I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En nära tjejkompis

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-17 06:05

En nära tjejkompis

Har en nära tjejkompis som jag träffar mindre och mindre.. även om vi pratas vid dagligen, ungefär.

Problemet är att jag är rädd för att hon ska försvinna helt när hon väl träffar någon.. att hon inte hör av sig alls, slutar bry sig och att vi slutar att ses. Att vi har en massa onödiga tjafs till och från gör det inte bättre direkt..

Vi var lite mer än kompisar tidigare, men det var förlängesen.
Dela gärna med er av era egna erfarenheter.

2005-05-17 07:11
Om du är rädd att hon skulle försvinna pga att hon hittar nån, så kanske du ska ta och fundera på var orsaken till det kan ligga. Låter som en klurig vänskap.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org
Rappare

2005-05-17 09:02
Nog har man sett tjejkompisar försvinna ut ur ens liv, det har hänt massa gånger. Kan bero på att jag aldrig gjorde något åt det. Det är väll helt upp till dig vad du vill, ifall du vill behålla hon som kompis så bestäm dig för det, hitta på ett sätt så det ska bli så och gör så.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-05-17 10:18
jag är mer rädd för att mitt ex skall försvinna helt ut mitt liv även om jag inte vill ha nått med hon att göra fötilfället, känns ganska klurigt..

men vänne har man förlorat i sina dar, det har man
http://www.homage.nu/

2005-05-17 11:47
Det är ju så, jag har en asbra tjejkompis som jag hänger med fett mycket just nu, men träffar jag en brud så lär det dö bort för att jag hellre kommer hänga med bruden istället. Om jag inte vill hänga med henne hellre så är det ju ingen mening att hooka med henne liksom.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2005-05-17 13:02
jag har samma problem. gjorde slut med min pojkvän i november... vi är jättebra kompisar fortfarnade. att bara se honom med andra e hemskt! jag är typ orolig att han ska sluta uppskatta mig... de va iofs oxå ett problem under vårt förhållande, att jag aldrig kände att jag var viktigast...

skit jobbigt. det blir dessutom knappast bättre när vi snackar om de för då anpassar han sina ord för att försäkra mig om nåt jag tror men inte känner...

ända tipset jag har är att betämma dig med säkerhet exakt vad du vill ha av henne och sen säga de. säg att hon inte får glömma dig, säg även exakt hur hon inte får glömma.
låt det börja...

2005-05-17 15:26
Dimma
Känner igen det första du skrev, om det är hemskt att se den personen med andra (eller för min del, om jag skulle höra det).

Jo det är en annan sak också, vet inte riktigt hur jag känner, men hon känner nada nu så det spelar ingen roll.
Hmm ok, I'll keep that in mynd.

Tack alla som har skrivit! fortsätt droppa

2005-05-18 03:00
EhsanK P19

Har EXAKT samma problem mannen.
Det är verkligen skittråkigt..och jag är jätterädd att hon inte har lust att träffas mer.
vi träffades förra sommaren, hon var tillsammans med en kompis till mig, dom var inte tillsammans alls länge, sen så var hon på mig till en början, väldigt på uppfattade jag det som. hon sov över och så, det hände inte så mkt. det slutade med att hon bara ville ha en vänskapsrelation, även om det velade lite fram och tillbaka hehe. det var lite jobbigt för mig att vänja mig vid med tanke på hur mkt jag hade fäst mig vid henne på något sätt.
men jag kom över det ändå ganska snabbt och vi blev otroligt bra vänner.

hon hörde av sig skitmycket och var helt enkelt bara världens bästa person. vi hängde dagligen och har gjort ända fram tills nu nästan. hon är fortfarande singel men sista tiden har inte varit lika bra. hon betyder så pass mkt för mig att det skulle kännas hemskt ifall hennes gnista för mig som vän bara dog ut. och jag har tänkt jättemycket på det. vi småtjabbade lite för någon vecka sen, det var inte så bra vibbar då men det mesta av det har försvunnit nu.
även om hon har mkt att göra just nu med skola och allt så kan man inte låta bli att tänka på att hon kanske har tröttnat på nått sätt. det låter kanske löjligt men man kan ändå inte låta bli att tänka på det om någon som betyder väldigt mkt för en. hon har sagt två ggr nyligen att hon ska ringa då hon inte har gjort det, egentligen låter det som en skitsak men jag kan inte låta bli att tänka på det i det här fallet.
jag har haft tjejkompisar innan som jag har hängt mkt med, men den här tjejen är ändå något speciellt. vi har alltid kul när vi hänger och hon är en helt underbar människa och vän.

berätta lite mer om er relation! det är skönt att skriva av sig med människor i samma situation. och lycka till, hoppas det löser sig.

2005-05-18 10:39
jag har massa tjejkompisar som försvunnit genom åren, man kan inte ha kvar alla.

däremot en av mina bästaste bästa tjejkompisar försvinner lite då och då men kommer alltid tillbaka, vi kan typ ha ingen kontakt alls ett pår månader sen hänga ofta igen.. thats nice.
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2005-05-18 10:57
bjud na på bio
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.

2005-05-19 05:44
jardee
Allright man, det uppskattas. hur gammal är du förresten?

Det finns likheter.. men hon har inte haft ihop det med någon av mina kompisar, men jag vet inte om jag har kommit över henne riktigt än... på det sättet.. hon var liksom den första jag fick riktiga känslor för.
Det har velats lite fram och tillbaka här också, vi har gjort dumma saker mot varandra och sådär, men vi har klarat oss genom det iallafall.
Tror inte vi litar på varandra direkt längre. Hon har lovat att förbättra sig genom att höra av sig och så, och jag har gjort dumma saker så hon vågar inte lita på mig heller, eller visa något speciellt.

Har hon gjort något annat förutom att inte ha ringt för att du ska tro att hon inte bryr sig förtillfället? Har hon sagt varför hon inte har ringt?
Detsamma mein, lycka till dude

2005-05-19 09:23
Sluta lipa.. ring upp henne och säg vad du tycker. Bryr hon sig inte, så har ni helt enkelt kommit ifrån varandra,,
Det finns inget att göra åt det.
Det du kan göra därmot är att. Hitta andra vänner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-19 09:58
om ni verkligen itne vill att det ska bli dåligt mellan er så kommer det nog itne bli det... de gånger jag slutat umgås med kompisar så har det itne kännts ett dugg såligt... fast det är ju bara jag...
What would macgyver do?

2005-05-20 01:16
EhsanK P19

Jag fyller 19 i år.

Okej, har du inte riktigt kommit över känslorna för henne så är det klart det är jobbigt. Det tog ett tag för mig också men efter det så blev vi riktigt bra vänner som sagt.
Jag tror att våra situationer kan vara ganska lika. dock har vi inte gjort dumma saker emot varandra eller så. hon gjorde en grej jag tog ganska illa på under några dagar, men det var några månader sen och har runnit ut i sanden så det är väl bortglömt..
Vi kan lita på varandra, det känner jag iaf, och jag hoppas verkligen det.
Grejen är den att jag är en snubbe som gärna snackar om saker och ting, lite djupare saker, och gärna delar med mig av känslor osv. men hon är inte riktigt samma typ. hon har svårare att visa ifall hon mår dåligt eller såna saker. hon snackar helst inte om sånt, eftersom hon till 99% alltid är så jäkla glad och på bra humör, hehe.
Jag tycker det kan kännas ganska jobbigt, för det kan då kännas som att hon håller inne på saker och ting hon inte vill berätta. jag vill ha en riktigt bra och nära relation där man kan snacka om allting i stort sett. men jag antar att hon inte riktigt är som jag i den frågan bara.

ifall hon har gjort något annat som gör att jag tror att hon inte hör av sig för tillfället - nej det tror jag inte.
givetvis så är det ju så i alla kompisrelationer att man har vissa perioder då man hänger mer med andra, och sen så träffar man den personer mer ett senare tag. jag hoppas bara det är så nu. skulle kännas jävligt tråkigt ifall hon bara tröttnat totalt på mig och att vår relation bara dör ut (men så borde det inte vara. eftersom jag har inte gjort något alls för att hon inte har hört av sig lika mkt eller visat mindre intresse den senaste tiden)

Nej hon har inte sagt varför hon inte har ringt. hade hon gjort det hade det kännts så mycket lättare. jag frågade förra gången och då sa hon att hon hade haft jättemycket att göra och inte hade tid. sen efter det så hörde hon av sig lite, vi hängde några få gånger, sen nu igen så har det varit dött.
så det känns ibland som att hon under den "mellantiden" bara hörde av sig för sakens skull för att sedan inte bry sig igen...

för att svara på HHakaHG om att ringa upp, så är jag rädd för att hon säkert skulle kunna säga att "jo men det är väl självklart att jag vill fortsätta hänga" osv, men inte mena det, för att sen istället fortsätta att inte höra av sig... tror att den risken skulle kunna finnas i mitt fall tyvärr...

fortsätt berätta gärna mer EhsanK, kanske kan hjälpa till

lycka till mannen,

2005-05-22 21:31
HHakaHG P0
hahahaha...

BigChrist P1
jo, antar det..

jardee
Jo, det är väl det där med känslor som är svårast..
Ok.. Har du pratat med henne om det? Om att hon inte vill prata om saker och sånt.

Hmm vet inte riktigt vad jag ska berätta.. Eller vet inte riktigt vad mer jag ska dela med mig av efter det första inlägget.

Tack mein :)

2005-05-22 21:41
jag kände en tjej en gång som totalt sket i mig :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2005-05-22 22:21
EhsanK P19

Jo det är jobbigt, en speciell jobbig tid nu då jag känner att de vänner jag har polat sista tiden skiter i mig, hänger utan att höra av sig.
Mina gamla polare som jag slutade umgås med mer och mer för ett längre tag sen, samt att hon inte hört av sig lika mkt på sista tiden och det blivit sämre. det suger, man vet inte vart man hör hemma.
men jag snackade precis med henne och hon förstod hur jag kände, hon tyckte att vi hade träffats för lite på sista tiden också. men sa att man kan ju inte träffas för mkt för det skulle man ju inte palla, samtidigt som man skulle ha roligare de gångerna man väl träffas, det är ju givetvis rätt, såna uppehåll har man ju med alla polare, vilka det än är. det går lite i svackor liksom. men grejen är den att innan har vi haft lika kul och trevligt nästan alla gånger vi har hängt även om det har varit liksom 5 dagar i veckan.

men vårt förhållande är ganska speciellt och nära så det har ändå kännts väldigt jobbigt, särskilt tillsammans med alla andra jobbiga problem man har utöver det.
hon har träffat en snubbe som hon varit med en gång innan på en fest, de skulle ses imorrn. det har jag inget emot alls, bara kul och glad för hennes skull. men samtidigt kan jag inte undgå tanken att förlora henne, glida mer och mer ifrån henne. och det sa jag till henne och det skulle inte hända sa hon. jag tror henne också och hoppas att det inte blir så.
men en grej som känns jobbigt är att om hon skulle träffa ngn annan och tex ha något slags förhållande med denne även om det inte är så seriöst så blir man liksom inte "den viktigaste" eller "den bästa kompisen" längre, det är så det känns iaf. och det suger.
jag är typ beroende av att ha tjejkompisar, eller en tjejkompis där förhållandet är riktigt bra. den speciella tjejkompisrelationen är något jag håller väldigt högt och gillar väldigt mkt
jag har däremot inte pratat med henne om att hon inte vill prata om saker och ting lika mkt som jag, men det känns ganska lugnt ändå.

har du snackat nått mer med henne?
har ni snackat om att ni inte träffas lika mkt längre?

ah hoppas det löser sig iaf. det hoppas jag det gör för mig, man kanske ska tro att det verkligen gör det också, kanske skulle kännas bättre då, jag vet inte..

2005-05-23 20:53
jag skulle vilja bli tillsammans med en tjejkompis. jag tänker inte på någon specifik just nu men jag tror att man skulle kunna få det bästa förhållandet någonsin, då man redan älskar varandra.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-05-24 13:56
shunare

jag vet, jag har också tänkt så.
men jag har förträngt mina känslor jag en gång hade för min tjejkompis. men även om hon bara är en kompis älskar jag verkligen henne. det är något speciellt, även om vi bara är kompisar och inget annat. på ett sätt är det skönt, jag har inget alls emot att hon träffar andra just nu. klart man är rädd att förlora henne på ett sätt, som jag skrev ovan. men jag har fortfarande inget emot det.

det sura är bara om man fortfarande skulle ha känslor kvar, berätta detta och om hon inte känner detsamma har man antagligen sabbat hela kompisförhållandet också.
men jag tror också man skulle få det bästa förhållandet någonsin.

det är svårt det där...jävla liv.

2005-05-25 13:48
PlayerJoe
Nähä..?

jardee
Jo det där känner jag igen.. men tror att det är omöjligt att man inte glider ifrån dom när dom väl träffar någon.
Även om man är viktig så blir någon annan viktigare... som du säger.

Yes vi pratar nästan dagligen. Hon vet att jag tycker att det är trist att vi inte ses ofta, och hon har lovat att försöka förbättra sig..

Yeah, good luck
;)