får ångest på kvällarna?
mår så otroligt dåligt såhär på kvällarna när jag ska sova. beror nog till störst del på mitt ex som gjorde slut för några månader sen (det började då) men även att jag inte klarade av skolan med dom betyg jag ville ha för att få läsa det jag vill. mår rätt bra på dagarna, kan se framåt och dom ljusa sidorna utav livet. men nu så får jag ont i magen, kallsvettas och bara tänker på allt jag sumpat vilket gör att jag inte kan sova och mår hemskt dåligt. kan inte tänka på annat, funkar bara inte! nån som varit med om liknande och vet vad man kan göra åt det? alkoholen/annat löste mina problem ett tag men mina vänner blev oroliga så jag har lovat att hålla mig borta från det ett tag. orkar inte mer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finn nått i livet att se fram emot typ.. det brukar väl hjälpa.?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag brukar ofta få ångest på kvällarna för att jag e trött o mår allmänt ganska dåligt på kvällarna.. men då ser jag bara till att stå ut tills jag ska sova.
känner faktist igen det där lite, fast inte i samma utsträckning.. man tänker mycket på kvällarna och negativa tankar sätter sig lättare på hinnan än posstiva (iaf för mig) just därför mår jag prima på dagarna och när jag är med polarna eller bara gör nått. men när man väl har suttit själv i nåra timmar börjar tankarna bana iväg.. kanske försöka hålla det sociala uppe senare på kvällen? aja, ingen aning om hur det är för dig... bara en tanke :)
mest en kul grej...? (känns barre bus)
det du skriver är ganska lite av fallet så än så länge kan jag inte ge en analys om detta. alkohol för mej löser inga problem, ja har vissa problem o ibland mår jag dåligt av dem. dricker jag alkohol får jag mera skuld känslor, för att jag visar mej själv att jag skiter i det vill komma över det med andra ord. jag tror folk har haft lite svårt att förstå mej när ja alldrig varit intressrad o satsat på skolan, eller helt enkelt uppfylla mej i nån samhälls form exaktare; norm. för att bli en del av en större handling(exempel, förmedling av mat) i denna samhälls struktur var individen helt glöms bort. samhället lever på pengar o du ska vara en del av den som gör d pengarna, dom hamnar sist o slutligen ändå i den övre klassens fickor. ja, jag skyller på systemet för att den exploterar individen o därmed suddar ut möjligheten för ett individuellt värde.(sudgummet blir bara starkare) där är ett rusnings medel ett bra bot mot denna sjukdom. men problemet med rusnings medlen är att den är individuell, därmed den uppfyller en själv och påsamagång drar det en ner i denna "botemedel" folk blir passiva. rakt sagt du knarkar i stället för att jobba, eller du knarkar istället för att göra nåt annat på din fritid. det är inte en kepp i hjulet man sätter är man vill ha ändringar på saker o ting, utan man helt enkelt rostar hjulet. sen är det kört. negativt, ja men vad är de ljusa grejenra i ditt liv? jag vet var jag dom har, vet du? (be nice de inte rakt riktat till dej)
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang
I bland måste man bara försöka tänka på något annat. sätt på lite musik, se en film, ta en promenad eller kanske ring en kompis och snacka av sig berätta om allt. Sen får man försöka tänka posetivt man måste försöka med det. Att det är inte slutet det kommer nya chanser du är inte dödsdömd bara för några dåliga betyg. Alkohol har ju faktiskt aldrigt löst något. Försöka chilla lite, livet går bara upp och ner så är det.
ja tror det är ganska vanligt att man är lite destruktiv p åsena timmen.. nej men jag känenr igen mig det är för att man obehindrat får tänka i lugn och ro och det gör att man kan förvärra sinenstämningar för sig själv. de finns inget värre än att itne kunna somna fastän man är trött pga nåt dåligt. jag brukar ta en bra bok eller tidning och läsa i sängen för de gör att jag koncentrerar mig på annat, samtidigt som jalär mig nåt. läser för tillfället nya tesamentet, ja inte direkt det roligaste, snarare wack men man lär sig samtidigt en massa saker.
Femme fatale
Be NIce : jag har levt med samma skit som du gåt igenom sen jag var 15... antingen snacka med någon eller gör som jag... lär dig att sova få timmar om nätterna o ändå vara duktig på att dölja dina problem.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Äh shit vafan, de är en fas jag svär, känner ingen som inte har gått igeom den på ett eller annat sätt, de hör till att växa upp att må så... de blir bättre och du får annan skit att tänka på sen... jag lovar.
jag tänker på så jäävla mycket onödigt innan jag ska sova, kan sluta med att jag bara ligger hela natten och nån enkel tanke blir till värsta tvångstanken.. im goin craazy
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
lär dig att sova få timmar om nätterna o ändå vara duktig på att dölja dina problem. sånt är jag för bra på...
Jag tänker alltid bara sjukt negativa saker på natten, speciellt om mig själv. Helt onödiga saker som jag inte tänker på annars, men på natten, då kommer dom fram :/ Detta resulterar också i att jag inte kan sova, men det är sommarlov nu så det är chill :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
gör det bästa av situationen bara. det som har hänt kan du ju inte ändra på. tänk såhär, imorron kommer bli en grym dag!
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
The_Sun_God P17 : word.. samma här, haha.. Han vara vad som helst.. några meningar ur en låt tex.. eller en burk som åker på ett band.. Jag lyckas aldrig få det att bli rätt.. jag kan ligga o nynna på en låttext, men alltid gör jag nåt fel, då måste jag börja om från början.. sjukt jävla jobbigt.. JAGSUGER verkligen på att sova.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Battlerappare
2005-06-19 22:27
får jag ångest över nått är det alltid när jag ligger o försöker sova
:c
be_nice P0 Vad ligger du och tänker på eller det är inget speciellt? kanske små problem eller saker som du vill ha sagt till folk (ditt ex kanske) som du inte fått ur dig?
http://www.homage.nu/
Maniack P18: det varierar men mest är det mitt ex. i helgen tex. så hade hon sex med en snubbe hon träffade på en fest vi båda var på, kan föreställa mig det sen är det omöjligt att släppa tanken. eller bara allt vi gjorde och sen inse att det aldrig kommer att komma tillbaka. sen leder även det till att jag börjar se allt annat tråkigt och sorgligt i livet och så bara bryter jag ihop. nu har det blivit värre och mår ibland lika dåligt på dagarna.
be_nice, fyfan vad jag känner igen mig i det du skriver, specielt det om ditt ex. man får upp bilder i hjärnan, och de försvinner inte! Eller så är det för mig..jag hör något om honom..sen ser jag det som en film, det spelas upp om och om igen i hjärnan, och jag kan inte stoppa det! fan, jag önskar jag kunde hjälpa dig, men jag är i samma sits själv och vet inte hur jag ska ta mig ur. mina betyg ser probably ut som dina också...iallafall...nu sista terminen fuckade jag upp ALLT!...och det tog slut mellan mitt ex och mig osv. massa grejer..och jag kan inte släppa det.. Skriv till mig om du vill snacka nån dag. Jag behöver iallafal någon att snacka med, och jag vet inte ifall det är så för dig? Men jag vill inte snacka med polarna, jag vill inte att dem ska oroa sig för mig..må dåligt för att jag gör det. Så jag döljer..och morsan har tillräckligt att hålla koll på...vill inte oroa henne heller. Är det så för dig också?