Jordens undergång
Det har sagts ett par antal gånger att jorden ska gå under. Inte har det hänt något. Fast nu har jag verkligen börjat undra, med allt som händer runt omkring med växthus effekten, det som hände i Asien och stormen här i Sverige. Även alla jordbävningar =/. Är jorden påväg att gå under? Jag blir riktigt nojig när jag tänker på det jag känner mig nästan illamående. Kommer det bli som filmen The day after tomorrow eller kommer jorden sprängas, vad kommer hända igentligen? det är något jag tänker på varje dag. Och jag vill verkligen inte vara med om jordens undergång, jag hoppas verkligen att jag hunnit dö innan det händer. Någon som känner likadant som mig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är knappast en slump eller bara "otur" att klimatförändringar och naturkatastrofer inträffar i större utsträckning och på oväntade platser/sätt. vi har pippat moder jord på ett taskigt sätt alldeles för länge och nu få vi betala för det. däremot så kommer nog inte jodren gå under på ett tag..
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
Det står inte i bibeln när jorden ska gå under...hahaha vet till och med jag! Det var maya folket....enligt deras kalender...rätt intressant faktiskt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Det kommer knappast bli som i "Day after tomorrow." I den filmen (som i sig är grym och spännande, otäck osv) är det ju bara fiction... överdriver sanningen liksom. OM det skulle hända en ny istid på jorden så är det nåt som pågår under en lång tid. och ja den processen är forskare rädda för att ha påbörjats... men om det är möjligt att så snabba förändring som i "day after..." nej.. för att en sådan sak skall ske så är det om tex en stor metroid skulle slå ner på jorden och skapa en massiv explosion och sedan pga det speeda upp prosessen som troligen tar ett par månader/år.. och då är nog de flesta människor redan döda av svält, värmehettan, radioaktiva stålningen som uppstår osv. Kanske ett fåtal som överlever och de får då i sin tur vara med om översvämmningar, jordskalv, orkaner... innan den slutliga förödande kylan/(värmen??) skulle uppstå... så du behöver inte oroa dig.. when it happens.. you will not be alone... It will bring us down.. for sure! Men i dagens läge är det större risk att röka/prata i mobilen utan headset och käka akrylamid chips... typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PeWi : Delvis rätt.. Maya folket talar om en jordensundergång.. men inte i den bemärkelsen du menar(?eller?) för de menar att det gamla..(denna värld) går under.. så som vi känner till den.. sedan kommer en ny värld... (en finare, bättre upplyst värld) där vi kommer att leva i harmoni med naturen.. och enligt deras kalender kommer det sky 2012.... (står även i Koranen, samma datum.. annan teori iofs) hummz... spännande.. faktiskt.. I belive that
lugna nu. även om vårt liv går under kommer jorden finnas. liv kommer kunna uppstå igen. va nu inte ego och tänk inte bara på er själva! ;)
låt det börja...
Marcs: Ja koranen är ju muslimsk och de har en fullständig samling skrifter på orginal språket(har pratat med muslimska vänner som kan arabiska.. I don't..:P (till skillnad från biblen som är översatt och "halv" alltså delvis borta.. för hela är ju inte kvar som ni kanske vet?) Maya kalendern är ju framställd av maya indianerna för länge sedan och det skumma är att det stämmer såå bra.. brukar ej tro på sånt så mycket.. har la intresse för astro och så men det stämmer in på de flesta.. och är väldigt svävande medans maya tecknen är så precisa så det är skrämmande. Men oavsett så är det la inte möjligt Wexumo att man kan flytta till en planet. De planeter som är nära oss är ju omöjligt för oss att fungera på (syre, föda, gravitation) medans de finns(tror forskarna) en rent hypotetisk möjlighet till planeter med liknande möjligheter som jorden. Men i teorin kan man nog "flytta" dit.. men hur skulle vi kunna fixa en sådan flytt till de överlevande/jordens heeeeela befolkning. Tror i så fall vi vanliga människor är körda.. de som komemr få för tur är politiker, kungligheter, popstjärnor.. typ drägg ala Paris Hilton.. people with loads of cash. Men teorin är intressant..
Invalida : Varför så säker?? (nyfiken)
wexumo : Jo sant, men jag tror inte att alla människor på jorden skulle kunna ta sig till någon annan planet så snabb det skulle ta riktigt lång tid med tanke på att alla inte har varsin farkost som man kan färdas i. Och om solen slocknar så växer ingenting utan värmen och lyset så vi lär ju inte klara oss så länge utan mat.. Eftersom maten går ju ut efter ett tag och så vidare.. Men jag tror att vi hunnit hitta någon ny planet som man kan bo på innan det händer. För det kommer ju hända någon gång. Men, men..
Jag håller helt klart med dig Marcs .
shit.. det kmr inte att hända under vår livstid iaf.. du skrämmer upp folket anka.. :P
jorden går under då solen blir en röd dvärg. period. Mänskligheten dör ut då en Amerikansk President lackar ur på mellan östern och bombar ihjäl dom.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Det är en del av mänsklighetens kultur att förutspå domedagen, den har i alla tider förutspåtts. Oftast har den inte inträffat, ibland har det hänt att någon sekt försökt hjälpa Gud påvägen med litet giftgas eller en bomb men aldrig något allvarligt. Vad det gäller jordens klimat så är det helt enkelt så att våran planet litet då och då skakar på axlarna och massor med saker som inte kan anpassa sig då dör ut. Föresten så är det ytterst tveksamt om en full kärnvapenutväxling skulle vara tillräckligt för att utrota mänskligheten, och den skulle inte ha en chans att utrota allt liv.
tur att folk har fakta innan de skriver... gah! De finns nog med kärnvapen bomber för att ha ihjäl mänskligheten 50 ggr om så, så vi får bara vänta och se vem som lackar ur först, turkarna eller amerikanarna.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rainmaker P18 Med samma argumentation så finns det tillräckligt med pistolkulor på jorden för att ta ihjäl varje människa tio ggr. Finns ca 10 Gigaton (kraft i TNT) kärnvapen på jorden, 80% av den kraften är riktad mot områden i Usa och Ryssland. Skulle inte bli kul för resten av världen om dom bomberna föll men folk skulle överleva på många platser, kanske skulle mänskligheten dö ut efter några årtionden men livet på jorden skulle med all säkerhet finnas kvar efteråt och evolutionen skulle ta nya vägar.
villson P19 Det händer alltid hemska saker, tror du att det är något unikt för just vår tid? människor har dött i drivor så länge vi har existerat och efter varje svältår, jordbävning, tsunami, krig etc etc så har det funnits dom som ansett att domedagen måste vara nära förestående.
Zifnab P19 dödens port? ^^ nåja.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
där finns en gubbe som kallar sig Zifnab.. sjukt kul karaktär i övrigt ^^
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Vill bara påminna alla som nämnt det där med solen allt om solen slocknar så kommer alla människor vara döda på 10 minuter. Det blir kallt så fort. Och ingen överlever kylan. Min lärare berättade det för mig idag ;)
Tror det kommer att bli öken här och allt liv dör ut innan jorden går under. Har ingen källa till detta, men månen förflyttar sig ca 1cm från jorden varje år. Om X antal år så lossnar månen från sin omloppsbana runt jorden, då kommer vi inte längre ha någon ekvator-linje, dvs att solen kommer steka jorden totalt, och det kommer bli öken överallt iom att allt vatten kommer att torka ut. Som tur är slipper jag överleva detta, WEY!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
krossad_anka F59 och skulle jorden sluta snurra skulle vattnet översvämma fastlandet.
_Mackan_Breaker_ P17 Hur då?
Tja, vattnet skulle inte stanna med jorden utan fortsätta snurra ett tag..
och jorden snurrar 11km/sekund i snitt..
_Mackan_Breaker_ P17: okej, är det därför jag alltid är yr?
jag tror med på en meteor som landar i stilla havet. en halvstor sådan skulle skapa en våg som skulle gå runt jorden 2 varv. då är det inte bara sydostasien som fått känna på något.
De snackade faktiskt om på radio och tv om att det var en meteor eller något en stor sådan som skulle krossa halva jorden om 25 år, fast jag vet inte hur det blev med den grejen, hörde något om att den skulle missa jorden till slut, fast man är ju aldrig helt säker?
krossad_anka F59 nej :P det är inte därför
_Mackan_Breaker_ P17 Okej, fan :( då måste jag gå och kolla upp min yrsel ändå, jävla skit :D
Jo uppenbarelseboken är ju skriven om vad som kommer att hända sista tiden innan domedagen! Det står verkligen i gåtor men vad är inte skrivet så
Eftersom jag var i thailand och var med i tsunamin så tänker jag mig hela tiden att en våg på runt 1000 meter ska stiga från havet och ödelägga allting i vatten. Att allt vatten liksom skulle stiga och förstöra allting.
prexis vad jag hört..att det ska komma en meteor..men dom har redan planerat att spränga den med robotar så det är nog lugnt. hoppas man =)
2012 enligt maya folkets kalender. Skulle nästan inte förvåna mig eftersom det kom dom på för typ 1000 år sedan och dom visste om alla planeter i solsystemet långt före alla andra! Rätt facinerande
Vilka är maya folket? :D
Vad som är riktigt äkligt att tänka på är följande: Även om det kommer en komet eller något liknande och sabbar jorden, eller om vi själva lyckas döda allt levande så kommer iaf våran gamla jord med alla våra minnen och kroppar att finnas kvar eller hur? FEL Om några miljarder år kommer solen sluka jorden och allt som människan lyckats skapa genom åren, vi kommer glömmas bort av universum, som om vi aldrig funnit. DET är skrämmande
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
Putin eller Bush kan få jorden att gå under bara genom att knäppa med fingrarna.
finns många grejor som säger att jorden ska/skulle/kan gå under. blir väl vi själv som tar kål på den först tror jag.
strength
Jorden komme rinte gå under.. men världen som vi nu känner den kommer försvinna år 2012... Maya folket.. WORD!"
Ja, Maya folket sägs ha en sjukt bra kaländer och den forna Maya kaländern tar slut typ då har jag för mig.. Men jag har hört 2021 också.. Jorden skulle gå under 2000 också, det var den 13:e kända utspådda året.
Det kanske var 2021 maya kaländern tog slut..
Nä 2012. Står det verkligen i koranen 2012 också hmmm....har jag aldrig hört
Jag har läst koranen men jag har aldrig läst 2012.
Min kompis är muslim och kan arabiska HON sa det har aldrig läst koranen.. så länge inte en som kan arabiska säger nåt annat datum så gäller 2012... tror aldrig på översättningar.... damn it! 2012 är maya kalendern slut...! Word!
menar att jag aldrig läst koranen.. HON har det.. damn :P
fourth quarter of Kala...
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
Ärligt skulle det verkligen vara så illa om en meteroid slog ner på jorden om sisådär en 40 år? Ni lär ju knappast känna ett skit ändå?
jag förstår inte varaför alla tror att det ska finnans människor när jorden går under. det är jus skitdumt. nån jävla livsform kommer evutionera om oss långt innan undergången kommer...
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Gah!! Ni vet ju ingenting.. maya folket har inte förutspått en UNDERGÅNG på det sättet NI menar.. de har förutspått en undergång av världen som vi ser den ej en aktuell undergång med.. död, massaker.. osv.. lalal.. utan en mer andlig fortsättning för alla i sina liv efter 2012. (ni kanske också menade så, men det betvivlar jag )
massor med skitsnack här.
Alltså, kan ni fatta vad tungt det skulle vara att va med om jordens undergång. Jag menar, fatta adrenalin kicken: Brinnande stenklot som slår ner mitt i stan, eld, rök, jordbävningar... tungt...
ETP
krossad_anka F59 jaa det låter som så :P Zifnab ja ditt namn är omöjligen en slump :P Han är softast ^^ I alla serier han är med. Som Fizban med.