I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prova igen med sitt EX

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-13 23:19

Prova igen med sitt EX

nu skall jag skriva av mig och se om folk känner igen denna situationen eller kan ge mig ett passande råd eller nått liknande..

Det är så här att jag var tillsammans med en underbar tjej i 8 mån, den sista mån så började hon ändra på sig och det tog slut (mycket problem runt om kring familj osv) i Nov förra året.

Nu i Lör hör hon av sig (vi har knappt haft någon kontakt på 4 mån) och hon vill gärna träffa mig och det vill så klart jag också eftersom hon betyder mycket för mig och jag hade chansen en gång innan som jag tackade nej till och ångrade det lite efteråt(just att träffas).

Så det blir kväll och vi träffas och har det underbart och hon säger rakt ut att hon vill bli tillsammans med mig igen. Och jag berättar för hon att jag vill ha tid att tänka, nästa dag så känner jag att jag vill försöka. För jag har verkligen känslor för denna tjejen och jag vill vara med hon. Och allt känns verkligen naturligt precis som om det aldrig har varit slut mellan oss.

Men så känns det liksom så falskt på nått sätt, har inte pratats vid på 4 mån och så går det liksom en dag och jag känner också att jag vill försöka igen. Även så ledsen jag var och hur mycket hon sårade mig osv. Och nu vet jag liksom inte vad som pågår i mig, jag vill inte bli sårad igen och hon har haft en pojkvän efter mig redan, och jag känner inte att jag vågar släppa in hon på mig riktigt.

Gott folk på Whoa, känner ni igen situationen och ge gärna ett par råd osv. Skall tillägga att historien är förkortad.

http://www.homage.nu/

2005-04-13 23:23
Folk kan väl ändra sig.
Jag skulle rekommendera att du försökte, men det måtta. Säg till henne att du tycker att det känns lite jobbigt och att du vill ta det lungt i början.

2005-04-13 23:30
Seth
jag lärde mig tvärtemot, att folk inte ändrar på sig när jag gav mitt ex en till chans, och så sårade han mig igen. wooo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-13 23:40
Maniack P17

Ett förhållande tar slut av en anledning och vanligtvis så finns den kvar och gör att det inte funkar i längden.

Men om du verkligen känner att du skulle ångra dig om du inte ger det en andra chans så är det bara att köra.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2005-04-14 00:21
Vilket sammanträffande går igenom samma sak du nämner för tillfället jag oxå! Fast skillnaden är att det gick två år och inte fyra månader mellan det att vi gjorde slut tills vi sågs igen.

Det jag kan säga är just det som redan nämnts, man är den man är och det lutar mest åt att det kommer sluta illa om det en gång redan gjort det.

Klart man känner varandra väl och det gör att det kan kännas bra och ses efter så lång tid men att få till det man engång hade (och sen tog slut på) går nog inte. Tror jag bara..

Så mitt råd lyder; fastna inte i det som varit, gå vidare och möt nya männskor, det blir aldrig vad det en gång var.
><(((*>

2005-04-14 09:34
Just under denna tid så var det som sagt väldigt jobbigt i båda våra liv, framförallt hennes och hon har lätt för att stöta bort personer osv.

jag vet att det kan gräva upp en massa gammalt och att jag kan bli sviken igen osv. Men nånstans efter att ha gått och tänkt på hon i 4 mån så vill jag ärligt försöka lite, men jag vill ta det lugnt i början.

snuffle_ F17

varför gjorde ni slut och hur känns det idag när ni är med varandra och hur kändes det i början?

2005-04-14 15:31
Ska inte spekulera i människors beteende, men att säga att "människor förändras aldrig" är jävligt fel. Vissa kanske inte gör det, men andra gör det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-14 17:59
du har ju uppenbarligen fortfarande känslor för henne, så om du inte gör nått alls så kommer du kanske ångra dig senare.
så ge det en chans, men försök håll huvudet kallt.. glöm inte bort att hon sårade dig.

2005-04-14 19:01
gammal ost är rutten ost som man brukar säga.
><(((*>

2005-04-14 19:28
har vart med om exakt samma sak.. skilladen var dock att tjejen som jag gillade verkligen snackade skit.. nu är vi bara "kompisar"

usch vet hur du har det :(

Mitt råd till dig är att följa hjärtat!
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-04-14 20:52
Tack gott folk, tråden kan slängas här för det finns inte mycket mer att säga..

Det blev lite gräl och båda kände inte att vi skulle försöka för tillfället, hålla det på vänner sidan och bara ha det så. Det var en hel del bullshit som hon la fram men vi tycker båda om varandra mycket, men efter 8 mån förhållande och inte ha träffats på 4 när det tatt slut och är med varandra 4 dagar i rad där kontakten är super så blir det jobbigt med ett 25 mils avstånd.

kändes inte direkt heller som nått förhållande nu på slutet, det är förmodligen bäst så här både för hon och mig.

2005-04-14 21:08
Visst kan man försöka igen om man har så otroligt starka känslor för någon.. Har dock en kompis som gjorde detta och hon plågas fortfarande varje dag att han ska lämna henne. Varje gång de tjaffsar/bråkar kommer allting tillbaka som hände när de tog slut..

Mitt tips, gå vidare med ditt liv även om de känns jobbigt.
You never see it coming cuz you're blinded from the start!

2005-04-15 09:50
Om det tog slut för att hon hade problem tycker jag ni dömmer henne väldigt hårt allstå. Va fan om ni hade det bra ihop före så testa igen.

2005-04-15 12:34
Svårt läge det där. Hon får ju bevisa lite tycker jag...
strength

2005-04-15 14:04
hmm... tror man behöver lite tid för sig själv men visst om båda är seriösa och inte bara "saknar nån" så kan det mycket väl funka.
Jag har precis blivit sambo med mitt ex. sen 6 år tillbaka och vi är kärare än nånsin. det roliga är att vi båda har haft inställningen att man inte ska messa med gamla ex.
----------------------------
http://www.ingaklena.se

2005-04-15 17:58
LYSSNA!
Ärligt, ska inte spela 'herr. jag vet allt om kvinnor'
MEN jag hade nått liknande. Jag pallade inte mer
och gjorde slut.. fast jag ångrar mig ibland och så
gjorde jag det för hennes bästa..
Take it or leave it, du är 17, det håller inte hela livet
brudar är knas ibland.. som kompisar är brudar perfekta
och så. älskar alla, men försök förstå varandra, lyssna
på varandra, försökt anpassa er lite, och sånt!
du kanske bara tog tag i nya känslor som det blir
bara jag träffar mitt ex typ på en fest och vi sitter brevid
varandra kan det kännas som om jag är skit kär i henne
sen är det som bortblåst nästa dag jag går förbi henne
i skolan.. tips: Tänk igenom ALLT före, vad du värkligen vill
och prata med henne om dina/hennes krav, lyssna vad hon har
att säga om sina känslor och samma sak med hon till dig..
jag tror inte på 'NyKära' tjejjer men det funkar ofta några
månader till, är det värt deT? hoppas det går bra för er
iallafall hur det än slutar..! behandla henne som en gudinna!; )

im out!
soundcloud.com/brormusk/sets

2005-04-15 18:48
det där va svamligt må jag säga=)
strength

2005-04-15 19:05
En dödsfälla helt enkelt... visst ha sex, men bli inte tillsammans. Tänk på vilket hövve hon va !
The sky always had little fluffy clouds..

2005-04-15 21:04
jag tycker att folk ALDRIG ändrar på sig, iaf inte till det bättre..
jag känner igen mig i den situationen men jag sa till bruden att bara dra åt helvette, även fast jag älskade henne, eftersom jag tror att hon skulle kunna såra mig igen..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2005-04-15 21:25
Ni läste nog inte vad jag la in så jag kopierar det ändå.. men nice att diskussionen fortsätter, nice med tips,råd, och berättelser

"Tack gott folk, tråden kan slängas här för det finns inte mycket mer att säga..

Det blev lite gräl och båda kände inte att vi skulle försöka för tillfället, hålla det på vänner sidan och bara ha det så. Det var en hel del bullshit som hon la fram men vi tycker båda om varandra mycket, men efter 8 mån förhållande och inte ha träffats på 4 när det tatt slut och är med varandra 4 dagar i rad där kontakten är super så blir det jobbigt med ett 25 mils avstånd.

kändes inte direkt heller som nått förhållande nu på slutet, det är förmodligen bäst så här både för hon och mig."

Schri P0

jag tänker mycket lik dig, ville gärna tänka igenom och så, men läs det jag skrev, känner du igen det?

2005-04-15 23:40
Det blev lite gräl och båda kände inte att vi skulle försöka för tillfället, hålla det på vänner sidan och bara ha det så. Det var en hel del bullshit som hon la fram men vi tycker båda om varandra

Det sägs att tjejjer snackar mycket skit, till och med tjejjer säger det. killar snackar lika mycket.. svar:

Det blev lite gräl och båda kände inte att vi skulle försöka för tillfället Ja, massor av gräl för hon bröt löften hela tiden och sånt. jag ville försöka vara vänner men det accepterades inte.

Bullshit Det var hon bra på. vi tyckte om varandra.

jag vet hur det är mannen, kan säga att i mitt fall så var det nog endå lika mycket mitt fel.. eftersom hon var 'otrogen' med en kille så blev jag skit lack och gjorde likadant, fast sa inget.. sen fick jag dåligt samvete berättade allt och så. men nu fan ser hon varje dag i skolan, lätt att bli påmind.. fast som sagt ovanstående.

Jag har även försökt bli vän med hon, men det är lite konstigt, hon är värkligen blyg och så fattar hon inte efter allt hon hade gjor (faktiskt) så orkade jag inte mera (fast jag var lika dum och gjorde en sak för att 'hämnas')

2005-04-15 23:40
blev ganska grötigt det dära kanske.

2005-04-15 23:43
Det ja kan säga är jag kan inte ge mycket mer tips än så för jag vet inte varför ni gjorde slut och det tror jag ni vill hålla för er själva.! och jag tror nog om du tänker efter att du också sårade henne, eller?

2005-04-15 23:45
Äsch, tänk efter lite, varför gjorde nu slut från början? Är det slut så är det slut. Att folk inte kan sluta att hålla på att vela. Det blir ändå aldrig sig likt igen.
My whole heart for my whole life

2005-04-16 01:05
Schri P0

helt ärligt så gjorde jag inte det, verkligen inte.. och anlednigen till att HON gjorde slut finns tydligen inte för hon vet inte själv, jag frågade hon 3 mån efteråt då fick typ pratade för en av de första gångerna om det. Hon hade det jobbigt, familje problem, och hon bor 25 mil härifrån.

Jag sa att vi tar det lugnt om vi skall prova igen, men hon flippade helt attityd när hon kom hem. Vilket jag inte orkar så vi skiter i att försöka. Hon skall flytta ner till sommaren då jag hoppas på en bättre kontakt med hon, komma närmre som en VÄN, för jag vill inte mycket mer som det känns nu.

Framtiden får leda vart den leder, låter det bra? eller vad säger du?

2005-04-16 02:17
Det är svårt att älska, som om man aldrig blivit sårad, men det bästa man kan göra, är att försöka!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-04-16 09:41
Förstår du hur mycket du kommer ångra dig om du inte försöker?
Det är alltid värt ett försök, visserligen kanske du blir sårad igen, men tänk om det blir jättebra?

För att vara lite klyshig... det du ångrar i slutet är det du inte gjorde.
Och med det menar jag att om du inte försöker kommer du aldrig få veta var det hade burit.
Testar du så vet du, och då slipper du gräma dig över det senare i livet.
What we do in life echos in eternity.

2005-04-16 12:05
Det tog slut mellan mig och min dåvarande flickvän för inte så länge sedan. OM det hade kommit på tal att bli tillsammans igen så hade jag absolut inte tagit den "chansen/risken", inte som det känns nu iaf. Jag vill inte gå igenom samma skitprocess en gång till. Men vem vet, i framtiden så kanske man ändrar sitt tycke i denna fråga. Tror dock inte det, hoe!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2005-04-19 18:34
Its good!

2005-04-19 18:57
jag var i exakt samma situation, och det gick åt helvete för mig, bli inte ihop med bruden igen, ta snälla mitt råd och hamna inte i all den skiten som jag hamnade i.. det enda rätta är att INTE bli ihop med henne igen. tyvärr.
Tisdag, 13:e November 2068

2005-04-19 19:01
Malmsten

hur slutade ert förhållande? bråkade ni mycket, berätta..

2005-04-21 22:25
Grejen är att om du tofflar dig och går tillbaks till henne är förhållandet helt på hennes villkor. Hade jag varit du hade jag först gjort henne till min kk, sen hade jag fått se om jag känner nåt överhuvudtaget och om jag känner att jag kan lägga ner tid på det så gör jag det.

2005-09-21 20:55
Det händer exakt nu hos mej..haha,.. jag va rihop med en tjej vi gjrod eslut nu e vi ihop igen..hoppas vi kommer vade för evigt haha.. men jag kan inte lita på henne eftersom vi gjorde slut eter massa gräl o skit..

2005-09-21 21:26
Jag säger bara nej nej nej! Extremt snuskigt dålig idé, Nej!

2005-09-21 21:26
Glöm det! ;)

2005-09-22 17:41
Försök helhjärtat och be henne göra det med, du märker om hon tvekar eller inte menade allvar.
Follow the dao, right about....NOW!

2005-09-24 00:06
Maniack

Ta det lugnt för bövelen! Gör inget förhastat!
Självklart kan du, om du vill, långsamt börja släppa in henne i ditt liv igen men gör det lite i försiktigthet.

Det är nog väldigt lätt att ni halkar in på samma gamla bana igen och att allt helt plötsligt blir precis som förr utan att ni kanske kommer ihåg varför det tog slut.
Att alla problem förträngs men snabbt kommer upp igen när ni har ett bråk eller liknande.

Berätta för henne att hon verkligen sårade dig och hur.

Hur du än gör så... Lycka till!
Som dröm var den vacker att få

2005-09-24 17:43
känner igen det..men NÄ!..Man ska inte gå tillbax till något man redan har varit med om..det strider mot vår evolution.. blablala..

2005-10-02 02:32
Asså, när jag gjorde denna tråden ville jag kanske, men inte idag asså.. ni får räkna med att det var längesen, så rikta inga svar mot mig typ.. för idag vill jag inte

2005-10-02 02:59
General_UHHH

nja, inte direkt.. vadå då?

2005-10-02 10:58
börja "dejta" behöver inte vara pang på rödbetan och bli tillsammans p en gång. gör härliga saker tillsammans och känn efter då.
Femme fatale

2005-10-02 14:47
Amar F18

Syftade du på mig eller? eller bara rent allmänt?

aaa, asså tråden är gammal, jag vill inte försöka med hon igen.. känns helt konstigt när folk svarar på denna tråden helt långt efter :S.. eller ni diskuterar kanske med varandra? aa jag är yr

2005-10-02 14:54
Maniack. ja läste den nyligen för första gången. visste itne att det var en gammal tråd. ja mitt inlägg var riktat mot dig. de jag menar e att man kan ta en mjukstart, bara umgås utan stadier. med stadier menar jag flikvän, kk, myskompis etc... att tilliten och den sanna andan fpår växa sig fram.

:P
Femme fatale

2005-10-02 14:56
Amar F18

Aight, ja, hade det varit då när tråden skapade hade jag förmodligen följt ditt råd, varför kom du inte lite tidigare VA ?

2005-10-02 14:58
maniack :O *springer bort*

jadu.. så de löste sig inte? =(
Femme fatale

2005-10-02 14:59
Jag läste bara lite i slutet, men vad har hänt då Maniack? Sket du i att bli tillsammans med henne eller försökte ni och det sket sig igen? Hehe.

Vad irriterande det är när folk tar upp gamla trådar och man inte kollar datum och tror att dom är färska. :P Jag var ju beredd att skriva världens utlägg. ;) :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-10-02 15:02
Amar F18 & ljungberg

Jag tar det lite kort, hon kom ner, och ville så hemskt gärna skapa ett nytt förhållande igen, så ja, ja tänkte jag visst, vi förösker.. allt var bra när vi umgicks som sagt, hon kommer ner, det går en dag och hon säger "..det kommer aldrig bli som förr, jag tror inte jag vill" efter att ha varit med mig, sovit med mig, umgåtts med mig och velat så gärna vara med mig..

så nej, vi är definitvt inte tillsammans, och det kommer nog ta ett tag till innan jag blir det med nån igen..

tack för att ni brydde er varfall, schyst!

2005-10-02 15:44
Maniack : Risken finns ju att det blir sådär. Ni verkade inte vilja tillräckligt mycket, eller ha lust att arbeta på att skapa ett nytt förhållande igen som fungerar. Det finns ju massor med saker man kan göra för att få tillbaka glöden. Men jag vet inte, den här gången var det kanske inte menat att ni skulle bli tillsammans? :)

Det är bara att ta nya tag och se vad som sker. :) Stressa aldrig med kärleken, mina damer och herrar! :)
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-10-02 16:16
don't!
livet

2005-10-02 17:07
Don't do it.

om du ej är säker....
är du säker?
Do it...

2005-10-02 17:07
ljungberg

nej, det gör jag absolut heller inte,eller gjorde..