I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

va fan ska man göra?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-28 22:02
Slår han en gång så slår han två gånger!
Snälla ingen behöver bli behandlad så. Jag har en tjejkompis som blev spöad under 2 års tid av sin kille och hon har aldrig mått bättre efter att hon blivit av med honom! Visst, hon har fått vittna och så mot honom i rätten eftersom att hon anmälde honom, och så hade han spöat sin nya tjeje okcså, så dom två vittnade tillsammans, och med stöd från vänner och familj så klarade hon det!

Snälla prata med henne, ni måste anmäla honom! NU!

2005-04-28 23:16
om hon inte vill anmäla honom? hon lever i en drömvärld och tror att man inte kan umgås utan att va ihop och att man inte får ringa varandra om man inte är ihop. hon är hjärntvättad!

2005-04-28 23:19
Misery_chick

Han slår nog folk för att någon slår hans tjej kompis. Döh.

2005-04-29 11:08
devv P0

jag vet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-29 11:48
Det där är nog det dummaste du någonsin gjort.
Jag hoppas att tjejen mår bra nu och inte hatar dig. Och jag hoppas att killen du slog inte behandlar henne ännu sämre i och med att du gjort så där.

Stackars jävla tjej alltså.. du kan ha ställt till det nå förbannat för henne nu. Bra jobbat.
What we do in life echos in eternity.

2005-04-29 13:35
hon är gladare än vanligt. han har inte rört henne på det sättet sedan dess. jättedumt

2005-05-01 02:26
nja. han har väll förhoppningsvis lärt dig en läxa men vi får se. om han gör det igen så ska jag tvinga henne att anmäla istället

2005-05-01 02:30
Asså, det är lätt att sitta och moralisera men om det gällde era egna vänner är det inte säkert att ni snackar längre... Jag skulle antagligen gjort som grömpa...

2005-05-01 20:01
han är en fitta. det måste vara det fegaste som finns att slå en brud.
förstå inte hur man kan göra det.
men det är väll konstaterat att alla mår inte bra!

2005-05-01 21:12
om du ska göra hembesök..får ja haka på??
vi är överallt!

2005-05-01 21:19
Jag håller fast vid att det där är dumt och puckat.
Jag säger inte att det fungerar på samma sätt i alla dom här situationerna, men från mina erfarenheter antar jag att tjejen kommer få stora problem. Alternativt att du kommer få det.

Kan bara hoppas att jag har fel. Tycker ändå att det är fel att slå någon för att man tycker att den gör fel som slår en annan. Blir lite konstig moral i det hela.

2005-05-01 23:16
MrHagman P18
Så klart att han ska. Men man behöver inte slå någon för det.
Det finns andra, smartare sätt att göra det på.
Och hurfan ni tänker när ni säger att det är rätt att slå någon för att den slår någon.
Då gör ni fel själva och således leder det inte till något bra.

Dubbelmoral som vanligt.

2005-05-03 08:22
grömpa en fråga bara. slog du han ensam eller hade du 10 vänner med dig?

2005-05-03 09:21
Malk P3

jag hade 1 tjej och 1 kille bakom mig som inte gjorde någonting!

2005-05-03 10:04
jag hade 1 tjej och 1 kille bakom mig som inte gjorde någonting!

That´s a lame-ass posse if you ask me...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2005-05-03 10:45
grömpa du gjorde det rätta jag tror att alla skulle göra likadant som du gjorde fast dom inte tänker på det
mjaoo

2005-05-03 17:51
det finns ju organisationer for kvinnor som blir misshandlade som hjalper dem att lamna sina man.. for att ga till polisen ar nog ganska svart i en situation som denna... han sager nog till henne hur mkt han alskar henne och allt sant.. och hon kanske kanner samma sak och hoppas pa att han ska andra sig.. du borde prata med henne om det kanske..

2005-05-03 22:16
jag agerade rätt enligt mig själv och det är väll det som räknas?
om någon säger att jag var världens idiot som gjorde det så får det väll inte grejen ogjord? jag ångrade att jag inte slog honom mera!

2005-05-04 01:58
jag tycker att det var rätt gjort. och a du tog ju han ensam nu också sa du.
So you go uhm man.

2005-05-04 11:33
Allvarligt fråga henne om hon behöver hjälp, sen offrar du så mycket av dig och din tid till henne som du tycker att hon är värd.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-05-05 16:59
MrHagman P18
Nej, jag tycker inte att våld löser något.
Men kanske beror på egen erfarenhet då.
Våld löser inte våld. Man slår inte någon för att den personen slår en annan. Enkel logik.
Alla är vi olika.

2005-05-05 21:58
nä jag är inte med i afa eftersom att jag står för vad jag gör och jag tycker det är fegt att maskera sig när man gör nått "hyss". så jag är verkligen inte med dära

2006-01-24 23:44
jag skulle göra som NWA skulle ha gjort...

blast his ass... se till att sätta ett skott i hjärtat och ett i huvudet...
ifall du vill veta vad du ska göra sen så kan du lyssna på låten "Dead body disposal" med Ill Bill och Necro...

eller så kan du anlita mig att göra det åt dig...
!!!

2006-01-24 23:55
Ice_Cube P16

Jag tvivlar på det där, men visst, fortsätt snacka tufft.

Men jag håller med om att han kan behöva sättas på plats rätt rejält.
Men en anmälning kan ju göra det lika bra, och då slipper man själv åka in :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-01-24 23:59
_Mackan_Breaker_

jag märker att ironin fortfarande lever...
ha det bra i framtiden... och notera "ta inte allt jag säger på allvar" där syftade jag på ironiska inlägg... :/ stog i alla fall inget i regler att dom inte var tillåtna... och jag menade aldrig att vara kaxig heller... jag diggar nwa helt enkelt...
!!!