Scener från filmer, eller annat som påverkat er
Jag sitter och ser på Terminator II sedan jag såg den filmen när den kom ut har den varit en oseriös favorit vad de gäller film. Jag har alltid "gillat" dystopier och läser gärna böcker så som a handmades tale eller 1984 etc. Så fort jag tänker på TII, tänker jag på scenen där Linda Hamiltons karaktär "ser" framtiden, då hela världen går under. Den scenen, det scenariot har alltid hängt med sedan den gångne jag såg filmen först. Jag tror tom att den filmen kan ha påverkat mitt val av utbildning (jag studerar fred & konflikt, internationella relationer). Jag kanske bara är lite störd, eller det är redan erkänt av läkare o psykologer att jag är (drömmer mkt mardrömmar, har länge haft bipolära drag etc), men när 9/11 hände fick jag skjuts hem av min far ifrån skolan och när jag satt o såg ut genom bilfönstret så var de enda jag kunde se ngt i stil med de vad karaktären ser i filmen TII. Har ni tänkt på ngn scen i ngn film som verkligen ha påverkat er djupt. Nu menar jag främst icke-dokumentära filmer, visst berörde bowling for columbine många tex., men de får räknas bort i detta fallet. Visst finns de mkt annat som påverkat än, men de slog mig just att jag såg den här filmen 1992. då var jag 9 år. Sedan dess har alltså detta förts med mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Då måste jag nog säga Stand By Me. När Gordie dagdrömmer om sin bror Denny. När de sitter i sängen och man ser verkligen hur mycket de älskar varandra.(syskonkärlek) Min absoluta favoritfilm och den scenen ger mig feel good känslor. För det verkar vara så rent och man ser hur mycket Gordie ser upp till sin bror och behöver honom. Denny är minst lika underbar och man blir så arg för det är så orättvist att Gordie ska behöva förlora sin "hjälte". Han ser upp till honom, lite på samma sätt som han ser upp till Chris sen. Jag tänker ofta på den scenen. Helt sjuka saker kan utlösa den minnesbilden.
I´m with stupid--->
när jag såg Flugornas Herre för första gången blev jag något helt fruktansvärt rädd, jag gick osm i en annan värld i flera dagar i skolan och kunde inte sova på fler dar och grejjer, jag fattar inte riktigt varför, när jag såg den nått år senare tyckte jag inte den var det minsta läskig.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
slowmo P20 är det den filmen där en gubbe blir en stor fluga efter att ha gått in i en grej o så kom en fluga me in i den grejen?
lillasyster ser dig
nah lilsis, tror han menar den om barnen som blir strandade på en öde ö eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
peppis och lilsis: jag menar den osm peppis snackar om med barnen på ön. menar för övrigt den nyare versionen från 1990 och inte den gammla.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
just. kom på en till ,fast den har kanske inte påverkat mig i ngn större skala. men i final destination så får man ju se en flygolycka. den såg jag dagen innan jag skulle flyga hem från tyskland. sedan dess har jag varit flygrädd.
LÄtt lätt.. "DET" (IT) den jävla clownen pennywise är fortfarande etsad på insidan av mina ögonlock!!!
SunTzu haha ja fan va rädd man var efter den när den hade gått på 4an för 12 år sen kanske
my name is xelly smelly
Jag är livrädd för dockor, främst proslinsdockor. Det är inte från "den onda dockan"-filmerna för Chuckie ser inte så hemsk ut men det grundar sig nog i nån liknande film. Min morsa fick slänga alla sina porslinsdockor hon hade när jag var typ 8-9 bast för jag trodde dom skulle börja leva och mörda mig :P
this goes out to my little princess
Toastare
2005-04-16 10:55
Jag älskar slutscenen i Frankie & Johnny med Michelle Pfeifer och Al Pacino. De står och borstar tänderna tillsammans och det är gryning, de är på väg att gå och lägga sig. Tandborstningen känns så intim...dessutom spelas Claire de Lune av Debyssé som pga den scenen blivit ett av mina favoritstycken inom klassisk musik (gud vad det lät..) Iaf känns den så rofylld och känslostark... Sen säger jag som SunTzu, IT har skrämt livet ur mig. Jag hatar clowner sen innan...och det blev inte bättre. The Shining älsk/hatar jag...psykologiska rysare från 70-talet har jag en speciell hatkärlek till. Men kan inte komma ihåg några speciella scener... där är det mer hela filmerna som påverkat mig som t.ex Rosmarys baby.. om nån säger scenen i titanic där jack åker ner i vattnet eller stegscenen i pretty woman så spyr jag ;)
Jag skyller allt på Emma!
älskar slutet av magnolia oxå..när texten rullar uhh ;D men det är ju pga låten, awa manneh <3
this goes out to my little princess
BountyBoo: nu är iofs shining från 1980 och rosemarys baby från '68 men om vi skal lta ett genomsnitt där blir det ju 70 talet ;)
jag såg en bit på en töntig skräckfilm där några killar jävlades med en lastbilschaufför, då blev han arg och började följa efter grabbsen och skulle lemlästa and whatnot. Iaf, efter det utvecklade jag en mindre skräck för lastbilar. Det har dock gått över nu
when I play doctor, I play to win
Det, ("It").. clownen ni vet. hmm. jag var runt 5 år när jag såg den.. eller mindre. mina syskon såg den så jag satt med. jag var skiträdd flera år framåt och drömde mardrömmar och grät och vågade inte gå i närheten av badrum och sånt. (pga scenen då det sprutar upp blod ur handfatet). nu när jag tänker tillbaka på det garvar jag men jag var verkligen skiträdd.
Ingen specifik scen men filmskaparen John Stagliano aka Buttman lärde mig att aldrig ha sex med thailändska transvestiter. RIP Buttman.
Natural Born Killers - När mickey och Mallory gifter sig vid bron efter att de mördat hennes pappa. Det är vackert, fin låt och sedan när bilen med kids som låter åker förbi och Mallory vänder sig om mitt i "bröllopet" och skriker "Fuck you!". Och sedan håller de handen och det droppar blod ner i vattnet under dom. Det är en av de finaste scenerna jag vet.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Pinoccia F20: ja! eller i slutet när dom går bort ifrån kameran efter upploppet på fängelset!
Its Tricky!
Under en långperiod efter att jag sett Hannibal på bio så kunde jag ligga och grubbla över den filmen. Kunde få upp hans ansikte (Lecter) i huvet när jag blundar och då är jag tvungen till att öppna ögonen, så kunde jag ligga en och annan timme om nätterna.
http://www.homage.nu/
Det känns som att hela Dum&Dummare totalt speglar mig och min polare iman när vi reser tillsammans. Vi kommer på oss själva, i efterhand, hur identiskt likt Lloyd och Harry vi kan agera och uppleva. Det är sjukt tragiskt, men skänker ändå ett gott inre skratt :) Annars påverkade Djungelboken mig rätt mkt som liten. Jag ville vara lika tjock och mysig som Balooo, kunna ta allt med en klackspark och njuta av omgivningen. Han är typ en förebild än idag.
Jag glömde Lejonkungen, när Moufassa dog. Då blev jag jätteorolig för mina föräldrar och tvingade mamma samma kväll att aldrig dö. Tror att jag blev morsgris på riktigt, efter lejonkungen.
kom på ännu en scen. i Kids, när dom går i väggrenen till poolen de e en anledning till att jag ska till new york i sommar. istället för att ta de till hösten. vill uppleva NY under sommaren. och stoppa 40s i mina baggies...
Man blev ju lite påverkad av The Butterfly Effect och Donnie Darko. Börjar kanske tänka på att minsta lilla grej kan ändra hela ens framtid eller nåt.
rocky. när han vinenr o skriker "adriaaaan, adriaaan" värsta härliga intensiva ögonblicket. ha nvann, är överlycklig o vill inget helrle än att dela det med sin tjej. värsta bästa :)
American history x är defenetivt en film som påverkar. Och ni vet den där scenen när killen har käken emot trottoarkanten >_<
Scarface!!!
yes. precis. de var nog första gången jag fick ngn slags uppfattning om vad ordet krig betydde på riktigt. när man lever i en liten by i sörmland under 80talet, stöter man inte på så mkt krig
Truman Show
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
första gången jag såg halloween filmerna, michael myers psykotiska tar-det-piano gång
chase the clouds away
1 : ROCKEY !!!!!! : alla matcher han har.. jag känner hur adrenalinet pumpar när han e igång.. :) 2 : Matrix : säger bara en sak.. : You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and you believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit-hole goes. 3 : American History X - samma som Tequila F17.. det med trottearkanten LÄTTTT men matrix lätt när han säger d.. :) ohh får ryssningar.. :) + att hela fucking "matrix systemet" e äkta.. :) jag har varit där.. ;)
///TimbO\\\
The ring, jag sneglar alltid lite på tv'n innan jag kryper till kojs
john über alles
Truman show är konstig...efter jag sett den känd jag mig konstig, jag tror inte jag fattade hela filmen...eller slutet..jag minns nte. Iallafall, en av de bästa scenerna jag vet är slutet i "no mans land"...fyfan va det känns i en när man ser det....
truman show är klart en stark film.
Its Tricky!