Vår allas älskade runar...
kanske vart uppe... hittade inget i forumen iaf... www.aftonbladet.se www.aftonbladet.se "Ingen pedofil" Hur ser du på uttalandet i sak? -Muhammed var ingen pedofil eftersom det var ett legitimt äktenskap. Pedofili är på en annan nivå, till exempel när man köper sex av barn. så pedofili är inte pedofili om det är lagligt???... säger inte på nåt vis att jag backar runar med hans antiislam propaganda... killen e ett jävla stolpskott lixom... men however... var mohammed peddo?... intressant å veta... nån som kan hitta nåt citat från det runar tydligen läst???...
What would macgyver do?
Asså, tekninskt sett så är de inte pedofilism eftersom det förmodligen var accepterat av samhället. Men ärligt... tror inte han knullade ungen... han hade ju andra att knulla. Få man ens säga sånt här om Mohammed? de kanske var lite för hårt... Det kanske räcker med att säga att han var alkoholist... ..but he found the light at a christian munk, and so he wouldn't rat on him about the whereabouts of his source of revelation he ordered to stone the poor munk, stoned to death, and I ain't talking buds here...
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Det intressanta i frågan är väl hur världen såg ut då och hur den ser ut nu. Kan man se på information från den tiden med dagens ögon utan att det blir fel. Jag menar vi kan ju bara se ett par hundra år i tiden och hitta saker som är totalt olika,homosexualitet var en sjukdom,jorden var platt,allt snurrade runt jorden,afrikaner hölls som slavar utan att det var konstigt,öga för öga tand för tand.... om Runar verkligen hade läst på så hade han hittat svenska kungar som gifte sig med 10 åringar lååångt efter att Mohammed hade dött...ska han påstå att Mohammed startade en trend eller vaddå?
www.susei.blogg.se
muhammed är ju inte gud.. han är ju fan profet. vad vet runar?
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Det är egentligen ganska synd om Runar som inte kan läsa alternativt är alldeles för ignorant för att se sanningen,tragiskt att haka upp sig på småsaker som att han hade en ung fru när det finns så mkt viktigare saker att fokusera på....se oxå Fatwa mot Runar? under politik.
www.susei.blogg.se
1. mohammed var en profet, ingen gud 2. (ang. buddha) Han är fet, han är rund och han är brun, säger han sedan. Ungefär som Runar.
We call them winerbrods.
dessutom så gifte sig dom flesta med småflickor på den tiden. i antikens grekland var det höjden av kärlek att vuxna män satte på småpojkar. saker förändras.
We call them winerbrods.
Flores Det går inte att jämföra,och även om han vore det så har det ingen betydelse. Det ändrar inte historien eller vad han gjorde. Varför fokusera på något så simpelt som en profets sexliv?
www.susei.blogg.se
Kanske för det är äckligt om han knullade med barn? Men det är ju inte alls säkert han hade sex eller fysiska förhållanden med dessa heller. Var väl rätt vanligt förut att man valde ut tjejer man skulle ha som sin framtida fru medans dom var små.
OK säg att det var äckligt...den tjejen jag har hört om var 14,jag kan nämna ett antal personer som hade sex när dom var 14....vissa som hade det med "män"... och sen handlar det ju om ett antal generationer bak i tiden där dom som räknas som barn idag inte var barn!
www.susei.blogg.se
Flores Eftersom den tjejen jag har läst om var 14 så tycker jag att du får dömma själv.Jag tar inte ställning eftersom det aldrig går att bevisa åt något håll.
www.susei.blogg.se
flores F0 Nej men även om man läser koranen så kommer den inte bevisa något...det är ungefär som att läsa gamla testamentet för att hitta FAKTA om Jesus....ganska onödigt. Al Sayeda Aicha (May Allah be pleased with her), daughter of Abu Bakr. She was one of Prophet Mohammad's wives (PBUH). She left her family's household and joined Prophet Mohammad (PBUH) when she was 14 years old. Aicha later reported that the Prophet Muhammad (PBUH) had told her that Jibril came to him and showed him a picture of her on a piece of green silk and said, "She is your wife in this world and in the next world." http://www.islamonline.com/cgi-bin/news_ service/profile_story.asp?service_id=706
www.susei.blogg.se
EmirFönk Han gjorde mycket saker så varför fokusera på nåt som kanske inte var bland det bästa?!
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 PÅ vilket sätt är han rolig?
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 Det är Robert Gustavson oxå,men jag skulle inte tycka det när han visar sig vara totalt utblåst i skallen
www.susei.blogg.se
Rent allmänt är väl religion ett ganska skevt fenomen, exempelvis när det gäller den okritiska persondyrkan. Frågan är snarare: vad hindrar Mohammed från att vara både pedofil och profet? Profet, per definition, innebär väl inte att personen ifråga är en from hedersknyffel, eller?
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
Salvadåren P20 SANT....så sant som det är sagt. Smallfred P18 Visst,men det är synd att han är en offantlig person som tillåts att göra sådana dumma saker gång på gång.Tycker det är onödigt att så många människor ska bli arga.
www.susei.blogg.se
flores F0 That's what I've been trying to tell you! : ))
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 Nej men det innebär ju att jag får tycka att det är dåligt av honom...right? :)
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 Kan inte minnas att jag försökt förbjuda dig,frågade bara varför o sen sa jag vad jag tyckte.... nada mas
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 det har jag aldrig trott heller...
www.susei.blogg.se
Smallfred P18 yepp
www.susei.blogg.se
Sunnimuslimerna här på whoa, eller i alla fall några av dem, är övverens om att Muhammed gifte sig med Aisha när hon var sex år gammal och att de fullbodade äktenskapet när hon var nio år gammal för att hon då börjat menstruera.
Trandafilos länks tas upp och avfärdas. Diskussionen en bit ner i den här tråden är vad jag refererar till
http://www.whoa.nu/community/forumMessag ..