tjejen indirekt.

Tjejen har alltid sista ordet, därmed har tjejen makt om hon nu är smart nog att utnyttja den.

Det finns ALLTID en marknad för tjejer, samma gäller inte för killar. För att illustrera min poäng: Fula tjejer kan bli knullade när de vill. Fula killar har inte samma möjlighet.

2005-03-26 19:52
tngsten P21 Tråkigt att du inte ens kan stava till pretentiös. Vad exakt skulle ditt bindesstreck fylla för funktion?

Socialt accepterat menar du? Vad har det med saken att göra. Du skrev "vad som helst" och du fick ett svar formulerat därefter. Om du nu inte visste det så faller allting innanför ramarna för "vad som helst". Därmed även våldtäkt. Då du uttryckligen inte uteslöt någon kriminell handling kan du heller inte förvänta dig att jag ska tolka dina implicita budskap. Det var väl trots allt det du inte ville att jag skulle göra; att tolka dvs.

Tydligen så har tjejerna lyckats enormt bra med dig. Huruvida fula killar får napp eller inte på krogen vet jag inget om.

Sluta älta detta nu och inse att du uttryckte dig uselt. Om du nu hade någon poäng av värde eller ens ett uns substans i det du försöker säga så kan du väl formulera om det så att det blir mer precist?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 20:42
Soheil P20

1. Jag la till bokstaven "n" i pretentiös. Knappast regelrätt stavfel.

2. Jag uttryckte mig så tydligt jag kunde/ville, jag ska i framtiden anpassa det jag skriver utefter pedagogiska riktlinjer för folk med Downs syndrom.

3. "Socialt accepterat" har allt med saken att göra.

4. Mitt bindesstrecks funktion var att förvirra dig.

2005-03-26 20:57
tngsten P21

1. Regelrätt stavfel? Du kan inte stava ordet, så använd det inte. Det blir lätt pinsamt då.

2. Du uttryckte dig så tydligt du kunde och resultatet säger väl allt om din mentala förmåga.

3. Vi pratade inte om allmäna konventioner utan om det du skrev och vad det skulle innebära som allmän maxim.

4. Ditt bindesstreck var ytterligare en följd av dina frånvarotimmar från svenskalektionerna.

Om ditt nästkommande inlägg återigen handlar om hur mycket luft det blåser genom dina öron så lär ett svar från min sida utebli.
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-26 22:57
jo visst, men det lär ändå känns bättre med anmälning..
/// Våning Fyra

2005-03-26 23:26
Soheil P20

1. Din mamma!

2. Din mamma!

3. Släpp ordboken.

4. MVG chompis.

Det vore fett najs om du slutade skriva. Nu. Seriöst. Pallar shi den.

Ps. Din mamma.

2005-03-26 23:50
tngsten P21 Är det ditt sätt att be mig dra kuken ur röven på dig?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-27 00:45
Soheil P20

Ser du? Allt bottnar i sex.

2005-03-27 00:47
tngsten P21 Jag log nu iaf.. Annars då chompiz.. mvg i fler ämnen?
Vem är du, tjänsteman?

2005-03-27 13:04
Soheil P20

Kvinnomisshandel A och B.

2005-03-31 23:59
så här är det ska ni alla veta.
om en tjej slår en har man rätt att slå tillbaka.
det finns en oskriven lag att man aldrig under några som helst omständighetr ska slå en tjej men om de slår en kille har han full rätt på alla sätt och vis att slå sönder henne .
hon ska fan inte utnyttja sin rätt att slå en kille utan att han slår tillbaka
B.Boy 4 life

2005-04-01 11:39
nu har jag suttit och läst genom hela den här tråde och nånstans så stod det att det är fel när det sägs att det är att våldtagna kvinnor får skylla sig själva om de har kort kjol, söndersminkade, sexiga, högklackade bla bla bla bla.

tänk efter.
det är helt rätt.

för att män och kvinnor skall få kontakt med varndra så måste antingen mannen lr kvinnan ta kontakt med den andra och eftersom det jämt är mannen som tar initiativet baserat på utsända vibbar och signaler från kvinnan så måste kvinnor tänka på detta.
det är ju inte som att kvinnan direkt anstränger sig för att ta kontakt eftersom hon ändå har 1000 andra killar att välja på(då som killar tar nästanm va som helst)

det enda kvinnan gör är att hon klär upp sig (sexigt) och det i sin tur sänder ut signaler och därmed anser hon att hon gjort sitt.
medans mannen kliver äöver li kför att uppvakta henne och riskerar att skämma ut sig totalt.

så kvinnor vill alltså ställa sig i baren och vi ska bara lista ut deras tankar.

B.Boy 4 life

2005-04-04 10:39
nej men många tycker nog så
B.Boy 4 life

2005-04-05 17:48
Nu taggar ni ner innan jag blir riktigt förbannad. Att jag ska behöva gå igenom den här tråden och se till att alla som inte kan visa tolerans och undvika att gå till personangrepp blir varnade är både tidskrävande och allmänt jobbigt. Tro för den skull inte att ni som avviker från whoas regler inte blir avstängda förr eller senare. Skärpning! Det ni diskuterar är viktiga grejjer och förtjänar att bli behandlat med respekt och under bättre former!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.