öh? skilj på radikalfeminism och feminism och att fjortisar kallar sig feminister betyder inte att feminismen ändrats? ja menar, de är ju wannabes, har hiphopen ändrats pga massa fjortisar med wu-tang byxor?
<¤¤()¤¤>
det handlar inte om jämställdhet utan det handlar om en könskamp. Det jämställda ska endast vara på deras villkor... det roliga är att män hjälper dem o sprida deras roks propaganda.. aja skitsamma jag förbannar kvinnorörelsen och allt ont den för med sej... punkt
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
jag är feminist, alltså för jämnställdhet och inget annat. Och jag är inte med i nån kvinnorörelse,
<¤¤()¤¤>
detta krig... jag blir knasig... lev i harmoni för fan!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
jag e så jävla trött på att den här könsrollsdebatten som dyker upp för jämnan ständigt hålls på en så jävla låg nivå.. nån dom håller me mej?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Why can't we all just get along"
Omnia est Faeces
shunare P22 Genom tiden har feminism handlat om att tjejer ska ha samma rättigheter som män har.. Enligt mig handlar det om samma sak idag.. Men idag så handlar dessa rättigheter om att tjejer ska ha samma möjligheter som killar att bilda sig själva och att skapa någonting i den här världen.. Och om du ser feminism som alla wannabe feminister som anser sig vara feminister bara för att dom är tjejer.. Ja då har du nog bestämt dig från början att feminism är dåligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
– ”Jo, nu i efterhand när man ser en kille på stan så tänker man inte ”Han kanske är schysst” utan man tänker ”han är en kille som tjänar på att leva i detta orättvisa samhälle, detta patriark” och numera umgås jag aldrig med killar, eftersom jag trivs bättre med tjejer så att man kan vara sig själv. Jag var emot könsgrupperingar förut, men nu ser jag det som det enda rätta” Hahahaha, men dra mig baklänges.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
haha helt absurt ju!
jävlar, vad många kommentarer, kan ju bara säga - mission complete och tack för alla bajsiga åsikter! (den som inte förstod att det var ironi borde absolut söka hjälp..) självdistans!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
vafan lite våldtäkt efter en måltid kan väl inte vara fel? dom tog rökningen och dom kommer ta nedladdningen, ska dom nu påstå att man inte får köra lite slentrian-våldtäkt när man känner suget? dåligt!
kallemio P20 tack, hittade inte klippen när jag letade själv...
"Du är en död sill"
Fan vad synd :( du är verkligen inte alls duktig på att framstå som sarkastisk..det låter mest fånigt..visst intelliens finns hos dig..men shiit..gör det hela roligt då!
Skribent
2005-06-05 03:41
fettan: Inte bara säker, I know! ;)
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
SexySoul F19 skulle vara tråkigt om jag tillfredställde hela världen!
Alltså vad fan är det? Varken den där dumma kärringen eller många på whoa vet vad feminism är! Feminism går ut på att se alla som människor och inte som kön. Så vad är det för skitsnack att "Feminster har bara fått för lite kuk". Ååååh. Blir faktiskt riktigt förbannad!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Totte2 genom tiden och idag så handlar feminism om tjejernas strävan efter jämnlikhet.. Varken mer eller mindre.. Och det är det dom jobbar för.. Så ja visst kan man säga att dom är för att alla människor ska va lika oavsätt kön. Men dom bryr sig faktiskt inte speciellt mycket om att göra världen mer jämnställd för killar..
Ja men dom som tycker att det är "kvinnornas tur" att vara överlägsna är ju inte riktiga feminister. Visst? Dom är ju något helt annat för dom är ju inte för jämnställdighet som idielogin "feminism" är för.
dom borde helt enkelt hitta ett nytt namn för den seriösa feminismen och låta extremhookersarna ha kvar "feminism"
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Totte2 jag har inte sagt att dom tycker att kvinnornas tur.. det jag menar är att dom kämpar för tjejerna ska bli jämnställda.. men dom kämpar inte för att killarna ska bli jämnställda.. jag har inte sagt att dom vill ta över.. kallemio P20 Eller så låter man det vara. extremfeminism är extremfeminism.. och det är skillnad från vanlig feminism.
Lynguistic P20 Aha.. Okej. Men det är ju inte heller direkt feminism eftersom feminism står, som sagt, för att man ska se alla som människor och inte som kön.
Redaktionen
2005-06-05 19:23
1 ord; word.
Follow the dao, right about....NOW!
Totte2 jo.. det är exakt vad feminism är.. Kolla genom tiden vad feminism har gjort och vad feminism öppet står för.. Det står för att göra tjejernas vardag mer jämnlik.. Och kolla hur mycket dom har gjort för männen så är det inte speciellt mycket.. Jag säger inte att det är dåligt.. Men det är så det är.. Vill man ha ett jämnställt samhälle så måste någon se till att männen får det mer jämnlikt också..
Jag tycker det är kul att det inte sitter en enda man i FIs styrelse.
word
Lynguistic P20 Eller vill man ha ett jämnlikt samhälle så gör man det jämnlikt för alla? Och varför gryndandes feminism? Jo för kolla vilken ojämnlikhet det är mellan kvinnorna och männen? Hur många fördelar har männen i samhället gemfört med kvinnorna? Jag förstår värkligen feminism med tanke på hur kvinnorna har levt.. (Men självklart. Om dom här feministerna säger att dom vill ha ett jämnlikt samhälle så ska det vara jämnlikt för alla!)
Lynguistic P20 Sjävklart är det skillnad. Men dom förstör väldigt mkt för dom som är seriösa. Jag har träffat folk som säger att dom absolut inte är feminister och inte vill ha nått med feminister att göra pga. extremfeministerna. Även om dom är för jämnställdhet så vill dom inte förknippas med ordet feminism. Och det är synd tycker jag. Där av mitt förra inlägg
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
kallemio P20 varför måste man va feminist då.? Feminism handlar om att tjejer ska få det mer jämnställt.. Varför måste man kategorisera sig som feminist.. kan man inte bara vara för jämnställdhet.? stick-a-bush P20 Dom har svårare att komma in på arbetsmarknader där det finns väldigt mycket män.. och i vissa positioner prioriteras män före kvinnor.. sen är det ofta kvinnor som är hemma o ta hand om barnen.. och om en kvinna vill ha karriär så är det rätt så svårt att göra om hon ska få barn o ta hand om barnet samtidigt.. MM..´ sedan får inte kvinnoyrken inte lika mycket lön som kill yrken.. dvs dom får mindre pengar och mindre möjligheter att utveckla sig själva.
shiit hörde om detta... dom inte bara förnedrar sig själva mer än män... dom ger feminism ett ännu värre rykte... till och med Gudrun Schyman och linda skugge ratade denna dokumentär och deras uttalanden... då e det illa!!!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
junkgirl väger du 39 kg ? Mår du bra ?
Jag slåss hellre mot ryssen än ett par anarkofeminister med en dålig inställning mot grabbar..
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Lovato F18 vad har det med tråden att göra? vill du nåt så finns gb och pm.
friktion P19 linda skugge hatar väl alla? så det var väl ingen chock direkt..
OWNED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Shit jag hatar skinny girls. heroin stilen
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit