I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jordens undergång

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-19 18:53
mjo 2012 12 december tror jag att det vart

<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2005-05-19 19:43
Wexumo: citerar dig "Är det nån som vet NÄR 2012 mayafolkets kalender markerar jordens undergång? Mer exakt än typ 2012. när på året om så ännu närmare... "

om det nu är olika undergångar så måste ni la skriva ut när ni menar en "förödande" undergång eller när ni menar en ny upplysningstid.. två olika saker...... så egentligen så hör ju inte maya folkets spådom in här eftersom ni snackar om metroider och annat då måste ni ju antinge poängtera aatt ni menar en annan slags undergång eller inte diskutera maya folket här.. blir ju så oseriöst.... (så klart jag säger nåt då när ni snackar om nåt som inte hör till samma teorier ni talar om här)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 19:46
hEadVin : yupp du har rätt.. den 12 december är det. Har jag också hört av min bror om ja ej minns fel.. det eller den sista december 2012... så mer exakt än så kan man ju inte vara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 20:20
La_Latina

Jag kommer ihåg när jag läste om det i högstadiet när jag hade religion (Maya folket och deras religion)

Deras kalender tar ju slut där den 12/12-2012

2005-05-19 21:54
varför kan inte maya folket göra en ny kalender då? är det så svårt?

2005-05-19 22:08
Krossad_anka : Därför det är då den nya världen uppstår... efter den 12 dec 2012.... sedan kanske det inte behövs lika mycket vägledning...

de har ju också maya tecken som stjärntecken... jag är ljus... så finns jord, ödla osv... :) coolt bättre en vågen ... stämmer mer..

2005-05-19 22:28
denna tråd är den mest intressanta jag läst här på whoa men oxå den mest skrämmande. därför slutar jag innan jag får världens dödsångest.

jag vill inte tänka på sånt här, det vill fan ingen normal människa. huvva
bollen är rund och en match är 90 minuter

2005-05-19 23:46
Marcs: Vad jag vet är vad jag läst mig till men mest för att min underbara bror kan typ ALLT om dem.. men tyvärr har han ej whoa... men jag kan gärna uppdatera mig ännu mera... och javisst.. startar en tråd just nu.... :) Kul om fler upptäcker den visa indianstammen. :)

2005-05-20 00:03
www.12-12-12.org

läskig sida om datumet 12-12-12 (12 december 2012) :(

2005-05-20 11:44
Marcs P0

Jag kan tyvärr inte så mkt.
Men det skulle vara intressant och vilja lära sig mer om dom.

2005-05-20 11:46
Konung4ever P16

Vem vet, det kanske händer 12/12-2012

2005-05-21 23:28
förstår din tankegång, inom hinduismen om jag nu inte säger allt för fel, att vi lever i domedagens tid.??!!
men jag tror vi människor kommer förstöra/förgöra oss själva innan någon sorts komet riktat sig mot jorden (som t ex. Armagedon)..
På tanke med växthuseffekten etc. visst är det en långsam process men innan vi inser hur farligt det egentligen är kommer det nog vara försent men det är min tanke/åsikt!

pZ
I be around, just out of sight

2005-05-22 00:48
att koranen prickat in ett datum är helt falskt!!!!!!
det som islam däremot säger är att en tid och det väl kanske ungefär nu , så kommer jorden gå under.
i koranen säger gud: att ingen vet när domedagen kan komma,den kan komma när som helst.men jag har hört att det ska vara en fredag iaf.

OCH ja , jag har läst koranen.
och jag är troende muslim
och jag kan arabiska

peace
damdidam!

2005-05-22 12:16
men för fan en nyyy sköön vääärld!
undertiden

2005-05-22 12:42
ja, till skillnad från dig.
undertiden

2005-05-22 19:35
invalida, så känner jag också hela tiden.

2005-05-22 21:55
Finns mycket sånna där siffror som 12-12-2012 osv, men kan bara var skit som ska skrämma folk som det brukar? :)
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2005-05-24 08:49
mYspersSon

varför skulle mayaindianernas kalender som slutar 2012 gå för numret 12 i en KRISTEN kalender? =P 12e december är ett nytt påfund i sammanhanget.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-05-24 17:14
Zofy_är_söt P20

Oj!
SHIT hade fel det är inte 2012-12-12 utan 2012-21-12
SORRY!
Du här har jag sidan, letade från susning.nu
Läs (4) susning.nu

SOrry för det felaktiga datumet!

2005-05-24 17:41
hEadVin P16

Skumt. Men alltså det står att de "tror". Och vad menas alla andra grejer som står på sidan? Jag fattar noll.

Och hur kan en kalender bara ta slut? =/ Kan man inte göra en ny? :S Eller förlänga? Och vad är det för speciellt med mayafolket? Och vadå "maya" sitter de och röker marijuana varje dag eller? =) Haha, jag kan inte ett skit om det där med maya folket. Och vad gör de så speciella?

2005-05-24 20:14
eller så orkar man inte bry sig o lever så länge man kan o gör det bästa av tiden?
I be around, just out of sight

2005-05-24 20:47
eastend TACK.. nu borde la folk lyssna.. har skrivit fyra inlägg men folk fortsätter att säga att jorden kommer gå under enligt mayafolket... det var ju helt rätt som du skrev... en ny tid... tröga folk på whoa.. :P

Peace

2005-05-25 18:44
Zofy_är_söt P20

*vsg*
Ja du, jag tror att massor av människor som tror på sådant kommer att freaka UR dagarna innan, typ en massa som drar runt och vandaliserar.

2005-05-25 19:11
Zofy_är_söt : Men du vet väl att de inte menar (mayafolket alltså) att jorden går -UNDER-... verkar som alla missfårstår vad deras profetia går ut på?? Så i vilket fall tror du ej på astrologi och andra andliga saker.. så tvivlar ja på att du tror på detta heller...

2005-05-26 10:48

2005-05-26 11:33
Är inte en meteorit på väg mot Jorden?loch att den ska träffa om typ tio år+?

2005-05-26 12:13
Macabre_ P16 : Jo om 25 år, men det är 10% av 100 att den träffar jorden och de ska spränga den i rymden innan.. Tror det var något sånt.

2005-05-26 20:21
Krossad_anka , thanks för svaret

Wexumo, sorry meyn, men tråden e ganska stor , jag pallade inte läsa igenom allt, men jag ska läsa nu

2005-05-26 21:20
eastend : Javisst det ska komma från rätt käft, varför startade du en liknande tråd då för? Tänk dig för innan du snackar.

2005-05-27 09:41
eastend: ja men det är väll samma princip typ?

2005-05-28 12:16
din kristna galning
I, Rowboat

2005-05-29 11:52
Prim P20 : Det där med solen du kanske inte har tänkt på att om solen slocknar så är alla människor på jorden döda efter 10 minuter max! Eftersom det blir så enormt kallt.

2005-05-29 22:47
Prim P20 jaha okej, äsch jag vet inte.

2005-05-30 00:56
villson P19
Ja, en miljard människor är absolut galna, att pracka på småbarn en hel bok med rappakalja i tusen år kan ha den effekten.
I våran tidsålder borde det dock vara slut men människors dumhet vet inga gränser.
I, Rowboat

2005-05-30 15:02
Intressant teori om en del av Uppenbarelseboken:

http://www.chick.com/information/religio ..

2005-05-30 18:30
Matt 24

När han sedan satt på Olivberget och lärjungarna var ensamma med honom kom de fram och sade: ”Säg oss när det skall hända. Och vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?”

Jesus svarade: ”Se upp så att ingen bedrar er.

Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många.

Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet.

Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra.

Allt detta är början på födslovärkarna.

Då skall man utlämna er till att plågas och dödas, och alla folk skall hata er för mitt namns skull.

Då skall många komma på fall och ange varandra och hata varandra.

Många falska profeter skall framträda och bedra många.

Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta.

Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.

Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
________________________________________ _________

Må den som har öron, höra!

2005-06-02 16:57
Mind_Expander F18: Du anar inte hur mkt jag garvar. Ge mig dina drömmar, kvinna.

2005-06-02 17:39
Läs Bibelkoden, där står det mycket om det som händer i världen idag.
Blandat var mordet på Rabin(f.d.premiärminister i Israel.
Och mycket mycket mer, t.ex att det sista kriget blir ett kärnvapen krig!
The New World Order IS Here

2005-06-02 19:22
athnagzo: en klassiker.
strength

2005-08-15 05:19
talet 2012 härstammar med alla sannorlikhet från icoshadronens geometriska tal 20/12, det sägs att det den 20/12 2012 ska jorden gå under, men är nog snarare det att kalendern som man skapade under den tiden överstiger en viss massa med tal så man kan inte med ord räkna längre. ordet "iko" används då det överstiger den massan... "ik" på maya betyder 20... och o står för omega, det sista talet... precis som "ika" skulle bli det första talet i urspråken... "ik"... har nog inget med att jorden skulle gå under då, en annan kul grej är just det att 20/12 är årets mörkaste dag(vintersolståndet), mao. den dagen då det vilas flest virvlar och turbulenser ute på havet, då syre drar ihop sig när det blir svalt("fys" "ik") "läran om kroppen" 20/12 är även "israel" och "moses" namnsdag... slump eller kul grej att moses har namnsdag på den dagen då flest vattenströmmar skapas? ;P desutom är 20/12 ett odelbart tal.. eller det blir 1,666 i oändligheten... och avslutas med dödssyndnummret "7" ;P desutom är det symbol för en frukt... som är djävulens tärning och har varit förbjuden av kristna under lååång tid, och alla skrifter om den har bränts på bål osv...

http://www.mathcurve.com/polyedres/icosa ..

sådär ser den ut och finns nog en orsak till varför den anses vara "ohelig" och det är det att det är den som ligger till skuld för mkt av våra naturproblem på jorden... om man tänker såhär... när det är ebb så tar man och knyter ihop 30st "bjälkar" utav vass-strån... sedan tar man och knyter ihop dessa bljälkar kring ett stenblock på havets botten(som då under ebb är "strand")... då när det blir flod så kommer detta stenblock som då följer med vattnet upp att flyta på vattnet.. och följa med vattenströmen(eller då vinden) ännu längre upp på land... desutom kan de lätt flyttas i de formerna av människor eller bara blåsa av sig själv...(pyramidbygge)... desutom betyder "moses" "pojken i vassen" och man kan då enkelt likna det med att han efter en synd eller vad det nu kan ha berott på blev utsatt i en vassflotte och sen lyckades rymma osv... ja jobbigt att förklara.. men om ni läser och förstår hur det hebreiska språket är uppbyggt så kommer ni förstå sammanhanget och meningen med bibeln och hur man ska tyda den för att lära sig fonetik, mattematik, geometrik, naturlära, moralets funktion osv... iom att man översatte den till ett språk som inte bygger på urljudens fonetik så blev allt omkastat och misstolkat och har använts i egennyttiga syften... t.ex finns inte israel kvar eftersom de hade inga dokument att styrka sin religion och sitt utövande på när allt brändes när "speltärningar" förbjöds... och det var så att israels folk var namader mäst troligt... och hade icoshadronen som symbol för allt de arbetade med och levde utav och efter... och israels flagga är en icoshadron i 2D, blått är också en naturlig färg på icoshadronen då den är en symbol för vatten... precis som jesus ursprungs namn i hebree skriften var "isa" och ordet "Is" har nog funnits ganska länge... omän det uttalats "ice" eller bara varit "ic" så är det ändå samma... och det är egentligen det som icoshadronen är en symbol för... stenat vatten... och "isa" betyder nog "första människan som är dum nog att gå på is" då "is" betyder "is" och "a" = alpha = första... precis som "is" "ra" "el" betyder ungefär "is är guds element" ;P flummigt va?? ;P jo desutom så blir ju "aijk" också "ik" det... och moses fick stentavlorna i exodus kapitel 20... slump att det är är så? ;P mest troligt så är det platon som gjorde bort sig och råkade förstöra allt i.o.m stifandet av library of alexandria, försvann förmodligen skrifter då som förklarade botanik och sånt sedan tusentals år tillbaka... genom generationer... både kultivering av växter, svampar, djur och människor =) desutom så användes nog icoshadronen som fångbur förr i tiden... man hör aldrig om gammla fängelsehåler och sånt... och det beror nog på att man av rättvisa skäl hade de burarna med folk som inte var friska(åt av människor, djur osv) inlåsta i burar på ett hav med hög salthalt... så fick de leva där också försökte folk att göra de tillräckligt normala för att sen få släppas ut ur buren igen =) desutom så blir det ekologiskt så... och det kan även förklara varför det är så höga salthalter på vissa ställen... att så jävla många bott på havet i olika burar under tusentals år... för att det är skönt att leva på gungande hav utan reptiler och tigrar osv helt enkelt.. så har man bott där ute och chillat... odlat sitt röka ute på fartygen och enbart mått gött... till kristna kom dit och plundrande och rökte upp all zutt... och därför blev mkt bättre och starkare än de andra eftersom de inte tog hänsyn om tiden(förbjuden frukt) och därför blev stora antiinflamatosika bestar gjorde på i princip enbart näring från zutt... och då kan man ju tänka sig hur de såg ut,.. med sånt blodtryck... bästar på flera hundra kilon... röjde upp bland alla lallare som suttit där och sparat... och sen tog maten slut(rökat) och de började leva på kött(blev fördummade illaluktande nazister)... och nu står vi här idag... med flaggor med symboler och färger som egentligen bara talar om geografiskt vad det är för typ av naturtillgångar där... och man får inte röra sig fritt utanför dessa krigszoner, som är ockuperad utav internationella organ som ägs utav typ göran persson och alla såna skattebetalare som driver odjuret som strävar i blindo... =)... //iko666

2005-08-15 05:28
det jag ville ha sagt från början var egentligen det att 2012 är inget domedagsdatum.. utan deras kalender tog slut då, då räknetalen tog slut =)

2005-08-15 09:21
krossad_anka F59
jag trodde att år 2000 så skulle vi dö allihoppa, jag var skit rädd för det och jag har/är fortfarande rädd. jag kunde inte sova om nätterna o så.
nothing will ever save me from myself

2005-08-15 12:29
ja det är helt sjukt... borde förbjuda all förbränning av olja och sånt... borde de ha gjort sedan flera år tillbaka... vi har två fötter för att gå... handikappade ser man ändå så sällan i bilar... desutom så kan man undra hur länge man själv kommer att leva efter alla avgaser man andas in dagligen om man rör sig på gatorna... lär ju inte ha varit såhär för typ 10 år sen... lär ha ökat mkt med bilar osv

2005-09-14 22:21
@iko1,
Inte får att spräcka din bubbla på ngt sätt men..
..Vintersolståndet infinner sig 22/12, inte 20/12 ^^

2005-09-15 07:34
villson

allt dom vet är vad dom hör av andra, och istället för att bygga sin egen uppfattning om det hela, så förkastar dom det efter vad dom lärt av andra otroende.

du sa det själv. men du vill att vi ska endast veta det du säger till oss. Jag bildar mig en egen uppfattning och därför har du kallat mig blind, när du i själva verket tycker jag ser, om man får tro det du skrev här.

www.darklyrics.com
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-09-15 11:15
såg på chapelle show igår kväll...då sa han fan en bra grej, fast det va säkert inte meningen egentligen...men iaf, det va en sketch, och sketchen gick ut på att chapelle va george bush och hans homies va andra politiker som blair osv...

så sa han ungefär: "Who the fuck cares about war and shit like that? we should focus on the space...I say one word: Mars motherfuckers! MARS!"

jorden KOMMER ju gå under...så varför inte göra det bästa av situationen, skaffa oss en annan eller flera planeter o bo på...eller snabba på processen iaf....

2005-09-15 14:19
villson P19

ont om svar till kunskapstråden? :b

För övrigt är det inte ett bevis att det står i Bibeln. Om Gud är förlåtande kan han förlåta efter döden också.

2005-09-15 15:15
Jag tror på den där 2012.

Vi säger så här då. Vi säger att det var 2011 nu, hur skulle ni planera det kommande året och vad skulle ni göra på dagen?

Jag hade typ, spelat sega tjee
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-10-02 14:37
vissa sa att 2pac skulle komma tillbaka ett visst datum, men det gjorde han inte. ÄR INTE DET BEVIS NOG?

2006-12-17 01:55
Cheeroy: DU SKOJAR? Daaaamn.....