I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teori om drömmar

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-18 16:58

Teori om drömmar

Har haft en tanke om drömmar som jag gått o småtänkt på lite då o då nu.
Såhär: När man drömmer så får man en inblick i sina andra paralella jag, som lever i en andra dimensioner. Det är därför allting är så konstigt men fortfarande innefattar samma saker, problem, personer som man har i sin egna värld fast med andra former. Och de andra jagen ser in i ens eget liv när de drömmer och de tycker att ens liv bara e en jätteskum dröm eftersom den inte följer den logik som gäller i deras dimension. Sen när vaknar upp så kanske de tänker "Sitta på soffor? Haha, nej nu går jag och äter lite toapapper till frukost."

Fattar ni va jag menar?

In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2005-05-18 17:54
så när jag drömde att jag, kyle, stan, kenny och cartman skulle bli uppätna av pokémon... betydde det?

fattar inte
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-05-18 17:58
att du har ett parallellt "jag" i en annan dimension som hänger med kyle, stan, kenny och cartman och som står under pokemon i näringskedjan :p
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.

2005-05-18 18:01
Min bror började prata om att han tror att drömmen egentligen är verkligeheten och verkligheten är dröm. Det kanske var något liknande han tänkte sig. I samma veva förklarade han att han tror att han lever i en "trueman show" värld..

Han skrämmer mig.
Pack! Pack! Pack!

2005-05-18 18:10
Jo visst. Jag kan känna likadant ibland.. Men inte med den paranoida blicken och det oroliga i rösten när jag pratar om det =)
Pack! Pack! Pack!

2005-05-18 18:17
Gofi P21

Jo det va den tanken ja utgick ifrån först o sen utvecklade jag det på mitt sätt. Sen kom jag o tänka på en grej. Tänk om man drömmer och ser in i en av sina jags värld. Fast där sover jag redan och drömmer och tänk om han drömmer sig in till min värld. Då blir det en paradox, jag drömmer hans drömmar och han drömmer min drömmar osv. Fast om han skulle drömma utifrån ett tredje jags ögon så skulle man nog se det istället. Sen kanske han vaknar upp o då blir det en sånb där dröm där man drömmer att man vaknar upp ur en dröm (har ni haft såna förut) o sen vaknar man upp ur den med. Man blir fan skrämd då, man tror att man ska vakna upp igen.

2005-05-18 18:35
whoa det va bra. COOLT, så har jag aldrig tänkt. det är fan intressant! låter väldigt vettigt egentligen!

2005-05-18 19:06
jag tror verkligen inte att vi drömmer när vi är vakna och tvärtom..
jag drömmer ofta sånt som jag kan koppla till något jag upplevt under dagen och jag tror inte jag ser in i framtiden precis
fast jag skulle lätt kunna tänka mig att leva tillsammans med cartman och pokémons. även om de vill äta upp mig.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-05-18 20:33
hmm iså fall skulle man vara värsta rudrigon i värkligheten
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2005-05-18 23:44
ibland fastnar jag mellan drömvärlden och det vakna tillståndet. altlså hjärnan är vaken men kroppen är helt förlamad. det är skiläskigt och det kommer konstiga saker som stirrar på mig och tar på mig medans det vibrerar i huvudet. det heter typ sömnparalyser. jag är inte psykotisk altlså

2005-05-22 15:15
ahamhm F17

Det låter inte så bra.

halfshell F16

Nej, ja vet. Det va just därför ja utvecklade teorin och sa att ens drömmar va ens paralella jag i andra dimensioner. Då dessa andra jag upplever ganska likartade saker som man själv. Skillnaden är att deras verklighet ser lite annorlunda ut.

2005-05-22 16:55
ahamhm F17

älskar när det händer! det enda jobbiga är att tänka bort alla monster som står o lurar vid sängen. efter de kan man ju bara njuta
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-05-23 02:53
iRakliz P18

det är ju så.
dina sinnesorgan sover i stort sett när man sover, men hjärnan arbetar ju hela tiden och det du tänker tolkar hjärnan till intryck istället, därav kommer drömmen.
så jag förstått det som.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-05-23 15:17
är det inte så att det man drömmer är ens undermedvetna? typ...

2005-05-24 22:58
Kolla på filmen Waking Life.

hela j'vla filmen handlar om just drömmar och är en jävligt häftigt vattenmålad (!) tecknad film.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-05-24 23:11
hahah fan va skön du e. "Sitta på soffor? Haha, nej nu går jag och äter lite toapapper till frukost."
hahaha
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2005-05-25 00:51
Skräp.

Drömmar är resultatet av att hjärnan arbetar under sömnen. De regioner som är aktiva under vaket läge aktiva även under sömn. Tror du att du rör dig i en annan värld bara för att små strömmar skickas genom hypotalamus när du sover?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.