I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min åsikt om Guds existerar...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-01 23:17
Jag har blivit helad från gluten alergi, svåra spänningar i axeln och deprision.
Jag samtalar med Gud varje dag och han talar tillbaka.
Jag blir djupt välsignad varje dag och jag har blivit fylld med kärlek ända sen den dagen jag tackade för det priset han betalade på gogata.

förklara detta bäst ni vill.

Jag skrev inte för att diskutera utan för att informera.
Forget success if you cant pass a piss-test

2006-02-02 11:22
Människan är bara ett ting precis som insekter mullrar vi fram i våra små samhällen, ingen skillnad.
Ingen kommer minnas dig om 100 år.

Tro fyller bara ett grundläggande behov hos människan som vill ha logik och samband i sin vardag. Skulle "gud" uppenbara sig skulle folk börja tro på något annat.

Den enkla vägen ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-02 17:03
Gud och sånt skit e bara en massa bull shit enligt mig.
D e inte så jävla troligt at det sitter nån nisse på ett moln och bestämmer vad som ska hända och inte hända.
Sen är det kanske bevisat att Jesus fanns men fa fan "guds son"
jungfru maria jävla korkad teori tycker jag-
fans hon och jesus så hade han en morsa som knullade runt
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2006-02-02 17:20
en ateist som förväntar sig att gud ska passa in i hans bild av hur ett logiskt universum ser ut är lite som ett barn som försöker få ner en rektangelformad pusselbit i ett triangelformat hål...

2006-02-03 16:25
på vilket sätt kan ett övernaturligt väsen göra alla svåra val åt en?

2006-02-04 17:56
Jag har inte orkat läsa om någon skrivit något liknande, det är inte helt och hållet allt men lite av vad jag "tror"

Vi vet ju alla att någonstans måste allting ha börjat, tex big bang teorin (som verkar stämma väldigt bra). Men jag tror inte att det var det enda anledningen. För att det där är vetenskap, och enligt den så kan inte något skapas av ingenting är ni med?

Alltså någon/något måste ha startat en process. tex de partiklar som fanns innan bing bang. För att sedan inte ändra något utan låta naturen sköta sitt.

Jag tror inte att gud är en person som skiljer på rätt eller fel, utan endast skaparen av flera galaxer osv. Detta skulle kunna förklara mycket skit som man tycker att om man verkligen kan påverka ska man göra det...

Men hur vi än tänker så måste en kraft ha skapat något i början, och även om det nu är oändligt så måste det ha kommit dit på något sätt, det är just där våran så kallade "gud" kom in.

(jag är för trött så det blev säker lite små fel o shit)

2006-02-04 23:13
GUD är endast en ursäkt till att få sin vilja fram. En person med väldigt egocentrisk världsbild kom på detta för en jävla massa millenier sedan..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-02-05 02:19
Jag ser Gud levande här på jorden. Gud som inte bara är en ande, utan både ande och kropp - precis som människan. Att betrakta Gud som existerande utanför världen som en ande är det samma som att dyrka en död gud.Jag anser att varje människa har en Gud inom sig,och det gäller bara att finna Gud!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-02-05 11:01
Vetenskap != Vetskap

2006-02-05 11:20
l3wDl-StoNeD P0
hahaha nej det är inte BEVISAT...eller vänta nu, du kan ju slänga upp bevisen som du sitter och ruvar på som utesluter guds existens.

det är fanimej skrämmande hur mycket folk kan VETA ibland. spola tillbaka tiden ett par hundra år så stod säkert l3wDl-StoNeD's förfader på stans gator och ville stena den första killen som inte tyckte att jorden var platt. folk får tro på precis vad dom vill men många skulle verkligen må bra av att plocka ut huvudet ur arslet vid jämna mellanrum och inse att dom kanske inte sitter på alla svaren

2006-02-05 12:50
l3wDl-StoNeD P0

Hehe..så kan du ju inte säga. Ljug inte!

2006-02-05 18:31
l3wDl-StoNeD du måste verkligen vara en sten.

2006-02-05 20:51
l3wDl-StoNeD
helt rätt fan:)
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2006-02-05 21:12
jag har inte läst igenom tråden alls men droppar va ja tycker o tror... Jag tror gud egentligen är olika energier, positiva negativa neutrala i olika element som eld luft vatten jord. Men vi avbildade dem som goda och onda i olika gestalter i tron på hur vi skulle kunna tro hur energin såg ut i molekylär uppbyggnad. Det är dessa energier som gör att bra o dåliga saker händer. gud är varken rättvis eller orättvis god eller ond. Det händer bara för att det ska hända. Man kan läsa allt som händer som en bok en saga som kommer sluta en dag o boken kommer stängas notradamus va en av dem många som lärt sig läsa boken men detta e va ja tror sen får ni bojkotta teorin hur ni vill då alla har sin egen tro
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2006-02-06 08:17
gud är till för dom svaga, som inte har styrkan nog att tro på sig själva.
nej, jag litar inte på läkare,<br> dom är ju inte kemister.

2006-02-06 20:09
Människan behövde någon att se upp till och då skapde vi gud.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."