SunTzu Jag vill att informationsmedia ska vara gratis. Eller iallafall funka som biblioteken funkar. Att det finns ett bilbiotek på nätet med all informationsmedia och artister och utvecklare får betalt genom att vår skatt höjs lite alternativt tas från en annan skattefinansierad verksamhet, t.ex. försvaret. Samtidigt finns originalen ute i handeln fast då för en kraftigt nedsatt slant. Att detta ska bli ett alternativ måste ju alla protestera och bojkotta handeln vilket blir svårt: Vet inte riktigt hur övergången ska gå till och hur alla regler etcetc ska funka men det är ett system jag vill se i framtiden. Nu laddar jag ner musik för samma syfte som jag lyssnar på musik i affären, provlyssna, eller det är inte helt sant, skulle aldrig ha råd att köpa all musik jag vill ha men till viss mån gör jag det. Har c:a 300-400 skivor, både vinyl och cd och jag vill alltså stödja musikbranschen fastän jag vet att dom säkert skulle överleva utan min slant. Dock köper jag nu för tiden oftast inte skivor från de större bolagen som tar alla pengar ifall man säger så, inte för att jag vet exakt hur pengarna distribueras i de små bolagen heller. Summa av kardemumma: Jag är stolt att vara pirat i den bemärkelsen att jag vill att alla ska ha tillgång till informationsmedia, att det inte ska vara en lyxvara samtidigt som jag respekterar artisterna vars musik jag gillar. Men jag gillar inte när kids inte har en aning om hur mina vanor ser ut , som El_Presidente, som vill utmåla mig att vara omoralisk. Och han har gått offtopic i flera trådar just för att göra det. Det har jag absolut ingen respekt för.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---