I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad gör man när man har fått reda på otrohet?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-27 14:20

vad gör man när man har fått reda på otrohet?

jag var inne och läste min killes gäst bok på whoa...
vi har varit tillsammans snart ett år och han har skrivit ´till nån brud för ca: 5 mån sen : Hej älskling! jag saknar dig! Kram;).
detta såg jag NU! och jag tycker att det är otrohet, eller?
va fan ska jag göra???? Jag skickade sms och sa att jag visste om det, men han låssas inte förstå, han kommer inte att erkänna!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-27 14:21
fyfan.....
jag hatar fuckin internet.
stackars dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-27 14:26
jag har hans lösenord till whoa oxå, jag vet att det är hans privata... men jag kollade hans medelanden för ett tag sedan och där var det nån som skrev att hon var kär i honom, och han hade svarat... men ja vet inte vad... jag vet att det var fel av mig att checka men min kvinnliga intoduktion litar ja på...

2005-04-27 14:27
mmm, men han vägrar föstå, jag tycker att det är allvaligt, men inte han...

2005-04-27 14:31
hm.....
alltså...sånt där är de värsta, by far, jag vet...
så jag tar de säkert svinpersonligt.
men
alltså, jag har aldrig kollat pojkvänners privata grejer, hållt mig från o röra mobiler etc
men på senaste tiden ha rjag även lärt mig att inte gå in på whoa sidor, typ gbs etc,eller lunar o sånt.
jag blir bara sårad.

men .jag var me ngn ett bra tag, som syssla me sånt bakom min rygg som du är med om nu, och....ja....de e som sagt bara lita på sin intuition och skita i vad han än säger för o rättfärdiga hans agerande.
för de är fel.

är man med ngn i en flickvän pojkvän situation. är man med den. punkt.
man flirtar inte me andra på msn. man tillåter ingen ha kontakt med än som har ett intresse som är mer än vän.
man har inte kontakt med ngn man tror man är svag för om ngt händer (tex om man super)
etc

de e så jävla enkelt.
och jag blir så förbannad på sån här sörja...

2005-04-27 14:37
mmm,tack för att du förstår!!!

2005-04-27 14:39
men sånt är svårt, alla är mänskliga, man blir smickrad om nån flirtar med en. man kan inte bara vara helt uppe i en person hela tiden. för det är svårt. jag vet inte riktigt vart jag vill komma men att skriva gulliga saker till nån över internet är ingen stor sak. eller alltså, hade killen/tjejen skrivit något sådant till någon av samma kön hade nog reaktionen inte blivit likadan, eller?
Vem fan bjöd henne?

2005-04-27 14:46
för mig är att skriva gulliga saker över internet en stor sak.

sen är jag kanske inte så gullig av mig

men skriver inte sånt bullshit om jag int ehar ngt på g med ngn.

och jag skriver def inte sånt bullshit om pojken i fråga har en flickvän.

eller är de jag som är galen?

2005-04-27 14:47
springtillsolen: men man skriver ju inte hej älskling til lnån tjej som inte är sin älskling? skriver ha ndet till en kille så fattar man kanske att han skämtar om ha när hetero, men man skriver inte sånt till andra tjejer iaf...

2005-04-27 14:52
jag fick nu reda på att det var hans ex... som fortfarande gillar honom.och han som inte alls brydde sig om henne???!!! vilken idiot!

2005-04-27 14:53
yeah...
lät som ett ex...
fuck all that shit.
ex borde utrotas.
Manager

2005-04-27 14:56
Förstår inte varför så många ska leka player på internet?
Jag tror att internet har gjort så att många par har gått skilda vägar.
Redline!

2005-04-27 15:05
juppjupp....
allt för många får sin bekräftelse på internet tror jag de handlar om, och så kan man inte fatta när ngn comes along som inte accepterar de hela....

och sen får man ju reda på mkt saker man inte vill veta över nätet också, tror de e rätt svårt o leva ovetandes med internet.

sen behöver man ju som sagt inte snoka överallt, men tror man att ngt är på gång är de ju lika bra o få saker bekräftade...

för mig är nätet så jävla öppet, att säga ngt på nätet är mkt öppnare än privat. dvs. om då min pojkvän flirtar öppet me ngn på nätet är de ännu öppnare än utanför nätet. man läser ju inte kommunicationen emellan ens pojkvän o ev flirtande så öppet som man kan via gästböcker etc

2005-04-27 15:07
gulla sig?

nja. jag håller nog de till den jag är intresserad av om jag ska vara ärlig.
men å andra sidan är jag som sagt ingen som säger jag älskar dig till vem som helst, eller puttinuttigar mig med "saknar dig" till folk av andra könet..

varför va ivägen för dens förhållanden med andra om de kan missuppfattas liksom?

sen är de ju klart man får skämta..men de handla ju inte om de...
Manager

2005-04-27 15:20
Peppis: Känns som att man borde få sin bekräftelse från sin partner?

Sen om man väljer att hålla på och flörta så är man bra bränd om man gör det via gästböcker, där alla kan se.

DuxeOfwar: Jag klarar mig utmärkt utan att gulla och tramsa.

Redline!

2005-04-27 15:29
Dr. Octagon- yes. precis. därför man blir sur ju.
vill snubben ha bekräftelse bör han ju vända sig till mig...
jaja

hehe...ja. dom snubbarna har velat att jag ska se känns de som...

2005-04-27 15:55
HATA sån skit asså.

Jag skullebli fruktansvärt sur om nån hade skrivit sånt med min pojke.

O andra sidan så skriver jag ju lite gulliga saker till mina killkompisar, med det är annurlunda när killar skriver det. FAKTIST.

Det är ju typ lite mer i tjejers natur o skriva gulligt. så tycker jag.

2005-04-27 16:08
men det visste han ju visade de sig enligt henne. de var hans ex.

2005-04-27 16:10
spring så fort du bara orkar ifrån honom. Är ett ex med i bilden så kan du lika gärna ge upp.troo mig!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-04-27 16:14
man kan ju gulla på internet men man behöver inte mena allvar bara för det.
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2005-04-27 16:16
stackars dej..vet precis hur du känner dej, vart me om nästan exakt samma sak, å fy satan va lessen man blir...speciellt när dom vägrar säga nåt å man bara får syn på det av en slump.. Jag vet fortfarande inte om jag ska ta upp det å säga nåt..?!

Å det där me att man ska få gulla me andra på internet, det e klart man kan säga jag saknar dej o liknande, men det finns ju en gräns för vad man säger till andra och vad man säger till sin partner..tycker jag iaf.. tex "älskling" kallar då inte jag nån annan än min pojkvän för, och speciellt inte andra grabbar..men men, det e ju bara jag :)

Hoppas det löser sej för dej iaf!
Use some paint to keep them alive...

2005-04-27 16:17
jag vet inget om dig eller din kille, men grejen e att, det är ju inte precis ovanligt att folk skriver "älskling" eller liknande till varann i gästböcker å så... jag undertecknar ju sms med "puss" till både tjej å killkompisar...

så gör inget förhastat utan ta reda på hur de verkligen ligger till.
ord kan aldrig vara otrohet.

2005-04-27 16:39
"Jag skullebli fruktansvärt sur om nån hade skrivit sånt med min pojke.

O andra sidan så skriver jag ju lite gulliga saker till mina killkompisar, med det är annurlunda när killar skriver det. FAKTIST.

Det är ju typ lite mer i tjejers natur o skriva gulligt. så tycker jag."

eh?

2005-04-27 16:44
lina87 F0

nej, det är inte otrohet. det är ord. du uppskattar dem inte - säg det till honom. säg att du gärna vill vara hans "älskling" exklusivt.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-04-27 17:44
lina87 F0

antingen äre du som har väldigt svårt för att lita på din pojke eller så är han ett svin..

för du trode ju att han var otrogen med sin jobbarkompis också, den där middagen eller va du nu skrev förut.

2005-04-27 18:02
Hur kan man vara i ett förhållande där man gång på gång tror att ens partner är otrogen? Sunt...
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2005-04-27 18:27
Pinoccia sa det... WORD!

2005-04-27 20:02
lina87 F0

1. det är 5 månader sen.
2. får han inte kalla andra för älskling utan att det räknas som ortohet?
3. prata med honom och fråga om det istället för att anklaga honom för otrohet det första du gör. minns han inte så minns han inte. det är 5(!) månader sen det skrevs.

och till sist. jag tror att du behöver en kurs i tillit och privatliv i ett förhållande, annars kvävs den andra ganska snabbt...

2005-04-27 20:05
lina87 F0

om det är hans ex xom fortfarande diggar honom hamnar saken i ett helt annat läge.
men det är inte otrohet, fråga honom istället varför han uppmuntrar henne (om det nu är det han gör) fråga bara varför.
Vem fan bjöd henne?

2005-04-27 20:17
run-to-the-sun F16

varför är saken i ett annat läge om det är hans ex?
det är inte henne han är ihop med.

2005-04-27 20:22
att srkiva älskling till någon är enligt mig ingen stor sak.
jag skriver så ofta till en del snubar, dock med ironi
Vem fan bjöd henne?

2005-04-27 22:07
Peppis F22 "ex borde utrotas." ehrm... du tar nog i lite väl nu va? =)

men ja. alltså.. efter att ha blivit duperad å det grövsta (och då menar jag det verkligen ....) så kan jag bara säga som så att det man bör göra är att gå på magkänslan.

2005-04-27 22:16
Tony Montana style med motorsåg i duschen.

närå, man blir besviken, gråter ett par skvättar, tycker synd om sig själv, tar nya friska tag och bestämmer att man aldrig ska utsätta någon annan människa för samma sak!
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-04-27 22:16
hehe
jag är ju självklart själv ett ex.

men ok.

ex som fortfarande finns med i bilden in i ett nytt förhållane.
borde avlivas.

2005-04-27 22:43
im with peppis och octagon. förstår inte varför man ska behöva "gulla" och skriva söta saker till folk när man är upptagen.. att ens vilja göra det. att ha behovet.. och ens vilja ta emot det. jag blir lite illa till mods när nån håller på med mig och vet att jag är upptagen. och blir riktigt förbannad när folk äcklar sig med min kille vetandes att han är upptagen. eller om han skulle gulla och ha sig. pah.
bekräftelsesökare, attentionwhores, söta smeknamn, blaaablaaa.. äckel allihop. respekt handlar det om. brist på sådan.

"ex som fortfarande finns med i bilden in i ett nytt förhållane.
borde avlivas.
"
haha :)

jag är iof lite som peppis. ingen gulligullare med polarna heller eller med andra. ser inte poängen.

och lina87. du får nog ta och snacka med honom om vad du tycker om hans namnkallande och internetpimpande. eller bara fråga hur saker ligger till och berätta vad du accepterar.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-04-28 00:14
jag fattar inte riktigt, han kallade någon älskling på internet, och då har han varit otrogen i dina ögon?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-28 00:27
rätt åt dig om du kollar nåns privata medelanden.

2005-04-28 00:31
Peppis: Fast mitt ex är en nära vän till mig så den nya får helt enkelt ta det =) och som det verkar så kommer det funka skitbra =P

2005-04-28 00:31
jumpcut: oh get the fuck off. ja. jag kunde ju ha blivit knivhuggen i magen och kissad på också.....men med tanke på din störda sexualitet så var det väl inte långt kvar tills det hade kommit upp på tapeten.

2005-04-28 12:29
Nej, men det är lite kul. Haha..Skyll dig själv om du ska blanda in mitt nick varenda gång.

Så är det absolut inte. Men vissa saker du pysslar med är kanske inte riktigt... ja.. normalt. Sex ska vara kul, inte läskigt eller obehagligt.

Mmm..

2005-04-28 13:26
Nej, det tycker inte jag heller! jag gjorde slut, det känns konstigt, men det är skönt att känna hat kännslor, för då vill jag inte ta tillbaka honom.

2005-04-28 13:31
men vafan. att skriva hej älskling, jag saknar dig! kan man ju skriva till en nära vän också.. sluta tolka allt så jävla mycket.
vågar du köra på mig igen då fitta?

2005-04-28 13:34
why: det var ju till hans ex? skulle ja tycka va väldigt misstänksamt iaf...

2005-04-28 13:38
jag tycker att det är lustigt att de flesta killar får spel och typ skriker "nej nej nej. man får absolut INTE snoka på sin partner. det är respektlöst!" etc etc medans tjejer säger att "jo, har man provat allt annat är det ok, och ja, det beror ju på varför man gör det" osv osv..

lustigt som sagt...

2005-04-28 15:16
Han tycker jag är löjlig som reagera som jag gör, men jag tycker att han facktist borde visa lite medkännsla, och vara lite föstående, han skulle blivit Fly förbannad och dumpa mig direkt om jag gjorde nåt liknande!!!! Han har inte visat en gnutta respekt för det jag blev upprörd för! han bad typ mig och dra...???!!! Moget?

2005-04-28 15:20
shit vad alla hela tiden vill äga sin partner. det är väl klart att inte din kille slutar att tycka om andra människor bara för att han är ihop med dig? jag tycker alla på whoa har jävligt mystiska förhållanden.

jag var inne och läste min killes gäst bok på whoa... ok här ser de ok ut
vi har varit tillsammans snart ett år och han har skrivit ´till nån brud för ca: 5 mån sen : Hej älskling! jag saknar dig! Kram;).
detta såg jag NU! och jag tycker att det är otrohet, eller?
nu är du lite konstig. får han inte sakna andra tjejer än dig?
va fan ska jag göra???? nu är du jätte konstigt! vad är det du ska göra liksom?
Jag skickade sms och sa att jag visste om det, men han låssas inte förstå, han kommer inte att erkänna! haha shit, nä klart han inte kommer att erkänna, han förstår ju inte grejen antagligen...

och rubriken till sist: vad gör man när man har fått reda på otrohet? hahah freak....

2005-04-28 15:39
Usch usch usch, jag tycker absolut inte att man ska ha varandras lösenord och dylikt, minns ett ex som hade mitt lösenord, hon var inne och kollade varje dag och skrev ifrån min användare för att dissa alla tjejer som skrev till mig bara för att, men hon hade inte ens någon anledning att vara misstänksam. Så bytte jag lösenord, då skaffade hon en låtsas-användare som skulle föreställa min drömbrud, så började hon ragga på mig via den användaren över internet, för att testa mig. Och det var ju då väldigt uppenbart vad det rörde sig om, och jag tyckte bara det var så löjligt, tappade liksom all respekt för henne.

Jag tycker att om någon skriver "jag saknar dig älskling, kram" så är det inte så jävla farligt, jag har i varje fall haft nära tjejkompisar som jag kallat för älskling och det var inget mer med det.

Tycker din "kvinnliga" intuition i detta fall verkar vara flick-paranoia, det finns andra människor än dig, man kan faktiskt älska flera människor på en och samma gång, tro det eller ej, även om det nu var just dig han var kär i.

En rekommendation är att inte vara så kontrollerande med nästa kille, det kommer inte sluta väl...
"Du är en död sill"

2005-04-28 15:43
Jag tycker såhär, det som skrivs ska inte tas på så jävla stort allvar för internet är så jävla flyktigt, hur kan man då orka bry sig? Låt mig gissa, ni träffades via internet? Jag kan skriva "puss" till 40pers över nätet men det skulle inte betyda att jag tänker släta av dem ifall jag skulle möta dem, det är bara en grej, så hur i helvete orkar ni bry er? Jag drar mig till och med för att skriva "jag älskar dig" till någon jag verkligen älskar över nätet eftersom nätet inte betyder ett skit.

Så är det.
"Du är en död sill"

lina- hoppas du känner att de var rätt att göra slut.

klar tjag håller me folk om att man absolut inte ska snoka och absolut inte använda ngns lösenord man fått i förtroende. jag skulle aldrig göra ngt liknande, utan mina ex har alltså gjort saker helt öppet, eller bakom min rygg som jag fått reda på via hans kompisar som berättat utan att jag ens fråg.a

dock

tror jag man får lita på sin intuition
och
man måste ha balans i ett förhållande
handlar int eom o "sluta vara så kontrollerande"
utan att hitta ngn där de går bra.
olja o vatten kan inte blandas...

Mofajja P20

"jag tycker absolut inte att man ska ha varandras lösenord och dylikt, minns ett ex som hade mitt lösenord, hon var inne och kollade varje dag och skrev ifrån min användare för att dissa alla tjejer som skrev till mig bara för att "

nej om man inte litar på varandra så lär det inte vara den bästa idén.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-28 16:10
lina87 F0
det kanske var en internet vän?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?