I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-05-16 22:27

Respekt?!

Jojo alla jiddrar om respekt. Ordet missbrukas! Hur kan det komma sig att alla vill bli bemött på ett respektfullt sätt men bara få vet vad det egentligen innebär?

Vad är/innebär respekt?

Hit me!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-16 22:51
vissa blandar ihop respekt med skräck.

"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-05-16 22:57
skillnaden är hårfin.. synd att den där reklamen inte går längre.. den där ang. respekt... tecknade figurer.. så klockren!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-16 22:59
..sant!

2005-05-16 23:11
Att respektera någon är att låta den personen vara sig själv.

Att "sätta skräck" i nån är motsatsen.

2005-05-16 23:13
SunTzu
Dilemma, tänk ifall personen som ska få vara sig själv är en "sätta skräck" person när han är sig själv? :)

Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-05-16 23:15
Hm, då har ju denne ingen respekt gentemot andra, men den som låter honom göra det, har respekt... eller? :)

Fast jag menar inte att man ska tolerera att folk beter sig hur som helst :)

2005-05-16 23:18
SunTzu
Ja det kan vara svårt det där med respekt:)

Men annars tycker jag som du tror jag.

2005-05-16 23:22
ja den reklamen borde dem sätta upp igen..

Det har verkligen blivit så att "visa mig respekt annars så spöar jag dig".. Men jag tycker nog att det är att behandla folk som man själv blir behandlad, annars vet jag inte riktigt. Jag har respekt för de visar en bra sida mot mog, och då får dem en likadan tillbaks, vet inte hur jag skall kunna förklara det på annat sätt
http://www.homage.nu/

2005-05-16 23:22
respekt betyder empati för ngns liv (sedan huruvida livet lett till visdom, eller sorg man måste ha respect för etc spelar sedan ingen roll)

2005-05-16 23:23
Maniack
"Det har verkligen blivit så att "visa mig respekt annars så spöar jag dig".."
lite komiskt att du som sjutton tycker att det börjar bli så och jag som, väldigt snart, 23 åring tycker det är tvärtom.

2005-05-17 00:19
Det finns två typer av Respect. Man kan respectera någon och man kan ha respect för någonting/någon alltså typ försiktighet..

2005-05-17 00:23
Respekt e också att köpa musik o stödja artisterna istället för att ladda ner den. Vissa har ingen respekt! (Du vet vem du e din pirat)
Steve Rifkind must of been sniffing!

2005-05-17 00:25
El_Presidente
Förstår inte varför du förföljer mig i trådar för att klaga på min vana över internet?
Är det nåt du vill ta privat eller?
Har jag gjort illa dig på nåt sätt?
Nåt jag har skrivit?

2005-05-17 00:26
Ursäkta men kände du dig träffad på nått sätt? :S

2005-05-17 00:27
El_Presidente
Ja eftersom du tidigare har klagat på min nedladdning, vilket du inte vet nåt alls om samt att du har tilltalat mig piraten tidigare

2005-05-17 00:29
Och var exakt gjorde jag det? Jag tror att du tror att jag e nån annan..

2005-05-17 00:31
Man ska ju vara stolt över att vara pirat! Det handlar om att respektera det fria informationsflödet :)

2005-05-17 11:17
SunTzu
Jag vill att informationsmedia ska vara gratis.
Eller iallafall funka som biblioteken funkar.
Att det finns ett bilbiotek på nätet med all informationsmedia och artister och utvecklare får betalt genom att vår skatt höjs lite alternativt tas från en annan skattefinansierad verksamhet, t.ex. försvaret.
Samtidigt finns originalen ute i handeln fast då för en kraftigt nedsatt slant.
Att detta ska bli ett alternativ måste ju alla protestera och bojkotta handeln vilket blir svårt:
Vet inte riktigt hur övergången ska gå till och hur alla regler etcetc ska funka men det är ett system jag vill se i framtiden.
Nu laddar jag ner musik för samma syfte som jag lyssnar på musik i affären, provlyssna, eller det är inte helt sant, skulle aldrig ha råd att köpa all musik jag vill ha men till viss mån gör jag det.
Har c:a 300-400 skivor, både vinyl och cd och jag vill alltså stödja musikbranschen fastän jag vet att dom säkert skulle överleva utan min slant. Dock köper jag nu för tiden oftast inte skivor från de större bolagen som tar alla pengar ifall man säger så, inte för att jag vet exakt hur pengarna distribueras i de små bolagen heller.

Summa av kardemumma: Jag är stolt att vara pirat i den bemärkelsen att jag vill att alla ska ha tillgång till informationsmedia, att det inte ska vara en lyxvara samtidigt som jag respekterar artisterna vars musik jag gillar.

Men jag gillar inte när kids inte har en aning om hur mina vanor ser ut , som El_Presidente, som vill utmåla mig att vara omoralisk.
Och han har gått offtopic i flera trådar just för att göra det.
Det har jag absolut ingen respekt för.

2005-05-17 19:33
respekt typ hälsa va snäll va den man är

det alla andra snackar om är fruktan
mjaoo