Ett vardagens Illuminati.
Jag blir bara mer och mer övertygad om att jag är centralfiguren i en global konspiration. Ett vardagens Illuminati. Det handlar om små fraktioner av ren djävlighet, som under en okänd yttre makts påverkan sakta men säkert fräter sönder min tillvaro. Fact#1: Saker försvinner spårlöst, även om de inom ramarna för det fysiskt möjliga inte borde göra det. Jag håller något i handen. Blinkar. Saken, prylen, plånboken... har upphört att existera. Fact#2: Tiden spelar inte på min planhalva. Hur mycket jag än anstränger mig för att komma i tid ligger jag alltid ett förödande steg efter klockan. Det kan inte vara en ren tillfällighet att klockan aldrig är synkroniserad med min verklighet. Fact#3: Jag har under en längre period haft en ständigt närvarande känsla av predetermination. Allt är förutbestämt. "De" vet att jag vet, därför kan jag inte ens lita på mig själv. Kanske följer jag ett förprogrammerat rörelseschema, kanske styr de mina tankar och även mina sinnen. Hur kommer det sig annars att kaffekoppen, vilka försiktighetsåtgärder jag än iakttar, alltid befinner sig inom min arms svängradie när jag sträcker mig efter smörgåsen. Redan innan katastrofen är ett faktum vet jag att kaffet kommer att flöda över tangentbord, nyköpta kläder och tapeter. "Håll dig borta från smörgåsen!" skriker den lilla varelsen som bor i mitt huvud. "Jag kan inte" svarar jag, "Predetermination". Lever ni också med vetskapen om att ni är delaktiga i något som är större än bara tillfälligheter? Har ni fallit offer för en global konspiration? Ser ni dolda budskap i filmjölken?
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
jag tror att du har mer än en röst i skallen... och mer än en "person" som styr dina handlingar... sök vård eller sluta röka crack..
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
jag skulle nog be dig sluta röka hasch, känner igen symptomen hos polare nämligen ;D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahahahahah fy fan va klockrent! Har ni fallit offer för en global konspiration? Ser ni dolda budskap i filmjölken?
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
ja filmjölken är full av sånt...
vad har det här med en grupp upplysta människor att göra?
•pave paradise•
Hangaround
2005-04-22 15:52
ja folk verkar inte ha någon som helst aning om vad illuminati är.
Tragiskt försök till satir.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
tech: va e illuminati då?
Illuminati är namnet på en gammal kult där upplysta vetenskapsmän ingick i motstånd mot Religion. de trodde i grund och botten att det inte fanns någon gud osv. kortfattat och rätt dålig beskrivning.
•pave paradise•
så vad har detta med detta att göra o varför säger Tech som han säger o vad menar han o vad har de med de här att göra...? vad?
trådskaparen kallade sitt "problem" för ett vardagens illuminati. uppenbarligen visste han inte vad det betyder, det gör tech så han kommenterade det. jag klargjorde.
•pave paradise•
:)
Illuminati var väl sataniska haschrökare också.... Eller ättlingar av utomjordingar osv. Finns väldigt många teorier. Hur som helst startades det "riktiga" illuminati 1 Maj 1776 och deras mål är att styra allt för att kunna införa "The new world order".
nej, mycket tidigare.
•pave paradise•
ursäkta, skrev i fel tråd. det är rätt det liljohnny säger
•pave paradise•
ööh. enligt den "huvudsakliga" teorin så ska väll illuminati ha infiltrerat en rad parlament och säkerhetsorganisationer i västvärlden och dessutom högre graderna av frimurarna. så på vilket sett har inte en konspiration med Illuminati att göra? det började som en organisation för vetenskapsmän som flydde undan vatikanen ja, men man ska nog inte påstå att det riktigt är så idag om dom ens finns..
filmjölk och vetenskapsmän som flyr vatikanen...i just dont see the connection
•pave paradise•
men vad fan.. tråden handlar inte om illuminati. Jag använde uttrycket Illuminati endast på grund av att man oftast förknippar det med en global världskonspiration med rötterna i frimurarorden. Ni vet, the all-seeing eye etc. Men det är väl bara att acceptera att Whoa är fullt av missanpassade besservissrar som har ett trängande behov av att ta allt så förbannat jävla bokstavligt. Jag vet mycket väl vad illuminati är och blir nog tvungen att hänvisa till P-Gressives inlägg: på vilket sett har inte en konspiration med Illuminati att göra? Suckers..
kanske inte borde haft det som topic då?
•pave paradise•
Jag tyckte topiken var bra, tråkigt att folk ska sabba en för en gångs skull ganska rolig tråd igenom att vara viktigpettrar. Själv brukar jag känna att "de" tvinga rmig att äta, och sen som ett paket på posten även att gå på toa, när och hur avgör de via otaliga nanobotar som bygger små kameror och sensorer av atomerna från mina stackars bakterier som borde tjäna ett större syfte än att bli nedbrutna och förädlade till nanoteknologi i min kropp. Sen tror jag att Dr Alban ligger bakom allt.
"Du är en död sill"
reagerade på denna tråden för jag har nyligen spelat in en låt som just heter illuminati.. men iaf Jag håller med dej Salvadåren.. kanske inte d där med tiden, men d andra.. du kan inte bryta dej ur "mönstret", jag har märkt d.. d finns en högre makt som bokstavligen ser till att du inte ändrar på något.. jag har sett tecken, d gäller bara att va uppmärksam på detaljer.. tecknana visar alltid vägen i mönstret, alltså d som kommer att hända just dej. d kan va ren bullshit, men samtidigt.. varför inte? När jag har sett tillbaka på hur jag blivit "manipulerad".. så kan jag idag förstå varför.. den som vet allt kan ta o kasta en sten på mej
det är väl illuminati som har ett öga i en triangel på dollarsedlarna?
xo
lhabia Har du ingen urskiljningsförmåga gosse? Om jag skulle döpa en tråd till Kalla kriget - Välkommen till min vardag och lite halvt oseriöst syfta på att det pågår en ständig kapprustning mellan mig och min ryska vän Boris, exempelvis när det gäller vem som har det fläskigaste surroundsystemet. Så kan jag ge mig fan på att du och dina gelikar skulle komma dragandes med kommentarer som "ööh..vafan har surroundsystem med kalla kriget att göra?", följt av långa utläggningar om Kubakrisen och terrorbalans.
whatev. den var dålig tycker jag
•pave paradise•
underbart intro till en tråd! håller med till 100 procent :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sorry att jag tar upp den här tråden igen .. Salvadåren P20: Jag känner samma sak. Skrev ett jävligt långt svar på denhär tråden för bara 10 min sen.. men när jag ska skicka det så stannar hela skiten upp och jag loggas ut direkt. (min dator är fett fräsch och inte bara skadad) du vet nog vad jag menar.. Jag känner och ser hela tiden människor som är där dom verkligen i-n-t-e borde vara. fiender, ytligt bekanta osv, som inte borde stå på min väg hem eller bara i min närhet, och jag ser i ögonvrån hur dom SER, hur dom lagrar min varje rörelse.och jag kan fan inte snacka med någon om det; dom vet ju redan så varför öppna upp sig för dom angående ngt problem när det är DOM som har skapat det..! Jag har redan gjort mitt val, jag lever hellre tusen år i den här skiten, än låter dom ta det enda jag har ifrån mig; mitt medvetande, låter dom få mig så lätt.. sjuka saker och ibland undrar jag om jag vermkligen lever för inget kan vara så här skadat men sedan går jag utanför ytterdörren, träffar polare, eller bara går upp ur sängen och jag vet inte omn jag ÄR längre men det spelar ingen roll för ingen fitta i världen kommer ta mig levande antagligen vet redan några som löäser det här. och nu vet du.
kan tänka mig att din dator är en del av en konspiration mot dig och att hackers kontrollerar den, QtimesU . information om dina misstankar får inte läcka ut vettu.
som den besserwisser ja råkar vara måste ja rätta dej littlejohnny: nej dom var inte satanistiska haschrökare, du tänker på Hassasinerna, läs om änglar och demoner igen o red ut det där
Var sak har sin vals
Ja.. exakt.. sluta röck hasch ;) Fast.. du kan ju ha sånna tankar i värkligheten :P jag tänker så oxo.. "ibland när nyklarna försvinner spårlöst, även om de inom ramarna för det fysiskt möjliga inte borde göra det" Stämmer EXAKT in på mig.. Håller med dem andra grejjerna oxo iofs...
.
Watakushi - det var lite det jag menade, sedan om du är ironisk eller inte spelar ingen som helst roll, det förändrar inte min situation i vilket fall.
Ser ni dolda budskap i filmjölken? Nej, men en gång uppenbarade sig Jesus själv i min macka, men jag är vegetarion, så det var väl kanske inte så önskat....
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
ett tips ge fan i drogerna så löser sig allt
mjaoo
Det här känner jag igen. Jag blir tvingad att göra saker som jag inte vill och som sabbar för mig själv. Alla vet det utom jag, dom är statister i ett stort spel. Alla är delaktiga. Bevakar mina steg. Tvingar mig till onödiga omotiverade raseriutbrått. Dom kontrolerar min hjärna. det enda som gör att jag kan bli kvitt kontrollen är ett stort antal delade konserta kapslar (stavning?)..
Vore soft om jag läste det era inlägg för ca 5 år sedan eller nåt, då hade ni varit rätt humoristiska. (nej, inte så som ni ville att det skulle gå fram) If you aint got somethin worthy hearin to say, you shouldnt arrange your words like your in the same game. nuff said
QtimesU problemet kanske är att du använder ord som "humoristiska" istället för skojjiga? För sofistikerad?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
I feel ya!!